menu

Film / Cast en crew / Leonardo DiCaprio

zoeken in:
lloydbarker schreef:
Als er 1 héél veel verschillende personages heeft neergezet (met succes naar mijn mening) is het toch wel DiCaprio.

Sinds de eeuwwissel heeft hij haast altijd hetzelfde personage gespeeld.. En kom nu aub niet af met "nee hij speelde Howard Hughes en een undercoverflik en een dromendief etc.." want het gaat mij om de invulling en niet om de functie van het personage.

Vond wel dat hij zijn best deed in Blood Diamond. Wat je ook van zijn accent vond, hij overtuigde mij daar wel. Misschien wordt het wel tijd voor hem om weer eens een totaal andere rol aan te nemen.
Hij blijft teveel in veilig gebied de laatste jaren. Dat is zonde, want er zit meer in die jongen.

lloydbarker schreef:
Oké dat is een héél volwassen antwoord, dankjewel.

Zoals yeyo het zegt.

lloydbarker
yeyo schreef:
(quote)

Sinds de eeuwwissel heeft hij haast altijd hetzelfde personage gespeeld.. En kom nu aub niet af met "nee hij speelde Howard Hughes en een undercoverflik en een dromendief etc.." want het gaat mij om de invulling en niet om de functie van het personage.

Je spreekt jezelf tegen in je eigen tekst, want het gaat er om dat hij volgens jou dezelfde personages zou spelen maar dan gaat het weer niet om dezelfde personages of de functie van het personage maar om de invulling??? Je gaat alle kanten op, probeer even objectief te blijven want al denk jij blijkbaar van wel maar de geschiedenis kun je helaas niet veranderen. Na de eeuwwisseling, haast altijd hetzelfde personages, oké wat jij wil:

2000 - The Beach - Richard
2001 - Don's Plum - Derek
2002 - Gangs of New York - Amsterdam Vallon
2002 - Catch Me If You Can - Frank Abagnale Jr
2004 - The Aviator - Howard Hughes
2006 - The Departed - Billy Costigan
2006 - Blood Diamond - Danny Archer
2008 - Body of Lies - Roger Ferris
2008 - Revolutionary Road - Frank Wheeler
2010 - Shutter Island - Teddy Daniels
2010 - Inception - Cobb

Diamandsmokkelaar, student, toerist, kantoorpik, gangster, geestelijk gestoorde, inspecteur enzovoort enzovoort. Als jij en John Lee Hooker dat ''haast altijd hetzelfde personage spelen en/of op dezelfde wijze invullen '' willen noemen dan mag dat maar dan ga ik helemaal stuk

"lloydbarker schreef:"
Na de eeuwwisseling,haast altijd hetzelfde personage, oké wat jij wil:

2000 - The Beach - Richard
2001 - Don's Plum - Derek
2002 - Gangs of New York - Amsterdam Vallon
2002 - Catch Me If You Can - Frank Abagnale Jr
2004 - The Aviator - Howard Hughes
2006 - The Departed - Billy Costigan
2006 - Blood Diamond - Danny Archer
2008 - Body of Lies - Roger Ferris
2008 - Revolutionary Road - Frank Wheeler
2010 - Shutter Island - Teddy Daniels
2010 - Inception - Cobb

Diamandsmokkelaar, student, toerist, kantoorpik, gangster, geestelijk gestoorde, inspecteur enzovoort enzovoort. Als jij en John Lee Hooker dat ''haast altijd hetzelfde personage spelen'' willen noemen mag dat maar dan ga ik helemaal stuk

misschien heeft hij wat andere rollen neergezet, maar het is allemaal een beetje hetzelfde. het zit allemaal in het criminele of psygische. En de rollen die anders zijn, zet hij niet erg geloofwaardig neer.

Maar ik moet wel toegeven, dat hij dat psygisch gestoorde gedrag wel heel goed kan

lloydbarker schreef:
Diamandsmokkelaar, student, toerist, kantoorpik, gangster, geestelijk gestoorde, inspecteur enzovoort enzovoort. Als jij en John Lee Hooker dat ''haast altijd hetzelfde personage spelen en/of op dezelfde wijze invullen '' willen noemen dan mag dat maar dan ga ik helemaal stuk

Ik dacht nochtans dat ik het duidelijk genoeg had gemaakt, maar toch kan je het niet laten om te komen aan zetten met al z'n verschillende rolletjes. Daarnaast gebruik je geen argumentatie om te illustreren dat Di Caprio wél op een veelzijdige manier zou acteren. Je beseft toch dat op die manier, élke acteur veelzijdig zou kunnen genoemd worden?

