• 8.606.146 stemmen

• Amazon Prime Bekijk via Amazon Prime
  • Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Coming 2 America

"A sequel is in the heir."

Men beweert dat de Prins van Zamunda een zoon heeft in Amerika. Akeem keert samen met Semmi terug naar de VS om op onderzoek uit te gaan. Hij wil natuurlijk graag weten of deze kroonprins wel écht tot de koninklijke familie van Zamunda behoort. Maar helaas loopt alles niet zoals gepland.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Wouter

Brrrr.

avatar van Anjin

Anjin

Nee,hou het liever bij deel 1,deze was behoorlijk kinderachtig en achterhaalde humor..

avatar van Luudje10

Luudje10

Deze film zaterdagavond gekeken met mijn vrouw. Zij heeft behoorlijk in een stuip gelegen en ik had af en toe een glimlach. Een luchtig vervolg op deel 1. Eddy Murphy speelt wederom diverse rollen en doet dat naar behoren. Verhaaltje is simpel, maar de muziek en het dansen kon ik wel waarderen. Toch een voldoende.

avatar van Thomas83

Thomas83

Ai. Mijn verwachtingen waren niet hoog, maar ik had toch wel op wat beters gehoopt. Toen er ineens allerlei slechte recensies binnendruppelden vreesde ik al het ergste. Jammer, want in Dolemite is my Name liet Murphy zien het nog steeds best in zich te hebben, ook al heeft hij het al zo lang niet kunnen laten zien. Hij heeft gewoon een goede film nodig, en dat is zo'n vervolg als dit natuurlijk ook niet echt. Sowieso was Prince Akeem al niet zijn beste rol, hoe leuk Coming to America ook was.

In dit vervolg is zijn rol wel behoorlijk anders. Hij speelt nu echt de rol van de koning en is een stuk meer serieus, met niets van die oude energie. Logisch ook wel. Het is geen excuus voor zijn gebrekkige schermtijd, maar hij is wat jaartjes ouder nu, en in een verhaal dat vaak wel erg opzichtig de originele film kopieert is het de meest voor de hand liggende ontwikkeling dat hij dan de rol van James Earl Jones min of meer overneemt. Die heeft zelf overigens nog een korte cameo aan het begin van de film.

Aan fanservice ook geen gebrek. Vooral in het begin worden er vaak opzichtig scènes of momenten uit de oude film exact nagedaan. Vaak wel een beetje treurig, vooral ook om een acteur als Louie Anderson op zijn leeftijd dat minuscule rolletje opnieuw te zien vervullen. Haast iedereen van de originele cast is van de partij. La Salle is een van de weinigen die ontbreekt.

Verder doet de film overigens ook wel een hoop anders. Het zo onweerstaanbare fish out of water-concept is ingeruild voor cultuurshock die meer voorkomt uit hoe normen en waarden zijn veranderd sinds de jaren tachtig. De grappen voelen alleen wat gemakkelijk, zoals in de gehele film eigenlijk. Het is ook raar dat de schrijvers niet doorhebben dat de hele reden dat we dit vervolg hebben is dat Akeem eigenlijk gewoon verkracht is.

Wesley Sniper steelt overigens net als in My Name is Dolemite weer een beetje de show in een bijrolletje. Dit schreeuwt haast om meer komische rollen voor hem. Ik vond hem een stuk leuker dan die wat flauwe en lompe Leslie Jones bijvoorbeeld.

Fowler is wel wat saai, maar over het algemeen was ik nog best blij met de nieuwe personages, want hoe afgezaagd hun verhaallijn ook is, vanaf het moment dat de romantiek wat meer aandacht krijgt heb je in elk geval wat meer het idee naar meer dan alleen een verzameling van nostalgische momentjes en rare (muzikale) cameo's te kijken. De charmante Mbatha maakt het ook wat leuker. Kudos nog voor de kostuums, de enige visuele pracht die de film te bieden heeft. 1.5*.

avatar van Night owl

Night owl

Superleuk om al die oude bekenden te zien en verder is de film gewoon een feestje Het verhaal valt mee en is niet eens zo slecht (wel minder diepgang dan deel 1). Heb me geen seconde verveeld.

avatar van brabusRUS

brabusRUS

Ben een zeer groot van het eerste deel (5*), helaas geen fan van deel 2. Tot op heden is dit de grootste teleurstelling van 2021. Het enige positieve in de film is Eddie Murphy en Aresenio Hall en hun typetjes. De rest is gewoon mediocre. Vooral Jermaine Fowler en Tracy Morgan vond ik compleet misplaatst. Die laatste, de Jandino Asporaat van de VS, mag echt met pension. Wat een ongelooflijk niet grappig persoon is dat.

De film haalt nergens de vibe en de humor van deel 1. Ik geef de film 2.5* en dat komt puur door originele cast uit deel 1. En inderdaad, hoeveel de titel zegt 'Coming to America' is dat niet helemaal waar. De film speelt zich voornamelijk af in Afrika.

avatar van hatebreeder

hatebreeder

Helaas (en uiteraard) niet zo leuk als deel 1, maar toch wel een aardige film om te kijken.

avatar van alacer9

alacer9

Een beetje een teleurstellend vervolg op een hele leuke eerste film.

avatar van T.O.

T.O.

