Reservation Road (2007)

Verenigde Staten / Duitsland
Drama / Thriller

geregisseerd door Terry George
met Joaquin Phoenix, Mark Ruffalo en Jennifer Connelly

Het verhaal over Ethan Learner en Dwight Arno, twee vaders die aan het hoofd staan van families die met elkaar verbonden zijn door het tragische sterfgeval van de zoon van één van hen. De verwerking door beide families verloopt niet bepaald soepel en brengt allerlei emotionele confrontaties met zich mee.

De goede cast houdt deze matige film enigszins bij mekaar. Het verhaal zit vol met toevalligheden waardoor, ondanks de goede cast, het verhaal je als kijker weinig doet. Er wordt getracht wat spanning in het verhaal te brengen richting het einde, maar dat werkt niet.

avatar van arveladze
Sinds tijden niet zo onder de indruk geweest van een film... Pfff je leeft zo mee, met beide. Je denkt automatisch shit, dat had mij ook kunnen gebeuren en wat had ik gedaan? Echt een goede film... Aanrader!

Goed onderhoudende film.

avatar van 93.9
Mainstream drama dat op RTL wel wat kijkers kan scoren met gevulde reclameblokken ertussen door...

Het verwerkingsproces van de getroffen familie en van de dader.
Behoorlijk goed uitgewerkt maar vooral veel respect voor de wijze waarop Mark Ruffalo zijn rol waarneemt van zwakke, twijfelende, karakterloze man.
Emotievol, psychologisch drama omtrent een gebeurtenis die helaas te veelvuldig in onze samenleving voorkomt.

avatar van Pazmaster
Na een lange tijd nog eens gekeken en het blijft een goede film met een ijzersterk verhaal en uitstekend acteerwerk. Blijft van begin tot eind boeien! Verlies, wanhoop, gewetensbezwaren en wraak komen allemaal aan bod en zowel Phoenix als Ruffalo spelen geweldig. Toppertje, nog steeds!

avatar van dvdfreak123
Zeker en vast een boeiende en met momenten sterke film. Verhaal is zeer goed en zet aan het nadenken. Kan eigenlijk iedereen overkomen zoiets. Aan beide kanten van het verhaal. Phoenix en Ruffalo spelen beiden zeer goed. Maar zijn natuurlijk wel wat minpunten ook. Zitten wel beetje veel toevaligheden in de film. zoals de dochter van Phoenix omgaat met de ex van Ruffalo want die is haar muzieklerares. En de zoon van Ruffalo is ook een leerling van haar. En ook hoe Phoenix het ondekt dat Ruffalo de dader is.. Dat was allemaal een beetje te gemakkelijk vond ik. Maar heb me prima vermaakt en was boeiend. 7/10

avatar van Marbles
heftig en heel goed neergezet.

avatar van SmackItUp
Phoenix tilt deze film absoluut naar een hoger niveau.

AAngrijpende film die twee kanten laat zien. Die van de schuldige, de dader en een nabestaande , de vader van een tienjarig jochie. Prima acteurs, die de toch wel lange speelduur goed dragen. een unike kijk op zo'n zaak... Het ging mij te makkelijk hoe de vader de dader vindt.....De film schuurt af en toe tegen sentiment,maar houdt op tijd in zo dat het geen melodrama wordt. Een kijk in de wereld van dader en nabestaande, beiden worstelen met hoe de draad weer op te pakken. En ik denk dat het vinden van de dader je pijn niet weg neemt.......alhoewel dat vaak gedacht wordt. De dader vergeet je snel ,maar je omgekomen kind niet....Nooit..Ben je dan weer terug bij af???

avatar van IH88
“It was an accident, but what I did was terribly wrong.”

Het acteerwerk houdt Reservation Road nog een beetje overeind. Phoenix, Connelly, Ruffalo, Sorvino en de kindacteurs, allemaal doen ze het geweldig. Phoenix en Connelly die tegen elkaar schreeuwen, ik zou er een uur naar kunnen kijken. Het script is jammer genoeg een stuk minder, en het verhaal is voorspelbaar en opvallend emotieloos. Gezien de gebeurtenissen in de film zou je als kijker mee moeten kunnen leven met de personages, maar het liet mij allemaal opvallend koud. Dat ligt niet aan de acteurs, maar wel aan het inspiratieloze en saaie script.