Norbit (2007)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Brian Robbins
met Eddie Murphy, Thandie Newton en Eddie Griffin

Norbit heeft het nooit makkelijk gehad. Als kind werd hij achtergelaten op de stoep van een Chinees restaurant en werd opgevoed door Mr. Wong. Het wordt op latere leeftijd alleen maar erger als hij ook nog een gedwongen huwelijk moet aangaan. Op het moment dat Norbit het allemaal niet meer ziet zitten keert echter zijn jeugdliefde Kate terug in de stad.

avatar van TragieStar.*
Ik denk dat ik deze film maar eens ga bekijken vanavond, verder komt er toch niet veel en wilde deze al heeel lang zien . Ben benieuwd.

avatar van moviemafketel
Nee, lekker laten gaan, 1 van zijn mindere Tragie. Lijkt wel murphy-maand op de tv. Eerst al die Beverly Hill Cops en nu deze weer.

avatar van TragieStar.*
Oke, haha. Ik vind het wel grappig tot nu toe hoor.

Er is de laatste tijd idd veel Murphy op tv.

avatar van SmackItUp
Niet veel bijzonders. Beetje hetzelfde als al die andere Eddie Murphy films. Met een paar grappige momenten heb je het toch wel gehad. Totaal geen inhoud.

avatar van jansma
te gekke film, volop lachen, goeie humor.. best comedy ever!

avatar van 606
Heb ook erg genoten, en hoe hebben ze Eddie zo gemaakt als die dikke vrouw erg goed gedaan.
Lekkere droge humor en geweldige typetjes.

3,5 ster

avatar van Tup&Joep
Ik had al zo'n vermoeden dat het niks zou zijn en dat gevoel werd zojuist bevestigd.

avatar van TragieStar.*
Ik weet niet zo goed hoe ik deze film moet beoordelen. Het begin vond ik eigenlijk wel erg geestig, daarna werd het alleen maar slechter en slechter. Het is niet zo dat het verhaal echt tegenvalt, maar het is meer de op een stapeling van gebeurtenissen die elke keer maar weer terug komen, en vooral de langdradigheid wat vooral meer naar het einde toe nam.

Eddie Murphy vind ik eigenlijk wel een leuk persoon, niet dat hij altijd zo leuk is om naar te kijken, maar het viel dit keer mee. Ik vond Rasputia erg slecht gedaan, en heb ook nergens om haar gelachen, maar meer om andere gebeurtenissen in de film. Mr. Wong vond ik dan wel weer leuk, maar hij ziet er best eng uit.

Als ik alles zo bij elkaar op tel, heb ik me vermaakt, maar ik weet zeker: deze film ga ik echt nooit meer zien. Daar was deze film niet zo goed voor. Maar het is ook niet zo, dat de film erg slecht was. Dus ik geef de film de voordeel van de twijfel.

avatar van Sunday
Interessante beschouwing, TragieStar.

De film is zo over de top dat ik zat te twijfelen of het nog wel leuk was. Maar toch weer afgekeken.
Zaten best aardige momenten in. Vond Marlon Wayans wel aardig als die dansinstructeur. Maar voor een echt leuke komedie brengt het toch te weinig. Zal je niet bijblijven.

avatar van amzy1
Heb paar keer dubbel gelegen om die dikzak 3.5*

avatar van M.C.H.S.
ik had echt zoveel moeite om deze film af te kijken..

avatar van daxclusive
Helaas, een film van Eddie Murphy die behoorlijk tegen viel.
Toen hij gisterenavond op TV kwam, dacht ik "Ow leuk! Een Big Momma-achtige film" Helaas voor Norbit, maar Big Momma is veel leuker. De vrouw Rasputia van Norbit vond ik wel om sommige momenten leuk en lachwekkend! Het minpunt is weer dat ze de hond wilt doodrijden, dat vind ik geen humor en zeer slecht in een komedie film. Van romantiek was geen sprake en aan het einde had ik dat toch wel meer verwacht met Norbit en Kate, en dan wel Norbit als make-over persoon en niet als nerd. Totaal krijgt de film maar 2* kan er niet meer van maken.

avatar van TragieStar.*
Nog even een aanvulling op mijn recensie: de scenes waarin er over de Walvisjacht word gesproken, vond ik echt niet leuk. Zoiezo, vind ik dat de walvisjacht streng moet worden tegengehouden, maar helaas gaat het nog gewoon door. Ook over het hondje aanrijden wat daxclusive zei, vond ik erg overdreven en niet grappig!/spoiler]

avatar van Dennis Evahi
Een ontzettende flauwe film. Heb zelden kunnen lachen. Irritant slecht. Neee, geen aanrader.

avatar van Angelo2
Vervelende film zeg. Geen 1 keer gelachen. Had moeite om hem af te kijken.

avatar van Hostelg
Wat een laag gemiddelde hier weer op moviemeter want deze film is echt leuk.
Vooral in het begin is de humor erg leuk zoals die scene waar rasputia met haar tiet tegen het stuur aan zit was best grappig.
Ook de scene in het zwembad geniaal!
Richting het einde zwakt de humor jammer genoeg wat af waardoor de film net geen 4* van mij krijgt.

avatar van TomaskeX
Een onnozele, maar hilarische film!