In The Beach vind ik hem overigens wel aardig spelen, maar dat was technisch gezien ook nog voor de eeuwwissel.

lloydbarker
yeyo schreef:
(quote)

Ik dacht nochtans dat ik het duidelijk genoeg had gemaakt, maar toch kan je het niet laten om te komen aan zetten met al z'n verschillende rolletjes. Daarnaast gebruik je geen argumentatie om te illustreren dat Di Caprio wél veelzijdig zou acteren. Je beseft toch dat op die manier, élke acteur veelzijdig zou kunnen genoemd worden?

In The Beach vind ik hem overigens wel aardig spelen, maar dat was technisch gezien ook nog voor de eeuwwissel.

Allereerst sorry dat ik ondanks jouw waarschuwing toch zo brutaal ben geweest om te antwoorden. Geen argumentatie dat DiCaprio veelzijdig kan acteren?? die lijst misschien of was je die ook alweer in jouw één en dezelfde zin vergeten?

En de beach uit 2000 was voor de eeuwwisseling?

lloydbarker schreef:
Geen argumentatie dat DiCaprio veelzijdig kan acteren?? die lijst misschien of was je die ook alweer in jouw één en dezelfde zin vergeten?

Begrijp je er nu echt niks van of doe je maar alsof? Dat hij verschillende soorten rollen krijgt, hoeft natuurlijk niet te zeggen dat hij ook telkens anders acteert. Noem me dan 's één acteur die NIET veelzijdig is?
lloydbarker schreef:
En de beach uit 2000 was voor de eeuwwisseling?

Ja, officieel was de eeuwwisseling in 2001. Zoek het maar op.

lloydbarker
Er zijn ontzettend veel acteurs die niet veelzijdig zijn yeyo, dat weet jij denk ik ook wel, zal het er niet op neer komen dat jij DiCaprio in de meeste films niet zo goed vindt en ik wel?

Maar je begrijpt toch evengoed dat op basis van de verschillende rollen, je elke acteur veelzijdig kunt noemen? Geen enkele acteur speelt in elke film exact dezelfde rol.

Het is overigens geen ramp dat Di Caprio altijd heel gelijkaardig speelt. Ik vind het gewoon spijtig dat hij voor zijn recente werk zo enorm veel lof krijgt terwijl zijn eerste rollen 'vergeten' lijken te zijn. (en die waren veel beter & veelzijdig vertolkt)

Yeyo heeft wel een punt in de zin dat zo'n lijstje met verschillende beroepen niks zegt. Je kan je personage nog steeds gewoon hetzelfde invullen. Ik zou ook geneeskunde of wiskunde studeren, maar dan ben ik nog wel dezelfde persoon.

lloydbarker
yeyo schreef:
Maar je begrijpt toch evengoed dat op basis van de verschillende rollen, je elke acteur veelzijdig kunt noemen? Geen enkele acteur speelt in elke film exact dezelfde rol.

Het is overigens geen ramp dat Di Caprio altijd heel gelijkaardig speelt. Ik vind het gewoon spijtig dat hij voor zijn recente werk zo enorm veel lof krijgt terwijl zijn eerste rollen 'vergeten' lijken te zijn. (en die waren veel beter & veelzijdig vertolkt)

Ik begin je nu beter te begrijpen en moet eerlijk zeggen yeyo dat ik die niet ben vergeten vooral niet zijn rol in Basketball diaries. Legendarisch naar mijn mening.

Absoluut.

lloydbarker
Vind jij dat zijn sterkste yeyo?

Moeilijk om te zeggen, maar samen met What's Eating Gilbert Grape en Romeo + Juliet toch wel zijn sterkste rol ja.

lloydbarker
Daar noem je ook wat goede op ja, voor mij Basketball Diaries zonder twijfel maar heb hem jammer genoeg niet in m'n filmcollectie omdat ik hem nergens origineel met nederlandse ondertiteling kan vinden.

