Brooklyn's Finest (2009)

Drama / Misdaad

geregisseerd door Antoine Fuqua
met Richard Gere, Don Cheadle en Ethan Hawke

Nadat een jonge zwarte tiener wordt neergeschoten door de politie in de Newyorkse wijk Brooklyn, breekt de hel los. In deze moeilijke omstandigheden beleven drie doorwinterde agenten de donkerste jaren uit hun carrière: een uitgebluste wijkagent (Richard Gere) enkele dagen voor z’n pensioen, een corrupte narcotica-agent (Ethan Hawke) die moeilijk de eindjes aan elkaar kan knopen, en een undercoveragent (Don Cheadle) die moet kiezen tussen zijn loyaliteit aan het korps, en zijn vrienden uit de onderwereld… Drie ogenschijnlijk op zichzelf staande verhalen die toch met elkaar verbonden blijken te zijn.

avatar van james_cameron
Eersteklas politiefilm, grimmig en bikkelhard. Het onbehaaglijke gevoel van dreiging, dat er reeds vanaf de openingsscene inzit, is bijzonder knap getroffen en laat je de volle speelduur niet meer los. De film komt authentiek en overtuigend over, met een fraai mozaïek-achtig script dat een extra steuntje in de rug krijgt door de prima vertolkingen van de cast. Vooral Hawke is erg goed. Wellicht te deprimerend voor een hoop mensen, aangezien de sfeer bijzonder naargeestig is, maar wat mij betreft één van de betere films binnen het genre van de laatste paar jaar. En inderdaad leuk om Wesley Snipes eindelijk weer eens in een goede rol (en film) te zien.

Wel aardig misdaadfilmpje. De makers lijken wel erg goed naar The Wire gekeken te hebben (inclusief een aantal Wire acteurs die mee doen), maar dat niveau haalt het uiteraard nooit.

Kijkt wel aardig weg met soms een goed getroffen sfeertje, maar echt overtuigend wordt het allemaal niet, mede door niet altijd even goed gecaste rollen (met name Gere en Cheadle).

avatar van riesma
Een film die het gewoon net niet heeft. Het kwam mij allemaal erg pretentieus over: er werd te veel geforceerd om het interessant proberen te maken. Door bijvoorbeeld de verhaallijnen door elkaar te laten lopen, terwijl het kleine beetje raakvlak dat ze hebben niet voldoende is om de link acceptabel te maken. Daarbij zijn sommige scènes veel en veel te lang zonder boeiend te zijn. Fuqua gebruikt ellelange shots die niets te bieden hebben, qua verhaal of beeld.
Brooklyn's Finest lijkt mij te veel op een mislukte immitatie van Soderbergh's Traffic of Haggis' Crash.

avatar van Norma
Ik was er niet zo van onder de indruk.
Gere, Cheadle en vooral Hawke zitten goed in hun rol, maar het thema is al zo vaak gebruikt en de film biedt dan ook geen enkele verrassing. Nou hoeft men natuurlijk niet altijd met iets nieuws te komen opdraven om een boeiende film te maken, alleen dan verwacht ik eigenlijk wel dat bijvoorbeeld de sfeerschets een echte uitschieter is en dat is hier ook niet het geval.
Er wordt flink de tijd genomen om het verhaal vertellen, té veel tijd als je het mij vraagt. Ik kon me niet aan de indruk onttrekken dat de regisseur hiermee het idee wil geven dat hij diepgravend bezig is, maar het resultaat is eerder - mede door het gebrek aan sfeer en originaliteit- dat het geheel nogal langdradig overkomt.

Matige tot redelijke misdaadfilm, met uitzondering van de degelijke acteerprestaties kan ik er eigenlijk weinig lovends over zeggen.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Clichématig vermaak.

Want ondanks de aanwezigheid van de sterrencast, gebeurt er niets nieuws onder de zon in dit onderhoudende misdaaddrama. Nu hoeft dat ook niet, maar omdat tevens het bekende thema van de ontmoetende verhaallijnen er aan is toegevoegd, wordt er een voorspelbaar pad gelopen. Ook wat meer uitdieping van Gere's character had kunnen helpen. Dankzij de goede acteerprestaties en een handjevol spanning vliegen de uurtjes echter voorbij.

Goed.

avatar van Zandkuiken
Wel een aardig filmpje, maar echt boven de middelmaat uitsteken zit er niet bij voor Brooklyn's Finest.

