Reservation Road (2007)

Verenigde Staten / Duitsland
Drama / Thriller

geregisseerd door Terry George
met Joaquin Phoenix, Mark Ruffalo en Jennifer Connelly

Het verhaal over Ethan Learner en Dwight Arno, twee vaders die aan het hoofd staan van families die met elkaar verbonden zijn door het tragische sterfgeval van de zoon van één van hen. De verwerking door beide families verloopt niet bepaald soepel en brengt allerlei emotionele confrontaties met zich mee.

Heeft Mark Ruffalo al iets in dit genre gedaan? Ben erg benieuwd...

Moet toch de moeite waard zijn als je van dit soort drama houdt natuurlijk. Ben benieuwd.

The Last
Haha, Joaquin Phoenix met baard...

avatar van SniPes
The Last schreef:
Haha, Joaquin Phoenix met baard...

Ja dat is wel grappig?

Had die trouwens ook in Hotel Rwanda, van dezelfde regisseur als deze film

Goeie trailer. Ben benieuwd...

Rommel. Wel een leuk uitgangspunt, maar het script is echt om te huilen. Mark Ruffalo is de enige die er nog iets van weet te maken. Jennifer Connely stelde niets voor en Joaquin Phoenix was werkelijk lachwekkend. En what the hell moet hij met die baard? Oké, nu zie je die belachelijke lip niet, maar nu heb je een emotioneel wrak dat iedere dag minstens een uur voor de spiegel staat om zijn baardlijn (?) perfect bij te houden. Het enige dat tijdens de film positief opviel, naast Mark Ruffalo, was de score. Maar die ben ik eigenlijk ook alweer vergeten. En dat is eigenlijk ook zo voor de rest van de film; dit is iedereen over twee maanden weer vergeten. Ik snap echt niet waarom iemand een film als deze zou willen maken.

avatar van ArcovandenBroek
Aardig goede film, geen topper. Acteerprestaties overtuigend, einde was duidelijk, geen overbodige informatie in beeld.

Hele mooie film, je moet er wel van houden....

Celluloid Dreams schreef:
Oké, nu zie je die belachelijke lip niet

Wat bedoel je daarmee?

Neuh, ik heb er geen.

avatar van brucecampbell
Waarom is het belachelijk?

Maak je niet zo druk zeg. Die lip werkt gewoon op de lachspieren, kan hij niets aan doen, ik ook niet. Maar dat maakt het niet minder lachwekkend.

avatar van brucecampbell
Je vind het dus lachwekkend dat er mensen zijn met schisis (aangeboren lip- en gehemelteafwijkingen), zoals ook mijn jongste zoontje. Ik hoop dat ik je nooit ontmoet!

brucecampbell schreef:
Je vind het dus lachwekkend dat er mensen zijn met schisis!

Neuh, dat niet. Ze zullen hem vast liever niet hebben, en als ze er echt last van hebben is dat natuurlijk heel vervelend. Neemt niet weg dat ik het er grappig uit vind zien. Maar goed, het spijt me als ik je beledigd heb. Mocht je er verder nog iets over kwijt willen dan mag je me natuurlijk altijd PMen.

Mooie drama die de tragedie van dader / slachtoffer goed neer zet. Vooral het gedeelte voor de pauze (eerste uur) vond ik erg sterk. Het tweede gedeelte vond ik dan weer iets te traag verlopen waardoor ik deze film geen 8 maar een 7 geef.

Net bij de sneak gezien, vond hem nogal tegenvallen. Het verhaal is opzich goed, maar welke ontknoping er dan ook aankwam, het zou niet iets zijn waar ik tevreden mee was. Wanneer je de dader/slachtoffer verhouding zo goed voorgeschoteld krijgt als bij 'Reservation Road' weet je nauwelijks nog wat je wil...gerechtigheid of mededogen? Het maakt weinig uit, ondanks het goede verhaal en de puike acteerprestaties is de film vooral traag wat de hele vertoning niet ten goede komt.

