Reservation Road (2007)

Verenigde Staten / Duitsland
Drama / Thriller

geregisseerd door Terry George
met Joaquin Phoenix, Mark Ruffalo en Jennifer Connelly

Het verhaal over Ethan Learner en Dwight Arno, twee vaders die aan het hoofd staan van families die met elkaar verbonden zijn door het tragische sterfgeval van de zoon van één van hen. De verwerking door beide families verloopt niet bepaald soepel en brengt allerlei emotionele confrontaties met zich mee.

laundromat
Heb 'm net gehuurd, veel verschillende reacties gelezen, maar 'woensdagavonddrama' beloofd niet veel goeds. Maar iemand anders zegt weer 5-sterrenfilm dus ja...

We'll see...

The Last
En deze film werd nog wel getipt bij de Oscars....

laundromat
Nou volgens IMDb heeft ie geen prijs gewonnen.

Goeie acteurs en goeie kindacteurs (Elle Fanning!), maar dat maakt een film niet meteen goed. Pluspunt is dat je sympathie voor de dader voelt, tis gewoon een goeie kerel. Maar verder is het verhaal niet erg origineel, zitten clichés in, weinig bevredigend en en het is ook wel een trieste film.

Al met al een redelijke (drama-)film... voor op de woensdagavond.

avatar van Donkerwoud
Van de regisseur van Hotel Rwanda. Kennelijk had de beste man nog niet genoeg ellende gebruikt met de Afrikaanse genocide, want ook deze is loodzwaar en mistroostig als de pest. Twee vaders komen lijnrecht tegenover elkaar te staan, als dader en als slachtoffer, na een tragische hit n' run. De een zint op wraak omdat hij zijn zoon kwijt is geraakt door het ongeluk; de ander wil geen rekenschap afleggen voor zijn daad om zijn zoon te beschermen.

Op zich best een mooi onderwerp, en zowel Mark Ruffalo als Joaquin Phoenix weet overtuigend hun rol te spelen. Ook Jennifer Connely is sterk als vanouds, al vind ik dat ze wel erg vaak de aangever wordt gemaakt van mannelijke acteurs. Ik zie haar zelden een rol zelf dragen.

Vanaf het moment dat het ongeluk plaatsvindt, zien wij als kijker eigenlijk al hoe het ongeveer gaat lopen. Dat neemt een groot deel van de spanning weg. Als de voorspelbare climax dan eenmaal daar is, ben je bijna opgelucht dat het ein-de-lijk zover is. Helaas! Hier had echt een stuk meer in gezeten dan eruit is gehaald.

avatar van Uma Oldman
Ik zag (ondanks de totaal verschillende personages) een overeenkomst met 21 grams, die ik overigens wel veel beter vond!

avatar van Castor Troy
Een nogal ongeloofwaardig verhaal, toch nog een redelijke film vanwege het geweldige acteerwerk.

deze film is van begin tot eind goed, Joaquin Phoenix en Mark Ruffalo zijn de perfecte personages voor deze film, hun acteerprestaties zijn gewoon erg goed in deze film en voor jennifer connelly is het jammer dat het maar voor haar een bijrol is. de opnames van de film zijn mooi opgenomen, het verhaal is erg dramatisch en het laatste gedeelte was er spannend, en de laatste shot van de film was een perfecte einde.

Castor Troy schreef:

Hoezo ongeloofwaardig? Waarom zou het niet kunnen? Ik vond het juist een goed verhaal en had echt iets van damn het zal je maar gebeuren.

Maar over de film. Ik vond hem erg goed. Acteerwerk van Phoenix, Ruffalo en Connelly is erg goed. En heel goed einde. 4*

avatar van Jan met de pet
Film is goed......even wat langdradig, maar prima drama en het zal je maar gebeuren, ongeloofwaardig?????? gebeurd dagelijks :3.0

Erg indrukwekkende en meeslepende film, vond hem top!

avatar van Castor Troy
ongeloofwaardig, door alle clichés en toevalligheden.

Ehmm.. ik snap best dat de makers geen cliché RTL-4 drama wilde maken over dit onderwerp, maar dit ging wel erg ver.

Wat is in hemelsnaam de reden van die enorme toevalligheden in de relaties tussen de hoofdpersonen? Ik zat eerst nog te denken aan een soort van hoger iets of zo, lot, weet ik veel.
Maar volgens mij is het eerlijk gezegd gewoon een niet zo goed doordachte Iñárritu-kloon..

Verder best goed gespeeld, vooral door Ruffalo, Phoenix was niet zo heel goed in z'n rol.

Best een goede film. Goed verhaal, niet echt voorspelbaar...

