The Haunted Mansion (2003)

Alternatieve titel: Disney's The Haunted Mansion

Fantasy / Komedie

geregisseerd door Rob Minkoff
met Eddie Murphy, Jennifer Tilly en Terence Stamp

Jim Evers, een makelaar, die altijd zijn gezin heeft verwaarloosd, gaat met zijn gezin een weekendtripje houden. Maar eerst moet hij nog even bij een potentiële klant langs. Hij komt erachter dat de man des huizes, een geest is, die eeuwen geleden met een vrouw was getrouwd die sprekend op Jim's vrouw lijkt, wie nu als bruid moet dienen. Jim moet deze vloek zien te verbreken. Dit zorgt er voor dat hij in gaat zien hoe belangrijk z'n familie voor hem is.

Ik vond het wel een leuke film eens wat anders dan je van Eddie zou verwachten

avatar van Phoenix
Wat zou je van Eddie verwachten behalve flauwe grappen en big-smiles (dat maakte ik uit de trailer p) en wat is het verschil met deze film?

Veel dieper kan Eddie niet zakken, we weten nu wel hoe de grijns van hem er uit ziet en we weten ook wel dat Eddie zichzelf heel leuk vind.... Duure productie van Disney zonde van het geld... een magere drie dus 1.5*

avatar van Sparkle
Ik blijf met het gevoel dat het zoveel meer had kunnen zijn. Het begint leuk maar halverwege kreeg ik het gevoel naar een echte kinderfilm te kijken in plaats van een leuke gezinsfilm. En dan dat einde...

Een standaartverhaaltje, wat niet leuk is uitgewerkt. Het werd kijken op de klok wanneer hij nou eindelijk eens afgelopen was. Dit betekend natuurlijk niet veel goeds. Enige stukje waar ik wel een beetje heb gegrinnikt was bij die zingende hoofden van steen. Verder matig acteerwerk, ergerde me vooral aan het kleine jongetje die er echt niets van bakte... 2 Sterren van mij

MWX
zeer jammer dat er zo'n film is gemaakt het lijkt haast wel alsof er geen greintje orginaliteit meer is te vinden bij de studio's van disney (uitgezonderd Pirats) eddie murphey gaat van slecht naar slechter in zijn films tegenwoordig kan het het maar beter houden bij het inspreeken van animatie film (Shrek, Mulan) daar komt hij nog wel tot z'n recht deze film verdient max 1.5*

avatar van dope
Hier wordt je echt niet vrolijk van! Bagger.

avatar van robertvanmourik
Ik heb deze film op dvd en ik vind em wel gaan

avatar van SpikeR
double gun schreef:

In zijn jongere jaren, als in de films beverly hills cop enz. had hij wel eens een grove en grote mond,

Dat vind ik nou jammer dat dat niet meer zo is, hij krijgt ook steeds meer een vaderrol toegewezen en de grappen komen niet zo vaak meer van hem zelf af maar van medespelers

2.5 sterren

Ikkeuh
Mooie film maar hij is wel voorspelbaar.
Hij is vanaf 12 jaar en niet echt geschikt voor kinderen van 6.
Wel tof, moeite waard.
3,5 *.

avatar van V
V
Niet de verschrikking die ik verwacht had, integendeel. Geinig verhaaltje, bij vlagen leuke humor, goede special effects en een geweldige Terence Stamp. Typisch Disneyfilmpje die mij goed heeft weten te vermaken. 3*

Ondanks de zeer slechte kritieken ben ik zeer tevreden met het resultaat. Erg gave special effects en een spooky omgeving. Blij verrast geef ik 4*

Slechte film
Murphy is al lang niet meer wat ie geweest is
verhaal trok op nix,
als het serieus bedoeld was: amai wa voor nerds hebben da gemaakt
als het komisch bedoeld was: 1 grappig element (die 4 zingende hoofden)

1* (dankzij de zingende hoofden:) )

lekker ontspannende film, niet altijd natuurlijk, maar toch typisch disney gehalte.

