Reservation Road (2007)

Verenigde Staten / Duitsland
Drama / Thriller

geregisseerd door Terry George
met Joaquin Phoenix, Mark Ruffalo en Jennifer Connelly

Het verhaal over Ethan Learner en Dwight Arno, twee vaders die aan het hoofd staan van families die met elkaar verbonden zijn door het tragische sterfgeval van de zoon van één van hen. De verwerking door beide families verloopt niet bepaald soepel en brengt allerlei emotionele confrontaties met zich mee.

avatar van tal1b
Goeie drama.. goed gespeeld ook

Mooi drama...goed verhaal...geen topfilm voor mij, maar zeker de moeite waard om naar te kijken.

avatar van Punkette
Wat een aangrijpende film!
Geweldig acteerwerk van Mark Ruffalo, hij acteerde zijn spijt echt heel goed.
Een 4*

tal1b schreef:
het is wel makkelijk iemand op z'n uiterlijk te beoordelen... naar mijn idee, erg laag en onvolwassen ..

Dat doe ik helemaal niet. Ik vond hem in deze film gewoon slecht spelen. En dat komt heus niet door zijn baard of lip. In Walk the Line vond ik hem bv. wel goed. Waarom zou je een acteur in een film trouwens niet op z'n uiterlijk mogen beoordelen?

CineCritic2517
Een redelijk beroerde film.

Veel te veel drama 'for the sake of' drama en amper verhaalprogressie. De karakters lijken uit de eerste de beste soapserie te zijn overgenomen en worden gedurende de film nauwelijks ontwikkeld. Goeie look en goed acteerwerk, maar daar is ook echt alles mee gezegd.

1/5

Echte focus film. Ik hou er wel van. GEwoon mooi verhaal en goed uitgebouwd en rustig opgevoerd. 4*

CineCritic2517 schreef:
Een redelijk beroerde film.

1/5

ja daar ben ik het helemaal mee eens, ik vond het echt een RTL 4 destijds woensdagavond film!

avatar van wimaroca
Een redelijke film,alleen zit er verschil in kijkers die moeten beoordelen,met of zonder kinderen,
mensen met kinderen kijken hier anders tegen,dan mensen zonder
je moet er niet aan denken dat dit gebeurt,dat je zo een kind doodrijd
maar als je zo je kind moet afgeven is ook niet te plaatsen

Melvin Udall
Overtuigend geacteerd menselijk drama dat zeer intens en veelbelovend begint maar verder rustig doorkabbelt naar het eind.

De allemaal net iets te toevallige links tussen de personages lijken wel geleend uit een romkom als love actually en doen hier en daar de spanning wat afnemen.

Er had wat mij betreft wel dieper ingegaan mogen worden op de emotionele spanningen in het gezin van Phoenix en Connelly.

Al met al een mooi drama.

avatar van girl-89
erg intense film!
goeie drama.. heel goed geacteerd.
lijkt me heel erg om op die manier je zoon te verliezen (of dochter)

*3,5

elvin1
good

avatar van flyer
Ben het met girl-89 eens mooi drama. Vond ook de dader rol goed in het verhaal. Wil het niet goed praten maar kan het mij voorstellen hoe de man er mee gelopen heeft en zich zelf al heel erg gestraft heeft

avatar van NoSence
Erg goede Drama (tis niet mijn straatje)

Alleen wat cliche matig dat slachtoffer in aanraking komt met dader!!!

Verder zeer puike acteer kwaliteiten, en goed gefilmd.

avatar van Norma
Melvin Udall schreef:

Mee eens, dit waren de meest boeiende stukken uit de film, die verder erg recht toe recht aan is. Het acteerwerk is degelijk, maar door het nogal voortkabbelende verhaal krijgen de acteurs alleen tijdens dergelijke scènes gelegenheid om te vlammen. Als drama aangrijpend, maar puur als film een beetje te tam en voorspelbaar gebracht. Een gewetensconflict als " wat zou jij doen, hoe zou jij je voelen" weet dit verhaal niet echt aan de kijker te onttrekken. Jammer, die scherpte had het van mij best mogen krijgen.

