Reisen til Julestjernen (2012)

Alternatieve titels: Journey to the Christmas Star | De Reis naar de Kerstster

Noorwegen
Avontuur / Familie

geregisseerd door Nils Gaup
met Vilde Zeiner, Anders Baasmo Christiansen en Agnes Kittelsen

De 14-jarige Sonja probeert te ontkomen aan een dievenbende. Ze verstopt zich in het paleis van de koning en luistert stiekem mee naar de vorst die een triest verhaal vertelt. Zijn dochter, prinses Goudhaar, is verdwenen, nadat ze door het donkere bos op zoek wou gaan naar de kerstster. Aangegrepen door zijn verdriet, vervloekt de koning het voorwerp van haar zoektocht. Alleen als iemand er in slaagt om de kerstster voor Kerstmis terug te vinden, kan dit er voor zorgen dat Goudhaar naar huis terugkeert. Sonja besluit om de koning te helpen.

avatar van Marvinleeaday
Heel lief sprookje, ik hou van sprookjes.

avatar van 606
Kijken mensen, erg mooi sprookje en zalig eindliedje

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Leuk (kerst)sprookje die vermakelijk is en tegelijkertijd niet al te lang duurt.
Een makkelijk tussendoortje voor deze feestdagen!

avatar van arno74
Leuke jeugd/familiefilm/sprookje met fraaie beelden over een land waar de koning zijn dochter vlak na de geboorte is kwijtgeraakt doordat hij de kerstster vervloekte en het daarmee van de hemel verdween. De hoofdrolspeelster uit deze film gaat op een avontuurlijke zoektocht naar die ster, en daarmee naar de prinses, en krijgt daarbij de hulp van een gnoom. Een leuke vrolijke kerstfilm en erg mooi gemaakt, het budget was duidelijk ruim. 3,5*