The Adventures of Pluto Nash (2002)

Alternatieve titels: Pluto Nash, the Man on the Moon | The Adventures of Pluto Nash, the Man on the Moon

Verenigde Staten / Australië
Komedie / Sciencefiction

geregisseerd door Ron Underwood
met Eddie Murphy, Jay Mohr en Joe Pantoliano

De maan, 2087: de nachtclubeigenaar Pluto Nash raakt in de problemen wanneer hij weigert om zijn club aan de plaatselijke maffia te verkopen. De gangsters worden geholpen door de mysterieuze Rex Crater, die van plan is de maan in zijn macht te krijgen. Nash krijgt hulp van de mooie aardling Dina Lake, die naar de maan is afgereisd om aan haar zangcarrière te werken.

avatar van Izan
EDDY EDDY EDDY, een afkeurende blik.

avatar van Sven Vermant
veron35 schreef:
Een van de leukste films met Eddie Murphy.

De slechtste film met Eddie Murphy zul je bedoelen.
Meer dan 0,5* voor de moeite verdiend ie wat mij betreft niet.

Vandernagel
Oei oei oei, wat een commentaren over deze film. Ik kan niet echt begrijpen waarom deze film zo'n lage score krijgt. Ik begrijp wel dat het een lage score verdient, maar dit is toch wel erg straf. Net zoals de nominaties voor een razzie. Ik denk dat het daar meer om de publiciteit gaat en om het afkraken van films met bekende acteurs en een groot budget. Want anders is er zeker niets aan. Te triest voor woorden.

En nu de film zelf. Het acteren, de sfeer, het verhaal, de effects, de humor, allemaal is het redelijk en some zelfs ronduit goed. En dus zeker niet slecht afgaande op de reacties hier en IMDB. Ikzelf heb mij zeer zeker vermaakt, en ook some gelachen, terwijl ik vele tientallen films ken die veel slechter zijn in alle opzichten. Ik ben blij dat ik de film heb gekeken voordat ik het op Moviemeter ben gaan opzoeken.

Eigenlijk 2,5 sterren maar gezien de vele negatieve, en in mijn ogen onverdiende, reacties hier:

3.0 sterren

avatar van clutch
Ongelooflijk wanproduct, zo kut dat ik het laatste deel niet meer kon kijken. ik heb wel betere dingen te doen. de humor, het verhaal, alles, ik veeg er mijn reet mee af. I rest my case.

avatar van tommykonijn
Een erg Flauwe niet grappige Film van Eddie Murphy, Ik had er in ieder geval veel meer van verwacht als ik je een beetje een aanrader mag zeggen is dat Beverly Hills Cop maar deze dus absoluut niet .

avatar van JerryL
Ik ben het over het algemeen vaak eens met de bezoekers van deze site.....maar wat is dit nou?!

In de FLOP 100?!

Heeft iedereen de film wel echt gezien?
3,5* van mijn zijde.

De films was naar mijn mening voldoende vermakelijk en origineel.

Afijn smaken verschillen......vond het wel een goede film, gelukkig word er door televisie maatschapijen nauwelijks gelet op waarderingen van dit soort site's.

SanderSander88
Het was inderdaad geen goede film, niet eens matig. Maar flop top 100 vind ik misschien ook wat overdreven.

avatar van newG
heb hem net nog eens bekeken

echt, ik snap echt niet wrm deze film ZOO slecht beoordeeld wordt

Eddy Murphy kan zich hier en daar wat uitleven in zijn onozeliteiten en Randy Quaid is gewoon geniaal als robot

Pluto, its a trap!

en nu mogen al die 0.5* stemmers de film echt eens kijken

zo een toffe film. ik snap ook niet dat die zo laag beoordeeld is. ik heb al veel slechtere films gezien. grappige stukken. een tof verhaal dat je niet zo veel ziet. Met de robots is dat ook wel tof.

avatar van maerk
Matige film. Vooral het verhaaltje en die clichés vond ik vervelend.

Maar er zijn zeker positieve punten te vinden. Zo zijn de special effects niet zo slecht en is de aankleding erg leuk en kleurig. Verder zijn de bijrollen ook erg geinig. Murphy doet het nog net redelijk. Nog best vermakelijk eigenlijk.

Niet goed maar zeker niet Flop 100 waardig!

avatar van AGoos
lang niet zo slecht als verwacht.... vaak zelfs best vermakelijk... erg jammer trouwens dat murphy het niet kan laten weer een dubbelrol te moeten spelen ...had voor mij niet gehoeven en was zelfs irritant, vervelend, naar, overbodig en bovenal onprettig.....

avatar van Sarasani
Hoe kan je een budget van $100 miljoen vernietigen.......?

