Reservation Road (2007)

Verenigde Staten / Duitsland
Drama / Thriller

geregisseerd door Terry George
met Joaquin Phoenix, Mark Ruffalo en Jennifer Connelly

Het verhaal over Ethan Learner en Dwight Arno, twee vaders die aan het hoofd staan van families die met elkaar verbonden zijn door het tragische sterfgeval van de zoon van één van hen. De verwerking door beide families verloopt niet bepaald soepel en brengt allerlei emotionele confrontaties met zich mee.

Castor Troy schreef:
ongeloofwaardig, door alle clichés en toevalligheden.

niets is juist zo geloofwaardig als clichés en toevalligheden: ons
hele bestaan lijkt eraan opgehangen!

2Beren schreef:
niets is juist zo geloofwaardig als clichés en toevalligheden: ons
hele bestaan lijkt eraan opgehangen!

Daarom wil ik dit in films juist niet zien.

Nomak
Gert P schreef:
En blade bijvoorbeeld is niet ongeloofwaardig?

Ik lees je opmerking nu pas, anders had ik veel eerder gereageerd.

Ik zie trouwens ook dat Kos de woorden uit mijn mond neemt. Verdere uitleg is overbodig.

Celluloid Dreams schreef:
Maak je niet zo druk zeg. Die lip werkt gewoon op de lachspieren, kan hij niets aan doen, ik ook niet. Maar dat maakt het niet minder lachwekkend.

Wat een onzin zeg. Joaquin is geboren met een litteken ''geen hazenlip or whatever''

Ik vind er echt niks lachwekkends aan

anyway's... De film was best goed. ik vond de stukken waarbij Mark Ruffalo steeds in contact kwam met ''Joaquin'' erg spannend!

*3,5*

Goede film. Het laat de emoties zeer goed zien, en is op bijna alle punten wel aantrekkelijk. Niks is langdradig, en vooral het leven na de gebeurtenis van de dader wordt zeer goed beschreven.
Acteerwerk prima, alleen einde had beter gekund

orbit
Zwakke film die een erg vorspelbaar verhaal vertelt, al zovele van dit soort films gezien, zaten we niet op te wachten.

orbit schreef:

Wil je dan eens een aantal van die films noemen..?
Ben benieuwd, je hebt me nieuwsgierig gemaakt!

avatar van Dridge
Ben het met orbit ééns hoor , erg clichématige produktie.

avatar van schram101
Noem eens voorbeelden dan! Ik wil je niet tegenspreken, maar dit was de eerste ervaring in dit genre film! Ben benieuwd.

avatar van Dridge
@orbit : Je gaat nog echt voorbeelden geven ook.
Ik dacht dat je met "al zovele van dit soort films gezien" meer doelde op een vrij standaard hollywoodprodukt.

avatar van schram101
Oke dan, ken de film niet maar het lijkt me een interessant als ik zo even snel lees. En ik lees in dat topic ook over 'The Pledge', ook zo'n soort film? Hoewel het genre wraak we natuurlijk wel steeds vaker gaan zien, The Punisher, Death Sentencen, Taken etc. Nu is dit niet echt een 'wraak' film maar het heeft er wel iets van weg inderdaad.

Moet mezelf trouwens verbeteren, bedoelde MIJN eerste ervaring in dit genre..

orbit
Dridge schreef:
@orbit : Je gaat nog echt voorbeelden geven ook.

Dat is ook wel zo, er zijn ontelbaar meer films met als thema wraak na het vermoorden/aanrijden/verkrachten etc etc van een man's kinderen. Die genoemde film heeft echter letterlijk hetzelfde thema. Maar met wat denkwerk kom ik wel tot een titel of 40.. en dan heb je nog al die vergeetbare rtl4 waargebeurd films, daartussen zit ook veel van dit soort emotionele zooi.

orbit schreef:

Uiteraard, je noemt het nu het prachtige woord 'wraak', wat ik zelf eerder ook al noemde. Maar nu heb ik het idee dat deze film juist meer de 'emotie' laat zien. Dit uiteraard i.t.t. Death Sentece, Kill Bill, Taken, The Punisher, die naar mijn idee juist meer de 'vergelding, het geweldadige' gedeelte van wraak laten zien.

Daarom vond ik dit toch een interessante film, hoewel ik hem na één keer ook wel gezien hebt!

ik moest tijdens het kijken naar deze film vaak aan 'in the bedroom' denken, das ook mijn advies aan mensen die deze film overwegen: sla deze over en kijk naar bovengenoemde.phoenix en ruffalo zetten, zoals meestal een redelijke prestatie neer, connelly heb ik nog nooit zo ongeloofwaardig bezig gezien (bahalve in 'the hulk' maybe) en regie is saai, ongeïnspireerd, geldt ook voor het verhaal...

