The Haunted Mansion (2003)

Alternatieve titel: Disney's The Haunted Mansion

Fantasy / Komedie

geregisseerd door Rob Minkoff
met Eddie Murphy, Jennifer Tilly en Terence Stamp

Jim Evers, een makelaar, die altijd zijn gezin heeft verwaarloosd, gaat met zijn gezin een weekendtripje houden. Maar eerst moet hij nog even bij een potentiële klant langs. Hij komt erachter dat de man des huizes, een geest is, die eeuwen geleden met een vrouw was getrouwd die sprekend op Jim's vrouw lijkt, wie nu als bruid moet dienen. Jim moet deze vloek zien te verbreken. Dit zorgt er voor dat hij in gaat zien hoe belangrijk z'n familie voor hem is.

avatar van Arabyus
aerts007 schreef:
Een beetje for the kids, Eddie Murphy !!!!!

Nogal logisch dat het een film voor kinderen is hea.

avatar van Tun-89
Meer Komedie als Horror want echt Horror kun je het niet noemen het is voor kinderen. Beetje spookhuis achtige enge dingen.
Gekeken omdat ik me verveelde, ik vond hem best saai.
Eddie Murphy af en toe leuk, verder niets.

2,5 *

avatar van tommykonijn
Ik vind die zingende beelden wel grappig .

aerts007
Arabyus schreef:

Nogal logisch dat het een film voor kinderen is hea.

En hoe oud bent u? Ik heb al vergelijkbare films bekeken,al ben ik 44 jaar!
Deze kon me totaal niet boeien,mede dankzij Murphy.Van een flauw persoontje gesproken,toch in deze zogenaamde kinderfilm.

hollywood king
wat een comedy, ik moest amper 1 sec. lachen.
eddie is al heel lang niet meer grappig,
er zijn alleen paar puntjes goed aan deze film:
1 het duurt gelukkig heel kort
2 de sfeer, ook niet perfect, maar toch
3 terence stamp

verder is het echt een waardeloze film

avatar van Lavigne
Opzich wel aardig filmpje
Ik vind Murphy wel altijd komisch.
Zijn lach is grappig
2.5 ster

avatar van Chainsaw
Een film die zich in de handjes mag knijpen dat Rick Baker en zijn team vakmannen aan boord waren. De make-up effecten waren zonder twijfel het hoogtepunt van de film. Met name de zombies zagen er zeker niet verkeerd uit, had daar graag meer van gezien. Verder is The Haunted Mansion niets meer dan een dertien-in-een-dozijn werkje met als doelgroep 'jong en oud' voor ogen, maar in praktijk enkel voor 'jong' geschikt. Het voorspelbare script bevat maar bar weinig creativiteit en geslaagde humor is ver te zoeken. Had best leuk kunnen zijn, maar uiteindelijk is het niets meer dan een simpel tussendoortje, waar enkel de make-up effecten en settings verzorgd zijn. De rest ben je na een dag weer vergeten.

Kleine 2,5 sterren.

avatar van timburton
Ja, mensen... Een film met Murphy. Had iemand dan verwacht dat hij weldra goed zou zijn?

avatar van ElBerto
Bij de beschrijving staat er horror

avatar van huVILEub
Horror... nee.
Komedie... nee.
Eigenlijk meer een kinderfilm. Er zit niet extra veel humor in als een familiefilm of zoiets dergelijks. Eng is het zeker niet.
Leuke specialeffects/make-up of wat het is. Maar niets komt er eigenlijk uit. Het verhaal is ook niet spetterend, maar had zeker beter uitgepakt kunnen zijn. De attractie in disneyland parijs was 23x zo leuk.
Normaal houd ik wel van Eddie Murphy, maar in deze film doet hij ook niets leuks. Jammer.
Kortom: Géén horror/komedie, aardig, maar slecht uitgepakt verhaal met zwak acteerwerk. Aardige film voor kinderen.

gekeken omdat ik me verveelde, ik heb niet moeten lachen jammer genoeg, maar hij kan er wel mee door als je toch niks te doen hebt.

avatar van Kim008
Ik vind dat hij er best mee door kan Ook de special effects zijn zeker niet mis!

avatar van pooper
hij is wel 12+ dus je kunt niet echt zeggen van ''kinderfilm''

avatar van Riddierid
Lang geleden gezien ik vond hem wel leuk toen... geen idee wat ik er nu van vind

avatar van 606
De film zag er helemaal niet slecht uit.
Al was het op zich meer voor de kids.
Acteren was normaal en waren de grappen aardig

Een quote was leuk op het laatst van de film
Man:You can take it with you to heaven
Vrouw:The hell i can.

De film is ook wel voor kinderen lijkt me.

