ad

Met onder meer: Eddie Murphy, Kerry Washington en Allison Janney

Releasedatum: 7 maart 2012

• Google Play Bekijk via Google Play

Over A Thousand Words

"He only has 1000 words left to discover what matters the most."

Jack McCall is een praatzieke literair agent die elke deal kan sluiten, op elk moment, op elke manier. Voor zijn eigen zelfzuchtige doeleinden heeft hij zijn zinnen gezet op de New Age goeroe Dokter Sinja. Maar Dokter Sinja heeft hem door en Jacks leven valt uiteen wanneer er een magische Bodhi boom verschijnt in zijn achtertuin. Bij elk woord dat Jack uitspreekt valt er een blad van de boom. Jack komt er achter dat bij het laatste blad dat valt zowel hij als de boom zullen overlijden.

imageimageimageimage

Starbucks Customer

Starbucks Customer

avatar van Moviestar1979

Moviestar1979

Een betere film met Eddie Murphy.

De vallende bladeren in deze film, kunnen worden vastgekoppeld aan het talent van Murphy. Zijn succes was met name in de jaren '80 duidelijk zichtbaar. Dit met o.a. Beverly Hills Cop (1984) en Coming to America (1988). Door de jaren heen werden zijn films matig. Het thema concentreerde zich grotendeels op dikke personen. Voorbeelden zijn o.a. The Nutty Professor (1996) en Norbit (2007). Deze film onder leiding van Brian Robbins, is helaas nog geen grote verbetering. Toch is hij ongetwijfeld het bekijken waard.

De film werd in 2008 opgenomen, maar kwam pas in 2012 in de bioscopen. In Amerika was de opkomst dramatisch, en men besloot om de film grotendeels in Europa direct op DVD uit te brengen. Naast de vlotte babbel van Murphy, is hij wel in staat om zijn personage te voorzien van diepere emoties. Dit is wel een belangrijk pluspunt.

Ondanks dit pluspunt waren de critici niet overtuigd. De film werd genomineerd voor 3 Razzies. Murphy werd genomineerd als zijnde slechtste acteur.

2,5 *

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

Mierzoet en niet zo heel erg grappig.

Ik was benieuwd geraakt door de slechte reputatie van deze film, en toen ik 'm zaterdag voor 1 euro zag liggen heb ik 'm meegenomen. Met de beste wil van de wereld ben ik 'm gaan kijken, maar ik vond 'm gewoon niet grappig. Jack is en blijft een arrogante lul, ook mét dat mierzoete Amerikaanse einde: zou er ooit een film komen met levenslessen waarbij de uitdrukking 'familie is het belangrijkste' (flauwekul, ik ken veel leukere mensen dan sommige familieleden) níet aan de orde komt?

Fijn dat er mensen zijn die dit een hoopvolle film vinden met een belangrijke boodschap, voor mij was dit het niet. Ik mis de tijden van gewaagdere films als Coming to America.

avatar van BeckyK

BeckyK

Film was oke, maar een van de mindere van Murphey.

Zaten wat langdradige stukken in.

avatar van Flat Eric

Flat Eric

Niksig.

Eens in de zo veel tijd slaat Murphy de plank flink mis. Het is dat het midcentury modern house zo mooi was, viel er toch nog wat te genieten, maar voor de rest was dit niet best.

Eén grote cliché draak met foute muziek en een omslachtig vergezocht verhaal om tot de kern te komen. De goeroe straalde niks uit en de sidekick hulp was niet grappig. Speelduur was ondanks de 90 minuten toch nog te lang.

avatar van princesspeach

princesspeach

Afwisselend met grappige en trage stukjes. Ik vond de film wel grappig. Zaten trage stukjes in maar leuk genoeg voor een avondje. Een tussendoortje dus.