Mr_White
Het probleem met deze film is dat hij nergens in uitblinkt. De film is nooit slecht (alhoewel er iets teveel toevalligheden zijn) maar is ook nooit geweldig. Acteerwerk is goed, met name van Jennifer Connelly. De scène waar Phoenix haar vertelt waarom hun zoon was uitgestapt (de vuurvliegjes) en zij instort is toch wel het hoogtepunt van de film. Sterke scène maar jammer genoeg is de rest van de film niet op dit niveau.

De emoties zijn zeer goed gespeeld. Mooi realistisch verhaal en spannend tot het eind.

Nomak
Ongeloofwaardig verhaal en veel te veel toevalligheden.

avatar van TerryA
goed film met een zeer sterk rol neergelegd door Jennifer Connelly die bewijst dat ze een van de betere actrices is van de afgelopen jaren en heel ver is gekomen sinds haar erste (jeugd) rol in Leone`s Once Upon A Time In America

een 7+ uit 10 zeker waard voor deze film

Een super mooie en realistische film. Heb al een lange tijd niet meer zon mooie aangrijpende thriller gezien.

Nomak schreef:
Ongeloofwaardig verhaal en veel te veel toevalligheden.

En blade bijvoorbeeld is niet ongeloofwaardig?

avatar van Filmkriebel
Niks ongeloofwaardig. Kinderen die omver gereden worden.. het gebeurt elke week wel ergens.

Ik zit met gemengde gevoelens bij die film. Het thema is goed, en Mark Ruffalo speelt best. Die scène waar hij zijn bekentenis aflegt voor de camera, vrij vroeg in de film, vond ik sterk, want hij beseft dan al dat hij zijn straf niet zal kunnen ontlopen.

De regisseur bracht het allemaal boeiend naar voor ... en maakte er naar het eind een zootje van. Het slot kon zoveel sterker gemaakt worden met een échte dialoog. Hier hebben we een absurde en goedkope situatie zonder communicatie, terwijl er zoveel te vertellen viel. Dat kon een 4 tot 4,5 geweest zijn... 3 is wat je nu krijgt, Terry George.

Gert P schreef:

En blade bijvoorbeeld is niet ongeloofwaardig?

Doet Blade een poging geloofwaardig te zijn dan?

Hoe hier alle karakters met elkaar verstrengeld zijn is natuurlijk pure onzin en idd erg ongeloofwaardig.

avatar van Filmkriebel
Ik zou niet inzien waarom. Die personages wonen allemaal in elkaars buurt.

avatar van donroberto
Goed verhaal en sterk geacteerd. Eén van de betere drama's. Heb van het begin tot eind geboeid gekeken. Wat een verhaal, en zeker niet ongeloofwaardig. Kan zo maar gebeuren.

avatar van schram101
Heel sterk geacteerd. Van Phoenix ben ik het gewend, voor mij een van de beste acteurs die er nu rondloopt. Ruffalo kon in niet zo goed, maar laat hier ook zien goed te kunnen acteren. Charme van deze film is dat je voor beide vaders enorm veel begrip kunt opbrengen. Heel goed gedaan! Ook een goed einde!

kos schreef:

Doet Blade een poging geloofwaardig te zijn dan?

Je leest in de krant wel eens vaker van ongelukken die zo gebeuren hoor, dat de buurman iemand aanrijd die iets verder wooont n doorrijdt.
Is bij mij ook al eens gebeurd alleen waren er toen geen doden of gewonden maar wel veel blikschade.

Mr_White
Maar hier gaat het veel verder, want toevallig huurt het slachtoffer dan ook nog eens de dader in als advocaat. Zo zijn er nog wel meer zaakjes die de geloofwaardigheid onderuit halen en dat werkt averechts in een verder serieuze film.

Maakt toch niet uit, daar is het film voor.
Kijk eens in de top 250 en het staat er vol mee.

avatar van schram101
Waarom worden er in vredesnaam zoveel spoilers geplaatst hier..? Niet alleen hier maar in het algemeen trouwens ook! Ik heb de film gelukkig al gezien maar wat hier allemaal verteld word is dusdanig belangrijk voor de film dat het kijken een stuk minder interessant wordt!!

Mr_White
De 'spoiler' in mijn vorige post is gewoon te zien in de trailer dus dat leek me in mijn ogen geen spoiler.

Hankieh
Deze film pakte mij helaas niet echt.
Apart want je hebt hier de top acteurs Joaquin Phoenix, Mark Ruffalo en Jennifer Connelly. Dat zijn toch wel even 3 acteurs die mij nog niet eerder hebben teleurgesteld, echt gewoon nog niet. Boem, pats, ineens 3 tegenvallende acteurs er bij.
Het verhaal was in principe ook gewoon prachtig, iets waar je een super film had kunnen maken en dat samen met de scene (bijna aan het einde) dat Ethan wil afrekenen met Dwight vanwege zijn gruwele fout krijgt van mij 2.5*en.

Jammer.