The Haunted Mansion (2003)

Alternatieve titel: Disney's The Haunted Mansion

2,50

Fantasy / Komedie

geregisseerd door Rob Minkoff
met Eddie Murphy, Jennifer Tilly en Terence Stamp

Jim Evers, een makelaar, die altijd zijn gezin heeft verwaarloosd, gaat met zijn gezin een weekendtripje houden. Maar eerst moet hij nog even bij een potentiële klant langs. Hij komt erachter dat de man des huizes, een geest is, die eeuwen geleden met een vrouw was getrouwd die sprekend op Jim's vrouw lijkt, wie nu als bruid moet dienen. Jim moet deze vloek zien te verbreken. Dit zorgt er voor dat hij in gaat zien hoe belangrijk z'n familie voor hem is.

185 BERICHTEN 14 MENINGEN
avatar van Devoo
Leuk voor kinderen.

Een simpele komedie die duidelijk gericht is op een jonger publiek. Een soort mengelmoes tussen komedie, fantasy en horror. Voor volwassenen niet echt interessant, maar ik kan me voorstellen dat kinderen hiervan smullen. De beste scène vond ik die met de zingende standbeelden, daar moest ik oprecht mee lachen. Verder had deze film mij niet veel te bieden, maar het keek wel leuk weg.

Leuke film, beter dan ik had verwacht.
Vooral de speciale effecten bevielen me wel.
Verhaal is redelijk, goed om volgen, kortom: redelijk goede familiefilm.

avatar van Kondoro0614
The Haunted Mansion

Deze beginners geesten film, dus ja voor de 12 jarigen, werd mij op wat punten een beetje als slaperig bevat. Ik kon vaak mijn concentratie niet vast houden op het beeld waarna mijn telefoon al gauw belangrijker werd. Al moet ik zeggen dat ik dit soort films op 12 jarige leeftijd niet had durven te kijken. En ja, vroeger werd ik zelfs bang van zombie's in een film... Meh.. Special effecten waren goed alleen had de film leuker ingeschat. En ik vond het allemaal beetje saai.

Eddie Murphy speelde een leuke rol, ik mag hem wel. Terence Stamp de butler (even goed zeggen voordat ik weer op mijn kop krijg), speelde een prima rol. Net zoals de rest. Het was allemaal niet echt waarvan je zou zeggen "wow".

Het verhaal was matig en ik vond het bij lange na niet zo erg leuk. Het concept is wel leuk bedacht en Eddie maakte me nog wel eens aan het lachen. Stond toevallig op Netflix dus waarom niet gelijk even meepikken ...

avatar van hijman1946
Heerlijke ouderwetse "spookfilm"mag dit genre wel,ongeclompiceert ,hoef ik vanavond niet onder mn bed te kijken lol. goede beelden ,humor,uitstekende special effects.
aanradertje voor n paar uur plezier

Vond het eigenlijk een hele vermakelijke en sfeervolle film!