Nomadland (2020)

geregisseerd door Chloé Zhao
met Frances McDormand, David Strathairn en Linda May

Fern is een vrouw van in de 60 die alles kwijt is geraakt sinds de periode van de Grote Recessie. Ze vat een reis aan doorheen het Amerikaanse westen dat aan het veranderen is. Hierbij meet Fern zich de levensstijl aan van een moderne nomade en reist ze per caravan.

• Vanaf 7 januari 2021 in de bioscoop

Teaser

Naar het gelijknamige boek van Jessica Bruder.

Malick
Oh, wat een leuke verrassing! Hopelijk gaat dit niet door.

avatar van John Milton
Dat is erg fijn nieuws, en idd een verrassing. Ik wist ook alleen dat ze voor The Eternals had getekend. Ook niet iets dat ik vol blijdschap las; ik had The Rider op 1 staan vorig jaar. Een aardige marvel film maken kunnen er wel meer.

Schijnbaar wordt The Eternals nu gefilmd, terwijl dit in post-productie is.

Benieuwd hiernaar nav The Rider

avatar van Gish
En de prijs uit Venetië is binnen, een leeuw. Mooie prijs. Benieuwd.

avatar van perlon
Nog geen datum voor Nl?

avatar van tbouwh
Nog niet bekend nee, maar wel aangekocht.

avatar van Rvdz
En over een paar weken alvast te zien in Leiden

Vanaf 7 januari 2021 in de bioscoop (The Walt Disney Company Benelux)

avatar van kevin_vp
Stupide keuze van zhao om een conversatie tussen 2 karakters te beëindigen me het Summer Sonnet van Shakespeare. De beroemdste poem van the legend gebruiken... Dan heb je als regisseur ofwel geen visie of ben je te gemakzuchtig. Ze laat op een gegeven moment ook een personage de titel van de film verklaren terwijl deze easy interpreteerbaar is. Pioneers -> nomads. Een simplistische cinema-'faux'rité film die het intellect van de toeschouwer danig onderschat. Mcdormard is dé miscast van de eeuw. 0 authenticiteit en integriteit. Een Debacle.

Best hoge score dan nog, voor een debacle.

avatar van misterwhite
Ik ga wat positieve noot geven, ben het ook compleet oneens met Kevin (komt wel eens vaker voor )
Nomadland is een pracht van een film, een meesterwerkje in mijn ogen. Ik hou van films over mensen die de maatschappij ontzeggen en de vrijheid nemen om een heel eigenzinnig te leven. Ik kijk enorm naar deze mensen op, zeker degene die blijven standhouden en druk krijgen vanuit de maatschappij.

En Zhao geeft een mooie blik op deze mensen. Ik vind McDormand enorm sterk als Fern, ze voelde voor mij heel naturelle en ze paste gewoon mooi tussen de non acteurs. Ik had het gevoel dat ze gewoon volledig haar zelf kon zijn, alsof ze oprecht gelukkig was te kunnen leven in deze intrigerende cultuur.

De gesprekken met de verschillende nomaden zijn stuk voor stuk erg boeiend. Sommige tot het kippenvel emotioneel af. Hun filosofie over het leven, hun redenen om te vertrekken en ook hun geluk dat ze nu ervaren is prachtig en eerlijk weergeven in deze film.

En dan heb ik het nog niet gehad over de prachtige beelden, magnifieke muziek en een duimpje extra voor een quote van The Smiths.

Ik heb elke seconde genoten van de film. Het vloog voorbij, had van mij mogen blijven duren.
Voor mij de film van dit zeer nare rare jaar.

avatar van kevin_vp
Richardus schreef:
Best hoge score dan nog, voor een debacle.

Het was laat. Een deceptie dan maar.