Deed me eveneens wat denken aan Crash en ook de associatie met The Wire is vlug gelegd. Maar echt diep snijden doet deze prent niet, vind ik.

Het noodlottige sfeertje is best oké en ook de acteurs doen het prima, maar 't is eerder dégelijk dan indrukwekkend.

Schoolvoorbeeld van een 3* film: nergens gaat Brooklyn's Finest vervelen en de 140 minuten kijken vlot weg. Maar meer is het wat mij betreft niet.

avatar van Tha Flow
Hoogdravende thriller met een veel te lange speelduur.

Het sfeertje in de film is nog wel goed (doet erg aan Training Day en Crash denken) maaar de uitwerking is matig. Cliché wordt op cliché gestapeld en de film duurt echt veel te lang. Toch wordt er redelijk geacteerd (ik vond Hawke voor de verandering eens niet vervelend) en is de actie soms best bruut. Maar zeker de laatste drie kwartier had ik echt moeite om mijn aandacht er bij te houden. Schaamteloos laatste shot doet lijken alsof het hier om een geweldig epos zou gaan. Wat mij betreft zeker niet het geval.

avatar van Macmanus
Fuqua's beste na Training Day.

Hoewel je moet houden van deze cop films, is dit weer een sterke film binnen dit sub-genre. Met Pride and Glory in je achterhoofd is dit een verademing.

Als actie regisseur vind ik Fuqua minder sterk dan wanneer die werkt binnen dit genre. Hij kan zich hier echt meten met Spike Lee op momenten. Daar ligt de film ook dichter bij in de buurt. The Wire kan ook, maar nogal vreemd aangezien Training Day en een shitload aan Spike Lee NY films ervoor al zijn uitgekomen. Waar de film toch meer raakvlakken mee heeft. Ook is het een serie waar je natuurlijk altijd wat meer kan uitdiepen met meer tijd. Geen eerlijk vergelijking materiaal. Heb ook weinig aan te merken op de cast.

Camerawerk is netjes. Zitten wat boeiende shots en keuzes tussen. Shot wanneer Hawke op jacht gaat en het kader vast blijft werkte goed. Montage op het einde was ook erg sterk.

Film heeft wat tijd nodig om op gang te komen en biedt wellicht weinig nieuws. Maar blijft voor het sub-genre liefhebber de gehele speelduur overtuigen, met een erg sterk einde.

Wilde toch nog even kwijt, dat dit de meest veelbelovende, maar uiteindelijk de slechtste film is die ik dit jaar gezien heb.

Ik begrijp echt niets van de positieve reacties.
En hij had zo goed kunnen zijn ...

avatar van HarmJanStegenga
Wat mij betreft een wat ondergewaardeerde film, deze Brooklyn's Finest. Erg sterk misdaad/drama. Vakkundig geregisseerd door Fuqua met een uitstekende cast.

Eigenlijk best wel een zeldzaam exemplaar deze film, vergeleken met veel andere films die we de afgelopen jaren binnen dit subgenre voorgeschoteld hebben gekregen. Regisseur Fuqua heeft de touwtjes (meer dan) goed in handen en zorgt - van het begin tot het eind - voor een sterk, meeslepend geheel - (kei)harde scénes en een aantal érg sterke (en stoere) shots. Was eigenlijk best verrast; had het minder verwacht.

Naast de sterke regie van Fuqua, heeft de beste man zelf natuurlijk ook een sterke cast onder zich. Don Cheadle is meestal gewoon érg goed, Richard Gere speelt z'n rol prima en Ethan Hawke scoort de meeste punten; een geweldig acteur en ook hier weer een sterke rol. Zijn dood in de film is behoorlijk indrukwekkend. Oké, de nodige genrecliché's komen bovendrijven, maar de voorspelbaarheid viel me toch mee. Zo'n twist wanneer Snipes (leuke rol ook) afgeknald wordt is een sterke (en verassende) keuze...

...en dat is nog maar een klein voorbeeld. Mijn medeleven met Hawke's karakter was tijdens het kijken erg groot. Hij zou en moest dat geld krijgen - heeft het bijna binnen en wordt doodgeschoten. Best wel even slikken geblazen. Sterk in beeld gebracht, net als het licht wat we op Cheadle af zien komen, wanneer die net is doodgeschoten. Inmiddels heeft Fuqua de verschillende verhaallijnen en personages leuk naar elkaar toe weten te werken.