3.5

Super goede film; Alle getoonde emoties werden zeer geloofwaardig vertolkt, waardoor ik geen enkele zwakke plek ontdekt heb. Alle scenes kunnen ons ook zo maar overkomen, lijkt me. Of één van de spelers nu met of zonder valse baard liep, kan toch niemand wat uitmaken. Praat liever over de ECHTE kwaliteiten van deze film! Ik vond de film trouwens helemaal niet traag, in tegendeel. Juist het feit, dat je na afloop voor alle "partijen" begrip kan opbrengen, toont de kwaliteit van het getoonde.
Samengevat: 4,5 sterren, dus een echte aanrader zonder valse sentimenten met zeer realistische dialogen, en met dit thema (dood van een kind door een ongeluk) zou dit makkelijk hebben kunnen gebeuren.......

avatar van Leland Palmer
Celluloid Dreams schreef:

Maak je niet zo druk? Doe even normaal zeg! Met zulke onzinnige berichten kun je een reactie verwachten natuurlijk. Belachelijk dat je Phoenix daarom lachwekkend vind. Klasse acteur!

Leland Palmer schreef:
Klasse acteur!

Nou, met deze film heeft hij het tegenovergestelde laten zien.

Een aangrijpende film die mij direct met de keel heeft gegrepen....
Dit is stof tot nadenken. Zeer gewaagd thema.

Prachtige en overtuigende acteerprestaties van Joaquin Phoenix, Mark Ruffalo en Jennifer Connelly..

Ik heb deze film nog niet gezien, maar joaquin phoenix is een van mijn helden. In Walk the line, Gladiator, Signs, The village zet hij stuk voor stuk geloofwaardige personages neer. De eerste keer dat ik hem zag was in U-turn als het jaloerse vriendje. Ik geef hem het voordeel van de twijfel.

Mensen met een afwijking die het zo ver weten te schoppen lach ik niet uit. Integendeel. Ze inspireren me!

Realistisch verhaal over een hedendaags thema. Film had net iets te weinig om het lijf om een topper te zijn. Goede acteerprestaties

avatar van ralfsjam
een perfect staaltje acteerwerk in een mooi klein, maar zeer aangrijpend verhaal. weinig tot niets op aantemerken. genoten van begin tot einde. een 4 (dik)

Werkelijk prachtige film, die me echt raakte. kan me als vader zo goed voorstellen hoe het moet voelen bij het verlies van je zoon. En ook hoe het uitgewerkt is, is prachtig. Hoe mensen uit elkaar groeien. Hoe mensen, verdriet en verlies ieder op hun eigen manier verwerken. Echt een top film

Prachtwerk! In het begin vond ik de "Hit & Runner" een ware zak.
Maar dan leef je een beetje mee met hem.
Zeker aan het einde van de film kreeg ik een brok in mijn keel.

De film mocht van mij zeker 20 minuten korter duren.
(een beetje te langdradig). Al met al een welverdiende:

Dooz
Pff indrukwekkende film zeg, gewaagd onderwerp.
Goed uitgewerkt. Op de een of andere manier krijg je voor beide mannen sympathie en dat is toch wel knap gezien de ene kerel....
Goeie film dus, vond ik !

Gewoon een erg sterke film. Iedereen acteert uitstekend en het verhaal blijft boeien. De film schommelt tussen drama (het meest..) en thriller en doet dat goed. 4*

avatar van SuperSideSwipe
Aardige film, hoewel de manier dat het einidgde me een beetje teleurstelde. Ik had dat toch wat uitgebreider willen zien.

Niet te min, zeer goed acteerwerk van vooral Ruffalo die erg geloofwaardig overkwam als een door de zenuwen en schuld opgevreten dader.

avatar van tal1b
Celluloid Dreams schreef:

Nou, met deze film heeft hij het tegenovergestelde laten zien.

ah in deze film, zeg dat dan, volgens mij bedoelde je dat joaquin in het algemeen niet kon spelen.
desalnietermin blijft het 'n top speler.
het is wel makkelijk iemand op z'n uiterlijk te beoordelen... naar mijn idee, erg laag en onvolwassen ..

wimspeedy56 schreef:

Wat kan ik daar nog aan toevoegen, helemaal mee eens een hele sterke film 4 sterren van mij