Best Defense (1984)

Alternatieve titel: Best Defence

Komedie / Oorlog

geregisseerd door Willard Huyck
met Dudley Moore, Kate Capshaw en Eddie Murphy

Wylie Cooper (Moore) is een handige knutselaar, die bij toeval een essentieel onderdeel voor een tank uitvindt. Promotie en een avontuurtje met zijn sensuele cheffin liggen in het verschiet. Maar als de uitvinding door luitenant Landry (Eddie Murphy) wordt getest, loopt alles in het honderd. De officiële genodigden gaan letterlijk en figuurlijk op de loop. In de chaos ontketent Eddie een heuse grensoorlog.

avatar van Mischa
Om te JANKEN!!!!!

Vreselijk slechte komedie.
Dudley Moore lijkt er niet helamaal bij te zijn met zijn gedachten. Murphy irriteert met zijn nu inmiddels wel bekende hinnik lach.

avatar van bvonk
Komedie? heb niets leuks ontdekt! allemaal veel te flauw.

2.0

binnenkant van die tank was ook niet in orde

kArIzMa_TuRk
leuke film Murphy deed het weer heel goed, ik geef een verdiende 3* p.s : een film uit '84 is maar 1x op tv gekomen, beetje jammer..

avatar van egbert-Bos
van beide acteurs heb ik beter gezien maar absoluut niet slecht gespeeld maar gemiddeld beide heren kunnen / konden beter acteren

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Matige film met een niet grappige Moore. De film was destijds een groot kassucces voornamelijk door de aanwezigheid van Murphy die op dat moment een ware hype was. Echter Murphy's rol is eigenlijk een bijrol. Benedengemiddelde komedie.

avatar van TheVoice
Wat een tegenvaller zeg. Jaren geleden gezien omdat er toen nog wel goed films met Eddie Murphy waren, maar dit was al een voorbode op hoe het uiteindelijk met de filmcarriere van Murphy zou gaan.

Zonde van de tijd, dan kun je nog beter een goed boek lezen.

Eddy Murphy ten voeten uit, slappe humor en acteren op B niveau

Destijds gezien. Moet een van de grootste scams ooit zijn. De film was zo slecht en teste zo verschrikkelijk dat ze Murphy (op de top van zijn populariteit) voor veel geld inhuurde om een aantal scenes op te nemen, zodat ze het als Murphy-vehikel konden verkopen. Hij ontmoet dan ook geen van de andere cast members en het slaat allemaal als een tang op een varken. Zelfs "Strategic Guest Star" (!) Eddie Murphy kon de film niet meer redden. Hij flopte

avatar van T.A.
Dit is ook geen film voor volwassenen. Meer voor 12 tot 18jr.
Geen topfilm maar ik vond het als kind een vermakelijke film.