De verhaallijn rond Gere's personage is ietwat cliché, maar dat is geen (groot) probleem. Ook zijn karakter is op zo'n manier uitgewerkt dat ik ook voor hem genoeg medeleven had om dit punt opzij te schuiven. Eigenlijk een beetje de strijd van een nare (gekwelde) man, naar de held, die dit uiteindelijk toch verdiend. Daarnaast ben ik van mening dat Fuqua wél een regisseur is die de (zwarte) gangsters + bende's (zonder het te overdrijven) op een geloofwaardige manier in beeld weet te brengen. Klasse.

Ja, heb best genoten. Mooi geschoten, klasse monteerwerk en de mooie (érg aanwezige) score ondersteund alles uitstekend. Dikke voldoende voor deze film.

avatar van John Lee Hooker
Knappe film en beter dan verwacht. Het moest me wel wat aan "No country for old man" doen denken. Ook hier zijn er drie verhalen die door elkaar lopen, drie personages met hun belevenissen in hetzelfde circuit. De trouwe politieman, ouwe rot in het vak die met pensioen is ( geen waardig afscheid krijgt op het bureau) en vervolgens niet weet wat hij met zijn leven aan moet. Hij zit aan de drank en lijkt geen uitweg meer te zien. Totdat hij het pad kruist van de undercover-operatie en daarbij de corrupte agent.
Sterk geacteerd over het algemeen, Don Cheadle vond ik wat tegenvallen maar hij zette zijn rol prima neer. Vooral Ethan Hawke verdient een extra pluim, fantastisch hoe hij hier weer speelt.
Erg spannend tot naar de climax toe, alhoewel je onzeker bent in het einde wat daadwerkelijk de happening word.

Mooi.

avatar van Q Jones
De film begint zomaar ineens, meteen verwoord de beste man die het loodje legt heel het thema van de film.

Dan begint hij pas echt, steeds meer kwam ik erachter dat ik naar een topfilm zat te kijken. Er wordt wat geduld en aandacht van je gevraagd, maar als je dat op kan brengen dan is het werkelijk waar genieten van de mooie film en de o zo mooie personages.

Het acteerwerk van de drie hoofdrol spelers is voortreffelijk, maar het is toch echt Snipes die de show steelt ( nooit gedacht dat ik dat ooit over hem zo zeggen), hij is zo goed en lekker op dreef dat je vergeet dat de beste man in een dozijn B films heeft gespeeld. In elke scene dat hij speelt viel mijn aandacht meteen op hem.

Het zijn drie losse verhaaltjes die niet echt naar elkaar toe groeien maar toch met elkaar te maken hebben. De kracht van de film is dan ook dat er niet naar een climax wordt gewerkt waar alle drie de individuen bij een komen. Nee ze laten ieder afzonderlijk hun weg gaan.

De sfeer die ze in dze film hebben geplaatst is echt zo meesterlijk, je wordt er als het ware gewoon in mee gezogen, en je leeft ook zo met de personages mee dat het gewoon eng is.

Kortom een top film waarvan ik eigenlijk helemaal niet snap waarom hij zo weining aandacht heeft gekregen. Ik heb er ook geen trailer van langs zien komen in de bios en bijna ook geen marketing, echt vreemd wat het is een echte must see

avatar van Shinobi
Best wel een ondergewaardeerde film eigenlijk, deze film moet je niet kijken voor de actie maar des te meer voor de karakterontwikkeling en het drama.

Ik dacht eigenlijk dat ik weer een soort film als Training Day zou kijken, omdat het dezelfde regisseur is en Hawke ook hierin meespeelt. Gelukkig is dat niet het geval, wel komt deze film nergens in de buurt van Trainings Day.

Wat overblijft is een sterke film die je het eerste anderhalfuur geboeid houdt en helaas niet zo sterk eindigt.
Ik dacht dat de agenten iets meer met elkaar te maken zouden hebben, maar ze kruisen alleen hier en daar elkaars wegen en ik werd toch wat ontevreden achter gelaten met Gere als enige overlevende.

Aan sterren geen gebrek overigens, Hawke, Cheadle, Gere en zelfs Snipes zetten een goede rol neer. Verder ook respect voor het camerawerk, erg mooi beelden van Brooklyn.

3, 5 Sterren.

