The Haunted Mansion (2003)

Alternatieve titel: Disney's The Haunted Mansion

Fantasy / Komedie

geregisseerd door Rob Minkoff
met Eddie Murphy, Jennifer Tilly en Terence Stamp

Jim Evers, een makelaar, die altijd zijn gezin heeft verwaarloosd, gaat met zijn gezin een weekendtripje houden. Maar eerst moet hij nog even bij een potentiële klant langs. Hij komt erachter dat de man des huizes, een geest is, die eeuwen geleden met een vrouw was getrouwd die sprekend op Jim's vrouw lijkt, wie nu als bruid moet dienen. Jim moet deze vloek zien te verbreken. Dit zorgt er voor dat hij in gaat zien hoe belangrijk z'n familie voor hem is.

avatar van narva77
narva77 (crew)
Ah leuk, nog zo'n nietszeggende horror/komedie met Eddie Murphy in de hoofdrol. Laat ik mooi links liggen!

BS
klinkt een beetje als een klassiek kerstverhaal.ff afwachten maar

avatar van Hemdale
Wel een mooie poster trouwens. Poster

avatar van Sjoerd
Dit verhaal is, net als Pirates of the Caribbean, gebaseerd op een ritje in het Disney pretpark.

Ik zag een soort trailer op E Celebrity zag er wel leuk uit.

Mooie poster en de trailer ziet er al erg leuk uit. Dit is 1 van mijn favoriete Disney rides, dus ik ben echt reuze benieuwd naar deze film!

avatar van Phooze
Trailer op Apple.com

Niet erg grappig, maar wel mooie visuals.

BS
de trailer doet best een leuke en semi-enge film verwachten.Visueel idd wel goed (disney he)
Ben eigelijk wel benieuwd wat hij doet.

Moviestar
De trailer is best leuk maar wel raar dat je deze trailer nu ook al in de bios te zien krijg terwijl deze pas in maart te zien is.

Moviestar
O en Terence Stamp speelt erin mee zie ik!!!!!!! leuk, vond m heel goed in Adventures of priscilla queen of the desert, en Jennifer Tilly was leuk in Liar Liar.

avatar van streeter
Slecht, maar ik geef het toch 2,5 sterren omdat het er mooi uitzag en het een beetje in de sfeer van de jaren 70 Disney horror films was (Witch Mountain, Watcher in the Woods).

avatar van pascal83
Sjoerd schreef:

Ik vond het al zo herkenbaar, ik twijfelde tussen een bestaand "spookhuis" en het spookhuis uit een van de clips van Michael Jackson

Moviestar
Ik had de veel in eerste instantie veel grappiger verwacht maar toch viel de film in zn geheel niet tegen. De erg mooie beelden en effecten maken veel goed. Erg goede rol van Terence Stamp.

avatar van Esteban
Het ziet er me eigenlijk best rampzalig slecht uit, maar hij krijgt zoals élke film een eerlijke kans.

AHWA
Aardig filmpje, paar leuke momenten, maar verder is het gewoon een standaard Disney-film. 2,5 ster.

avatar van catweasel
lijkt me een leuke movie
de trailer zag er best grappig uit

Waar Pirates zo geslaagd uitpakte faalt deze film grotendeels als atractieverfilming. Allereerst gebeurt er verbasingwekkend weinig naast het feit dat u en ik ons moeten verbazen over de mooie decoren. Het plot van de film dekt dan ook maar effectief 3min film. Alleen op het eind weet de film vaart te maken, hoewel de conclusie na 80min zonder noemenswaardige vorm van inhoud en/of actie ook nog eens tegenvalt. Van de cast moet de film het ook niet hebben, iedereen vervult zijn sub standaard rol (o.a simpele disney-achtige karikaturen). De enige die opvalt is Eddie Murphy die steeds meer vervalt in een irritante karikatuur van zijn vroegere (wel grappige) zelf. Samengevat is The Haunted Mansion een mooie ballon zonder lucht, wel opgeblazen (De film ziet er goed uit) maar waarmee? Joost mag het weten

Enige echte pluspunt is dat The Haunted Mansion als kinderfilm in mijn ogen grotendeels voldoet maar daarmee is eigenlijk alles gezegd.

*1/2

Ik vond het een heel leuke film.
Je moet niet naar een film gaan kijken alsof je er heel veel geld mee verdient om hem af te kraken.
Kijk een keer een film met nix in je gedachten. Gewoon lekker lachen.
De atractie in Disney is een heel mooi verhaal, die helaas niet helemaal uitgerwerkt wordt in de film, en E. Murphy is inderdaad irritant, kan zich beter bij Donkey houden in shrek. Maar al met al vind ik het toch een leuke film

Wel een grappige film opzig.
Maar et lied bij de aftiteling vond ik beter
weet iemand hoe die heet:D

het is net of je bij euro disney binnen staat maar hij is wel leuk voor de kids

Toen ik naar haunted mansion ging dacht ik, het zal wel weer zo'n middelmatige en tegenwoordige eddie murphy film zijn. In zijn jongere jaren, als in de films beverly hills cop enz. had hij wel eens een grove en grote mond, maar tegenwoordig zijn het meer kinderfilms geworden, maar zijn altijd wel erg vermakelijk maar toch kun je duidelijk zien dat eddie er minder zin in heeft om in films te spelen. Dat is erg jammer maar de combinatie in deze film van special effects en het stille maar de wel redelijk gespeelde eddie murphy wordt wel aardig in beeld gebracht.

mijn score voor deze film zijn 2.5 sterren
fans van eddie mogen deze film niet missen

ik heb deze fim gezien en vond hem echt geweldig, Ik geef deze film 4 sterren

Vanaf 6 jaar meekijken gewenst stond er bij de film, nou dat is best mild voor zo'n film al zeg ik het zelf.

De film op zich had best een aardig verhaal en was vermakelijk, maar ik ben nou eenmaal niet zo Eddie Murphy fan.

Score 2,5 sterren

Claudia weet jij overigens wel het verschil tussen 4 en 5 sterren. Je roept 4 sterren en je geeft er 5??

Ciao

avatar van RWL
RWL
double gun schreef:

fans van eddie mogen deze film niet missen

Het begrip fan wordt volgens mij nog steeds niet begrepen door mensen

avatar van pjotr
Doet double gun iets pijnlijk fout?

Robert-vdl schreef:

Ciao

Zegt het woord foutje jouw iets? Of ben jij perfect

MDA
Morgenavond ga ik hem maar eens bekijken, op zich wel benieuwd naar deze na Pirates

MDA
Een flinterdun verhaal, veel te gekunsteld, enige die goed acteerwerk aflevert is Ramsley, overige een beetje matigjes, standaard rolletje van Murphy, kinderen absoluut niet overtuigend, maar de effecten en de verwijzingen naar de atrakties maken veel goed. Humor best aardig (ondanks sommige missers), niet bijzonder wel vermakelijk.

Ik vond het wel een leuke film, maar niet heeeel goed.. er zaten leuke special effects in en het verhaal vond ik ook wel grappig... ik geef hem 3 sterren