menu

Film / Cast en crew / Eddie Murphy

zoeken in:
Hello, wat vinden jullie zo goed en dan weer zo minder aan de nieuwere comedie's van Murphy?
EN waarom vinden jullie de oude comedies uit de 80's beter?

Heb Murphy altijd wel geapprecieerd, al vind ik z'n nieuwere films wel minder goed. Dat ligt niet zozeer aan Murphy maar aan de films zelf. Maar de man zelf vind ik nog altijd ok.

Halcyon schreef:
Heb Murphy altijd wel geapprecieerd, al vind ik z'n nieuwere films wel minder goed. Dat ligt niet zozeer aan Murphy maar aan de films zelf. Maar de man zelf vind ik nog altijd ok.
.

Sluit ik me 100% bij aan.
Hij kan simpelweg geen rol meer vinden die bij hem past.
In Beverly hills cop en de (2) 48hours was hij op 'n plaats.
Nu is het allemaal wat minder................

IcU
Alleen de stem van Donkey is briljant. Voorderest vind ik zijn nieuwe films niet zo veel aan. BHC is de leukste van zijn jaren '80 films, vind ik. Maar dat niveau haalt hij al niet meer. Nutty Professor en Bowfinger vind ik wel grappig. Dr. Doolittle is ook wel aardig, maar zo'n goeie acteuris hij eigenlijk niet.

Over het algemeen, uiteraard zijn er een paar kleine uitzonderingen, vind ik Eddie Murphy zwaar vervelend en totaal niet grappig. Eerder irritant.

vroeger toen ik een jaar of 12, 13 was vond ik hem super grappig, tegenwoordig vind ik hem irritant en hij speelt altijd de zelfde soort rollen

Wel dan denk ik dat eddie murphy nooit meer op zijn plaats zit.Want hij paste goed in zo'n typisch jaren 80 films .
Mensen houden nu niet meer van zo'n soort comedie's.
bhc is al lang ingehaald door betere comedies zoal:meet the parents, fockers....

kos
Zijn one man shows zijn veruit het beste.

Wat kos zegt. Z'n films zijn altijd al slecht geweest vind ik.

Beverly Hills Cop (1) vind ik nog altijd een bijzonder leuke film. Verder heb ik ook met zijn oudere werk niet zoveel. In de Shrek films was zijn stemwerk overigens het beste aan de films.

Vind hem erg grappig. Met name in Beverly Hills cop, en samen met Nick Nolte in de twee 48 hours films.

djelle
In 48 hours was ie vrij grappig idd. Dat zijn goeie films. Maar dat is voor een groot deel te danken aan Nolte.

In 'Nutty Professor' vond ik hem erg grappig evenals in 'The Klumps' maar daarbuiten vind ik hem erg irritant en op een Jim Carrey lijken. Murphy heeft dan het nadeel dat hij geen serieuze rollen kan spelen.

Oude comedies vind ik gewoon beter omdat het simpele actiefilms zijn met leuke personages, acteurs en omgevingen. Tegenwoordig moet het allemaal zo anders. Laat hem maar weer een 48 hours film maken ofzo.

IcU
Angrod_Pallanén schreef:
maar daarbuiten vind ik hem erg irritant en op een Jim Carrey lijken.

Vind je? Ik vind dat juist niet. Hij is wel eens druk, maar ik vind hem niet op Carrey lijken. Hun humor vind ik redelijk verschillend, net als de films waarin ze spelen. Carrey is ook veel drukker en actiever dan Murphy.

Als je voorbeelden hebt moet je maar een gil geven.

goenigoegoe!

kArIzMa_TuRk
Murphy is een Super Acteur hij moet in meer films spelen.. (mijn mening)

arkadi
Is alleen leuk in one-man-show zoals RAW.
Daar kan menig stand up comedian nog heel wat van leren.
i've got an icecream'!

AHWA
Ik vind Delirious nog een stukje beter dan Raw. Maar ze zijn allebei geweldig en veruit het beste wat Murphy heeft laten zien. Ook al heeft hij het een beetje afgekeken van Richard Pryor.

kos
Een beetje veel .

Delirious is stukken beter dan RAW.

geronimo
Weet iemand of Delirious op DVD te krijgen is (regio 2)?

Want die was inderdaad beter, alhoewel Raw ook kei-grappgi is.
Jammer dat ie niet meer zo briljant is. Keb trouwens wel een "Donkey" aan m'n tas hangen, want daar was ie nou weer wel supergrappig.

Je kunt Delirious van Eddie Murphy met ondertiteling kopen op Ebay!! Dit is maar voor 10 euro. Verder is het zoals jullie weten echt een supervette DVD.

Ach, ja......deze man is ook niet meer de jongste. (45)
Vroeger in zijn jongere jaren had hij zeker de beste optredens in speelfilms en in zijn one man shows.

kiriyama
Niet de beste acteur ooit, maar in z'n vroege films best aardig. Tegenwoordig is ie echter alleen maar triest, jammer.

Tegenwoordig is hij irritant. In films zoals Coming to America en Trading Places was hij wel grappig.

Tegenwoordig maakt hij babies met voormalige Spice Girls...

http://www.telegraaf.nl/prive/51602881/Mel_B_zwanger_van_Eddie_Murphy.html

Moet zeggen dat ik er niet zo heel veel aan vind.
Hij heeft soms wel grappige dingen maar meer niet.

Nadat ik me gisteren door Norbit heen heb geworsteld, vraag ik me af of Eddie Murphy tegenwoordig niet volledig teert op zijn eerdere successen (en dan van heel vroeger). Zijn films van de laatste jaren zijn ronduit slecht ontvangen, terwijl meneer Murphy niet eens de goedkoopste acteur is. Als ik het lijstje op IMDb mag geloven:

Norbit (2007)
IMDb rating: 3.4/10 (8,073 votes)

The Adventures of Pluto Nash (2002)
Salaris EM: $20,000,000
IMDb rating: 3.7/10 (4,681 votes)

Dr. Dolittle 2 (2002)
IMDb rating: 4.8/10 (8,543 votes)

Nutty Professor II: The Klumps(2000)
IMDb rating: 4.4/10 (9,694 votes)

Doctor Dolittle (1998)
Salaris EM: $17,000,000
IMDb rating: 5.3/10 (14,126 votes)

De Shrek-films zijn nog redelijk succesvol, maar verder is het huilen met de pet op.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:59 uur

geplaatst: vandaag om 02:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.