Home Alone (1990)

Familie / Komedie

geregisseerd door Chris Columbus
met Macaulay Culkin, Joe Pesci en Daniel Stern

De achtjarige Kevin McAllister wordt per ongeluk alleen thuis achtergelaten wanneer zijn familie op vakantie gaat naar Frankrijk. Wanneer Kevin zich realiseert dat hij alleen thuis is, leert hij al snel voor zichzelf te zorgen. Uiteindelijk moet hij het huis beschermen tegen Harry en Marv, twee inbrekers die van plan zijn in het huis van Kevins familie in te breken.

avatar van Marki_san
oh sorry mag ik niet mijn eigen mening hebben, daar is deze site toch voor!

FisherKing
Van wie mag je geen eigen mening hebben ? Van mij mag je dit gewoon erg supergoed vinden hoor.

kijkert
FisherKing schreef:

In het algemeen zijn mensen die klagen dat 'ze geen eigen mening mogen hebben' mensen die geen eigen mening durven hebben zonder steun van gelijkgestemden.

Maar dit is natuurlijk erg off topic. (moest het toch even kwijt)

FisherKing
kijkert schreef:

Pracht-uitspraak.

FisherKing schreef:

Ik vind het wel een klassieker.

FisherKing schreef:

Het hangt er volgens mij vanaf, op welke leeftijd je dit gezien hebt. Als jezelf even oud bent als de hoofdpersoon is dit natuurlijk het ultieme meesterwerk, maar voor de wat ouderen onder ons is dit een saai, monotoon, onverfrissend werkje.

Bovendien de 2,99 die de film hier krijgt (nog teveel overigens ) laat zien, dat bijna niemand hier een meesterwerk en/of klassieker in ziet.

Whaha, een saai, monotoon en onverfrissend werkje? Mijn vader is 47 en, believe it or not, hij vind deze film echt heel leuk! (zijn smaak is vooral heel veel actie. Home Alone is ook wel actie te noemen. Alleen dan in kindervorm, whaha! Misschien was mijn vader ook wel zo in zijn kindertijd? )

En oh ja, ik vind deze film trouwens ook heel erg leuk! Macaulay is zo schattig en tegelijkertijd ongeveer net zo irritant als mijn broertje

avatar van The One Ring
Als kind een aantal keren gezien en vond het erg leuk. Ik heb er nog steeds geen problemen mee, maar het leuke is er toch vanaf.
3 sterren

Je gaat toch stiekem kijken, terwijl je het gevoel hebt dat het al de zoveelste keer op tv geweest is. Vooral die scene met die boeven vind ik op het einde schitterend. Alleen dat moralistische mag van mij weg... Eerst bang voor iemand en daarna de beste vriendjes (zie ook deel 2). Waardering: ***

Vreselijk kinderachtige film.
Met een al even vreselijke acteur.(acteurtje destijds).
1 ster

avatar van E V
E V
Dit eerste deel was nog iets nieuws.
Het was orgineel en doordat het nieuw was ook vrij komisch.
Maar ik raad iedereen aan om geen vervolgen van home alone te gaan kijken, want je knijpt echt je tenen samen van afschuw.

Tomsen
nog steeds vet om te zien. goeie film 4*

avatar van J.Bell
Deze vind ik nog steeds heel erg leuk, Hij verveelt mij nooit,

Er zitten erg leuke stukken in, waar ik nog steeds ontzettend om kan lachen.

ik geef hem ***

avatar van J.Bell
Ik wou er nog even aan toevoegen, dat ik dit het betste deel vind, die andere delen zeggen me echt helemaal niks...

avatar van JoeCabot
Vind de home alone films wel grappig. Waarschijnlijk ook omdat ik ze vroeger als kind leuk vond...

Joe Pesci stal de show in deze film... In ieder geval niet Macauley Culkin. 3 sterren, maar dat komt voor 75% door Pesci.

avatar van Edie
Vond het vroeger altijd een hele leuke film, zelfs een beetje eng helemaal alleen thuis, dat enge.... kachel (?)... in de kelder, die boeven.. brr, whehe, nu wel grappig.. Nog steeds, al tig keer gezien.. 3,5 *

Ik kan zelf deze film niet meer zien, vond hem vroeger uiteraard helemaal vet en heb hem helemaal plat gespeeld... weet precies hoe alles gaat, van elk stukje, kan hem niet meer aanzien!

Maar hij "was" wel leuk ja!

avatar van U-96
Iemand het Home Alone-computerspelletje weleens gespeeld?

avatar van BoordAppel
Ja. Zwaar zuigend spel.

avatar van [Preketero]
Deze film is zo voorspelbaar dat je het gewoon niet meer grappig vind!
2 sterren

Vroeger meer dan geweldig. Ik denk dat ik em nog steeds wel te pruimen vind omdat ik hier vroeger zo om heb gelachen. De vervolgen waren natuurlijk een stuk minder.

avatar van BenicioDelToro
Dit is gewoon een heel leuke film. Dat Macauley Culkin niet kan acteren wordt hier geschreven... Hij is hier nog maar een jongetje, hij speelt een jongetje. Ik vind dat je dan geen hoogstaande method-acting of iets dergelijks hoeft te verwachten. Maar daar gaat het in deze film helemaal niet om. Deel 2 vond ik overigens bijna net zo leuk als deel 1.

avatar van Regan_Robbie24
die Macaulay Culkin is toch degene die zei dat Michael Jackson het niet gedaan had bij die kinderen waarvan gezegd werden dat ze op een seksuele manier zijn behandeld door Michael Jackson??

avatar van Regan_Robbie24
het is wel een leuke film, opzich, beter dan deel 3, echt 10x beter, het is vooral geinig met die auto, als Kevin bijna aangereden wordt, en dan dat ie gaat gillen. Of in de badkamer, en die enge vogelspin, iewl, ik krijg daar de kriebels van!! en Macaulay Culkin kan wel acteren in mijn ogen. 4,5*

avatar van Tieske
Vroeger moest ik erg lachen om deze film.
Deze film en ook het tweede deel zijn veel beter dan deel 3 en 4. Die zijn om te huilen zo slecht.
Deze krijgt 3,5 ster van mij.

avatar van CAPIpsv
erg leuke kerstfilm, heb hem al wel meer als 5 keer gezien zo langzamerhand maar hij blijft toch wel erg goed.
Mag hem denk ik ook zo langzamerhand een klassieker noemen in het genre kerst - familiefilm.

Het vervolg deel is minstens zo mooi, en geef die net als deze een 3,5#

kheb deze film nu al een stuk of 10 keer gezien, en ik moet zeggen, ik wordt hem maar niet beu. is echt een film om es op een regenachtige dag op te zetten, en vooral dan in de kerstperiode.
kheb deze film de 1ste keer gezien toen ik een jaar of 8-9 was.kben nu 22 en toch kan ik me nog steeds amuseren mee de toeren die culkin uithaalt.
Vooral het laatste half uur met al die booby-traps in huis voor die bandieten is schitterend voor mij.

Hellraiser666
Dom 0,0

avatar van sonyjh
deze film is me altijd bijgebleven als kind, vandaar dat ik nog steeds een zwak voor deze film heb.
Ik ken geen film met een betere kerstsfeer.
IK begrijp ook niet waarom hij zo'n lage score krijgt...

Mijn favoriet jeugdfilm

De score van john willimas vind ik ook helemaal te gek