Te lang, te veel dichtgestopt met muziek op verkeerde momenten, en veel te veel willekeur. Overdaad schaadt.

avatar van evdb27
Mijn verwachtingen waren hoog gespannen nadat ik een paar jaar geleden had genoten van een geweldige Denzel Washington in Training Day door deze Antoine Fuqua. Het verhaal gaat wederom over agenten die de beroepsethiek niet zo serieus meer nemen. Dit verhaal volgt drie agenten, die elk op hun eigen manier op de grens balanceren tussen het goede en het kwade. Op zich geen onbekend thema (zoals in het geweldige Serpico ‘73, Bad Lieutenant ’92, Narc ’02, The Departed ’06 en recentelijk het mindere Righteous Kill ’08 of de populaire serie The Shield, enz. enz.)
Brooklyn’s finest schijnt geen nieuw licht op dit thema. Alles in deze film hebben we al een keer ergens anders gezien. Het realisme is af en toe ver te zoeken en soms zelfs voorspelbaar. Maar dit betekend niet dat de film slecht is. Het is geen meesterwerk en ook niet de spannendste film ooit maar hij vermaakt wel. Al is de film vooral somber, de rollen worden over het algemeen goed neergezet. Zelfs Richard Gere, waar ik normaliter zwaar allergisch voor ben, stoort me niet in deze film.
Leuk dus om een keer te kijken maar het zal bij één keer blijven en waarschijnlijk zal Brooklyn’s Finest mij niet al te lang bij blijven.

avatar van as
as
Doorwrocht misdaad drama dat een welkome verrassing was. Kijkend naar de rest van het werk van de regisseur denk je al snel, met uitzondering van het aardige Training Day, met het zoveelste prul van doen te hebben.

De drie losse verhalen, die soms in elkaar overlappen, werken wonderwel goed en geven een uitgesproken grootsheid aan het verhaal. Speelt wel veel leentjesbuur bij het betere werk van Scorsese en haalt dat mondjesmaat. Ook de muziek is wat verededelde formule werk maar dat neemt niet weg dat de gehele cast op dreef is (vooral Cheadle en een grommende Hawke zijn fantastich) met zelfs een sufkut als Gere die er wat van weet te maken.

Verder sfeervol en redelijk grauw drama dat genoeg in zich heeft voor een dikke 3,5 *en.

avatar van El ralpho
Redelijke titel

De film neemt uitgebreid de tijd om de levens van 3 Amerikaanse politieagenten uit te lichten die elk zo hun eigen soort problemen hebben.
Hierbij zijn de levens van Cheadle en Hawke eigenlijk het meest interessant.
De rol van Gere is standaard en weinig boeiend; doet het prima in zijn rol van de uitgebluste agent maar verwacht hier verder geen verassingen van.

De film brengt sowieso niet de verassing die het beloofd; de hel die losbreekt, blijft grotendeels uit. Natuurlijk is er wel een climax te bespeuren aan het einde van de prent, maar deze is ietwat tegenvallend.
Tevens komt het samenbrengen van de 3 losstaande verhalen van de personages die uiteindelijk op een locatie samenkomen niet bevredigend genoeg uit de verf.
Bij de titel 11:14 werd dit gegeven een stuk sterker gebracht (ook al hebben we hier van doen met een totaal ander genre) waar de verhalen al vanaf minuut 1 sterk met elkaar verweven waren, in deze titel gebeurt dit echter slechts minimaal en komt het vrij onbetekenend over. Het is allemaal meer toeval dan dat de gebeurtenissen meer dan een minimale rol zouden spelen.

Het harde leven van de straat wordt wel sterk weergegeven o.a. met een opvallend sterke rol van Snipes die ik wel wat groter had verwacht.

Al met al mag als kritiekpunt toegevoegd worden dat de film gewoon te lang duurt (2 uur was afdoende geweest) en is de climax teleurstellend waardoor mijn hoge verwachtingen tijdens het bekijken van de film wat naar beneden zijn gekelderd. Al dan niet houdt de film er nog steeds een nette 3 sterren aan over.

