The Haunted Mansion (2003)

Alternatieve titel: Disney's The Haunted Mansion

Fantasy / Komedie

geregisseerd door Rob Minkoff
met Eddie Murphy, Jennifer Tilly en Terence Stamp

Jim Evers, een makelaar, die altijd zijn gezin heeft verwaarloosd, gaat met zijn gezin een weekendtripje houden. Maar eerst moet hij nog even bij een potentiële klant langs. Hij komt erachter dat de man des huizes, een geest is, die eeuwen geleden met een vrouw was getrouwd die sprekend op Jim's vrouw lijkt, wie nu als bruid moet dienen. Jim moet deze vloek zien te verbreken. Dit zorgt er voor dat hij in gaat zien hoe belangrijk z'n familie voor hem is.

avatar van JohnWilliams
Inderdaad wel een leuke film maar meer eigenlijk niet...vind de suite van Mark Mancina ook erg mooi overigens.

avatar van tommykonijn
tommykonijn schreef:
Gisteravond hebben we deze film gekeken, we hebben het gezellig gemaakt met wat eten (chips en wat sausjes maar dat is niet van belang) de film vond ik erg vermakelijk om eens naar te kijken ik vind deze film van Eddie Murphy dus veel en veel leuker dan The Nutty Professor, het was een gezellige avond met een vermakelijke film .

3.5* (ging in de richting van 4* maar dat vond ik hem toch nog niet waard)

Verlaagd naar 2.5* want ik heb hem nog eens gekeken.
En ik neem terug dat hij in de richting ging van 4* want dat dus absoluut niet.

avatar van JohnWilliams
4* is deze film niet waard. Terwijl ik The Lion King zo goed van Rob Minkoff vond...blijft jammer zo'n flopper. Maar Eddie Murphey speelde wel goed.

avatar van davy jones
De enige die een beetje goed speelde was Terence Stamp en voor de rest waren de acteerpresaties niet veel soeps

avatar van Mary_Shaw
tja als je je verstand op nul zet gaat hij er nog mee door maar voor de rest...

avatar van EspenSGX
Vond hem best wel leuk, alleen had hier misschien veel meer ingezeten.

avatar van Idol
Snap niet dat mensen zo negatief over deze film waren... ik vind het een erg sfeervolle en leuke film, maar ben ook een groot Disney fan dus dat helpt natuurlijk ook!

avatar van Kim008
Ik hou wel van deze stijl
Erg sfeervol en leuk gemaakt met mooie special effects!

_dangerous_
Ik hoop dat er ooit een echt leuke spookhuisfilmpje wordt gemaakt ipv zulke flauwe films waar niets wordt benut. Je kan toch wel veel meer leuke horror elementen uithalen dan in deze film wordt uitgehaald.

avatar van Pim1993
Ik vond dit echt een te gekke film! Man wat kan ik lachen om Eddy Murphey. Hij levert weer een topprestatie. De komedie in de film zit wel goed gecombineerd met redelijk wat spanning geeft echt een leuke sfeer in de film. Ik ben het wel eens met _dangerous_ alleen vergeet hij echt dat deze film als doelgroep een gezinsfilm had. En in een gezinsfilm stop je geen pure horror lijkt me....

en ook ik ben benieuwd of er een lekker spookhuisfilm wordt gemaakt ooit met goede horror!

avatar van Pim1993
tommykonijn schreef:

Verlaagd naar 2.5* want ik heb hem nog eens gekeken.
En ik neem terug dat hij in de richting ging van 4* want dat dus absoluut niet.

wow, hoe die tegenstelling opeens?

wat ik wel kan begrijpen is dat de omstandigheden, of je nou alleen kijkt of in een groep, de film wel bepaald. Neem bijvoorbeeld Meet the spartans. In een groep kan ik me voorstellen dat je met wat alcohol op je doodlacht om die vreselijke humor maar als je hem alleen kijkt (zoals ik deed) is die film om te huilen.

avatar van notorious_kim
leuk filmpje, wat een parodie op film over behekste huizen. Ik hou van verhalen over behekste huizen, ook al is het in het belachelijke getrokken.

avatar van kimberlyVD
vermakelijke film, maar ook niet meer dan dat
het verhaal op zich is wel leuk maar ik miste soms iets...
en voor de eerste keer ergerde ik me wat aan Eddie Murphy, normaal vind ik hem een toffe acteur maar in deze film lijkt of hij gewoon zichzelf speelt...en dat is niet echt de bedoeling vrees ik.