Bij Shutter Island (2010):

%%%%%% schreef:
Departed, The (2006), Catch Me If You Can (2002), Blood diamond, Aviator, The (2004) Beach, The (2000) zo kan ik nog wel doorgaan

the departed - crimineel
catch me if you can - crimineel
blood diamond - diamantensmokkelaar. ook redelijk crimineel

inception en shutter island zijn ook een beetje dezelfde rollen.

vind dat dicaprio wel eens een keer wat anders mag gaan doen

Zadel schreef:
(quote)

the departed - crimineel
catch me if you can - crimineel
blood diamond - diamantensmokkelaar. ook redelijk crimineel

inception en shutter island zijn ook een beetje dezelfde rollen.

vind dat dicaprio wel eens een keer wat anders mag gaan doen

Oke andere poging.

The Aviator, Titanic, What's Eating Gilbert Grape,

Daar zet hij zeker andere rollen neer dan Shutter Island.

Vroeger heeft hij wel gevarieerdere rollen gespeeld. De laatste 4/5 jaar is het vooral hetzelfde. Grote blockbusters die op zeker wel zullen cashen. Beetje moeilijk kijken en de klus is geklaard. Zijn geen filmrollen die veel eisen van iemands acteerprestaties.

zijn volgende film word een film over j.edgar hoover, waarin hij waarschijnlijk een affaire zal hebben met een man, misschien dat dat mensen kan overtuigen dat hij verschillende rollen speelt..

het engie wat op elkaar lijkt is zijn rol in shutter island en die in inception. verder vind ik hem wel echt rollen spelen die anders zijn, en daarbij hij kiest zelf zijn rollen die hij wil spelen dus misschien vind hij die personages wel gewoon het meest intressant..hoewel hij die rol van hans landa in inglourious bastards afgewezen had las ik ergens, dat zou dan wel wat anders geweest zijn maar aan de andere kant wel blij dat waltz die rol gespeeld heeft. maar om even weer op het onderwerp terug te komen, hij heeft in the aviator toch wel echt een sublieme prestatie neergezet ook al is dat ook weer 7 jaar terug. en als hij altijd een crimineel speelt? je hebt wel 10 soorten criminelen,,bijvoorbeeld in catch me if you can speelt die een jongen van 16 die cheques vervalst, dat is wel heel wat anders als blood diamond en al helemaal anders dan in shutter island. ik kan alleen maar concluderen dat hij elke rol goed speelt en dat ook veelzijdig doet, wel vond ik inception op de auto-pilot waar die bij shutter island eindigde ging hij daar verder..zo leek het..terwijl hij daarvoor revolutionary road gedaan had,,wat ik echt weer een geweldige prestatie vind en dat is echt zeker geen crimineel die die daarspeelt..oke
ik vind hem gewoon een zeer goede acteur. en hij is nog vrij jong dus zal nog wel verschillende rollen gaan spelen.

De man wordt een cliché van zichzelf - en dik. Een toekomstige Orson Welles?

The Aviator, Titanic, What's Eating Gilbert Grape,

The aviator ken ik niet. Maar die andere twee zijn inderdaad heel anders ja.

Ik heb hem altijd al een goed acteur gevonden en is op het moment voor mij toch wel één van de beste.
Hij had voor The Aviator zeker een oscar verdiend maar had toen ijzersterke concurrentie van Jamie Foxx (Ray).

Ik kan eigenlijk bijna geen mindere films van Dicaprio opnoemen buiten Don's Plum en Marvin's Room. Hij weet goeie films en rollen uit te kiezen en zet deze altijd subliem neer.

Ik kijk altijd weer uit naar een nieuwe Dicaprio film en zeker als het weer in samenwerking is met Martin Scorsese..

Skycrawler
Haha, je hebt Critters 3 zeker nog niet gezien?

kappeuter (crew)

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=mgzhtUeER7o

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

The Great Gatsby (2012) vanaf 10 januari 2013 in de bioscoop

Ik ga over de hele wereld vliegen om mij in te zetten voor het milieu.

Dat is inderdaad een erg effectieve manier..

kappeuter (crew)
Haha

https://www.youtube.com/watch?v=AIZcD_Jk0nc

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

DiCaprio met Jack Nicholson immitatie op 2.20!

kappeuter (crew)

https://www.youtube.com/watch?v=iszwuX1AK6A

The Wolf of Wall Street (2013) - de nieuwe Scorsese!

Gast
geplaatst: vandaag om 11:20 uur

geplaatst: vandaag om 11:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.