Norbit (2007)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Brian Robbins
met Eddie Murphy, Thandie Newton en Eddie Griffin

Norbit heeft het nooit makkelijk gehad. Als kind werd hij achtergelaten op de stoep van een Chinees restaurant en werd opgevoed door Mr. Wong. Het wordt op latere leeftijd alleen maar erger als hij ook nog een gedwongen huwelijk moet aangaan. Op het moment dat Norbit het allemaal niet meer ziet zitten keert echter zijn jeugdliefde Kate terug in de stad.

avatar van Vdk_Movie
Wat een negatieve reacties zeg! Hij is hilarisch! Ook weer zo'n film die je niet serieus moet nemen, maar gewoon lekker op een zondag moet gaan kijken. Echt genoten. Het zal je vrouw maar zijn hahahaha.

Eddie Murphy blijft echt fantastisch in dit soort rollen.

avatar van n00r
Wow schrik toch wel even als ik die slechte score zo zie.. Zo erg is die nou ook weer niet. Heb hem onderhand 5x gezien en ja leuker word die niet maar een 3,9?

Slechte film maar wel heel vermakelijk

avatar van IH88
“Excuse me ma'am. We have a 300 lb weight limit.”
“I don't weigh no damn 300 lbs. I weigh 165! How YOU doin'?”

Pijnlijk. Met het juiste materiaal is Eddie Murphy een uitstekend acteur, en in de jaren 80/90 was hij één van de beste komedieacteurs. Maar die tijden liggen al lang achter ons, en Norbit is gewoonweg een verschrikking. De humor, de verschillende personages die Murphy speelt, het domme verhaaltje, de andere acteurs etc. Niets werkt. Hopelijk komt Murphy nog sterk terug, want dit was pijnlijk.

Bankhanger
Deze moet je gezien hebben. Echt een aanrader

avatar van Ebenezer Scrooge
De eerste film die ik zag dit decennium, terwijl ik Chernobyl en Once Upon a Time... in Hollywood ook al klaar had liggen. Norbit had ik vorig jaar al gezien, maar ik had zin in iets luchtigs, na al dat klotevuurwerk en die vervelende Claudia de Breij, die ik overigens maar tien minuten heb zitten kijken; wat is die vrouw zo niet grappig zeg.. Om 't op z'n Hans Teeuwens te formuleren: die is net zo grappig als een dood kind.

Nee, dan liever een komiek als Eddie Murphy, altijd weer hilarisch. Zijn stem vooral, het ene moment heel onschuldig en lief, het andere weer heel boos, zoals alleen zwarte mensen dat kunnen. En de vele typetjes natuurlijk: van een replica van Prince tot de sullige Norbit zelf. Maar als vrouw is Eddie Murphy op z'n best: Rasputia, een bitchy Big Momma met superlange nagels en een reet waar je U tegen zegt. Komt d'r broer langs met een enorme stapel megapizza's, zegt ze: 'O, I'm so hungry!' ...joh Strooit ze ook nog zout op d'r pizza, en niet zo zuinig ook haha. En ook steeds die donuts om d'r vinger. Alleen wat ze met dat arme hondje doet, daar kon ik dan net niet om lachen. Wat een k*twijf joh.

2020 had voor mij niet mooier kunnen beginnen.

Voor mij een vermakelijke komedie. De lage score op dit moment (2,34) is in mijn ogen zwaar onterecht.

avatar van princesspeach
Wel grappig dat Kate vroeger bruin was als kind en nu wit.
Ik heb deze film 10 jaar geleden ook gezien, en daarna 5 jaar geleden vond m toen niet zo. Maar hij valt mee. Flauwe humor en leuk voor een avondje. Ik vind Eddy Murphy sowieso grappig. Dun verhaallijntje Maarja wat verwacht je..

avatar van BlueJudaskiss
Afschuwelijk, naar - ik mis Coming to America. Uitermate vervelende personages ook: Thandie Newton heeft haar uiterlijk mee maar zelfs in een lichtvoetige film als Run Fatboy Run heeft ze meer te doen. Het camerawerk is in orde, maar als dat gevuld is met een van Eddie's naarste personages ooit valt daar weinig van te genieten.