That's My Boy (1951)

geregisseerd door Hal Walker
met Dean Martin, Jerry Lewis en Eddy Mayehoff

Jarring Jack Jackson is nooit trots geweest op zijn zoon en nu, bij het halen van zijn middelbare-schooldiploma, geeft hij te kennen niet naar de universiteit van zijn vader door te stromen, maar naar een experimentele opleiding tot veearts. Jarring, die het liefst ziet dat zijn zoon een groot footballspeler wordt, vraagt de populairste jongen van het jaar zijn zoon te trainen wat meer atletisch te worden.

avatar van Drs. DAJA
Kan me dit herrineren als helemaal geen beroerde film. Wist me zeker te vermaken.

Ik vond toch de latere films van Lewis een stuk beter ik vond het hier allemaal een beetje te geforceerd.

Vlot.

Zoals de meeste films van Walker wel. En zoals de meeste films met Martin & Lewis wel. In deze film zijn ze alleen iets minder komisch duo, maar acteren ze meer naast elkaar. Het gaat dan ook eerder om de relatie tussen Mayehoff (wat een kin!) en Lewis, vader en zoon in de film.

Op zich een simpel filmpje, makkelijk plotje en voorspelbaar einde. Ook in de '50s had men dit soort last-minute sports hero verhaaltjes al zo blijkt. En vaders die het leven van hun kinderen helemaal uitgestippeld hadden. Alleen is de moraal hier iets anders, met Lewis die toch in de voetsporen van z'n vader treedt. Ook het romantische gedeelte blijft altijd wat vreemd, met de vrouw als eeuwige speelbal tussen verschillende mannen.

Lewis blijft verder wel een leuk figuur, z'n humor is simpel en rechttoe rechtaan, maar het vermaakt op zich wel. Bult verder van de clichés deze film, maar dat kan je vooraf wel verwachten bij de Martin/Lewis films.

Heeft trouwens niks te maken met de gelijknamige Adam Sandler film, al heeft hij dan wel weer wat weg van The Waterboy met Sandler.