Meet Dave (2008)

2,71

Komedie / Sciencefiction

geregisseerd door Brian Robbins
met Eddie Murphy, Elizabeth Banks en Gabrielle Union

Om haar eigen planeet te redden neemt een ruimteschip de levensvorm aan van een man (Eddy Murphy). Problemen doen zich echter voor wanneer er een vrouw (Elizabeth Banks) in het spel komt die het hart van die man verovert. De kapitein van het ruimteschip voorziet hierdoor vele problemen tijdens het redden van zijn eigen planeet.

• zaterdag om 22:35 uur op TV (SBS9)
210 BERICHTEN 8 MENINGEN
avatar van Elineloves
Wat een vreselijke film, ik ben sowieso al geen fan van hem, maar het eerste half uur vond ik al zo irritant, dat ik met tegenzin verder heb gekeken. In de hoop dat ie beter werd, maar helaas..

avatar van Nienke1981
Het eerste deel vond ik hilarisch, tweede deel wat minder... 3*

avatar van td1991
Leuke en vermakelijke film. Er zaten wel stukjes bij waar ik echt om moest lachen. Wederom een leuke film.

avatar van Miron
Verschrikkelijk slechte film.

In het begin een paar leuke grappen maar naarmate de film vordert wordt het voorspelbare verhaal steeds saaier waarna de film eindigt op een cliché wijze.

Ook qua special effects is het niet bepaald een meesterwerk.

1,5 *

avatar van KB-013
Ik vond het alleen grappig toen de microfoon van de geluidsman in beeld kwam.

avatar van movie fan
redelijke film , met matige special effects . eddie murphy acteerd we goed in deze film , en zo doen de meeste van de cast ook . verhaal was wel leuk maar wel wat voorspelbaar . al bij al kon de film mij toch redelijk bekoren . een 4 voor het vermaak

avatar van Whunter
Welcome back Eddy Murphy!

Ik heb van je genoten terwijl ik je begon te haten.
Niks geen overdreven shit, je deed precies wat ik van je gewend was.
En zelfs beter, maar het werd natuurlijk ook in je schoot geworpen met een tegenspeler als in deze film. (aardige vrouw). Ik spreek je later...

Simpel vermaak maar dat was precies wat ik verwachtte van deze film. Heerlijk voor op de brakke zondagmiddag. Net wat Whunter al zei; Eddy is niet overdreven en is eindelijk weer eens grappig.

avatar van xxsilversurferxx
zitten wel paar leuke stukken in waar ik om heb zitten lachen,

ik heb slechtere films van Eddy gezien,

weet iemand of zijn rol als the Riddler in de nieuwe batman doorgaat?

avatar van Aapje81
Het viel me heel erg mee. Norbit heb ik na een half uur afgezet maar deze vond ik best leuk. Murphy komt hier erg goed over en Banks is gewoon een heerlijke vrouw

Goede film =)

wat een slechte film die eddie murphy gaat er niet mer op vooruit met de jaren

Eindelijk weer eens een Eddie Murphy film die het kijken waard was en dan met name het eerste gedeelte van de film. Eddie Murphy speelde goed en was geregeld zelfs grappig. Maar ook de schoonheden Elizabeth Banks en Gabrielle Union vond ik het leuk doen in deze film.

avatar van aburex
Eindelijk eens terug een goede Murphy-film na de tal van mislukkingen. Het verhaal voelt goed aan en ook Eddie Murphy laat zich van zijn beste kant zien. Doe nu zo verder Ediie

Veel beter dan verwacht. zeer leuke film. Soms erg grappig. een van de beter Eddie Murphy films.

Vond het een leuke film, vooral die kleine mannekes die uit zijn lichaam kwamen BHAAAAA.
En toen die zijn enkel brak, ik moest braken.

avatar van rbn-93

KB-013 schreef:
Ik vond het alleen grappig toen de microfoon van de geluidsman in beeld kwam.

