Imagine That (2009)

Verenigde Staten / Duitsland

geregisseerd door Karey Kirkpatrick
met Eddie Murphy, Thomas Haden Church en Vanessa Williams

Wanneer het leven van Evan (Eddie Murphy) steeds meer op een grote mislukking begint te lijken, nodigt zijn dochter hem uit in haar fantasiewereldje, waar de oplossingen voor zijn problemen schijnbaar voor het grijpen liggen.

avatar van kanjertje
Vierde film op rij van Eddie Murphy die me tegenviel.
Je krediet is op, beste vriend.
En zeggen dat ik vroeger zo tuk was op je films.
Neen echt, geef mij maar het aloude Tradding Places

ThaNick
Leuke film. Had er eerlijk gezegd niet zoveel van verwacht, maar het heeft me toch wel verrast. Vooral het kleine meisje inderdaad. Ze komt echt heel schattig en zielig over. Ze leek alles wel te doen, enkel om aandacht van haar vader te krijgen. Daarom had ik al mijn bedenkingen over haar 'bron van goede antwoorden'. Ik dacht eerst dat haar stief-vader misschien in hetzelfde wereldje zat en zij misschien zijn papieren had gelezen. Maar dat was dus niet het geval.

Al met al, een redelijk aparte film, maar wel vermakelijk.

avatar van Irvine
Oh Jesus, arme Eddie....

Het is weer foute bingo!

Echt een belachelijk script!

Ik was een beetje uitgekeken op Eddie Murphy maar deze vond ik toch wel erg leuk.

avatar van pmdk
een echte luchtige kijkfilm vond ik het helemaal niks mis mee zo nu en dan vind ik dat wel eens lekker na een hoop brain denkende films met een rare einde of zo

avatar van Leila85
waar was het verhaal... afschuwelijk slecht :s
eddie, norbit 2 zou je acteerwerk kunnen redden.

Niet briljant maar ook niet slecht, voornamelijk een kinderfilm maar kijkt ook voor volwassenen lekker weg.

Leuke film met verrassende komische elementen. Geen hoogstaand acteerwerk maar een lekkere 'wegkijkfilm' voor de hele familie.

avatar van SiD3Sp|N
Ach... Eddy Murphy....
Raw, Beverly Hills Cop en 48 Hours. Toen was hij nog leuk, daarna werd hij met elke film minder leuk.
Ik probeer het niet eens deze film, zonde van m'n tijd.

Ik had er meer van verwacht, normaal vind ik de films wel goed van hem.
Maar deze vond ik niet zo lachwekkend als wat je gewend bent van hem.
Het meisje was wel heel schattig.
Ik geef hem 2 sterren

avatar van NovaChe
Mierzoet, maar ik had de hoop op Eddie Murphy al jaren opgegeven... Toch, heb ik me zeer geamuseerd met deze film.

Eindelijk tussen alle rommel door wat Murphy de laatste jaren maakte, toch nog iets wat niet verschrikkelijk is.

Vooral het meisje, het dochtertje, speelt geweldig leuk...

avatar van Justinw
Een 13 in een dozijn film, overbekende opbouw, veel cliché's en other bullshit. Kijk je een keer en nooit weer. Wel gezellig met mijn zus gekeken dus wel vermaakt
Martin Sheen's rol voegde ook niet veel toe.

Maar toch een 2*

Leuke film! Natuurlijk vliegen de clichés om de oren, maar dat is te verwachten in zulke films.

Vond de scene waarbij Eddie van de glijbaan ging, bij het kinderfeestje, ontzettend droog:P. Heb me wel vermaakt bij deze film.

Dit is gewoon een leuke kinderfilm. Ik vond het zelf gewoon een leuk filmpje om naar te kijken als je niks te doen heb. Eddy Murphy is niet meer wat hij vroeger was. In deze film was hij minder grappig vond ik.

ik was al een beetje uitgekeken op Eddy Murphy maar ik moet zeggen deze film vond ik erg vermakelijk.

Misschien omdat ik in de mood was voor een luchtige komedie maar ik vond de film erg leuk.
Het verhaal vond ik ook wel leuk gevonden.
Ook het dochtertje vond ik een goed koppie hebben voor haar rol.
Geen film met diepgang maar gewoon een avondje familie vermaak.