Toen ik een jaar of tien was, had ik deze gezien.
Ik vond m toen eng, en was helemaal trots dat ik een 'horror' film had gezien.
Ik wou de film toen nog een keer zien, en toen die een paar jaar later eindelijk op tv kwam, dacht ik: 'was dat nou zo eng'?

avatar van Arabyus
aerts007 schreef:

En hoe oud bent u? Ik heb al vergelijkbare films bekeken,al ben ik 44 jaar!

Wat heeft mijn leeftijd er dan precies mee te maken?

avatar van J.Ch.
Een beetje een onduidelijke doelgroep, vrees ik. Deze film heeft van het één te veel en van het ander te weinig. Mij spraak het simpele liefdesverhaal wel aan; ik houd wel van sprookjes. Het gedeelte aan het eind waarin de gemene butler door de aarde verzwolgen wordt had dan weer niet gehoeven. Met Murphy heb ik niks, nooit gehad ook. Die zingende standbeelden vond ik dan weer wel leuk.

avatar van ASman
'Based on Disney's attraction'
Niet echt. Meer verschillende elementen van het spookhuis genomen om ze te verwerken in een lamme kinderfilm. De attractie van Disneyland was behoorlijk griezelig. Niets griezeligs aan deze film.

avatar van ibendb
Ja, zo goed is deze film nu ook weer niet, maar hij zorgt zeker voor een goede avond met een paar glimlachjes. Eddy Murphy is irritant. De horror is zeker geen horror. Maar dat zorgt er zeker niet voor dat ik minder van deze film heb genoten. ik hou wel van kinderhorrors.

3* Voor de zingende hoofden!

avatar van Retouw
Marsha maakt alles goed.

Muziek dat al lang is achterhaald, geen hoogstaande manier van filmen, slechte humor en een heleboek clichés om U tegen te zeggen. Het enige ding dat horror is , is de lach van Eddy Murphy. Ik zou het in mijn broek doen als klant.

Leon17
Komedie film, meer voor de wat jongere kinderen van 11/12 jaar maar hij kijkt best lekker weg.

avatar van daxclusive
Die vond ik leuk! Maar ook geen topper.
Natuurlijk heel overdreven en meer voor jonger publiek.
Toch een 2.5 om de acteerpresentaties van Murphy.

Voor de kinderen inderdaad.

Al had ik er dan ook niet zoveel meer van verwacht. Wel grappig om de vroege reacties te lezen van mensen die denken dat ze daarwerkelijk een horrorfilm zullen voorgeschoteld krijgen.

Met de aankleiding is niet zoveel mis. Een sfeervol huisje, belichting is leuk, de settings zijn gedetailleerd. En ook de personages (Stamp) zien er oké uit. Het is dan ook best jammer dat Murphy met z'n hele gezinnetje zo geweldig uit de toon valt. Vond sowieso dat de rol meer voor Will Smith geschreven leek, maar het zwarte zakenmannetje met chique BMW werkt gewoon niet in dit kleurrijke haunted house filmpje.

Verder geen geweldige fan van Murphy, dus z'n ondergang herken ik niet echt in deze film. Vind hem meestal niet grappig. Het is uiteindelijk vooral genieten van de decors en aankleiding, het niveau daalt al snel als er mensen in beeld komen of er verhaaltjes verteld worden.

erik1677
Ik moet zeggen, voor een kinderfilm, toch wel goed mee vermaakt.
Vond het er allemaal wel leuk uitzien.
Leuk filmpje!!

Tun-89 schreef:
Gekeken omdat ik me verveelde, ik vond hem best saai.
Eddie Murphy af en toe leuk, verder niets.

2,5 *

Jouw reactie is ook komedie, want het is horror en komedie met een kleine letter en het is niet meer als, maar meer dan.

avatar van StevenMighty
Heb hem gezien op Halloween nacht omdat hij me daar erg geschikt voor leek.
Bleek ook te kloppen want ik vond hem erg leuk, een goede combinatie van griezelen en humor.

Het familiefilm gedeelte zat hem in de humor stukjes met Eddie Murphy en z'n gezin, terwijl de mansion zelf best goede horror momenten kende. Heel de crypte scene met de levende doden vond ik echt heel overtuigend eng gemaakt.

De film is gebaseerd op de Disney attractie en wie deze al eens deed zal veel in de film herkennen, zoals de grappige zingende borstbeelden

Goeie griezel/humor film voor jong en oud!

3 sterren

avatar van hel1
Wel aardig, Murphy redt de film. Echt een Disney-film, duidelijk meer bedoeld voor kinderen

avatar van lars-pixar
Een echte Disney Familie film, het genre horror wordt aangepast op het niveau van kinderen.
Zodat het voor de leeftijd categorie van acht tot veertien nog erg spannend kan overkomen.
Het verhaal wordt wel leuk neergezet met grappige situaties, onder andere door Eddy Murphy.