Alleen het eerste uur was goed en zeer realistische gespeeld door Joaquin Phoenix en Jennifer Connelly. Daarna wordt het helaas snel minder met als dieptepunt het einde.

toch wel goed
beetje uitgemolken verhaal
maar wel goed neergezet

avatar van playah26
Goede thriller/drama met uitmuntende en geloofwaardige acteerprestaties.
de spanning word goed opgebouw en de film sleepte me helemaal tot het eind mee.

avatar van NERD
Vond het heel mooi hoe de emoties gespeeld werden. De ene vader verwacht een kwaadaardige man die zijn zoon in koele bloede heeft vermoord, terwijl de dader doodsbang is en vol met schuldgevoelens zit. Dit komt helemaal mooi tot een climax aan het einde..

Geen film die je moet kijken voor het uitgebreide verhaal of spannende ontwikkelingen. Maar des te meer een film die gezien moet worden om de acteurs en de karakters.

4 sterren

avatar van bob de niro
Heb genoten van deze film!Goed gespeeld van ruffalo en phoenix!
Alleen het einde had van mij wat beter uitgewerkt mogen zijn!3,5*

avatar van animalkrullie
playah26 schreef:
Goede thriller/drama met uitmuntende en geloofwaardige acteerprestaties.

Ben ik het zeker mee eens.
Vind het overigens nergens een thriller worden, maar puur een drama.

avatar van Charlie Cheese
Goede film, maar af en toe lag het drama er wel erg dik bovenop zeg. Waar ik me aan stoorde was die tijdlijn. Opeens was er een week voorbij, en opeens weer een maand..

Dridge schreef:

Daarom wil ik dit in films juist niet zien.

Ik denk dat films bestaan, omdat die de waarheid/wat er in de maatschappij gebeurt en eventueel de kritiek op de maatschappij, moeten schetsen..

Prima film die me zeker heeft geboeid van begin tot eind.
Het is natuurlijk wel een voorspelbaar verhaal, maar de acteerprestaties zijn in deze film wel zeer goed.
Als je Joaquin Phoenix hier bezig ziet is het toch wel spijtig dat de man heeft besloten om met acteren te stoppen en zich alleen maar aan een muziekcarrière wil wijden. Al heb ik daar al beelden van gezien die doen vermoeden dat dat geen lang leven lijkt beschoren, zo'n arrogantie die hij daar tentoonspreid.
Maar het is wel een goed acteur, en dat mag van de anderen in deze film ook wel gezegd worden.
Bovendien is het scenario goed uitgewerkt en makkelijk om te volgen.
Geen lachertje natuurlijk het onderwerp van deze film, wel iets om even bij stil te staan.

avatar van Nicolage Rico
Redelijke, onderhoudende film. Maar daar is bijna alles mee gezegd. Van originaliteit hebben de makers nooit gehoord. Als men de korte samenvatting hierboven leest, weet degene het complete verhaal al. Althans, het is zo invulbaar.

Wel goed acteerwerk van Mark Ruffalo. Het enige intrigerende van de film vind ik zijn rol, hoe hij reageert en hoe hij er probeert onderuit te komen. Maar ook dit is helaas op een voorspelbare manier ingevuld.

Nette 3*

avatar van helleke
Goeie film die geen moment verveelde en met prima acteerprestaties.
Origineel is het verhaal niet maar voor iedereen wel heel herkenbaar.
Er zijn in ons land genoeg dergelijke gevallen, met vluchtmisdrijf.
3,5 sterren.

deTuinman
Erg goed verhaal, Joaquin Phoenix, maar voraal Jennifer Connelly speelde erg goed. Ik irriteerde mij alleen aan die Mark Ruffalo. Wat een druif, die kan zo bij de bold and the beautiful of atwt.

avatar van mrwhite
deTuinman schreef:

ik irriteer me altijd aan mark ruffalo en aan phoenix maar in deze film is hij idd goed

avatar van dutchtuga
Ik ben normaal gesproken niet te pruimen voor dit soort vertelseltjes die erg gericht zijn op het inspelen van onze emoties. Vaak een erg makkelijk middel om kijkers te trekken, die niet verder lijken te kijken dan het aangrijpende uitgangspunt. Reservation Road heeft mij zeer zeker verrast om twee erg belangrijke aspecten. Ten eerste zit het verhaal doorspekt met toevalligheden, maar die vallen op één of andere manier minder op door de rustige manier waarop de film ons gepresenteerd wordt. Er wordt enorm veel ruimte gegeven aan de acteurs en dat is zeer te merken. Reservation Road had een hoop kracht verloren als die ruimte niet gegeven was, maar het spel van deze acteurs tillen de film boven de rest van het gros uit. Connelly en Phoenix doen het bijzonder sterk als koppel dat moet omgaan met het verlies van hun kind, maar het is vooral Mark Ruffalo die hier een fantastische rol neerzet. Ruffalo groeide al uit tot persoonlijke favoriet en dat wordt hier dubbel en dwars bevestigd. Erg fijn acteur die sterk en zeer overtuigend gestalte geeft aan een man, verscheurd door schuld en angst. In essentie een gemiddeld filmpje dus dat omhoog wordt getild door het talent van deze acteurs.

Veels te dramatisch allemaal. Er wordt bijna 2 uur lang gehuild en geschreeuwd. Verhaal is niet super speciaal of bijzonder. Ik vond het toch wel goed geacteerd.