Boeing, Boeing (1965)

Alternatieve titel: Boeing Boeing

geregisseerd door John Rich
met Tony Curtis, Jerry Lewis en Thelma Ritter

Bernard (Tony Curtis) is een playboy die met behulp van een strak rooster romances onderhoudt met drie stewardessen. Het bezoek van zijn goede vriend Robert (Jerry Lewis) en veranderingen in het vliegschema zetten zijn geordende liefdesleven op z'n kop.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Een zeer gekend komisch stuk dat ik al eens had gezien in theater, maar nog niet in filmversie. Benieuwd dus hoe Curtis en Lewis het ervan afbrengen, Het is een geoliede machine en dat heeft zo z'n voor en nadelen. De humor is perfect getimed, maar de charme ontbreekt wel af en toe. De beste rol komt nog van Bertha. De dames zijn halve figuranten.

De grootste troef van het stuk is dan ook het script dat tijdloos is en ook nu nog werkt. Het trekt de film helemaal op. Ik moet toch concluderen dat ik dit als toneelstuk beter vond en die moesten het met een pak minder middelen redden dan in Hollywood. Maar zoals gezegd is het verhaal leuk en is de film al bij al zeker om te genieten.

Leuke komedie met 2 oudgedienden uit de cinema, Tony Curtis en Jerry Lewis.
Het is altijd wel leuk om Lewis bezig te zien, al trekt hij in deze prent dan niet de gekke bekken die we van hem gewend zijn, het samenspel met zijn collega Curtis zorgt voor grappige scènes al laat de rest van de cast zich ook niet onbetuigd.
Een leuke film is dit wel

avatar van clubsport
heeft veel weg van een oude klucht met john lanting , curtis en lewis doen het wel leuk samen maar de huishoudster Bertha zorgt voor de leukste oneliners en steelt zo toch wel de show .

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Zoals eerder gezegd is het inderdaad vooral Bertha die voor de leukste scenes zorgt, haar komische timing is echt nagenoeg perfect.
De film zelf is vermakelijk maar wel erg flauw met momenten, vooral naar het einde toe wordt het wel duidelijk dat het concept een beetje rommelig begint te worden.
Het appartement daarentegen is echt een droomappartement, zo kleurrijk en een lust voor het oog. Ik wil daar zo intrekken!

Soms doet de film een beetje denken aan The Tender Trap (1955), Frank Sinatra had in deze film ook makkelijk op zijn plaats geweest trouwens, had ik stiekem liever als tegenspeler van Tony Curtis willen zien dan Jerry Lewis.

Vermakelijk, sfeervol en een makkelijke weg kijker.

Deze Franse klucht is trouwens zo'n kleine 10 keer verfilmd, zie Imd.