ad
  • 8.148.939 stemmen

The Five People You Meet in Heaven (2004)

Drama / Fantasy | 131 minuten

Genre: Drama / Fantasy

Geregisseerd door: Lloyd Kramer

Met onder meer: Jon Voight en Steven Grayhm

Over The Five People You Meet in Heaven

Eddy, een oorlogsveteraan en onderhoudswerker, sterft op zijn 83e verjaardag terwijl hij een jong meisje probeert te redden. Wanneer hij wakker wordt in het hiernamaals, heeft hij met vijf verschillende mensen een ontmoeting. Deze personen zijn op een bepaalde manier verbonden geweest met zijn bestaan. Via deze weg wordt Eddy geholpen om de betekenis van zijn leven te begrijpen.

image

avatar van mrdig

mrdig

Mooie film met een prima rol van Jon Voight. Mooie fantasie rijke beelden ook. Voor een tv-film een hele aardige film. 3.5 *

avatar van Waku

Waku

Hele fraaie mooie produktie die waarschijnlijk niet een groot publiek zal trekken en dat is zonde.Prachtrol voor Jon Voight. Boeiend verhaal en de flashbacks uit diverse periodes golven gedurende de gehele film heen en weer.

In veel gevallen wordt een verhaal dan verwarrend en wazig zo niet in deze Five People you meet in Heaven.

Ontroerend en meeslepend...

Absolute aanrader voor een heerlijk lang avondje film.

(2 en half uur)

avatar van timbo_

timbo_

Een verrasend sterke film. Top rol van Jon Voight en ook de diverse bijrollen worden erg goed vertolkt. Het eerste uur en een kwartier vond ik zelfs geweldig hierna kwam er toch een halfuurtje wat ik beduidend minder vond waarna hij tegen het einde weer beter werd. Uiteindelijk een ruime 4 sterren voor mij.

avatar van patxxx

patxxx

leuke film die blijft boeien tot het einde..

Jon Voight speelt super.

3,5 sterren

avatar van dje-em

dje-em

prachtige film, vandaag gezien. eerst 3,5 ster maar hij verdient net ietsjes meer.

avatar van resensie

resensie

Mooie film die je raakt. De moeite waard ervoor te gaan zitten.

avatar van Hans P

Hans P

Begint erg langzaam en saai, blijft daarna een beetje hangen in middelmaat. Niet rampzalig, maar zeker ook niet goed. Ik geef 3*, maar dat is eerder iets te hoog dan te laag.

avatar van maurickcollege

maurickcollege

Het verhaal kon me niet boeien en ben zelfs tijdens de film in slaap gevallen. Toch goed geacteerd, alleen geen film voor mij.

avatar van Mescaline

Mescaline (moderator films)

Vrij trage film.. die in zijn geheel gezien misschien wat telang was.. maar ook in zijn geheel gezien best kijkbaar was..

Acteren is van een degelijk niveau.. het verhaaltje is redelijk goed uitgewerkt.. en het einde leuk gedaan..

Intressante kijk op de dood.. leuk verzonnen.. redelijk uitgewerkt.

3,5 sterren! omdat de film zijn volle speelduur weet te boeien.. ookal zitten er wat overbodige scenens in

Was mijn 6 euro meer dan waard..

avatar van Nicolage Rico

Nicolage Rico

• 20051 berichten
  • 2061 stemmen

Ik heb er net 5 euro voor betaald. Ik had nog nooit van de film gehoord, dus was een kleine gok. De plaatjes op de achterkant zien er sfeervol uit en het verhaal spreekt me aan. Aan het gemiddelde en de reacties te zien, heb ik een goede keuze gemaakt.

avatar van Nicolage Rico

Nicolage Rico

• 20051 berichten
  • 2061 stemmen

Goede film, maar te langdradig. Als hij minder langdradig was geweest, had ik hem zeker een 4* gegeven.

Bij vlagen schitterend gefilmd, mooie decors, mooie scenes. Jon Voight acteert gevarieerd: de ene keer goed, de andere keer slecht.

Goed verhaal. Zou mooi zijn als het werkelijk waar is.

avatar van Improvision

Improvision

Trage, langdradige, saaie film. De regie is zwak tot matig.

Met vlagen sterk geacteerd door Voight, maar soms ook heel ongeloofwaardig.

