Everybody's Fine (2009)

Verenigde Staten / Italië
Drama / Komedie

geregisseerd door Kirk Jones
met Robert De Niro, Drew Barrymore en Kate Beckinsale

Een weduwnaar realiseert zich na de dood van zijn vrouw dat zij eigenlijk zijn enige link met zijn kinderen was. Hij neemt het impulsieve besluit een road trip te ondernemen om het contact met zijn inmiddels volwassen kinderen te herstellen.

avatar van Ton Paulusse
Typisch Amerikaanse film waarin de cliches voor het oprapen liggen. Dat de Niro kan acteren wisten we natuurlijk al lang.

Wel mooi hoe de kinderen het voor papa en mama allemaal mooi en goed willen houden. Dat het zo moet eindigen is wel weer heel erg sentimenteel en dus Amerikaans. Had voor mij anders gemogen en de film naar een hoger plan kunnen tillen.

avatar van witboek
Een aanrader. Heeft mij zeker ontroerd. De Niro doet het weer.

avatar van John Lee Hooker
De eerste film die ik op HD zag, met onze nieuwe televisie. Dat HD zorgt er wel voor dat de sfeer wat minder wordt, het is moeilijk uit te leggen maar ik vond het minder prettig kijken. DeNiro doet het goed, verhaal zelf vond ik wat minder.Een reunie, die niet vlekkeloos loopt. Het was me niet altijd duidelijk wat Jones aan wilde tonen, sommige scenes waren best wel zwak geacteerd. bijvoorbeeld aan het ziektebed bij Niro, erg vreemd hoe die kinderen doen. Wel grappig gedaan dat Robert af en toe nog steeds tegen zijn kinderen ( in gedachten ) zit te praten. Kan er mee door maar enthousiast ben ik er niet over.

avatar van missl
Wat een sympathieke man zet De Niro neer. Een kleine film over familierelaties, misschien allemaal wat te dik er bovenop maar hij weet te ontroeren.

avatar van Fran
Wat een lieve film was dit. Eindelijk weer een dijk van een rol neergezet door De Niro. Ik vond hem in zijn laatste films wat minder worden maar hier laat hij toch maar weer zien wat hij kan.

Dit is een heel ontroerende film. Mooie symboliek vond ik die telefoonpalen die je door heel de film ziet. Je voelt ook echt de liefde die vader voor de kinderen heeft maar ook de liefde van de kinderen voor hun vader. Ondanks hun stroef verlopende relatie. Dat vond ik heel sterk neergezet.

Sommigen hier hebben het over een cliché verhaal. Misschien is dat wel zo maar ik heb me er niet aan gestoord. Zolang de sfeer, het acteerwerk en dergelijke goed in elkaar zitten maakt dat voor mij niet zo uit.

avatar van RRT
RRT
Ontroerende film met een prachtige rol van De Niro. Film boeit van het eerste tot het laatste moment, en ach die zogenaamde cliches waar sommigen het hier over hebben stoorden mij geen moment.

Erg goede rol van De Niro in een rustig voortkabbelende film die niet saai wordt. Alleen heel soms vervelend. Bijvoorbeeld tijdens die terugblikken, waar Frank weer even (letterlijk) zijn kinderen van vroeger ziet. Verder heb ik me niet gestoord aan clichemomenten of vals sentiment. Wel is het iets teveel een echte Hollywoodfilm geworden, naar mijn mening. Ik had het bijvoorbeeld niet erg gevonden als het nog wat dramatischer verteld zou worden. Ook had de film wat subtieler gekund hier en daar. Nu lag de achterliggende gedachte er wel erg dik bovenop vaak.

Maar verder prima film, die mede door het spel van De Niro goed overkomt en bij vlagen weet te raken.

avatar van Spetie
Een behoorlijke film, dat veel meer drama is, dan je misschien door de poster zou verwachten. Het is een sterke rol van Robert De Niro, zijn beste in jaren, die er voor zorgt dat de film je toch pakt. Ook de andere rollen zijn goed, zowel die van Barrymore, Beckinsale, alsook die van Sam Rockwell.

Het drama zelf ligt er soms wel wat te dik bovenop en het is jammer dat het geheel zelf soms wat oppervlakkig en onduidelijk overkomt. Het is mij niet duidelijk waarom ze hun vader niet vertellen over hun echte leven. Daarvoor wordt er gewoon te weinig verteld over de voorgeschiedenis van het gezin. Het lijkt namelijk wel alsof ze daar een goede reden voor hebben, angst of iets anders, maar dat komt uit het karakter van de Niro in ieder geval nooit naar voren.

Maar verder is het best een aangename film, met goed acteerwerk, af en toe mooie beelden en plaatjes. Maar het verhaal zelf had nog net iets beter verteld kunnen worden, dan had een hogere score er absoluut ingezeten.

