Harlem Nights (1989)

Komedie / Misdaad

geregisseerd door Eddie Murphy
met Eddie Murphy, Richard Pryor en Redd Foxx

Harlem 1918. In het café, annex speelhuis van Sugar Ray, wordt een klant vermoord door een zesjarig jochie. Het slachtoffer weigerde zijn schulden te betalen en bedreigde Sugar Ray met een mes. Na het voorval neemt Ray het kind mee naar huis. Quick heeft immers geen ouders of familie. Twintig jaar later vormen Sugar Ray en Quick nog steeds een team en baten samen een populaire nachtclub uit. Gangsterbaas Bugsy Calhoun wil echter een deel van de koek en stuurt de corrupte politieman Phil Cantone op het duo af om hen het vuur aan de schenen te leggen.

avatar van Jordy
Jordy (admin)
Nare film. Erg saai, niet komisch, niet spannend: het was mij niet helemaal duidelijk wat de film probeerde te zijn. Anderhalve ster.

vic
Deze moet je twee keer kijken om goed te vinden. Vond hem de eerste keer drie keer niets maar de tweede keer veel beter

Echt belachelijk dat deze film in de flop 100 staat. Het is natuurlijk geen geweldige film, maar om Richard Pryor moet je toch wel lachen....toch?.....come on! Richard...

avatar van ToNe
Kijk,
Eddie Murphy viel zwaar tegen
maar om Pryor en vooral Foxx [Fred Sanford] heb ik erg gelachen!!!

Niet de beste van Murphy maar toch wel onderhoudend. Enkele heerlijke overdreven grappen, veel bekende gezichten en qua sfeer best donker. Not something really special but a nice try. 2,5*

2.5 ster het had beter gekunt maar ook erger. Murphy is helaas niet in form. Gelukkig weet Richard Pryor de film te redden

Zo slecht is deze toch niet, kvind hem toch (tot herziening) wel 3* waard (is wel al lang geleden).

Dit snap ik niet. Ik vind deze film leuker dan de meeste andere films met Eddy murphy. Wellicht zie de mensen hem liever in overdrevener rollen. minimaal 3,0!!

avatar van boerenpummel
Middelmatige film, maar zeker niet slecht.

kArIzMa_TuRk
net een voldoende. ik vond wel dat het beter kon. maar dat krijg je ervan als het door Eddie is gemaakt. 2,5*

avatar van Action
Het gevecht tussen quick en vera vond ik wel grappig

avatar van Peojuzi
begin duurt erg lang hoewel de scène met het jongetje bij het gokspel wel erg leuk is. verder heb ik hier en daar nog wel kunnen lachen

avatar van Jordidj
Eddie Kan niet een Goede Regisseur..

avatar van 606
hele leuke film en score is veel te laag.
acteren was goed en actie ook genoeg.

4 sterren

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Het grootste probleem aan deze komedie met sterrencast is dat hij nergens echt grappig wordt. En dat is jammer, want als je een film niet grappig kunt krijgen ondanks de aanwezigheid van Pryor, Murphy en Foxx, gaat er iets niet helemaal goed. Fijn voor Murphy dat hij eindelijk met zijn grote idool mocht werken, maar de kijker heeft er helaas weinig aan.

avatar van erik1677
heb deze film al luttele malen gezien.
En staat bij mij op eenzame hoogte met de beverly hills cop cyclus.
Een geweldig komisch ganstereposs.
Vooral de knokpartij van eddie met de zwaarlijvige donkere actrice is hilarisch.
Elke keer kan ik deze film weer opzetten en lig ik in een deuk.

avatar van 606
erik1677 schreef:
heb deze film al luttele malen gezien.
En staat bij mij op eenzame hoogte met de beverly hills cop cyclus.
Een geweldig komisch ganstereposs.
Elke keer kan ik deze film weer opzetten en lig ik in een deuk.
Volledig mee eens

avatar van sparreke22
Ik heb deze film al eens eerder gezien en blijf het een lekkere wegkijker vinden.
Niks meer en niks minder.
Met name het gevecht tussen Vera en Quick is erg grappig en hilarisch te noemen.
Het verhaaltje is flinterdun maar de beelden en de humor zijn meer dan oké.
Dat is dan ook de reden dat de film een voldoende krijgt van mij.