Showtime (2002)

Verenigde Staten / Australiƫ
Actie / Komedie

geregisseerd door Tom Dey
met Robert De Niro, Eddie Murphy en Rene Russo

Twee zeer verschillende politie-agenten, de no-nonsense Mitch en de uitslover Trey, worden gedwongen om samen te werken als sterren in een reality-tv-show. Deze show moet er voor zorgen dat het moraal en het imago van de politie verbeterd worden.

138 BERICHTEN 11 MENINGEN
avatar van lars-pixar
Wachten op deel 2 & 3 net zo als bij Ruch Hour.

avatar van 606
Prima filmpje met leuke duo De niro en Murphy.
Actie is oke en acteren ook.
Verhaal is ook goed verzonnen.

3 sterren

avatar van JeroenStaarink
Ik sluit me aan bij CharlieCheese

avatar van JeroenStaarink
me2again schreef:
Geen super film maar zeker wel grappig en vermakelijk.
Maar wel een 4,5?

avatar van kobe bryant fan
Redelijk verhaal is wel OK.

avatar van sofripa
Vond deze geloof ik best aardig.

avatar van AjaxRulezzz
Ik snap eerlijk gezegd niet waarom deze film zo laag gerate is. Er zat een flink portie actie in en het was ook nog eens grappig. De acteerprestaties waren ook nog eens goed. Ik heb zitten genieten. Alleen het verhaal was niet super, maar wel voldoende.

avatar van The Almighty
Leuke, grappige film met een redelijk verhaal. De acteerprestaties waren gewoon uitstekend.

Leuke film met 2 goede acteurs. Heb een paar keer erg moeten lachen om de grappige Murphy!

avatar van simonvinkie
Best aardig filmpje. Wel leuk voor een keertje. Het verhaaltje is best geinig bedacht en vooral in de eerste helft heb ik een paar keer hardop moeten lachen, maar zoals ik zoveel van dit soort komedies wordt de film wat serieuzer en ook meteen minder in de tweede helft. Robert de Niro is sowieso een fijne verschijning in films. Ook in komedies vind ik hem vaak prima op zijn plaats, zo ook in deze film. Gelukkig is de speelduur ook niet lang, maar verder was dit een aardige film. 2,5*

avatar van film88888
Showtime is gewoon een sublieme actie/komedie, met de Zeer goede acteerprestaties van iedereen, en de leuke happy sfeer dat heel sterk opvalt.

De Niro, en Murphy vormen een uitstekend duo, apart, maar uitstekend!

Coole actiescenes, en geweldige humor, en dat is vooral te danken aan de twee hoofdrolspelers. Murphy is de clown, en De Niro de stijve hark, maar ook hij is zeer grappig op een houterige manier, maar dat was gewoon niets meer dan de bedoeling (Dat maakt het ook vrij orgineel)
Russo deed haar ding, en was niks slecht op aan te merken.

Deze 92minuten geweldig vermaakt!

GuyB
OK filmpje.

Niet zo veel nieuws aan, twee erg verschillende agenten die politiepartners worden. Niet meeterend op de Lethal Weapon-reeks, maar met een 'vernieuwende' factor: een cameraploeg. Gemakkelijk uit te zitten maar meteen weer vergeten ook.

PS: Had De Niro zo weinig aanbiedingen dan?

avatar van m1chel

"Hooker knows it's cocain" Geweldig gewoon.

avatar van erik1677
Heb hier kostelijk om dubbel gelegen, gave actie en leuke humor.

avatar van Spetie
Spetie (moderator)
Tegenvallende combinatie.

Tja er zijn al best wat geslaagde buddymovies gemaakt, maar deze stelt toch wel wat teleur. De Niro doet het overigens best aardig als chagrijnige rechercheur, maar de film kent gewoon veel te weinig humor om echt leuk te zijn. Ook Eddie Murphy is dat al jaren niet meer. Er zitten een paar goede momenten in deze film, maar die zijn op de vingers van een hand te tellen.

Het eerste gedeelte van de film is nog het best. Naarmate de film vordert zakt de film verder en verder weg. De clichés komen talrijk aan bod en leuk is het op een gegeven moment al lang niet meer.

avatar van knusse stoel

Ben na het lezen en de trailer te hebben gezien, erg benieuwd naar deze film.
Zelf altijd al een liefhebber van deze twee acteurs geweest, De Niro in de betere films en Murphy in de komische films waarin hij meestal nogal schreeuwerig is. Binnenkort maar eens zien.

Hou van De Niro, hou van Murphy. Geweldige film!

avatar van frolunda
Onlangs weer eens gezien en vond hem toch beter en vooral leuker als in mijn herinnering,al is het nog steeds geen topper.DeNiro en Murphy doen het goed en de film heeft best veel grappige momenten.Het verhaal blijft daar iets bij achter maar is onderhoudend genoeg voor een vermakelijke anderhalf uur.
Dacht overigens dat de film veel ouder was maar waarschijnlijk was ik in de war met The Hard Way (1991),al had de film wel een jaren tachtig sfeertje.
Hoe dan ook,opgewaardeerd naar drie sterren.