Mooi familiedrama annex roadmovie waarin een recent weduwnaar een bezoekje brengt aan zijn vier volwassen kinderen, die ieder met hun problemen kampen. Grappig en ontroerend. Het einde met de dood van één van zijn kinderen is helaas wel iets te sentimenteel. Geloofwaardige personages allemaal goed gespeeld door een fijne cast.

avatar van bob de niro
Zeer sterke rol van Robert de Niro die torenhoog boven de rest uitsteekt!Aangename film om te zien.4****

Zeer goede familiale film met humor, ironie en droefenis en met een knappe opbouw.
De flashbacks vond ik erg passend. Meerdere charmante scènes (de verstelbare valies, het tijdsverschil, het golfspel, de treinscène....) met daarbij het stelselmatig uitdiepen van het karakter van het hoofdpersonage.
Dit personage wordt dan briljant vertolkt door Robert De Niro, als de goede huisvader die iets te dicht bij zijn werk stond en iets te ver van vrouw en kinderen.

avatar van erik1677
deze film bewijst maar eens dat robert de niro een van de beste acteurs is.

avatar van Jessen0wnt
Net gezien, prima filmpje voor tussendoor maar nergens echt bijzonder. De film begon erg goed en Robert steel de show, maar wanneer zijn kinderen in beeld kwamen kreeg het verhaal een trieste stemming die mij niet echt wist te pakken. De band tussen de broertjes en zusjes, en de vader was er gewoon niet. Wel leuke dialogen en ook mooi gefilmd. Inderdaad wat Spetie zegt, is dat de poster een verkeerd beeld geeft van de film. Zeker de moeite waard maar komt voor mij niet verder dan een 6je. 3 sterren

avatar van yeahgot2be
ik vond het een saai uitgevoerd verhaal, hij reist wat op en neer, leert veel. ik ik heb me niet zo vermaakt, 1*

avatar van TragieStar.*
Toch een aardige leuke wegkijkfilm . De cast is natuurlijk 1 groot feestje, en het verhaal neemt je mee in alle gebeurtenissen van de familie wat het zo leuk maakt. Iedereen voldoet aan zijn/haar eisen en dat brengt de film nog hoger.

Heb me uitstekend vermaakt, soms hier en daar een beetje saai maar dat kan de film wel hebben. De personage van De Niro vond ik ietwat irritant maar ik begrijp het wel hoor . Vond Robert nog best te pruimen. Waarschijnlijk bega ik nu een overtreding voor de Die Hard Robert De Niro fans, maar vond hem niet slecht maar niet de beste. Wilde meer zien van de andere castleden. Eigenlijk had hij de enige hoofdrol te pakken, de rest vulde de film op met leuke bijrollen.

Een aanrader onder elke omstandigheden, en kijken maar! Ik heb genoten. Een herziening zit er waarschijnlijk niet in, maar wie weet

avatar van Tun-89
Mooie familie drama
Met zeker wat realistische onderwerpen.
Leuk om Robert De Niro te zien in zo'n rol,
past hem ook goed.
gewoon een rustige drama film met wat grappige momenten,
kijkt fijn weg, het bleef mij boeien tot het einde.

3,5 *

Aardig, maar met zo'n verhaal en zo'n sterke cast had ik een betere film verwacht.

avatar van Uzza_Sparta
deze nog niet gezien, maar vond de originele italianse versie van Guiseppe Tornatore geweldig, met een zeer goede soundtrack van Ennio Morricone

Stanno Tutti Bene (1990)

Heeft iemand allerbij gezien? Is deze dan de moeite om uit te zoeken?

avatar van Gon1234
Ik vond het een geweldige film!
Vanwege het aantal sterren en de goedkope cover had ik deze film onderschat.
Allereerst vond ik de beelden erg mooi gefilmd, waardoor de film al gelijk erg prettig weg kijkt. Ook waren de overgangen vlekkeloos. Zo vond ik bijvoorbeeld de telefoongesprekken er erg mooi in verwerkt, zoiets heb ik nog nooit gezien, echt mooi gedaan!

Qua verhaal was de film minstens zo sterk. Het verhaal geeft goed weer hoe belangrijk en onmisbaar een moeder in een gezinsleven is, wat helaas vaak vergeten wordt. Ik heb me geen moment verveelt, elke seconde van de film wist mij te boeien. Het was geen ingewikkeld en complex verhaal, maar gewoon een simpel verhaal die op een mooie manier weergeeft wat 'Robert De Niro' mee maakt (en denkt) in zijn reis langs al zijn kinderen. (Alhoewel...)
Normaal gesproken komt hier nog een stuk tekst te staan met mijn negatieve punten; Ik heb m'n best gedaan, maar ik kon niets vinden!

