Shrek the Third (2007)

2,97

Animatie / Komedie

geregisseerd door Raman Hui en Chris Miller
met de stemmen van Mike Myers, Eddie Murphy en Cameron Diaz

Shrek (Myers) en Fiona (Diaz) zijn waarnemend koning en koningin. Ze vinden er maar niets aan, dus gaat Shrek samen met Donkey (Murphy) en Puss In Boots (Banderas) op zoek naar de ware troonopvolger. Dat blijkt een neef van Koningin Lillian te zijn, Artie, die op kostschool zit en totaal geen interesse heeft in het koningschap. Terwijl Shrek weg is, is Prince Charming bezig met een staatsgreep om Far Far Away over te nemen.

463 BERICHTEN 31 MENINGEN
avatar van RuudC
geplaatst: 16 juli 2011, 22:21 uur [permalink]
Shrek the Turd. Is die grap al gemaakt? Het uitmelkingsgehalte druipt van deze film af. Ik heb best genoten van de eerste twee films, maar dit is andere koek. Het verhaal is slecht, het verloop is slechter en de nieuwe personages zijn het slechtst. Neem nu de scenes in Worchestershire. Van hetzelfde niveau als een gemiddelde, zoutloze pubercomedy. Het prinsessenclubje van Fiona met hun sex-and-the-city-achtige manier van doen, kan me alleen maar irriteren. Wat een flauwe bedoening. Het stelt allemaal niks voor. Het aantal goede grappen is op een ogregrap te tellen.

avatar van Allepinie
geplaatst: 18 juli 2011, 15:49 uur [permalink]
Beetje voorspelbaar, wel grappig. Leuk om te kijken, maar niet om te onthouden. 2,5* voor de moeite.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
geplaatst: 19 augustus 2011, 15:56 uur [permalink]
Het minste deel van deze filmreeks. Wat de film mist een sterk verhaal en kleurrijke figuren. In deel 2 werkte de toevoeging van Puss en de peetmoeder en was het verhaal ook veel sterker. Prince Charming en Artie zijn niet bepaald de meest memorabele figuren. En Puss en Donkey worden nu echt wel randfiguren. Shrek zelf kan de film niet dragen en het geheel fleurt enkel wat op als één van de grappen toch blijkt te werken. Minder sfeer en tijd genomen voor opbouw. En de humor is gewoon veel minder dan wat we gewoon zijn. Dit deel hadden ze beter niet gemaakt.

avatar van tristanrc1
geplaatst: 4 december 2011, 14:59 uur [permalink]
Niets bijzonders, hoewel met momenten best grappig. Het grootste probleem zit 'm in de lengte, die vond ik nogal kort, en het inhoudelijk valt het verhaal erg tegen. Dan is het tweede deel een stuk beter, maar slecht wil ik deze film nou ook weer niet noemen.

geplaatst: 14 november 2012, 15:45 uur [permalink]
Aardige film waarin Shrek op zoek gaat naar een troonopvolger, omdat hij dat zelf niet zo ziet zitten. Deze past in het rijtje: meer van hetzelfde. De humor is wat voorspelbaarder en de personages hebben hun scherpe randje een beetje verloren. Hierdoor weet de film zich minder duidelijk te onderscheiden van de doorsnee animiatiefilm.

avatar van stijntjeee4
geplaatst: 11 mei 2013, 01:21 uur [permalink]
Een aardig vervolg waar shrek de troonopvolger wordt, een leuk tussendoortje maar verder niet veel bijzonders, de humor blijft een beetje achterwege in de film en is op sommige momenten ook erg flauw, sommige stukjes zijn erg uitgemolken en ik vind dit dan ook het minste deel, leuk voor een keertje tussendoor maar niet meer

Dick2008
geplaatst: 9 juni 2014, 19:19 uur [permalink]
Dick2008 schreef:
Dit is de eerste van de drie Shrek-films die ik heb gezien en ik kan zeggen dat ik er toch behoorlijk mee geamuseerd heb.

Shrek heeft een alleraardigst karakter, Donkey is helemaal grappig en Puss in Boots is ook leuk. De dialogen tussen deze drie zijn vaak erg komisch. Gelukkig is het drietal ook volop te zien in de film, omdat die scenes gewoon de leukste zijn.