avatar van Child in time
Brooklyn's Finest had een soort The Wire in film vorm kunnen zijn. De problematiek is gelijkend, de verhaalvorming jammer genoeg van een ander niveau. Waar ik bij The Wire sterk meeleefde met elke pion in het spel, werd in Brooklyn's Finest te weinig de beweegreden van 'de dealende kant van de zaak' getoond om ten volle met de personages te kunnen meeleven. Het verhaal bleef derhalve een beetje hangen in zijn ambities en probeerde dit met rauwe cinematografische shots en duistere muziek op te lossen, maar ook dit werkte niet echt voor mij. Een half uur korter had misschien ook een oplossing geweest, omwille van de nogal langdradige aanloop.
De acteer prestaties waren dan wel weer op niveau. De sterke Ethan Hawke en Don Cheadle maakten veel goed, en zelfs Richard Gere en Wesley Snipes waren niet te storend in hun rol. (Verschillende acteurs van The Wire waaronder de flamboyante Michael K. Williams, Hassan Johnson en Isiah Whitlock Jr. werden gevraagd om een bijrol in deze prent, met de hoop om B.Finest naar hetzelfde eenzame niveau te tillen?)

Buiten het sterke einde kan Brooklyn's Finest zijn ambities nergens waar maken. Een gemiste kans.

avatar van Film Fan
Ik had meer van deze film verwacht. Als je de cast ziet mag je dit ook verwachten maar de film was niet af. De beelden waren sfeervol en vooral Hawke speelde een geweldige rol. Hoewel de karakters goed vorm werd gegeven in het verhaal en de acteurs het prima over wisten te brengen naar het witte doek bleef het verhaal toch hangen in teveel dramatiek en te weinig spanning. Hier en daar was het verhaal ook ongeloofwaardig en da's jammer. Er had iets meer spanning in de film moeten zitten.

avatar van Goldenskull
Best goed gemaakt.

Fuqua's Shooter vond ik een erg sterke film. Deze haalt nergens dat niveau, het is meer een Training Day; ook een goed gemaakte film. Brooklyn's Finest is een film van clichés met een échte B-cast (2e-rang bekende acteurs). Hawke, Snipes en Gere. Sowieso had die hele verhaallijn met Gere er tussenuit gemoeten.

Alle drie de verhalen verlopen erg standaard, maar zoals gezegd: goed gemaakt. 3*

Een onderhoudend misdaaddrama, vol actie en grof geweld, een beetje in de stijl van Departed en American Gangster met vooral Ethan Hawke in een glansrol. Hetzelfde geldt voor de bijrollen van Ellen Barkin en Wesley Snipes.

avatar van Naomi Watts
Qua concept inderdaad vergelijkbaar met The Wire, maar haalt dat niveau echt nergens. Best fijn filmpje overigens, vooral voor Fuqua maatstaven. Fijne cast ook, Gere en Hawke vind ik altijd 'voldoende' spelen, Cheadle vind ik een sterk acteur al speelt ie vaak dezelfde rollen, en leuk om Snipes weer te zien. Toch wel één van mijn favoriete acteurs toen ik kind was. Boeiende verhaallijnen, mede door het sterke acteerwerk, want boeiende ontwikkelingen zijn er op het einde na allerminst. Ik vond de verhaallijn van Gere nog wel het fijnst denk ik.

Maar de uitdieping is wel vlak. En laat Fuqua dit nou presenteren als een acteerfilm met diepgang in zijn personages, jammer dat ie dan niet meer aandacht besteedt aan de character development. Voor de rest gewoon een clichematige actiefilm die de weg bewandelt zoals Fuqua dat in elk van zijn vergelijkbare films doet. Kijkt lekker weg, maar had meer mee gedaan kunnen worden. Fijn tussendoortje, dat wel.

avatar van Minotaures
Het was een tijdje geleden sinds ik zo'n goed politiefilm heb gezien. Vooral over corruptie.

Hierin volg je voornamelijk 3 agenten en soms hun levensgevaarlijke missies tijdens werk. Zo heb je de personage van Hawke (corrupt en probeert zijn gezin te voeden en schulden te betalen), Cheadle (undercover als misdadiger, die zo een hele lastig keuze moet nemen om wiens zijde die moet kiezen) en Gere (een oud-gediende, hij probeert z'n hoofd koel te houden voordat die met pensioen gaat, ook moet die voor z'n laatste dag voordat die met pensioen gaat, babysitter op jonge agenten spelen).

Ook mooi uitgewerkt hoe elke personage elkaar tegenkomen. Jammer dat het voor sommige fataal af moest lopen. Dat is natuurlijk de risico van je vak.

