ad

Alternatieve titel: Vrijgezel in de Val

Geregisseerd door: Charles Walters

Met onder meer: Frank Sinatra, Debbie Reynolds en Celeste Holm

Over The Tender Trap

"What every girl sets for every man"

Charlie Rieder, een succesvolle impresario in New York, krijgt een tijdje zijn vriend Joe op bezoek. Joe is onder de indruk van de aantrekkelijke dames die bij Charlie kind aan huis lijken te zijn. Hij wordt dan ook prompt verliefd op Sylvia. Charlie zelf raakt bijzonder geïnteresseerd in Jenny Gillis. Maar in tegenstelling tot de andere dames, ziet Jenny Charlie absoluut niet staan. Joe raadt Charlie af om Jenny voor zich te winnen, maar Charlie laat Jenny niet meer los, met alle gevolgen van dien.

image

Sol Z. Steiner

Nightclub Patron

avatar van empirekees

empirekees

Een film die het rustig aan doet, met vrij lange dialogen.

Maar met de goede titlesong van Sinatra "Tender Trap"!

avatar van Movsin

Movsin

Sinatra op de playboy-tour. Het kost hem geen moeite. Zou het nog doen. "Come, blow your horn", bijvoorbeeld.

Onschuldige ontspanning.

avatar van Blokland

Blokland

Aangenaam gedateerd.

avatar van Dick2008

Dick2008

Ook niet echt bijzonder bij herkijken. Sinatra en wat dames..

David Wayne is me vrij onbekend, maar Sinatra, Holm, Reynolds, Carolyn Jones, hebben we echt wel beter gezien in andere films. Het blijft nogal tussen vier muren, en Sinatra's hit The Tender Trap wordt uitgekauwd. Veel meer is er eigenlijk niet. Sinatra en Reynolds proberen er nog wat van te maken. Geen hoogvlieger deze film en aardig voor een keer. 3.0

Onderhond

Hmmm.

Klassieke romantische film, dat wil zeggen naar moderne maatstaven helemaal niet zo romantisch en eigenlijk ook een beetje creepy. Ondertussen toch al een aantal van dit soort films gezien, maar blijf mij er steeds over verbazen hoe relaties uitdraaien in dit soort films. Kan me niet voorstellen dat dit ook maar enige afspiegeling was van relaties in de 50s.

Dat het gefliklooi allemaal wat losjes ging zal best, maar dat verloven en trouwen alsof het de keuze van een pak melk betreft vind ik gewoon te vreemd. En alles behalve romantisch. Dat Sinatra dan via één of ander plottwistje in één scene alsnog bij z'n bestemde vrouw terechtkomt maakt het er niet veel beter op.

Af en toe wel wat aardige luchtige dialogen en een geslaagd grapje, maar vind dit soort romantische films doorgaans toch redelijk onaangenaam om kijken.

avatar van Mescaline

Mescaline (moderator films)

Een simpel verhaaltje maar wel een heerlijke sfeer! Het appartement van Charlie, oftewel Sinatra is zeer sfeervol en een droom voor zo beetje iedere vrijgezel, een echte bachelor flat dus eigenlijk!

Er komen ook genoeg leuke vrouwen uit die tijd over de vloer om het boeiend te houden, maar voor mij persoonlijk was Celeste Holm het hoogtepunt, best grappig aangezien zij al achter in de 30 was maar toch nog met alle gemak de aandacht wist te grijpen.

Persoonlijk vond ik het personage van Debbie Reynolds niet echt interessant en nogal een cliché, maar echt storend was ze tegelijkertijd ook niet.

Grote twijfel tussen een 3 of een 3,5, maar op dit moment geef ik de film door de heerlijke sfeer en het prachtige appartement even het voordeel van de twijfel.

avatar van Mescaline

Mescaline (moderator films)

Blijft ook bij een herziening zeer vermakelijk! Jammer dat deze film zo weinig aandacht krijgt op MM, het is dan wel niet een bijzonder plot maar de luchtige en warme sfeer maken voor mij erg veel goed. Het vrouwelijk schoon is natuurlijk ook geen straf.

Stem blijft staan.