Ik vond deze film vanEddy Murphy net wel goed. Zeer aangenaam, een echte familiefilm. 3,5

avatar van moviechick-99
redelijke film het einde was goed dat hij uiteindelijk toch naar zijn dochter gaat en hij bewijst ook dat hij eigenlijk zonder dat deken een goede carriere kan hebben

avatar van Minotaures
Mwa, goede film van Murphy die je een keertje moet gezien hebben. Lekker lachen, vooral met zijn vergaderingen en het eten van de pannekoeken.

avatar van Westsider13
Ik vond het juist wel een vermakelijke en leuke film. Ik snap de mensen die zeggen dat het verhaal wel erg simpel is..maar toch..

avatar van missl
redelijke onderhoudend doch flauwe film.

Botje1970
Ik vond het een heerlijke "feel good movie"
een aanrader

Ik houd niet zo van Eddie Murphy, maar hier was tie wel te doen. Heb me maar een paar x geiiriteerd door zijn manier van "grappig" doen. Kindje acteert erg goed, en is ook erg schattig om naar te kijken, mooi meisje. Het is wel een leuke zondagmiddag movie.

avatar van Saaimen
Voor de eerste keer niet lopen irriteren aan meneertje Eddy. Had deze film al 4 maanden liggen maar telkens geen zin in... Vandaag maar is gekeken en het viel me nog mee. Had een heleee flauwe film verwacht maar er zat gelukkig nog een beetje verhaal in. Toch niet echt goed en daarom 2,5 sterren. Leuke bijrol voor dat kereltje van role models volgens mij die Eddy in de kid zone probeert te chanteren... haha geniaalste stukje van de film!

avatar van brabusRUS
Dit is voor mij echt een top film. Hilarisch feel-good film. Eddie Murphy op zijn best. Ook het meisje deed het erg leuk. Zeker in top 5 van het laatste half jaar.

More please!

avatar van miss_efron
Veel fantasy heb je hier voor nodig!

Leuke weg kijk film op een zaterdagmiddag , Murphy speelde aardig , meisje was leuk en deed het goed.

avatar van Dennissssss
Het eerste half uur is saai, soms zelfs irritant! Daarna als de chemie tussen vader en dochter ontstaat dan is het wel leuk om naar te kijken. Af en toe grappig, maar niet veel voor een komedie. Geen topper, wel kijkbaar.

avatar van aburex
Leuk familiefilmpje, geen topper, maar toch wel wat beter werk dan dat Eddie Murphy de laatste tijd afleverde.

Echt prachtige film:) Net op Film1Family gekeken:D

T leukste is toch wel het eindstukje, waar die in zijn koningscostuum komt om zijn dochter te steunen, ging zelfs een traantje vallen xD Echt prachtig:P Zoiets maak je gewoon zo blij:P

Zitten leuke stukjes tussen, maar het is voornamelijk echt een familiefilm:D

avatar van erik1677
Gadver, wat een miskleum weer van Murphy.
Alstublieft ga nu gewoon weer een beverly hils cop 4 maken ofzo.
Hoe goed de man vroeger was in toppers zoals het eerder genoemde beverly hills cop reeks, 48 hours 1 en 2, trading places, the golden child en zo kan ik nog wel ff doorgaan, zo slecht is hij nu.
Elke keer maar weer dezelfde overdreven rol.
Als je nu de Nutty profesor opzet of deze, overal speelt hij dezelfde.
Nee Murphy, duik alstublieft weer het komische en soms grofgebekte actiegenre weer in

avatar van dalma
erik1677 schreef:
Gadver, wat een miskleum weer van Murphy.
Alstublieft ga nu gewoon weer een beverly hils cop 4 maken ofzo.
Elke keer maar weer dezelfde overdreven rol.
Als je nu de Nutty profesor opzet of deze, overal speelt hij dezelfde.

zou het niet beter kunnen zeggen. misschien leuk voor kinderen tot 10 jaar ofzo .....

avatar van Marvinleeaday
Feel good comedy. met een redelijk ingetogen Murphy en een zeer sterk spelend klein meisje.