Another 48 Hrs. (1990)

Actie / Komedie

geregisseerd door Walter Hill
met Eddie Murphy, Nick Nolte en Brion James

Politieman Jack Cates wordt weer samengebracht met de crimineel Reggie Hammond die nog maar een paar dagen in de cel hoeft door te brengen voordat hij weer een vrij man is. Samen moeten ze op zoek gaan naar de gewetenloze drugdealer 'The Iceman'. Ook dit keer hebben de twee mannen maar 48 uur de tijd om hun taak te volbrengen.

avatar van Insignificance
Dan hoop ik maar dat ie bevalt. Have fun!

avatar van Corcicus
Knap vervolg.

Nolte is weer op zijn norst en ondervraagt verdachten andermaal met de vuisten. Die gangstersmoelen waren weer goed gecast en Murphy weet het entertainmentgehalte van de film tot op een hoog niveau te brengen. Eigenlijk zijn deze films de enigen waar ik Murphy graag zie spelen, want in een later niveau van zijn carrière werd het almaar hysterischer en kwamen er herhaaldelijk vrouwenkleren aan te pas. De man raakte met films als Dr. Dolittle 2, Norbit en Meet Dave definitief aan lagerwal.

Enig minpuntje was toch een licht gebrek aan humor. In de eerste heb ik mij ziek gelachen en in deze toch wel wat minder. Men heeft in deze film eerder voor actie dan humor gekozen en de schietscènes zijn dan ook een stuk beter dan in 48 hrs. Het zijn de chagrijnige dialogen die toch nog voor de nodige humor zorgen. Die Cates blijf ik echt een toppersonage vinden: aan de drank, verlaten door zijn vrouw en tegengewerkt door collega's en bazen. Maar toch overtuigd van het eigen gelijk en hij zal dat bewijzen, al moet de hele stad in de as gelegd worden. Geweldig!

Zeer genietbaar.

avatar van qwertzu
Leuk vervolg!

avatar van Ajax&Litmanen1
I dont think you got the guts to use it!

Aardig vervolg dat vooral harder is en meer actie bevat. Qua humor vond ik de film net als deel 1 niet zo bijzonder. Deel 2 brengt verder niks nieuws, maar ik vond het duo Nolte en Murphy beter overkomen. Wat betere dialogen, wat leukere scenes...
Murphy brengt nog af en toe een kleine glimlach op mijn gezicht en Nolte doet weer vooral heel moeilijk kijken en regelmatig schieten. Ik kon hem beter pruimen vergeleken met wat hij in deel 1 liet zien. Toch is ook dit 2e deel geen hoogvlieger. Leuk om een keer te zien, maar er zijn echt heel wat betere cop-buddy films te vinden. Gelukkig kent de film wel een prima bad guy, waardoor de film zeker gelijkwaardig aan de voorganger is.

avatar van Beertje45
De film lijkt enorm veel op het origineel, maar is toch weer een lekkere, aktievolle, grappige buddymovie. Kevin Tighe is zalig over the top als officier van IZ. Het verhaal rond de Iceman is nogal vluchtig afgewerkt, maar het geluid en de regie is prima, hoor. Ik hou wel van Walter Hill zijn films.

Redelijke film waarin Reggie, die net uit de gevangenis ontslagen is, opnieuw moet samenwerken met agent Jack. Een redelijk vermakelijk vervolg met een dun verhaaltje. De film moet het dan ook vooral hebben van de samenwerking tussen Nick Nolte en Eddie Murphy. En deze is hier iets minder dan in de eerste film, vooral omdat ze minder conflictueus zijn.

ipman-99
"When you've been in prison as long as I have, you remember every story about pussy you ever heard." " !!!

Fantastische Actiefilm (Zoveelste Heropfrissing) !!! Wat een geweldige Actiefilm
en heerlijke sequel ! Heerlijke cast met ondermeer Eddie Murphy, Nick Nolte, Brion James,
Andrew Divoffn (Cherry Ganz), David Anthony Marshall (Willie Hickok) en Page Leong (Angel Lee), ... !
De werking van heerlijke actie en geweldige momenten waarbij je strijk ligt ..., zal me nooit vervelen
en me steeds laten doen verlangen naar de zoveelste heropfrissing !
De Quotes/ Oneliners vliegen je rond de oren net zoals de kogels die bv Cherry Ganz en Willy
Hickok afvuren en blijven klikken met hun pistolen terwijl de kogels op zijn , heerlijk geluid !
Heerlijke gouden sfeer in een heerlijke gouden Actiefilm van Walter Hill !

Nog enkele Quote's !!!
Reggie Hammond : "They blew up my car! They blew up my *car*!
Jack : "It's a damn shame".
Reggie Hammond : "They blew up my car and all you have to say is it's a damn shame?"
Jack : "No car, no money, you're having a bad day"

avatar van Moviestar1979
Na het succes van 48 Hrs. kon een vervolg niet uitblijven.
Deze kwam 8 jaar later in 1990.
Nick Nolte en Eddie Murphy bevinden zich weer in San Francisco.
Hoewel haar naam wel even in de film wordt genoemd, is Annette O'Toole niet meer te zien in deze sequel.

