• 11.785 nieuwsartikelen

Met onder meer: Macaulay Culkin, Joe Pesci en Daniel Stern

Gesproken taal: Engels en Frans

Releasedatum: 21 december 1990

Plot Home Alone

"A family comedy without the family."

De achtjarige Kevin McAllister wordt per ongeluk alleen thuis achtergelaten wanneer zijn familie op vakantie gaat naar Frankrijk. Wanneer Kevin zich realiseert dat hij alleen thuis is, leert hij al snel voor zichzelf te zorgen. Uiteindelijk moet hij het huis beschermen tegen Harry en Marv, twee inbrekers die van plan zijn in het huis van Kevins familie in te breken.

Kevin McCallister

Megan McCallister

Alle Media

avatar van Black Math

Black Math

Voor mij was dit ook alweer meer dan 15 jaar terug, wellicht zelfs 20 jaar geleden. Ik herinnerde me vooral de strijd tussen jochie en bandieten, maar dat blijkt slechts een kort gedeelte aan het einde te beslaan. De rest van de film bestaat uit incompetente ouders, een jochie dat veel te wijs(neuzerig) voor zijn leeftijd is en veel kerstgeslijm op muziek van Williams (die verre van mijn favoriete filmcomponist is). Niet veel aan dus. De strijd aan het einde is wel leuk, een beetje Tom en Jerry achtig qua impact op de bandieten, die soms ook net zo schreeuwen als Tom wanneer Jerry hem met een grote hamer op de tenen mept. 1,5*.

avatar van maurice32

maurice32

Ik kijk home alone altijd met kerst, dus al zeker 30 keer gezien en hij blijft goed, dat is de kracht van de film.

4 sterren waard.

avatar van Captain Proton

Captain Proton

Met Kerst weer eens gekeken. En deze blijft leuk. Hoewel het voor mij al bijna meer dan 30 jaar geleden is.

avatar van benny the cop

benny the cop

heel erg om gelachen en heel leuk

avatar van badfans69

badfans69

Waar en wanneer is Home Alone tijdens Kerst 2022 op tv te kijken? - gids.tv

Het is feest in huize McCallister want de film Home Alone bestaat al meer dan 30 jaar! Daarom heeft SBS6 de grote eer om de grootste kerstklassieker aller tijden uit te zenden. Op 30 december is de film Home Alone (om 18.20 uur) te zien op SBS6, gevolgd ook door de tweede film (Home Alone 2: Lost in New York om 20.30 uur).

avatar van Captain Pervert

Captain Pervert

• 2030 stemmen

Waarom deze film zo beroemd is geworden is een groter mysterie dan de zin des levens.

Culkin is voorzitter en boegbeeld van de "club van kinderen in films van voor 2000 die slechter acteerden dan een dood konijn". Het is om te janken. De boeven zijn nog wel lekker theatraal en zouden niet misstaan in een Bassie en Adriaan aflevering.

Het ergste is alleen dat deze film 90% inleiding is en 10% payoff. In de afgelopen 33 jaar heb ik alle bekende grappen en grollen wel eens gezien in één of andere context, maar nooit de film als geheel. Maar het eerste deel, daar is geen doorkomen aan.

Los daarvan heeft de film ook elementen die onnodig eng zijn (kinderfilm?) zoals de rare oven in de kelder of de griezelige buurman. "Alle leeftijden" staat er dan bij! Nou, ik had een kleuter in de gordijnen hangen van schrik.

0,5 sterren voor de film, maar wel 2 sterren voor de cultstatus dus het heeft verworven: een ongekende prestatie met zo'n ongekende kutfilm.

2,5 sterren

avatar van teigertje

teigertje

Een van de meest memorabele kerst classics.

Blijft een ultieme feel good kerst film die tijdloos en onvergetelijk blijft met een grandioze cast.

En waar je van kan blijven genieten.

De eerste twee Home Alone films met Macaulay Culkin blijven de aller leukste en de enige echten.

avatar van Gerlof78

Gerlof78

Heerlijk kerstfilm, die met een prima verhaal, leuke cast en idem sfeer echt een klassieker is en blijft. Hier na jaren weer eens gezien en voor mij is dit samen m,et National Lampoon's: Christmas Vacation uit 1989 met Chevy Chase de ultieme kerstfilm

avatar van FlyingGustman81

FlyingGustman81

In mijn jeugd vaker gezien. Nu weer eens gezien. Was al zeker bijna 20 jaar geleden. Weer erg om gelachen. Was helemaal vergeten dat de buurman hem redde van de bandieten.

Het blijft toch gewoon een leuke feel good film.

avatar van LRvanDam

LRvanDam

Toen ik begon met kijken, verwachtte ik er niet zoveel van want het begin is best saai. Maar zodra het gezin erachter komt dat Kevin nog thuis zit wordt het leuk. Het verhaaltje is erg eenvoudig en het is vooral een KIJKfilm maar wel een hele leuke.

Ik bekeek de film met reclame via de Ziggo App. Deze reclame kon niet worden doorgespoeld. Mogelijk heeft dit mijn mening beïnvloed.