ad

Met onder meer: Eddie Murphy, Arsenio Hall en Jermaine Fowler

Releasedatum: 5 maart 2021

• Amazon Prime Bekijk via Amazon Prime

Over Coming 2 America

"A sequel is in the heir."

Men beweert dat de Prins van Zamunda een zoon heeft in Amerika. Akeem keert samen met Semmi terug naar de VS om op onderzoek uit te gaan. Hij wil natuurlijk graag weten of deze kroonprins wel écht tot de koninklijke familie van Zamunda behoort. Maar helaas loopt alles niet zoals gepland.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Wouter

Brrrr.

avatar van Anjin

Anjin

Nee,hou het liever bij deel 1,deze was behoorlijk kinderachtig en achterhaalde humor..

avatar van Luudje10

Luudje10

Deze film zaterdagavond gekeken met mijn vrouw. Zij heeft behoorlijk in een stuip gelegen en ik had af en toe een glimlach. Een luchtig vervolg op deel 1. Eddy Murphy speelt wederom diverse rollen en doet dat naar behoren. Verhaaltje is simpel, maar de muziek en het dansen kon ik wel waarderen. Toch een voldoende.

avatar van Thomas83

Thomas83

Ai. Mijn verwachtingen waren niet hoog, maar ik had toch wel op wat beters gehoopt. Toen er ineens allerlei slechte recensies binnendruppelden vreesde ik al het ergste. Jammer, want in Dolemite is my Name liet Murphy zien het nog steeds best in zich te hebben, ook al heeft hij het al zo lang niet kunnen laten zien. Hij heeft gewoon een goede film nodig, en dat is zo'n vervolg als dit natuurlijk ook niet echt. Sowieso was Prince Akeem al niet zijn beste rol, hoe leuk Coming to America ook was.

In dit vervolg is zijn rol wel behoorlijk anders. Hij speelt nu echt de rol van de koning en is een stuk meer serieus, met niets van die oude energie. Logisch ook wel. Het is geen excuus voor zijn gebrekkige schermtijd, maar hij is wat jaartjes ouder nu, en in een verhaal dat vaak wel erg opzichtig de originele film kopieert is het de meest voor de hand liggende ontwikkeling dat hij dan de rol van James Earl Jones min of meer overneemt. Die heeft zelf overigens nog een korte cameo aan het begin van de film.

Aan fanservice ook geen gebrek. Vooral in het begin worden er vaak opzichtig scènes of momenten uit de oude film exact nagedaan. Vaak wel een beetje treurig, vooral ook om een acteur als Louie Anderson op zijn leeftijd dat minuscule rolletje opnieuw te zien vervullen. Haast iedereen van de originele cast is van de partij. La Salle is een van de weinigen die ontbreekt.

Verder doet de film overigens ook wel een hoop anders. Het zo onweerstaanbare fish out of water-concept is ingeruild voor cultuurshock die meer voorkomt uit hoe normen en waarden zijn veranderd sinds de jaren tachtig. De grappen voelen alleen wat gemakkelijk, zoals in de gehele film eigenlijk. Het is ook raar dat de schrijvers niet doorhebben dat de hele reden dat we dit vervolg hebben is dat Akeem eigenlijk gewoon verkracht is.

Wesley Sniper steelt overigens net als in My Name is Dolemite weer een beetje de show in een bijrolletje. Dit schreeuwt haast om meer komische rollen voor hem. Ik vond hem een stuk leuker dan die wat flauwe en lompe Leslie Jones bijvoorbeeld.

Fowler is wel wat saai, maar over het algemeen was ik nog best blij met de nieuwe personages, want hoe afgezaagd hun verhaallijn ook is, vanaf het moment dat de romantiek wat meer aandacht krijgt heb je in elk geval wat meer het idee naar meer dan alleen een verzameling van nostalgische momentjes en rare (muzikale) cameo's te kijken. De charmante Mbatha maakt het ook wat leuker. Kudos nog voor de kostuums, de enige visuele pracht die de film te bieden heeft. 1.5*.

avatar van Night owl

Night owl

Superleuk om al die oude bekenden te zien en verder is de film gewoon een feestje Het verhaal valt mee en is niet eens zo slecht (wel minder diepgang dan deel 1). Heb me geen seconde verveeld.

avatar van brabusRUS

brabusRUS

Ben een zeer groot van het eerste deel (5*), helaas geen fan van deel 2. Tot op heden is dit de grootste teleurstelling van 2021. Het enige positieve in de film is Eddie Murphy en Aresenio Hall en hun typetjes. De rest is gewoon mediocre. Vooral Jermaine Fowler en Tracy Morgan vond ik compleet misplaatst. Die laatste, de Jandino Asporaat van de VS, mag echt met pension. Wat een ongelooflijk niet grappig persoon is dat.

De film haalt nergens de vibe en de humor van deel 1. Ik geef de film 2.5* en dat komt puur door originele cast uit deel 1. En inderdaad, hoeveel de titel zegt 'Coming to America' is dat niet helemaal waar. De film speelt zich voornamelijk af in Afrika.

avatar van hatebreeder

hatebreeder

Helaas (en uiteraard) niet zo leuk als deel 1, maar toch wel een aardige film om te kijken.

avatar van alacer9

alacer9

Een beetje een teleurstellend vervolg op een hele leuke eerste film.

avatar van T.O.

T.O.

Coming To America is zo'n film waar ik altijd even blijf hangen als ik er langs zap op tv. Charmant en luchtig, met hele grappige accenten. Dit vervolg oogt nogal goedkoop, en teert erg letterlijk op de eerste film. Alle nieuwe castleden zijn eigenlijk irritant, met uitzondering van Snipes wiens karakter en verhaallijn eigenlijk wel meer potentie had. Tot overmaat van ramp wordt het gebrek aan inhoud ook nog eens opgevuld met allerlei revue-achtige performances. Jammer.