avatar van J.V.L.
overdreven en ietwat flauw

avatar van knusse stoel
Helaas, Murphy heeft het maar weer zwaar in deze film.
Moet je ook niet opgroeien als vondeling van de stoep van een Chinees restaurant. Niet dat ik wat op Chinezen tegen heb maar het is geen goede start natuurlijk.
Vroeger vond ik Murphy beter dan tegenwoordig, misschien is mijn humor iets veranderd?
Ook deze film vond ik gemiddeld, niet goed, niet slecht .
Oordeel zelf maar.

avatar van zxstyle
Norbit was best een aardig tussendoortje.
De grappen uit de film waren zeer flauw maar kon er desondanks toch goed om lachen.
Het verhaal slaat natuurlijk nergens op, maar daar gaat het ook niet om.
het acteerwerk was zeker niet slecht voor een dergelijke film. Niet gek ook als Murphy zelf de meeste rollen invuld.
Ook de stereotypes die werden opgevoerd klopten nog en waren lachwekkend.

avatar van DrChesterStock
Ergens is deze film bizar slecht. Elke keer denk je "misschien gaan ze nu iets leuks of onvoorspelbaars doen", maar nee, dan wordt weer de meest flauwe en voor de hand liggende grap gemaakt. De enige echt leuke grap vond ik dat op het einde, wanneer Norbit de kerk binnenstormt, het koor "Norbit" galmt, een beetje als in een Griekse tragedie.

Ook de gemakzuchtige manier waarop Eddie Griffin hier zijn pooierrol uit de Deuce-films herhaalt, is tenenkrommend. Cuba Gooding jr. is eveneens niet best.

Maar toch vond ik deze film hilarisch. Hij is zo overdreven, hysterisch en zwaar over the top dat het gewoon weer goed wordt. Het tempo wordt er ook goed in gehouden, dat helpt ook. Je moet ervan houden, maar ik vond hem het einde.

avatar van Beertje45
Krom gelegen met de typetjes die Murphy kan brengen als geen ander. Snap er niets van dat de man besmeurd werd met 3 Razzie awards, de film is niet doorspekt met subtiele humor, maar dat moet je ook niet verwachten van Eddie Murphy.

avatar van erik1677
Moet zeggen dat ik wel een paar keer goed dubbel heb gelegen, en dat het best beter was dan dat ik verwacht had. Kijk deze nog wel voor 2e keer weer denk ik.

avatar van MizKriz
Hilarisch, hoewel het me deed denken aan de Nutty Professor films,
vond ik deze iets minder, maar daarom niet minder grappiger.
Heb wel krom gelegen bij vele scene's.
Je moet wel een beetje voor de humor van Murphy zijn om deze echt grappig te vinden.
Ik vond hem toch voor 3,5* goed

avatar van Flat Eric
"Buster, I need some adjustment over here".

Hilarische film. Toen ik hem voor het eerst ging zien had ik er niet veel vertrouwen in. Maar het heeft me niet teleurgesteld, inmiddels meerdere keren gezien.
Hilarische scenes als het zwembad "I am wearing bottoms" , de carwash, de powertap lesson maken dat ik steeds weer in een deuk lig.
Eddy Murphy is overtuigend in zijn rol als bitchy maar zelfverzekerde full figured Rasputia.
De make up was geweldig en de verschillende haarstylen van Rasputia maakte het plaatje compleet.

avatar van mikey
Ha ha! Wat een hilarische film!! Dat ze die auto wast met dat milkshake nummer. Kan je me opvegen!

avatar van möök
Als geen ander verstaat Eddie Murphy de kunst van het uitvergroten, in dit geval zowel letterlijk als figuurlijk.

avatar van TheLionKingFan
Precies wat je ervan verwacht. Eddie Murphy is komedie-goud. 3.5*

avatar van Alexander1900
De eerste 45 minuten heb ik regelmatig moeten lachen en dat doe ik zelden. Daarna werd het minder leuk en ging het er allemaal mee door.

De eerste helft: cijfer: 7
De tweede helft: cijfer 6

Gemiddeld wordt het een 6,5. Al met al best een vermakelijke film.

avatar van Sergio Leone
Slecht.

Ik heb het sowieso niet voor films waarin een ‘ster’ meerdere rollen speelt en al zeker niet in komedies. Dat gaat zelden goed. Ook in deze film is het een druk rommeltje met een groot gebrek aan humor om te lachen.

Eddie Murphy is ook niet echt top. Zijn glorieperiode lag anno 2007 ook alweer 20 jaar achter hem, maar toch. In mijn kinderjaren kon ik z’n (oude) films à la The Golden Child goed hebben. Zijn drukdoenerij is meestal zijn sterkte, nu z’n zwakte.

Te veel is te veel.

avatar van Vdk_Movie
Wat een negatieve reacties zeg! Hij is hilarisch! Ook weer zo'n film die je niet serieus moet nemen, maar gewoon lekker op een zondag moet gaan kijken. Echt genoten. Het zal je vrouw maar zijn hahahaha.

Eddie Murphy blijft echt fantastisch in dit soort rollen.

avatar van n00r
Wow schrik toch wel even als ik die slechte score zo zie.. Zo erg is die nou ook weer niet. Heb hem onderhand 5x gezien en ja leuker word die niet maar een 3,9?

Slechte film maar wel heel vermakelijk