Jeauhan
wimaroca schreef:
mensen met kinderen kijken hier anders tegen,dan mensen zonder
je moet er niet aan denken dat dit gebeurt,dat je zo een kind doodrijd
maar als je zo je kind moet afgeven is ook niet te plaatsen

Vind ik een erg snel gemaakte redenering. Je ziet en begrijpt de emoties van de acteurs, of je nu zelf een kind hebt of niet. Je kunt je daarnaast ook goed inleven in het kleine zusje dat haar broer verliest.

Net alsof je om een oorlogsfilm te kunnen beoordelen zelf soldaat moet zijn geweest.

En een kind doodrijden is voor iemand met kind net zo erg als voor iemand zonder kind...

avatar van A-star-is-born
Prima film, het lijden van zowel slachtoffer als dader is goed in beeld gebracht. Aangrijpend verhaal.

Als je eenmaal door rijdt, lijkt er geen weg meer terug te zijn. Erg goed verfilmd welke emoties hier bij komen kijken.

avatar van missl
ik vind het wel een mooie film met emoties die denk ik iedereen heeft wanneer ze door zo'n situatie gaan. films hebben nog wel eens de neiging om daar heel snel mee om te gaan of de moeder 1 keer huilend in beeld brengen wanneer een kind dood gaat en dat voldoende vinden. deze films is anders, en is daardoor best meeslepend.

avatar van kanjertje
Knappe film met goed verhaal, heel emotineel neergezet.
Movie die echt gaat bijblijven.

avatar van girl in the moon
Knap gedaan! Akelig gevoel blijft wel even hangen...
Goeie cast! Je krijgt sympathie voor de dader en walging voor het slachtoffer en dat is gezien deze omstandigheden very hard to put off!
Strak van begin tot eind!

avatar van glimmerman2000
Mooie film, waarbij het leed goed overkwam op mij als de kijker.
Goed acteerwerk, en een goed verhaal

dikke 3.5

Applaus voor de acteerprestaties, de emoties kon ik voelen! Mooie film, aanrader!

avatar van james_cameron
Weinig boeiend, ietwat voortzeurend drama. De akteurs zijn prima, maar ook zij kunnen niet veel maken van de oninteressante rollen waar ze mee opgezadeld zijn. Het verhaal is daarnaast wat gekunsteld en ongeloofwaardig gestructureerd. Het eindresultaat liet me een beetje onverschillig.

avatar van dulcinea
Sterk en aangrijpend drama, vooral zo sterk door het goeie acteerwerk van de hoofdrolspelers. Het verhaal is vrij eenvoudig maar wordt goed gebracht, de film focust niet zozeer op de problemen in het gezin zelf maar wel op de 2 vaders. Je krijgt sympathie voor de dader, de film toont hier duidelijk dat het leven allesbehalve zwart-wit is, tenminste dat haal ik eruit.

avatar van Barney23
Indrukwekkende film en spannend van het begin tot het eind
een dikke 5

Aangrijpend drama die uitstekend 2 kanten belicht.
Die van de "dader"en van het slachtoffer.
Film toont de emoties van beide partijen.
Prima acteerwerk.
"Reservation Road" weet de kijker zeker te ontroeren en te raken.

Goede film, met een, voor mij, onbevredigend einde. * 3,5

avatar van Dimensie
Veel drama weinig thriller, toch niet onaardig.

avatar van Rocco1984
Over the top, pretentieuze drama bagger

avatar van GFM
GFM
Stond bij Videoland ingedeeld in Thriller-genre, met een "kat en muis spel" verhaaltje op achterkant...
Heb helaas 90 minuten naar RTL4 woensdagavonddrama zitten kijken...