Reggie heeft zijn tijd in de gevangenis uitgezeten, en is vrij om te gaan.
Hier komt echter verandering is als Jack Cates plotseling weer voor z'n neus staat.
Na een uit de hand gelopen politie-inval dreigt Jack zijn baan kwijt te raken.
Hij is er namelijk van overtuigd dat er een drugsdealer rondloopt met de bijnaam 'The Iceman.'
Jack heeft Reggie's hulp nodig, maar die staat niet bepaald te springen van blijdschap.

De film weet zichzelf nog te redden door een aantal mooie actiescènes.
Ook de humor is links en rechts nog te pruimen.
Het verhaal is goed, maar je merkt duidelijk dat de sequel niet kan tippen aan de 1e film.
Tot slot waren er nog plannen voor een 3e deel, maar gelukkig zijn deze uiteindelijk van de tafel geveegd.

3,0 *

avatar van mnrk
Let me tell you something, Jack. If shit was worth something, poor people would be born with no asshole.

Deze 2e 48 Hrs film van Walter Hill is wederom een leuke film geworden...

De film gaat eigenlijk prima verder na het 1e deel, ook werk de combinatie actie/humor weer goed...

Dat Eddie Murphy en Nick Nolte weer van de partij zijn is toch wel super, ze gaan gewoon weer lekker verder met alles na het 1e deel...

Ook is de soundtrack weer heerlijk in deze film en dat met de score van James Horner erbij geeft het allemaal wat extra's...

Tegenvallend vervolg, die er natuurlijk moest komen na het succesvolle eerste deel. Dit vervolg is 8 jaar later vooral gemaakt om de beurs van Eddie Murphy en Nick Nolte te spekken (wat zeker ook gelukt is).

Het verhaal is min of meer gelijk aan het eerste deel en hetzelfde geldt eigenlijk voor de uitvoering. De uitvoering is echter niet meer zo sprankelend als het eerste deel en het komt nu ook regelmatig wat geforceerd over. Door het duo Eddie Murphy en Nick Nolte (hun chemie is nu wel stukken minder) is de film wel nog goed bekijkbaar (ook dit vervolg duurt niet echt lang). Ook zit er natuurlijk nog de nodige actie en humor in.

Na deze film begon het verval van Eddie Murphy razendsnel en waren de meeste films waarin hij de hoofdrol had nauwelijks het aankijken waard. Voor Eddie Murphy gelde toen vooral kwantiteit en snel geld binnenhalen boven kwaliteit.

avatar van Glennekeeeee
Nick Nolte en Eddie Murphy, het lijkt wel een schitterende combi voor een heerlijke buddy-movie. Another 48 HRS bewijst dat dit ook kan tegenvallen. Ik moet er wel bij zeggen dat ik de voorganger nog niet gezien heb en misschien had het wel geholpen voor de quotering wat omhoog te helpen maar anderzijds moet elke film afzonderlijk ook iets kunnen bieden en dat is hier toch niet echt het geval.

De film begint nochtans hoopvol. Die lange introscène zonder dialoog brengt zowaar spanning. Als je niet weet dat het om een actiekomedie gaat zou je bijna een apocalyptisch drama verwachten. Maar al snel verandert de sfeer van de film. Eens Nolte en Murphy mekaar terugzien krijgen we het vaste patroon van dit soort films. Alleen kon het me nergens echt raken of boeien en vond ik er eigenlijk niet zoveel grappigs aan. Murphy speelt hier eigenlijk even zwak als in zijn laatste films de laatste tijd en kan maar op enkele momenten de lach opwekken. Nolte zou een heerlijke norse aanvulling kunnen zijn op de grofgebekte Murphy maar ook dat werkt toch niet echt. Het verhaal is eigenlijk dan best nog solide. Het is wel een lange tijd nogal wazig (omdat het ook niet zoveel om het lijf heeft en het wat uitgerokken moest worden blijkbaar) maar blijft wel onderhouden, maar in de finale is de climax ook niet echt overweldigend en kan het ook niets goedmaken.

Another 48HRS is een zeer matige, zelfs zwakke actiekomedie waar de actie niet echt entertainend is en de komische noot ver te bespeuren is. Raar maar waar is het wel onderhoudend maar is de kwaliteit toch ver onder niveau

avatar van PEN15
Vond dit een zeer fijne Lethal Weapon-kloon om zo op het einde van een drukke dag te zien en weer tot rust te komen. Ook het tijdsbeeld werkte daar aardig aan mee; zo zie je onder meer gigantische mobiele telefoons, prehistorische computers en telefooncellen. Niet dat ik dat zit te missen, maar het is leuk om in de gaten te houden terwijl je kijkt tezamen met de bescheiden cameratechnieken van de jaren tachtig en negentig. Felle ware kleuren, stabiel beeld, geen wilde film-edits ed. Iets wat ik eerlijk gezegd écht aan het missen ben.

Ik had abusievelijk bij de verkeerde 48 hrs. een bericht geplaatst. Dat hier een tweede deel van bestaat verbaast me weinig en nu wil ik de vorige ook zien.

avatar van W.V.
Dit is dus een duidelijk voorbeeld dat een vervolg niet zo goed is als het origineel. de klik tussen beide acteurs is niet aanwezig en dus wordt het een beetje een standaard ppolitieverhaal en het buddy gevoel ontbreekt. Maar ja de studio's zagen dollartekens, jammer gemiste kans, aardige film niet meer dan dat.