Tower Heist (2011)

Misdaad / Komedie

geregisseerd door Brett Ratner
met Ben Stiller, Eddie Murphy en Casey Affleck

Een overwerkte manager van een luxe appartementencomplex heeft samen met zijn personeel zijn pensioen verloren aan het piramidespel van een Wall Street crimineel. De fraudeur woont in een groot penthouse onder huisarrest. Onder leiding van de manager gebruiken de medewerkers hun kennis van het gebouw om de fraudeur een poot uit te draaien.

Redelijk goede komedie met een sterrencast.
Veel hoef je je bij het verhaal niet voor te stellen, het is amusant en goed geacteerd.
Mooie beelden ook, geschikt voor de ganse familie.

avatar van ILDIB
Tis allemaal niet hoogstaand maar prima te kijken, simpel vermaal. Murphy is echt hopeloos trouwens.

avatar van kefman
Leuke film zonder erbij na te hoeven denken. Regenachtige middag mooi tijdverdrijf

Geweldige film, met een verrassend einde. Goede bijpassende muziek van Christophe Beck. en enorme komische momenten met die auto , Jammer dat er zoveel azijnzeikers op moviemeter zitten.

avatar van missl
Film over een groepje mannen die besluiten geld te gaan halen bij een oudere man. Prima, simpel verhaal, word nergens echt boeiend of grappig. Gemiddeld dus.

avatar van -P-
-P-
Gister weer eens gekeken en het is toch echt een leuke film.
Het is een mooi span bij mekaar en de film verloopt lekker vlotjes.

avatar van riefenstahl
Matig. Duurt lang voordat de film een beetje op gang komt, het eerste stuk is wel erg saai.
Je hebt steeds het gevoel van nou komt het maar het blijft allemaal erg lauw.

avatar van Richard_Voorhees
Ik had van te voren wel wat meer verwacht van Stiller en Murphy samen, maar het blijft allemaal inderdaad wat lauwtjes. De film lijkt maar niet op gang te willen komen en veel grappen komen gewoonweg slecht over. Daarnaast zijn de personages weinig origineel verzonnen en kon ik gewoon niet in het verhaal komen.
Slappe hap. De enthousiaste reacties van de persoon waar ik de film mee keek waren eigenlijk vermakelijker dan de film zelf en dat zegt al genoeg...

Heerlijke formulefilm met leuke acteurs. Spannend, grappig en zonder pretenties. En daarnaast komt er een eigentijds thema in voor.

avatar van StevenMighty
Amusante film met leuke acteurs die zelf actie ondernemen nadat hen onrecht is aangedaan.
Het verhaal was goed bedacht.

Heb me niet verveeld, logisch ook met een film waarin Eddie Murphy zit.

Het einde was ook heel fijn.

3,5 sterren

avatar van tommykonijn
Tower Heist was er eentje die ik bij uitkomst best wel in de bioscoop had willen zien. Uiteindelijk is het er niet van gekomen, maar ik heb de film wel afgelopen week eindelijk eens kunnen zien. Ondanks dat het het bioscoopbezoek misschien niet helemaal waard was geweest, vond ik het toch een aangename zit.

Ben Stiller vond ik ouderwets leuk na zijn tegenvallende optreden in Little Fockers. Eddie Murphy vond ik daarentegen een stuk minder leuk. Een aantal jaren geleden kon ik wel van zijn films, met name Beverly Hills Cop en Coming to America, genieten, maar de laatste tijd heb ik niet veel leuks meer van hem gezien. Matthew Broderick was nog best wel aardig, daar waar Téa Leoni, maar vooral Casey Affleck een stuk minder interessante rollen speelden.

Wat overblijft is een leuke mix tussen komedie en actie. De actiescènes werden best goed uitgevoerd. De humor heeft, zeker in de eerste helft, even de tijd nodig om op gang te komen. Pas zodra Stiller's personage ontslagen wordt, neemt de film daar wat meer de tijd voor. Als deze dan uiteindelijk aan bod komt, is het wel geinig, maar niet uitzonderlijk grappig. Desondanks blijft het allemaal toch zeer vermakelijk. Dat is met name te danken aan de leuke uitwerking van de personages. Bovendien is hetgeen er allemaal plaatsvindt (een goed voorbeeld is natuurlijk de inbraak met als gevolg een auto die langs de Tower bungelt met diverse personages in de auto zittend en een ander weer aan de onderkant hangend) interessant genoeg om je te laten kijken.

Tower Heist viel me als film in zijn geheel mee. Op het gebied van humor had ik er wel wat meer van verwacht, maar ik werd toch niet bepaald teleurgesteld. De film kijkt immers gewoon lekker weg. De film voelde ook wel aan als ''eens iets anders''; het voldoet namelijk niet aan de standaard Amerikaanse formule die in elke komedie gehanteerd lijkt te worden tegenwoordig. Al met al is het geen hoogvlieger, en ik heb geen idee hoe lang de film blijft hangen, maar vermaken doet het met gemak.

Leuk avondje in de bios gehad met deze film. Veel humor waar ik om kon lachen en daar gaat het in een komedie om. Verder niet briljant maar goed genoeg voor een voldoende.

avatar van Gang_Star
Toch ietwat tegenvallend. Qua cast een aantal namen die eruit springen in het komedie genre, maar Eddie Murphy was degene die daar het meest van tegenviel. Wat speelde hij een irritant personage. Qua verhaal was het meer misdaad eigenlijk dan komedie, en viel de humor erg tegen. Een film met weinig geslaagde grappen naar mijn idee, en had best wat korter mogen duren.

avatar van Brabants
Deze film is een lekkere luchtige en onbezonnen wegkijker met zo nu en dan spannende maar vooral komische momenten. De cast is goed uitgekozen en je merkt duidelijke chemie tussen de acteurs. Dit was voor mij een geslaagde film met acteurs die er duidelijk zin in hadden, wat zeker ten goede kwam van de sfeer.

avatar van Mr. Chiel
Zeer komische misdaad film. De mannen besluiten nadat hen zelf onrecht is aangedaan de baas van The Tower, de plek waar ze werken en binnenstebuiten kennen, te beroven. Goed bedacht verhaal, spannend en behoorlijk komisch.