Het verhaal is het zoveelste in een dozijn van griezelige huizen. Echt vernieuwd is het allemaal niet, je hebt dit al een paar keren gezien.

zowel komedie als horror (wel horror voor de kleinsten).

speciale effecten zijn van zeer hoog niveau, prachtige decors en dito muziek.

Jammer dat de film maar één uur en een kwartier duurt. Dat is toch wel veel te kort voor zo'n film. Na 40minuten weet je hoe de vork in de haak zit en is het wachten op een mooie finale.

toch wel de moeite om te zien.

avatar van WB
WB
Ik heb Murphy wel eens vaker gezien (o.a. in Beverly Hills Cop en Nutty Professor). Dit is erg spannend voor de kleinsten, maar 13 in een dozijn voor de griezelige-huizen-filmfanaten. Rose Red, en The Haunting (de '60 en '90) vond ik stukken beter.
De humor is ook ver te vinden, en alleen om de zingende hoofden heb ik moeten lachen. Erg jammer! Had veel beter en spannender kunnen zijn. Gemiste kans...
2,5 sterren

Tot nu toe vond ik dit eddy's slechtste film, horror nou nee, ik kan dit niet onder die catagorie gooien. Eddy kan beter gewoon lachfilms blijven maken. Van mij 1,5*

avatar van Naomi Watts
Matige film maar zoals elke Murphy film maakt hij het grotendeels met zijn grote talent dat hij altijd een glimlach op mijn gezicht weet te toveren (zo ook Chris Tucker en Anthony Andersson. 2*

Nee dit is absoluut geen horror. Ik vond t gewoon een leuke komedie. Ik snap niet dat de meeste mensen deze film niet zo leuk vinden. Ik geef m toch 3,5 ster

verhaal was kort en goed naar disneynormen,dus voor da je kijkt naar die film als volwassene weet je al dat het geen echte horror is want het is een disneyfilm,maar toch redelijke kwaliteit.

het is een leuke en toch een spannende, griezelige film. de film was heel leuk maar ben van plan om hem nooit meer te kijken

_o_

nathan_666
leuke film voor een regenachtige zaterdagavond.

maar niet zo grappig als ik verwacht had , alleen dat stukje met die hoofden waren leuk en grappig.

beetje ontgoocheld, maar toch nog amusant.

say hello to my little friend-Tony Montana

avatar van Marki_san
het blijft een Disney film, maar wel een leuke

Geweldig als dat ventje in die koets die opmerking maakt:

Dad.... I see dead people

Ik had meer verwacht van eddy murphy. Het is eigenlijk achteraf een best saai film..

Die zingende hoofden vind ik echt heel grappig, verder is het een standaard Disneyfilm. Murphy vond ik dit keer niet goed uit de verf komen. Voor de moeite: 2½*

Horrorfanaat
leuk en knap gemaakt maar het verhaaltje was(zoals ik al had verwacht) niet geweldig. Maar goed heb me redelijk vermaakt dus 2,5 ster.

avatar van Flipman
Deze film lijkt me zo niks, maar dat komt mede omdat ik niet zo hou van Eddie Murphy: het schijnt namelijk dat, als een figurant op de set van een film waarin hij meedoet zijn/haar mond open doet hij meteen in zijn trailer gaat zitten en er geen zin meer in heeft. Wat een ijdeltuit!

Eddie Murphy is en blijft het best als Donkey in Shrek. Als acteur heeft ie al ff (voor mij) afgedaan.

avatar van IcU
IcU
Ik snap niet dat hij zo'n laag cijfer heeft. Ik vind hem erg grapig en er zitten een aantal leuken stukken in.

Ik vind hem wel een 3,5 waard.

( wel grappig, deze film is gebazeerd op een attractie (net als pirates of the caribbean) in disney world in florida. Als je in dat "spookhuis" zit kom je ook echt dingen tegen wat ook in de film is. BV die rondvliegende instrumenten enzo. )

Mwa, ja wel grappig (je vermaakt je wel), maar de rest is gewoon beetje dom... Leuk voor kinderen, meer niet.