Ask Eddie!

avatar van Legan
Misschien valt The Adventures of Pluto Nash in de categorie zo slecht dat het goed is, maar persoonlijk vind ik prima onderhoudend. Het verhaaltje is slap en het duurt even om in te komen, maar de leuke personages en humor compenseren dit ruimschoots. Leuk sfeertje, leuk bijpassend geacteerd en leuke effecten. Let op, niet zozeer goed, maar wel leuk. Wel jammer van de twist op het einde waarin Murphy weer eens een dubbelrol speelt, maar het zij zo.

avatar van ErwinH
Overdreven die commentaren, ik heb het gevoel dat iedereen elkaar maar nadoet. Ik geef 3 sterren voor deze vermakelijke film.

avatar van aburex
Diegene met de lage scores zullen allemaal wel droogstoppels zijn die om niets kunnen lachen of alleen maar mt hun eigen moppen. Triest is dat!! Ik vond de film leuk om naar te kijken en heb meer dan één keer gelachen. Edie Murphy heeft al slechtere films gemaakt.

avatar van SubzeroX
had deze film eigenlijk nietzo hoog ingeschat maar hij valt eerder mee dan tegen.
als je 'n hekel heb aan Eddie Murphy moet je deze film gewoon niet kijken maar dat is logisch.
Maar de humor vind ik wel goed genoeg, in zoverre dat ik vind dat hij niet in de flop top 100 thuis moet horen
er zijn vele slechtere en heel erg saaie films die je niet eens helemaal wil zien maar deze film heeft dat niet

avatar van Timecop
Lang niet zo slecht als men beweerd. Film hoort m.i. niet in de flop 100. Vond 'm best te doen.

Ik vond de film niet slecht. Wel heb ik zo mijn bedenkingen of dit een film is, waar je een acteur als Eddy Murphey voor moet vragen.

De film is leuk om doordeweeks op een vrije avond eens op te zetten.

avatar van canciser
Vieze irritante film, gewoon echt niet leuk om te zien. Zonder grappen, ik zou letterlijk ziek worden als moest ik deze 3 keer achter elkaar kijken. Slechte personages, irritante decors, irritant acteerwerk en een vaag verhaal. Soms kon ik echter wel wat lachen, maar dat is ook alles. 1,5*

geweldige,prachtige,mangiefieke,superkomedie

Film is momenteel op Comedy Central. Lijkt mij toch echt geen slechte film? Waarom zo'n lage rating?

avatar van predator
Komt ook (speelt bij mij in ieder geval mee) dat Eddie Murphy veel en veel beter kan. Ik vind het in ieder geval een wanprodukt, brrrrr....

dominion
Vond het zeker geen flop top 100 film.
Het verhaal is leuk bedacht en de special effects waren heel erg goed.
Het was lekker kleurrijk net als The Fifth Element.
Heb wel een paar keer kunnen lachen.

avatar van newG
4.5* blijven staan, het is zelfs geen anti flop 100 statement. De film blijft super grappig. Het duo Eddie Murphy - Randy Quaid is gewoon perfect.
Verder was het verhaal leuk en de special effects en costume disign knap.

SinEater
Ik ben het eens met dominion, hij is zeker kleurrijk en daar houd ik wel van, niet dat het enigste is voor mij om een voldoende te geven. De characters vond ik leuk en de omgeving e.d. was leuk in beeld gebracht. Ik vond m gewoon leuk!

avatar van Drs. DAJA
Een zeldzaam lelijk (ogende) film. Ik kon hier helemaal niks mee, ben al geen fan van de troep die Eddie Murphy in de jaren '80 heeft gemaakt wat haast meesterwerkjes lijken bij zijn recente werk. Ik kon de film nergens betrappen op humor en vond het geheel maar overdone en lelijk belicht. The Adventures of Pluto Nash had wat mij betreft echt niet gemaakt hoeven te worden.

avatar van SouthParkHero
Ik schrok toch wel toen ik zag wat deze film hier kreeg. Heb hem een tijdje geleden op Comedy Central gezien, en ondanks dat het geen meesterwerk was, kan ik niet zeggen dat ie zo slecht is. Beetje saai op sommige momenten, maar deze film verdient van mij toch een 3*.

avatar van tommykonijn
Hmm... Gemengde meningen zie ik. Ik kan me deze film slecht herinneren en ik geloof dat hij Vrijdag op TV komt. Ik neem hem me op en kijk hem dan nog eens.

avatar van DragQueen
Een van de minste films van Eddie Murphy. Hoewel hij niet zo slecht is als de algemene score hier, is het toch niet al te overtuigend allemaal. Ongeinspireerd verhaal, en bij vlagen maar een leuk momentje. 2 Sterren.

avatar van Rico120
ik heb de trailer gezien en ik vind het er nep uit zien

avatar van BlueJudaskiss
Helemaal niet onaardig. Weinig echt sympathieke personages en het aantal echt leuke grappen ligt ook nogal laag, maar toch... Voor de grootste flop aller tijden had ik het toch een pak erger verwacht. Gewoon lekker kleurrijke, redelijk vermakelijke onzin.