De film doet ook wat cliché en Amerikaans aan.

Jammer, er had meer in gezeten.

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

Ik was helemaal ondersteboven van het prachtige boek waar deze film op gebaseerd is. Toen ik merkte dat dit verfilmd was raakte ik nieuwsgierig. Geen memorabele film, maar het verhaal blijft prima overeind en de casting is simpelweg perfect. 4,0*

avatar van Dreiecke

Dreiecke

'Extra lange speelduur' staat er op mijn hoesje.

Voor het eerst bleef ik 160 minuten lang geboeid een film kijken en vond het zelfs jammer dat deze al afgelopen was. Wat een heerlijke feelgood movie, vol met kleine en grote wijsheden en subtiele, liefdevolle aandacht. Ik was regelmatig flink ontroerd en wat een zeggingskracht heeft deze regisseur (met een prima cast overigens).

Een film over liefde, menselijke fouten, verlies, terugvinden, hoop, vergeving, verzoening en verlossing en tevens met een interessante en afwisselende sprookjesachtige verteltrant, gecombineerd met prachtige plaatjes en een goede muziekkeuze.

Na zijn dood gaat Eddie's leven aan hem voorbij, in flarden van herinneringen. Hij ontmoet vijf belangrijke mensen uit zijn leven (van wie hij soms zelfs het belang niet eens kende) en bereikt samen met die mensen steeds voor beiden een goede afsluiting. Zo zou ik mij graag de hemel wensen

Het is geen blockbuster, slechts een op DVD uitgegeven TV-film. Nou ja, slechts? Voor mij een pareltje met hoofdletter P.

Het boek waar de film op gebaseerd is lijkt mij ook fantastisch.

avatar van eavymetal

eavymetal

Geweldige film met een zeer mooie rol van Jon Voight, die in deze film de vijf mensen die in zijn leven belangrijk zijn geweest weer ontmoet.

Het camerawerk is zeer sfeervol, en de regie van Lloyd Kramer mag er ook zijn.

Ik kijk normaal gesproken niet zo vaak naar een film met een extra lange speelduur, maar toen ik deze film bekeek heb ik mij geen seconde verveeld, daar deze film over liefde, verlies en het maken van menselijke fouten gaat, waardoor je ook kunt zien dat iedereen vergeving kan krijgen.

Hierdoor heeft de film mij een goed gevoel gegeven, waardoor ik deze film absoluut voor een tweede keer ga bekijken.

avatar van Djumbo

Djumbo

Ik had er veel van verwacht..... het boek was goed .... maar de film viel me toch erg tegen.

Hij is veeeeel te lang, de regie is zwak, hij blijft niet boeiend.

Gelukkig acteert Voight behoorlijk, anders had ik hem waarschijnlijk niet uitgezien

avatar van Phantasm

Phantasm

Prachtige film die leuk in elkaar is gezet, ik heb de versie van 160 minuten gezien, staat hier niet aangegeven, vreemd.

avatar van missl

missl

Mooi fantasie verhaal, die de gevoelige snaar wel raakt.

avatar van boemboem27

boemboem27

prachtige film waarvoor je wel in de stemming voor moet zijn.

erg goede rol van Jon Voight.

de flashbacks in de film zijn nodig in deze film.

ook wel een film met een mooie boodschap.

maar nogmaals je moet er wel voor in de stemming/mood voor zijn.

avatar van Pazmaster

Pazmaster

Het ziet er goed uit en er wordt goed gespeeld maar echt interessant wordt het helaas niet. Het verhaal is veel te langdradig en daardoor gaat het vervelen, het is veel van hetzelfde en na drie kwartier had ik het eigenlijk al wel gezien... De laatste 86 minuten was het dan ook echt doorbijten, en ik kan niet zeggen dat ik ervan genoten heb. Daarom ook geen voldoende voor deze zeer vermoeiende film.

avatar van Grindhouse62

Grindhouse62

• 1934 berichten

Ik heb zojuist deze prachtige, ontroerende film herzien. Prima camerawerk, sfeervol, net als de soundtrack. Er wordt uitstekend geacteerd door allen. Ik heb de 131 minuten durende versie gezien. Na verloop van tijd ga ik deze film zekers nog eens herzien. Een 3.5