The Adventures of Pluto Nash (2002)

Alternatieve titels: Pluto Nash, the Man on the Moon | The Adventures of Pluto Nash, the Man on the Moon

Verenigde Staten / Australië
Komedie / Sciencefiction

geregisseerd door Ron Underwood
met Eddie Murphy, Jay Mohr en Joe Pantoliano

De maan, 2087: de nachtclubeigenaar Pluto Nash raakt in de problemen wanneer hij weigert om zijn club aan de plaatselijke maffia te verkopen. De gangsters worden geholpen door de mysterieuze Rex Crater, die van plan is de maan in zijn macht te krijgen. Nash krijgt hulp van de mooie aardling Dina Lake, die naar de maan is afgereisd om aan haar zangcarrière te werken.

avatar van BlueJudaskiss
Helemaal niet onaardig. Weinig echt sympathieke personages en het aantal echt leuke grappen ligt ook nogal laag, maar toch... Voor de grootste flop aller tijden had ik het toch een pak erger verwacht. Gewoon lekker kleurrijke, redelijk vermakelijke onzin.

avatar van jippie2010
Kan eigenlijk weinig positiefs vinden in deze film.
Vooral een lelijke film, decor zag er niet uit, SFX waren matig,
teveel fouten in de film, ik heb geen 1 keer echt kunnen lachen.
Niet mijn smaak. *1,5

avatar van Shadowed
Vermakelijk.

Nou, flop niveau vond ik dit ook weer niet. Ik heb me stiekem nog best vermaakt met deze film, al kent het inderdaad enkele vervelende personages en puberale grappen. Het doet je denken aan een kinderfilm, maar de grappen zijn daar nog te puberaal en te grof voor.

Gelukkig vond het er allemaal nog best leuk uit zien. Er is veel detail gegaan om de maan zo goed mogelijk te versieren, lekker bombastisch spektakel hier en daar en de film verveelde me absoluut niet. Murphy speelt een keer niet zo'n schreeuwerige sukkel, Dawson speelt redelijk.

Quaid als de bodyguard was wel vervelender, en die valt dan wel op. De film is nergens heel grappig en ik heb zelden echt moeten lachen, maar ik heb me absoluut wel vermaakt. De lekker felle neon achtige gebouwen af en toe zijn ook mooi.

Hier en daar is het visueel wat tegenvallend, maar in het algemeen ziet de film er wel prima uit. Er is genoeg creativiteit en fantasie in het project gegaan, ik heb me vermaakt.

avatar van Captain Proton
Leuke film. Heb me goed vermaakt. Verhaal was simpel, maar goed. Special effects prima. Zo'n robot die alles laat vallen, wil ik ook wel. Het enige wat me tegenviel was humor. Kon nergens om lachen. Afijn, deze film na 18 jaar nog een keer bekeken en blijf bij hetzelfde verhaal. Geen humor en als dat er was, heb ik niet gezien of is me niet opgevallen. Verhaal blijft leuk en personages ook.