Doctor Dolittle (1998)

Alternatieve titel: Dr. Dolittle

Komedie / Familie

geregisseerd door Betty Thomas
met Eddie Murphy, Oliver Platt en Ossie Davis

Dr. John Dolittle heeft een goed leven: een leuk gezin en een goeie baan als dokter. Op een nacht rijdt hij een hond aan die hem uitscheldt. Vanaf dat moment heeft hij het vermogen om met dieren te kunnen praten. Als de hond dit doorvertelt komen veel dieren naar hem toe voor medisch advies. Zijn collega's denken dat John gek is en al snel gaat er veel mis met zijn baan en gezin, totdat er een tijger verschijnt.

avatar van planet_of_death
Tergende komedie...

Absoluut niet grappig (pratende dieren.. hoe vaak hebben we dat wel niet gezien) en cliché.

0,5 Ster voor deze meuk.

avatar van nachtschade
Mwah.... heb me wel geamuseerd....

L0sT_R3B3L

vreselijk saai
en geen verassend einde
niet eens grappig

avatar van moviechick-99
grappige film maar niet echt mijn ding sprekende dieren

avatar van Jozz
Je moet ervan houden. Eigenlijk is het te flauw voor woorden, maar ik heb me wel vermaakt. De dieren hebben allemaal een erg grappig karakter/stem meegekregen waardoor veel van die droge opmerkingen bij mij wel een lachje veroorzaken .

Oja, leuk om Kyla Pratt in deze film te zien, nadat je haar in deel 5 hebt gezien. Ik herkende haar eerst niet eens...

avatar van ArnoldusK
Wat is Eddie Murphy toch een flauwe vent geworden na 'Raw'...

avatar van gizmo_o
Veruit de leukste van de gehele reeks.
Ik heb wel een aantal maal moeten lachen, maar dat was m.n. om de beesten, i.h.b. de hamster en de hond. Murphy was maar zelden leuk.

Is het trouwens een origineel idee (vernieuwend script, of zijn er al andere films m.b.t. dit thema)?

2,5*.

avatar van gizmo_o

wow, nooit geweten (niet goed gezocht hier) dat dit dus een remake is. Zo te zien is het origineel ook niet denderend.

avatar van DragQueen
Redelijke komedie, met wat spaarzame leuke momenten. Murphy speelt op de automatische piloot, en doet het niet meer dan aardig. verder is het verhaal wat slapjes, en zorgen alleen de dieren voor wat vermakelijke humor. 2,5 ster.

avatar van lars-pixar
Een hele leuken familie film van begin tot eind, met een hele leuken casting waarin ook erg goed wordt geacteerd, bij mij kwam er zelfs af en toe nog een glim lach naar boven.Verhaal is wel erg simpel maar wel erg leuk.Helaas hebben ze misbreuk van deze film gemaakt om er iets van 5 deelen van te maken, dat heeft alles wel een beetje verpest. 3,0*

avatar van Travolta_Jackson
Saaie en flauwe film. Kon me geen moment boeien. Reden Murphy en dieren ben ik beide geen fan van. Maar goed dat hij niet zo lang duurde

leuke komedie. Eddie Murphy blijft toch echt een ton lachgas En tja als dierenliefhebber is dit al helemaal leuk. Ik heb me doodgelachen, echt een classic rondom dierenkomedies.

zelfde wat ik geschreven bij deel 2 en wat ik ga schrijven deel 3

avatar van DonOswaldo
Maar eens herzien. Blijft eigenlijk onverwachts nog wel leuk. Gewoon een stevige portie nostalgie en Eddie Murphy is prima in z'n rol. De pratende dieren zijn i.t.t. sommige andere films ook goed te pruimen. 3,5*

avatar van baspls
"I can talk with animals!"

Erg leuke comedy. Snap de onderwaardering totaal niet.

Eddie Murphy is echt geniaal. Zijn grapjes en stuntelige acties zijn onbetaalbaar.
Technisch ook nog best goed, de dieren zien er goed uit en zijn goed ge synchroniseert.

Erg leuke en vermakelijke film.

Hier en daar een aardig momentje, maar het is toch vooral erg flauw en melig. Applaus voor de mooie effecten, maar daar blijft het helaas bij.

Leuke en vermakelijke familie komedie met Eddie Murphy. *4