Coming To America is zo'n film waar ik altijd even blijf hangen als ik er langs zap op tv. Charmant en luchtig, met hele grappige accenten. Dit vervolg oogt nogal goedkoop, en teert erg letterlijk op de eerste film. Alle nieuwe castleden zijn eigenlijk irritant, met uitzondering van Snipes wiens karakter en verhaallijn eigenlijk wel meer potentie had. Tot overmaat van ramp wordt het gebrek aan inhoud ook nog eens opgevuld met allerlei revue-achtige performances. Jammer.

avatar van Nicolage Rico

Nicolage Rico

• 20085 berichten

Een van de slechtste films die ik ooit zag. Een belediging voor deel 1. Lijkt me dat Eddie Murphy het script niet gelezen heeft vooraf. Sterker: lijkt me dat er überhaupt geen script was en alles ter plekke verzonnen is. En Wesley Snipes... laat maar.

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

Een groter budget, maar minder charme. De originele film had nog een combinatie van een goed verhaal, humor en drama. In de sequel is het verhaal zoek en te weinig drama in de balans met de humor. De humor werkt niet echt en de verwijzingen naar het origineel liggen er veel te dik op. Net als de nogal ongemakkelijke cameo's van artiesten als En Vogue en Salt-N-Pepa. Je ziet dat de acteurs een pak ouder zijn en het geeft de film een vermoeiende indruk. De aandacht gaat nu vooral naar de bastaardzoon Javelle die van een heel ander kaliber is dan Eddie Murphy. Die wil de spotlights dan weer teveel naar zich toe trekken, terwijl zijn vernieuwde rol daar minder toe leent. Ik had dan liever meer aandacht gehad van Princess Meeka, zodat de film een heel andere wending zou krijgen.

avatar van teigertje

teigertje

Uiteraard was het bijzonder geweest als deze de eerste had overtroffen.

Helaas was dit niet het geval.

Wel heel leuk gedaan de crew uit het eerste deel er nagenoeg allemaal waren en een echt vervolg.

Maar haalt het niveau van de eerste in de verre verte niet.

Gewoon een amusante en leuke film, maar helaas geen grote hit.

avatar van missl

missl

Af en toe een glimlach maar bovenal best flauw.

avatar van shugenja

shugenja

Tja.. ik vond de eerst leuk, maar mijn broer vondt hem mega fantastisch. Dus wij gingen samen deze kijken. Ook mijn broeder moest toegeven dat dit niet veel soeps is. Kinderachtig, geen leuke bijfiguren, ook de bastaardzoon is niet grappig of interessant. Het is echt een kopie van het origineel alleen iedereen is oud, de grappen zijn oud. De outfits zijn mooi en er zit wat leuke dans en muziek in. Snipes doet het aardig maar het is allemaal zwaar onder de maat. Nou waren de verwachtingen niet hoog maar toch had dit beter gemoeten. Wat is het punt van zoveel geld en energie te verspillen en dan te komen met zo een script?

Dit is typisch zo een film die mensen toch wel gaan kijken. Omdat ze het origineel leuk vonden. Zo ben ik er ook bij gekomen, maar beter doe je het niet. Het moet toch wel mogelijk zijn en een leuk vervolg te maken die wel de energie, creativiteit en humor van een origineel kan volgen? Jay en silent Bob was ook al zoiets. Puur nostalgie maar dit is niet genoeg om een film onderhoudend te maken. Twee sterren voor die paar momenten dat ik wel een beetje moest gniffellachen.

avatar van mjk87

mjk87

De eerste film (blijkbaar een soort van klassieker al uit de jaren 80) ken ik niet. Dus ik zal ongetwijfeld her en der wat gemist hebben. Maar buiten dat vond ik dit vreselijk. Totaal mijn humor niet. En verder wisten film en personages mij niet te boeien. Een enkel momentje is nog wel aardig gedaan, maar als geheel vond ik dit ergerlijk. 1,0*.

avatar van Boneka

Boneka

Ze hebben er aardig lang over gedaan om van Coming to America een vervolg te maken. Geslaagd hmmm nou nee niet echt. Het ziet er zeker fris en vrolijk uit. Mooie kleuren toch wel fijne muziek, maar het verhaaltje en de humor waren toch een stuk minder dan het eerste deel. Grappig dat halverwege de film ze de film zelf op de hak te zetten om vooral geen vervolgfilms te maken, want die scoren vaak een stuk minder. Natuurlijk dit vervolg ziet er allemaal wat strakker uit, maar de humor had toch wel wat meer uitgewerkt mogen worden net zoals dit flinterdun verhaaltje. Bovendien vond ik de verloren zoon bepaald geen meerwaarde. En al helemaal niet met die belachelijke moeder. Ik vond het bij momenten zeker wel leuk gemaakt, maar veelal waren het toch geforceerde grappen met die leeuw als dieptepunt. Ook die besnijdenis was slecht uitgewerkt. Tja en dan grappen anno deze tijd. Geen witten maar alleen pikzwarte zo zwart dat je ze moet zoeken met een lantaarn. Leuk echt, maar in deze tijd denk ik dan hoe zouden mensen dit dan vinden als ik zo'n grap zou maken over witte mensen. Daarom heb ik helemaal niks met dat Woke gebeuren. Afijn de muziek en kleuren vergoedde veel in deze film zodoende toch nog net een hele hele kleine voldoende. S.v.p. geen derde deel graag.

Film 3.5

Beeld 4.0