Inhoudelijk stelt het verhaal verder maar weinig voor. De combinatie tussen de Middeleeuwse tijd en de moderne tijd vind ik vaak ook niet erg geslaagd en nogal overdreven. Blijkbaar moet er om de moderne kijker tevreden te stellen een hoop actie en sensatie aan te pas komen. Die scenes kosten vaak de meeste centen en tijd om zo'n film te maken. Maar voor mij hoeft het dus niet. De sprookjesachtige sfeer is duidelijk een pluspunt. Ook de stemmen zijn over het algemeen goed.

Shrek is eigenlijk een egoïstisch figuur, dat wordt steeds meer duidelijk, hij wil geen verantwoordelijkheid dragen, hij wil ging koning noch vader zijn, hij wil alleen maar in het moeras wonen. En daarom mag Fiona toch ook zeker niet vergeten worden, die voor de meer lieve momenten in de film(s) zorgt.
Weliswaar zijn het vervolgfilms, maar heel veel zal je niet missen. En ze lijken erg op elkaar, vooral als je ze met weinig tijd ertussen achter elkaar bekijkt.

Het zijn eigenlijk drie verhalen die doorelkaar lopen en op gegeven moment bij elkaar komen. Shrek die op zoek gaat naar Arthur, Fiona die achterblijft, en Prince Charming die koning wil worden. Het begint vermakelijk en blijft enige tijd zo. Het gedeelte op school en later met die leraar zijn niet zo best. En de film wordt zelfs saai. Maar daarna wordt het weer stukken beter, met een grappige afsluiting. Er zitten leuk verzonnen grappen in, zoals Donkey die Puss wordt en andersom. De scènes op het schip zijn ook leuk en mooi getekend. En verder zit er wat drama en romantiek in.
Het is niet van begin tot eind even geweldig allemaal, dat niet, het middelste gedeelte kent minder goede momenten. Maar toch echt beter dan de vorige twee films. 4.0/3.0

geplaatst: 3 februari 2015, 20:56 uur [permalink]
Mooi vervolg, leuk om een keer gezien te hebben.

Dick2008
geplaatst: 21 maart 2015, 20:40 uur [permalink]
Dick2008 schreef:

Inhoudelijk stelt het verhaal verder maar weinig voor. De combinatie tussen de Middeleeuwse tijd en de moderne tijd vind ik vaak ook niet erg geslaagd en nogal overdreven. Ook de stemmen zijn over het algemeen goed.

Dick2008 schreef:

Ai ai, best vervelend dit. De laatste film is echt wel beter. Mij lijkt ook dat Shrek, Fiona, Donkey, Puss ..... meer geschikt zijn voor een korte film.
Het tekenwerk is minder, het verhaal is ook minder. Aanvankelijk begint de film grappig en blijft een tijdje zo. Met een opeenstapeling van grapjes. Maar zodra ze met Arthur beginnen gaat het snel achteruit en wordt eigenlijk nooit meer zo leuk. Ondanks de leuke personages, zowel visueel als verhaaltechnisch van Shrek en zijn vrienden, doen de Middeleeuwse toestanden en die mensen de film geen goed. En had af en toe ook het idee naar een film met echte mensen te kijken i.p.v. animatie. Ook werkt de speelduur zoals bij al die animatiefilms hier weer tegen. 4.0/3.0

geplaatst: 22 november 2015, 12:20 uur [permalink]
Nog net een voldoende, maar het voegd eigenlijk niets toe aan de eerste 2 goede voorlopers.

geplaatst: 23 december 2015, 20:38 uur [permalink]
Deze was wel minder dan zijn voorgangers, maar was toch wel leuk!!

avatar van Night's Watch
geplaatst: 19 april 2016, 18:48 uur [permalink]
Vanaf de terugkeer in far far away tot de in mijn ogen te gevoelige toespraak van Artie vond ik het sterkste stuk van de film, dit gedeelte is zeker een dikke vier sterren waard. Er zaten echter ook mindere en soms zelfs matige stukken in. Over het algemeen was het echter toch zeker nog vermakelijk, daarom deze drie sterren.

avatar van Rico120
geplaatst: 11 juni 2016, 08:49 uur [permalink]
ja deze is inderdaad minder dan zijn voorgangers maar de film reeks is nog steeds leuk