Leuke en zeer komische film, die nergens verveeld!!

avatar van pierre18
Voor het eerst dat ik Ben Stiller een beetje acceptabel vind spelen. Man, man wat kan die vent irritant zijn als hij in een komedie speelt. Deze film was nu meer misdaad dan komedie maar dat loonde de moeite. De film verveelt nauwelijks de reacties van de spelers op elkaars uitspattingen. Leuke plotwendingen en een behoorlijk origineel verhaal. Een dikke voldoende hiermee.

avatar van Flat Eric
De sterrencast is indrukwekkender dan de film zelf.
Wel een vlotte misdaadfilm maar met een opeenstapeling van onlogische en toch wel ongeloofwaardige acties en beslissingen.
Aardig, maar niet meer dan dat.

Goeie film waarin een aantal medewerkers van het duurste appartementencomplex in New York het aan de stok krijgen met een bewoner. Een prima plot voor een actie-komedie als deze die geen seconde verveeld. Een cast met aardig wat bekende namen die het leuk doen. Niets vernieuwend of bijzonder, maar zeker vermakelijk genoeg voor een kleine 3.5 sterren.

avatar van erik1977
Een simpel gegeven, en ook een thema van vele andere films.
Maar wat heb ik hier van genoten zo vlak voor kerst.
En eigenlijk is het geen kerstfilm, maar toch wekt het bij mij een lekker feel good kerstgevoel op.
Misschien hebben dat wel meer mensen hier?

Eddie murpy vind ik ook de man van de film, heerlijk over de top weer!
Tja, ik vind dit gewoon een heerlijke film zo in deze koude decembermaand.
Totaal zonder verwachting gisteren gekeken en heeft me prettig verrast, zelfs Ben stiller waar ik normaal totaal geen fan van ben.

avatar van Kondoro0614
En de tijd is weer aangebroken door te gaan met films te kijken, en vooral de herzieningen weer op te pakken. Afgelopen weken erg druk geweest met onder andere mijn verjaardag, werk en het Ribs en Blues festival in Raalte, waar onder andere Status Quo optrad voor het publiek (op de betaalde avond). Ik was al eerder van de week begonnen met ‘Tower Heist’ (net zoals met ‘Cargo die ik deze dagen nog moet af kijken) en in de herziening vond ik hem niet zo héél erg speciaal als ik eerlijk moet zijn.

Nog steeds blijf ik Ben Stiller niet al te geweldig vinden, en ik kan de acteur maar niet grappig vinden. Sommige acteurs hebben het en sommige niet, Stiller heeft het helaas niet en daar ben ik langzamerhand al een tijdje achter. Jammer genoeg dat ik wat films van hem in de herziening heb staan om mijn statistieken gelijk te krijgen maar, qua nieuwe films zou ik graag wat afstand van hem willen houden, zeker als hij in de hoofdrol zit. Voor de rest kende de film een prima cast, Eddie Murphy vond ik natuurlijk het leukst, het is maar waar je humor in kan vinden en dat doe ik in de rotkop van Eddie . Casey Affleck etc. deden het ook leuk, maar Eddie stal weer eens de show voor mij en was qua karakter de redden van de film.

Het verhaal was niet al te bijzonder, we volgen Josh, een hotelmanager die voor mensen een goed pension wou financieren en hij schoof de pensioenen bij Shaw in de handen om dit te verhogen. Op een dag komt men er achter dat Shaw er veel andere dingen mee van plan was en dat ze het geld hoogstwaarschijnlijk nooit meer terug zagen. Josh smeed met o.a. zijn mede-ontslagen werknemers en Slide een plan om het geld terug te halen, en na wat mislukte pogingen en veel research kwamen ze er achter dat de auto van Shaw die hij in zijn penthouse heeft staan, volledig van goud is. Ze besluiten deze te stelen, Josh kan zo de pensioenen terug halen en Shaw komt in de gevangenis terecht, net zoals Shaw trouwens waarna het eind goed, al goed is.

Het concept vind ik nog redelijk te doen, het zal wel nergens echt spannend worden maar ik heb me prima vermaakt met het concept wat deze film bevatte. Voor de rest heb ik er niet veel over te zeggen, de film is een doorsnee Amerikaanse komedie waar veel factoren een niet al te grote rol spelen. Toch wist de film me soms te boeien en heb ik zelfs af en toe gelachen, maar zo goed dat wat ik hem eerder vond, vind ik hem nu niet meer.

Prima.

Had best wat verwachtingen van deze sterrencast. Stiller en Murphy kan ik beiden waarderen en bieden geregeld garantie voor een fijne komedie. Deze film was bij vlagen grappig, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik veel meer had verwacht. De meeste acteurs lijken op automatische piloot te spelen, waardoor het allemaal wat statisch aanvoelt. Een actiefilm is het overigens ook niet; het blijft ergens tussen een komedie en een actie zweven.

avatar van panax
een leuke comedy met een sterrencast
ben stiller is gewoon weer goed !!
eddie Murphy speelt ok !!
prima cast verder
best wel veel kunnen lachen en daar is een comedy voor
matthew roderick was ook top !!