The Five People You Meet in Heaven (2004)

Drama / Fantasy

geregisseerd door Lloyd Kramer
met Jon Voight, Emy Aneke en Steven Grayhm

Eddy, een oorlogsveteraan en onderhoudswerker, sterft op zijn 83e verjaardag terwijl hij een jong meisje probeert te redden. Wanneer hij wakker wordt in het hiernamaals, heeft hij met vijf verschillende mensen een ontmoeting. Deze personen zijn op een bepaalde manier verbonden geweest met zijn bestaan. Via deze weg wordt Eddy geholpen om de betekenis van zijn leven te begrijpen.

avatar van mrdig
Mooie film met een prima rol van Jon Voight. Mooie fantasie rijke beelden ook. Voor een tv-film een hele aardige film. 3.5 *

Hele fraaie mooie produktie die waarschijnlijk niet een groot publiek zal trekken en dat is zonde.Prachtrol voor Jon Voight. Boeiend verhaal en de flashbacks uit diverse periodes golven gedurende de gehele film heen en weer.
In veel gevallen wordt een verhaal dan verwarrend en wazig zo niet in deze Five People you meet in Heaven.
Ontroerend en meeslepend...
Absolute aanrader voor een heerlijk lang avondje film.
(2 en half uur)

Een verrasend sterke film. Top rol van Jon Voight en ook de diverse bijrollen worden erg goed vertolkt. Het eerste uur en een kwartier vond ik zelfs geweldig hierna kwam er toch een halfuurtje wat ik beduidend minder vond waarna hij tegen het einde weer beter werd. Uiteindelijk een ruime 4 sterren voor mij.

leuke film die blijft boeien tot het einde..
Jon Voight speelt super.
3,5 sterren

prachtige film, vandaag gezien. eerst 3,5 ster maar hij verdient net ietsjes meer.

Mooie film die je raakt. De moeite waard ervoor te gaan zitten.

Begint erg langzaam en saai, blijft daarna een beetje hangen in middelmaat. Niet rampzalig, maar zeker ook niet goed. Ik geef 3*, maar dat is eerder iets te hoog dan te laag.

avatar van maurickcollege
Het verhaal kon me niet boeien en ben zelfs tijdens de film in slaap gevallen. Toch goed geacteerd, alleen geen film voor mij.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Vrij trage film.. die in zijn geheel gezien misschien wat telang was.. maar ook in zijn geheel gezien best kijkbaar was..
Acteren is van een degelijk niveau.. het verhaaltje is redelijk goed uitgewerkt.. en het einde leuk gedaan..
Intressante kijk op de dood.. leuk verzonnen.. redelijk uitgewerkt.
3,5 sterren! omdat de film zijn volle speelduur weet te boeien.. ookal zitten er wat overbodige scenens in
Was mijn 6 euro meer dan waard..

avatar van Nicolage Rico
Ik heb er net 5 euro voor betaald. Ik had nog nooit van de film gehoord, dus was een kleine gok. De plaatjes op de achterkant zien er sfeervol uit en het verhaal spreekt me aan. Aan het gemiddelde en de reacties te zien, heb ik een goede keuze gemaakt.

avatar van Nicolage Rico
Goede film, maar te langdradig. Als hij minder langdradig was geweest, had ik hem zeker een 4* gegeven.

Bij vlagen schitterend gefilmd, mooie decors, mooie scenes. Jon Voight acteert gevarieerd: de ene keer goed, de andere keer slecht.

Goed verhaal. Zou mooi zijn als het werkelijk waar is.

avatar van Improvision
Trage, langdradige, saaie film. De regie is zwak tot matig.
Met vlagen sterk geacteerd door Voight, maar soms ook heel ongeloofwaardig.
De film doet ook wat cliché en Amerikaans aan.

Jammer, er had meer in gezeten.

avatar van BlueJudaskiss
Ik was helemaal ondersteboven van het prachtige boek waar deze film op gebaseerd is. Toen ik merkte dat dit verfilmd was raakte ik nieuwsgierig. Geen memorabele film, maar het verhaal blijft prima overeind en de casting is simpelweg perfect. 4,0*

'Extra lange speelduur' staat er op mijn hoesje.
Voor het eerst bleef ik 160 minuten lang geboeid een film kijken en vond het zelfs jammer dat deze al afgelopen was. Wat een heerlijke feelgood movie, vol met kleine en grote wijsheden en subtiele, liefdevolle aandacht. Ik was regelmatig flink ontroerd en wat een zeggingskracht heeft deze regisseur (met een prima cast overigens).
Een film over liefde, menselijke fouten, verlies, terugvinden, hoop, vergeving, verzoening en verlossing en tevens met een interessante en afwisselende sprookjesachtige verteltrant, gecombineerd met prachtige plaatjes en een goede muziekkeuze.

Na zijn dood gaat Eddie's leven aan hem voorbij, in flarden van herinneringen. Hij ontmoet vijf belangrijke mensen uit zijn leven (van wie hij soms zelfs het belang niet eens kende) en bereikt samen met die mensen steeds voor beiden een goede afsluiting. Zo zou ik mij graag de hemel wensen
Het is geen blockbuster, slechts een op DVD uitgegeven TV-film. Nou ja, slechts? Voor mij een pareltje met hoofdletter P.
Het boek waar de film op gebaseerd is lijkt mij ook fantastisch.

avatar van eavymetal
Geweldige film met een zeer mooie rol van Jon Voight, die in deze film de vijf mensen die in zijn leven belangrijk zijn geweest weer ontmoet.

Het camerawerk is zeer sfeervol, en de regie van Lloyd Kramer mag er ook zijn.

Ik kijk normaal gesproken niet zo vaak naar een film met een extra lange speelduur, maar toen ik deze film bekeek heb ik mij geen seconde verveeld, daar deze film over liefde, verlies en het maken van menselijke fouten gaat, waardoor je ook kunt zien dat iedereen vergeving kan krijgen.

Hierdoor heeft de film mij een goed gevoel gegeven, waardoor ik deze film absoluut voor een tweede keer ga bekijken.

avatar van Djumbo
Ik had er veel van verwacht..... het boek was goed .... maar de film viel me toch erg tegen.
Hij is veeeeel te lang, de regie is zwak, hij blijft niet boeiend.
Gelukkig acteert Voight behoorlijk, anders had ik hem waarschijnlijk niet uitgezien

avatar van Phantasm
Prachtige film die leuk in elkaar is gezet, ik heb de versie van 160 minuten gezien, staat hier niet aangegeven, vreemd.

avatar van missl
Mooi fantasie verhaal, die de gevoelige snaar wel raakt.

avatar van boemboem27
prachtige film waarvoor je wel in de stemming voor moet zijn.
erg goede rol van Jon Voight.
de flashbacks in de film zijn nodig in deze film.
ook wel een film met een mooie boodschap.
maar nogmaals je moet er wel voor in de stemming/mood voor zijn.

avatar van Pazmaster
Het ziet er goed uit en er wordt goed gespeeld maar echt interessant wordt het helaas niet. Het verhaal is veel te langdradig en daardoor gaat het vervelen, het is veel van hetzelfde en na drie kwartier had ik het eigenlijk al wel gezien... De laatste 86 minuten was het dan ook echt doorbijten, en ik kan niet zeggen dat ik ervan genoten heb. Daarom ook geen voldoende voor deze zeer vermoeiende film.