Brooklyn's Finest (2009)

3,20

Drama / Misdaad

geregisseerd door Antoine Fuqua
met Richard Gere, Don Cheadle en Ethan Hawke

Nadat een jonge zwarte tiener wordt neergeschoten door de politie in de Newyorkse wijk Brooklyn, breekt de hel los. In deze moeilijke omstandigheden beleven drie doorwinterde agenten de donkerste jaren uit hun carrière: een uitgebluste wijkagent (Richard Gere) enkele dagen voor z’n pensioen, een corrupte narcotica-agent (Ethan Hawke) die moeilijk de eindjes aan elkaar kan knopen, en een undercoveragent (Don Cheadle) die moet kiezen tussen zijn loyaliteit aan het korps, en zijn vrienden uit de onderwereld… Drie ogenschijnlijk op zichzelf staande verhalen die toch met elkaar verbonden blijken te zijn.

276 BERICHTEN 46 MENINGEN
De rode draad in deze 3-verhalenfilm is de zeer matige waardering die politieofficieren die toch, dag in, dag uit hun leven op het spel zetten, genieten.
Deze onderbouw maakt de film toch wel wat sterker dan de meeste "politie versus misdaad"-films.
Natuurlijk zijn er de klassieke ingrediënten die het clichématig maken, maar anderzijds kan er gerekend worden op de stevige acts van de hoofdpersonages, Vooral Ethan Hawke zet, naar mijn gevoelen, een sterke en expressieve vertolking neer.

avatar van Antonev
Het begin is aardig, het middenstuk is ietwat langdradig en het einde redt de gehele film.

avatar van Timothyvdmeer
Redelijk. Film was soms net te traag. Vond alle heren goed spelen. Bijrol van Barkin was om te janken.

avatar van nadrin
Knappe intense film

avatar van knusse stoel
In enkele woorden: een prachtige film die mij persoonlijk 2 uur in de "tang" heeft gehouden. Het verhaal loopt als een trein en er is in de film ook voldoende actie aanwezig naast de persoonlijke perikelen van sommige van de politiemensen. Eigenlijk is het een schandaal dat beginnelingen in die tijd naar huis gingen met een startsalaris van ongeveer 20.000 dollar per jaar. De risico's die men loopt voor dat geld is teveel voor te weinig inkomen. Je ziet ook dat sommigen helaas boven de stand gaan leven door de verleiding die de baan ook biedt.
Prima film, een 8!

avatar van Boneka
Lekker filmpje vanuit het altijd levendige Brooklyn.. De beelden spatten er van af. Muziek soundrack komt iets teveel naar binnen, maar dat mag de pret niet drukken. De drie verhalen komen goed samen en zijn niet verwarrend. Hooguit dat de locaties nogal op elkaar lijken. Leuk dat er zoveel bekende sterren in schitteren. Maar liefst 4 stuks. Kan dan ook niet echt een hoofdrolspeler noemen. Dat is ook niet van belang. Zit trouwens lekker bloot in de film. Zeker met de fantastische blu ray versie een waar genoegen om te zien. Het eind is wel een beetje zoals je kan verwachten. Maar goed bij dit genre geen probleem.