Goed verhaal, acteerwerk was uitstekend en een top in z'n genre. Tevens een dikke aanrader voor liefhebbers.

avatar van 606
Niks op aan te merken, personages worden goed uitgediept en bepaalde scènes waren goed gedaan.
Einde was goed gevonden.
Acteurs waren ook gewoon prima in hun rol.

3,5 ster

avatar van david bohm
Film die nogal traag op gang komt en die me pas later wist te pakken. Het is een keurige film, alles ziet er goed uit hoor, het acteerwerk en camerawerk is netjes maar vooral in het begin had ik ook doordat het een triptiek is het idee dat ik naar een aflevering van een politieserie zat te kijken. Deze laatste toch wel wat lange zin is een metafoor voor de film. Lang, maar niet met erg veel inhoud.

avatar van Decec
Geen goede misdaadfilm...
Kan verhaal niet volgen...
Redelijk acteerwerk...
Zeker een beetje rommelig...
Geen topper...
Geen aanrader...

avatar van Aapje81
Dit is absoluut niet mijn genre maar door het prima acteerwerk van de drie hoofdrolspelers heb ik hier toch met veel plezier naar gekeken. Vooral de rol van Richard Gere maakte erg veel indruk. Hij vertolke een mooi en ook erg interessant personage.

Ook Hawke en Cheadle waren behoorlijk overtuigend en Wesley Snipes deed het uitstekend in een prima bijrol. Ik schrok me alleen een ongeluk toen ik Ellen Barkin in beeld zag. Jeetje wat zag zij er verschrikkelijk uit. Met weemoed denk ik terug aan Sea of Love. Zij blijft overigens een prima actrice.

Enig klein nadeel is dat het scenario niet bijzonder was en de meeste personages ronduit vervelend waren maar de uitwerking was goed en dat is tegenwoordig al heel wat. Hulde aan Richard Gere.

Goed.

avatar van jipt
Vette politiefilm. Ik houd sowieso wel van dit soort misdaad dramatjes. Is natuurlijk allemaal al veel vaker gedaan maar de uitwerking blijft fijn om naar te kijken. Alles goed achter elkaar gemonteerd en visueel dik in orde. Acteerprestaties waren goed.

avatar van Fran
Spannende film. In het begin vond ik het allemaal een beetje te chaotisch waardoor je niet echt lekker in het verhaal kwam. Je vloog van het ene verhaal naar het andere waardoor de uitleg een beetje te minimaal bleef. HIerdoor duurde het onnodig langer voordat je de personage's en hun verhalen leerde kennen.

Vooral het middenstuk is erg spannend. Zodra de vaart een beetje uit het verhaal gaat en je de tijd gegunt word om wat meer mee te krijgen van het verhaal van de agenten dan ga je wat meer binding met het verhaal krijgen. Dat gebeurde voornamelijk op de helft van de film. Vooral het verhaal van het personage van Hawke sprak me erg aan. Je ziet de wanhoop ervan af stralen.

Qua acteerwerk vond ik Hawke erg zeker uit springen. Maar ik moet zeggen dat ik ook wel positief verrast was door Richard Gere. Het was de eerste keer dat ik een rol van hem zag die zich niet afspeelde in een romcom. En hij deed het nog goed ook.

Het einde vond ik dan wel weer een beetje erg heftig. Het kwam een beetje geforceerd over. Uiteindelijk worden ze neergeknald en dan .... dan is het gelijk over. Ik had graag willen zien of het gezin van die narcotica agent nu nog de uitkering van een ton kreeg waar ze het tijdens het kaartspelletje over hadden. Of wat gaat de gepensioneerde agent verder doen. Het was voor mij een beetje onbevredigend. Soms kan een einde wel abrupt zijn maar dan moet er wel stof tot nadenken ontstaan en dat had ik in dit geval niet.

Goede prent met drie verhaallijnen die niet botsen met elkaar. Goed acteerwerk, filmisch goed en een behoorlijke brok spanning. De film had kennelijk de pretentie om Training Day te evenaren maar dat wordt niet gehaald. Ethan Hawk en Richard Gere komen in deze prent als de beste acteurs naar voren. Ook zien we Wesley Snipes nog als gangsterbaasje. De film is in feite wel oppervlakkig maar door de snelheid en de actie best wel te vreten. Gewoon lekker voor gaan zitten, niet te veel nadenken en je hebt een leuke avond. Vandaar mijn toch hoge beoordeling.