Zonder twijfel krijgt deze film van mij een 4*!

avatar van Lurtz
Een wat mindere versie van About Schmidt, maar desalniettemin een heerlijk rustig filmpje.

avatar van kanjertje
Aangename maar trieste film. Soms wat langdradig.
Zeer realistisch gebracht

Geen spectaculair verhaal, maar wel een goed en solide gespeeld, heerlijk, ontroerend en sentimenteel tragi-drama, met oog voor details en een beetje kitsch. De Niro geeft zijn trieste personage op een sympathieke en bijna beleefde wijze, diepte en persoonlijkheid. Het verhaal herinnert inderdaad aan 'About Schmidt'.

avatar van Picker
Geen slechte film, maar verwacht absoluut geen komedie.

avatar van DBTim
Erg mooie en intrigerende film, die foto's die Frank steeds maakt

avatar van Piratje
Het hangt van je ouderdom en je eigen gezinssituatie af hoe je tegen deze film aankijkt.

Bijna het ganse verhaal hangt met leugens aan mekaar. Met één doel: je leven mooier voorstellen dan het allemaal is.
Ieders excuus om niet naar de réunie te gaan van de vader - prachtig vertolkt door Robert de Niro - 8 maanden na het overlijden van moeder, brengt de vader dan zelf op het idee, ondanks het afraden van de dokter, onverwacht zelf de kinderen te gaan opzoeken. Hij maakt een lange reis en komt op tegenstrijdige verklaringen uit die niet dat beeld geeft dat bij de vader afgespiegeld staat.

Een erg dramatisch-sentimenteel verhaal, want bij de hoopgevende gedachten van de vader, speelt één ding een belangrijke rol. Zijn ziekte en de medicijnen. Toch wil hij het hechte contact dat de moeder met de kinderen had, hoe dan ook, vervangen en verderzetten.

De vertolking en verfilming van dit - ook ruim hedendaags - trieste verhaal raken je hoe dan ook en het zelfverwijt klopt op je hart.

Het slot had je in beide richtingen kunnen sturen. Maar dit blijkt dan nog de beste oplossing om al die leugens om te buigen in de mooie waarheden van het moment en het leven positief recht in de ogen te kijken.

Sterk aanbevolen en voor mij een 4,5plus waard.

ik geef deze film simpelweg 5 sterren, want de film geeft wat het belooft. En het is denk ik unaniem hoe iedereen denkt over de rol van De Niro en dat is gewoon fenomenaal. En ik zat goed in de film, de sfeer greep me. En zo'n Hollywood einde is het niet. niet iedereen zit rond de tafel die er nog zou kunnen zitten en daarmee vind ik het dat zich voldoende onderscheid van een normale film, je voelt dat ze iemand missen die er nog zou moeten zijn. en de eindscène is juist toepasselijk op de titel.

Ik vind het ook dat het mooie les meeneemt, uitzonderingen daar gelaten is het zo dat wij als kinderen niet zien wat onze ouders wel niet voor ons over naarmate wij ouder worden. Maar ze zijn er nog steeds en houden nog steeds van je. Al en al gewoon 5 sterren waard, zeker gezien het genre.

avatar van knusse stoel
Prima verhaal met ook nog eens nu en dan wat humor in de film maar in het algemeen is het een drama.
Helaas, de jeugd van tegenwoordig heeft weinig tot geen tijd voor de oudere generaties en dat is de clou van het verhaal.

avatar van Cleanshot
Vond de film niet zo bijzonder, rechtlijnig verhaal met nergens echt een boeiend stuk.

avatar van MH040
Oversentimenteel Hollywood dramafilmpje. Hier vreesde ik al voor, maarja, je bent een DeNiro fan en dan wil je 'm toch zien. Hoewel de poster/dvd-hoes doet vermoeden dat het is een komedie is, was de humor ver te zoeken. Ik hoopte dat het een tragikomedie zou zijn, maar het was dus eigenlijk gewoon een drama. Het enige grappige vond ik toen Frank een fles wijn ging kopen. "I'm looking for an expensive bottle of wine for my kids". Verkoper: "Wine isn't for kids!'

De vergelijking met About Schmidt is in de reacties hierboven al gemaakt. About Schmidt is echter vele malen verfijnder en de humor komt beter uit de verf. Al met al op ieder vlak een veel betere film dan Everybody's Fine.

avatar van mayhemblik
John Lee Hooker schreef:

Daarom heb ik ''Once Upon A Time In America'' een tijdje geleden uitgezet, zoals jij al benoemd was de hele sfeer weg, het gruizige en smerige wat ik zo waardeer in die film was alles weggefilterd, de koeien jongens leken net een stel Wall street yuppen, niks voor mij dus.

avatar van Noodless
Mooi opgebouwd verhaal dat twee belangrijke levensfeiten wil duidelijk maken en dit gelukkig niet op een melige manier aankaart, nl. de mensen hebben geen tijd meer voor elkaar ( zeker de jongeren voor de oudere generatie ) en dat je als ouder uiteindelijk gewoon je kinderen gelukkig wilt zien.
Een gegoten rol voor De Niro. 7/10