Ik geloof hier serieus niet van... geef me een tijd, post het op youtube ...

avatar van canciser
Zoals elke Murphy film is deze ook super slecht. Ik wordt gek van altijd dat simpele verhaal met de flauwste grappen die we al 50 keer in andere films van hem gezien hebben. Daarnaast zat de film vol clichés en andere onzin. 2*

avatar van clockwork72
'Hello, and welcome to old Navy'

avatar van rep_robert
Had een verschrikkelijke film verwacht, maar na een half uur dacht ik echt dat dit best een leuke film ging worden. Regelmatig leuke grapjes en domme situaties van een aardige Eddie Murphy dat op de aarde is gestrand om een wapen terug te vinden.

Helaas verzoop de 2e helft van de film in alle clichés, vielen de grappen weg en was het een lastige rit om uit te zitten. Jammer dat de lijn van het eerste half uur niet werd voortgezet.

Smaken verschillen echt heel veel ja ... ik vond deze film geweldig , erg humoristische leuke gezellige film .

avatar van m1701
beetje standaard filmpje
Wel leuke humor en de gezichtsuitdrukkingen van Murphy blijven wel errug leuk!
Leuk voor een keer

avatar van king_pin
Beetje dubbel, aan de ene kant vond ik het een waardeloos verhaal, boordevol clichés en nutteloos sentimenteel gedoe, maar toch heb ik best wel een aantal hard moeten lachen dus dan kan ik m geen slecht cijfer geven.
Laat ik het zo zeggen: genoeg leuke momenten in een slechte film

Niet te harden.

Een echte draak van een film. Murphy is geweldig slecht als robot, het idee kan best grappig zijn maar de uitwerking is abominabel slecht, de romance is zoutloos en het "oh de mensheid is ook charmant" moraaltje is pijnlijk.

Maar vooral, de film is niet grappig, wat voor een comedy gewoon dodelijk is. Alle goede bedoelingen ten spijt, maar de humor is oud en uitgekauwd. Toch een beetje vreemd, want zo'n Murphy kan echt wel beter als hij wel.

Effecten ook slecht en de rest van de acteurs bakken er ook niks van. Rest er enkel een waardering van 0.5*, vooral omdat het niet lager kan. Pover werkje, snel weer vergeten.

avatar van TheLionKingFan

skipy05 schreef:

Hier sluit ik me volledig bij aan.

avatar van Number23
Eddie hou toch eens op met die Disney-onzin!! Wie wil je nu blij met maken met dit soort zeikfilms?? Je hebt onderhand sinds de eeuwwisseling geen goede film meer gemaakt (heb Dreamgirls niet gezien). Ook zoiets: heb je een Oscar-nominatie, help je je kansen om zeep met zo'n wanproduct als Norbit.

Maar goed, deze film was ook te simpel en kinderachtig voor woorden. Vrijwel de gehele cast is niet om aan te zien. Banks vind ik altijd prettig om naar te kijken en Helms krijgt ook een positieve beoordeling, de rest sucks big time.

avatar van popcorn en cola
Zwaar onder de maat, erg saai

avatar van Timothyvdmeer
Heb me zeker wel vermaakt met deze film.
Ok was cliche dingen komen naar voren maar dat stoorde me zeker niet.

Tja en E. Banks is sowieso al een pluspunt.

avatar van ILDIB
De effects zijn verschrikkelijk matig maar heb me toch wel vermaakt. De zoetsappigheid zij vergeven.

Er valt wel wat op aan te merken deze film, de overdreven aanwezige pompeuze muziek irriteerde me, en de typisch Amerikaanse cheesy cliche taferelen op het eind doen ook afbreuk. Maar afgezien daarvan vind ik het vermakelijke film met een hoop leuke momenten. Daarnaast is het idee van een ruimteschip in de vorm een mens best origineel (zover ik weet).