Mr. Nice (2010)

Verenigd Koninkrijk / Spanje
Komedie / Drama

geregisseerd door Bernard Rose
met Rhys Ifans, David Thewlis en Chloë Sevigny

Het levensverhaal van Howard Marks (Rhys Ifans), een Britse drugssmokkelaar in de jaren '80. Zijn creatieve manieren om drugs te smokkelen, zijn hoge intelligentie en de gave die hij heeft om deze eigenschappen optimaal te combineren zorgen ervoor dat hij op basis van loyaliteit een geweldloos smokkelimperium over de hele wereld weet op te bouwen. Al kent het succes ook een keerzijde en gaat dit alles niet altijd zonder tegenslagen...

avatar van sinterklaas
Heerlijke verfrissende komedie over een student genaamd Howard Marks die in aanraking komt met marihuana en uiteindelijk een wereldwijde drugsdealer word, en met zijn slimme techniekjes die hij van zijn studies heeft altijd wel slim te werk gaat. De hele film word ook gewoon lekker opgebeurd en sfeervol neergezet, de humor is ruimschots en het acteerwerk is prima. Howard Marks aka Mr. Nice word hier ook erg goed geplaatst en ook de bijrollen van zijn vrouw en zijn verschillende companen zijn ook erg bijzonder. Verder kan je er wat plot betreft weinig aan vastknopen. We zien Mr. Nice gewoon vakkundig te werk gaan om wereldwijd hash en wiet te verhandelen en dan ook nog vaak met slimme vermommingen (bv als een soort onbestaanbare pop-groep om zo in Amerika te handelen) Maar hoe slim je het ook mag proberen, het loopt niet altijd op zijn rolletjes. Die oplichting die hij gebruikt in de rechtzaal om ermee weg te komen was wel grandioos. Verder ook prachtige locaties en het feit dat ze voor Big-Brother door de telefoon geheimtaal moeten spreken is ook erg scherp gedaan.

Gewoon een erg genietbare film, dat ook erg goed werkt met een jointje. De jaren 60-70 en 80 sfeer is erg mooi afgewisseld met oude fragmenten en zelfgemaakte decoratie en de film weet op geen moment te vervelen. Ik zeg: Geslaagd.

avatar van knusse stoel
Nu en dan wel eens grappig maar om dit een komedie te noemen? Nee, het is meer het levensverhaal van dhr. Marks die het gemakkelijk en aantrekkelijk vind om drugs (soft) te smokkelen. Soms voelde ik een glimlach op m'n gezicht maar echt schaterlachten, nee.

avatar van panax
beetje warrige film, of het ligt het aan mij !!
prachtige oude beelden met hedendaagse acteurs in verweven
verder leuke film,met een leuke britse cast
mooie oude auto's uit die tijd.

avatar van ILDIB
Aardig gemaakt maar er zitten gewoon teveel gaten in naar mijn gevoel. Van niks naar alles in 2 seconden. Wat meer hoe en wat zou mooi zijn geweest. Helaas is de jonge howard ongeloofwaardig. Ifans is echt te oud om een 18 jarige te spelen.

avatar van Roger Thornhill
Aardige maar wat mij betreft wel overdadig lange verbeelding van de levenswandel van een charmante luis. Op mijn televisie kon ik niet zien waar het green-screen-werk te zichtbaar zou moeten zijn, maar wel kostte het me in de loop van de film steeds meer moeite om nog enige sympathie voor onze held op te brengen. Arme Chloë... David Thewlis is (zoals eigenlijk altijd) weer geweldig.