Norbit (2007)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Brian Robbins
met Eddie Murphy, Thandie Newton en Eddie Griffin

Norbit heeft het nooit makkelijk gehad. Als kind werd hij achtergelaten op de stoep van een Chinees restaurant en werd opgevoed door Mr. Wong. Het wordt op latere leeftijd alleen maar erger als hij ook nog een gedwongen huwelijk moet aangaan. Op het moment dat Norbit het allemaal niet meer ziet zitten keert echter zijn jeugdliefde Kate terug in de stad.

avatar van Vdk_Movie
Wat een negatieve reacties zeg! Hij is hilarisch! Ook weer zo'n film die je niet serieus moet nemen, maar gewoon lekker op een zondag moet gaan kijken. Echt genoten. Het zal je vrouw maar zijn hahahaha.

Eddie Murphy blijft echt fantastisch in dit soort rollen.

avatar van n00r
Wow schrik toch wel even als ik die slechte score zo zie.. Zo erg is die nou ook weer niet. Heb hem onderhand 5x gezien en ja leuker word die niet maar een 3,9?

Slechte film maar wel heel vermakelijk

avatar van IH88
“Excuse me ma'am. We have a 300 lb weight limit.”
“I don't weigh no damn 300 lbs. I weigh 165! How YOU doin'?”

Pijnlijk. Met het juiste materiaal is Eddie Murphy een uitstekend acteur, en in de jaren 80/90 was hij één van de beste komedieacteurs. Maar die tijden liggen al lang achter ons, en Norbit is gewoonweg een verschrikking. De humor, de verschillende personages die Murphy speelt, het domme verhaaltje, de andere acteurs etc. Niets werkt. Hopelijk komt Murphy nog sterk terug, want dit was pijnlijk.

Bankhanger
Deze moet je gezien hebben. Echt een aanrader