avatar van Arbiter
Zeer saaie film, grappen zijn flauw.

avatar van Mai*
Geweldige film...Je moet er van houden!

avatar van thesleepinghero
Inderdaad Arbiter vond de grappen ook erg flauw, viel me vies tegen

avatar van Ajax&Litmanen1
Zwak en saai. Eddy Murphy werd en wordt met het jaar slechter. Stop toch man....

avatar van Marintje
Een redelijke film.

avatar van moviefanatic
Grappen zijn matig, acteerwerk is matig, einde is matig, horror (als dat er al inzit) is matig, etc etc

Kortom, matige film die een matig cijfer verdient: 2.5 sterren

Een beetje een parodie op die spookhuizen in Disneyland.
Dit had vele maten beter gekunt.
Dit was waarschijnlijk een poging om nogmaals een Disney ding te verfilmen na Pirates of the Caribbean.
Kinderachtig, cliché, voorspelbaar en totaal niet vermakelijk.
Horror is net het enige genre die hier niet aan te pas komt.
Hoewel dat een echte verfilming van the haunted mansion dat wel zou mogen hebben.

avatar van maxo922
beetje saai...maar een paar leuke stukjes. * 2,5

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Zeer flauwe griezelkomedie met de steeds verder afzakkende Murphy, die al sinds jaren niet meer een goede rol weet te krijgen danwel te spelen. Leuk voor kinderen, maar dat was het dan ook wel. Matig.

avatar van Berniertje
Tja, een aardig flauw filmpje, met flauwe grappen, maar ook grappen waar ik toch echt om moest lachen (Zingende beelden, bol i/d Auto ). Het acteerwerk was soms ook erg zwak, maar verder boeide de film me toch. Hij duurde gelukkig niet zo lang, dus het is geen langdradig verhaal. Ik ben me verder toch wel 3 keer wel eventjes kapot geschrokken, vooral de eerste keer dat dat kind bij het huis aankwam. Manman, ik zat aan het plafond! Ook leuk om te zien hoe disney elementen uit het spookhuis uit Disneyland Paris heeft gebruikt!

Leuk voor tussendoor 3***

avatar van dvd-me
Wel een geinig verhaaltje maar toch wel een beetje een shame van disney..... Eddie Murphy speelt erg leuk enzo, daar niet van... maar toch, de sfeer zit er niet zo in.

avatar van Thijvij
Tsja, gewoon te flauw 0,5*

avatar van Serenay
Leuke film om een zaterdagavond naar te kijken. Er waren geen grappen in waarin je je kapot lacht, maar er waren wel een paar leuke grappen in en de rest was ook wel leuk om te zien. Kijkt lekker weg. Eddy Murphy is weer goed zoals altijd, de rest was ook wel te doen. Het verhaal was wel cliche, maar het was dan ook een komische variant ervan. Gelukkig duurde de film een 1.5 uur, anders zou het te langdradig worden en niet meer leuk zijn.

Ik geef hem een 3.0 (7)

avatar van Serenay
*kelly* schreef:
Vond dit wel een mooie film, vooral door de vele prachtige graphics en special effects.
Echt een aanrader voor mensen(zoals ik)die niet tegen horror kunnen maar er toch naar willen kijken.
Mooi geacteerd ook van Murphy en ook die kids.
Wel even erbij zeggen dat er toch een aantal schrikbeelden in voor kwamen die toch wel zeeeeeeer eng zijn.

---------------------->4*

Vond je de film eng dan? Vond je dit horror?

Serenay schreef:

Vond je de film eng dan? Vond je dit horror?

WHAT THE HELL HORROR...?????
SCHRIKBEELDEN?????
WAT ZIJN MENSEN MIETJES TEGENWOORDIG!!!

best leuke film heb mezelf vermaakt
Maar Eddie Murphy tja hoe zeg ik het word een beetje 'Boring'
Maar toch een paar leuke grappen en goed geacteerd
En nu maar wachten tot herziening

aerts007
Een beetje for the kids, Eddie Murphy !!!!!

avatar van glimmerman2000
Een film die het vooral van de mooi weergegeven sfeer moet hebben.
Het verhaal is daar en tegen ook niet mis, maar toch schort er het een en ander aan.
Leuke familiefilm!