Marvin's Room (1996)

geregisseerd door Jerry Zaks
met Meryl Streep, Leonardo DiCaprio en Diane Keaton

Jaren geleden heeft Bessie haar zelfstandige bestaan opgegeven om de zorg op zich te nemen voor haar bedlegerige vader Marvin en haar kinderlijke tante. Als de verstrooide dokter Wally, bij Bessie leukemie vaststelt, heeft ze plotseling zelf medische hulp nodig. Met tegenzin komt haar jongere zuster Lee, samen met haar twee zoons, naar huis terug. Het is haar eerste familiebezoek in zeventien jaar. De familieverhoudingen blijken nog net zo gespannen als altijd en een verzoening lijkt ver weg...

Eva
Jemig, wat lijkt me dit erg als je die poster ziet.

FisherKing
Nee deze zal ik niet vrijwillig zien !

avatar van narva77
Aah kom op zeg, hij is wel met DE Leonardo hoor

en streep

avatar van Macmanus
Ik vind Leonardo DiCaprio wel een goeie acteur eigenlijk.

Ja ik ook hoor!

avatar van tess
Een goede acteur? Niet echt dus! Hij is echt zo'n balletje. Ik ken wel twintig betere acteurs!!

tom
Als hij dan op nummer 21 staat, schaal je hem nog hoog in trouwens.

De film begon goed maar eindigde echt héél erg sentimenteel. Voor de rest goed geacteerd. Van mij 2,5*.

neo (crew)
Simpele doeltreffende film met een goeie cast. Leek wel een reunie voor De Niro:

-Dicaprio zat ook in This Boys Life
-Dan Hedaya zat ook al in True Confessions
-Streep The Deer Hunter, Falling in Love
-Diane Keaton The godfather

Hij heeft natuurlijk met zoveel mensen samengewerkt 3 sterren

avatar van Esteban
Marvin's Room, een (h)eerlijke film die soms zonder windeltjes rond iets voor je neus smijt. Een tijdloos drama dat je zeker (het kan niet anders) zal treffen, zonder de prent sentimenteel gaat doen. Voor velen zal de film ook herkenbare elementen bevatten.
De acteurs krijgen terecht het woord "personage" aangewezen want dit is één van de weinige films die elke rondlopende figuur een "personage" mag noemen, uitdieping en kennis met de karakters werd zeer verzorgd naar de kijker toe, vooral Meryl Streep speelt haar personage totaal afgewerkt en met een zeer grote geloofwaardigheid, een Diane Keaton om u tegen te zeggen, een Leonardo DiCaprio die duidelijk wist wat acteren betekend, Robert de Niro in een leuke maar perfecte bijrol en nog anderen... Sentiment is heerlijk, zolang het maar eerlijk is.

Marvin's Room : **** out of 5

Geen top-film maar opzich een mooi verhaal met goede acteurs.

Inderdaad geen top-film, maar wel een zeer vermakelijke film, die je met de hele familie een keer gezien moet (mag) hebben!
3 sterren!

Mierzoet, maar wel een goede film met uitstekende acteerprestaties! Maar wat jammer van dat einde, zat er net lekker in komt de aftiteling opeens. Ik mis gewoon een groot gedeelte ga maar eens het boek lezen

Was gister op Nl1, dus heb m maar eens gekeken.
Op zich n mooi verhaal met ster acteurs, maar het wordt niet lekker uit gewerkt naar mijn mening. Kon m wel uitkijken, maar toen ie was afgelopen had ik n gevoel van, hmm, dit was het? hier stopt ie? beetje jammer.

Wel leuk Meryl streep eens als een slob te zien en leonardo is heel overtuigend als typisch irritant tiener jong die je het liefste een paar goeie klappen geeft. (wat zag ie er in die tijd trouwens veel leuker uit zeg, hij is duidelijk iemand die naarmate hij ouder wordt steeds lelijker wordt)

Al met al een mooi verhaal, hele goeie cast, maar de film is het gewoon net niet.

2.5 ster

avatar van Chr.s
3* voor diCaprio

avatar van Purmerend
Echt een lekere meeleef-film. 3*

leuke en grappige film
eigenlijk niet zo speciaal ***

niks speciaals leo speelt goed

avatar van matthijs_013
Hele mooie gedramatiseerde film met een cast waarvan mijn moeder een gat in de lucht zou springen.

Hele mooie, ontroerende en meeslepende film. Geweldige cast!
Verdiende 4,5 ster!

Ik heb hem laatst op de rommelmarkt gekocht voor 50 eurocent. En ik heb hem samen met mijn ouders gekeken. En ik vond hem leuk ! Grappig, meeslepend drama met goede acteurs. Het viel mij helemaal niet tegen. Mijn vader moest huilen van het lachen en mijn moeder op het einde! En de acteurs waren ook goed! Leonardo dicaprio speelt (weer) goed! En Meryl Streep en Diana Keaton ook! En Robert deNiro speelt zoals altijd goed ookal had hij hier maar een kleine rol.

avatar van Sjoerdow
Raar, ik kon deze film niet vinden met de zoekmachine wanneer ik Robert de Niro intypte en Drama aanklikte

Ja, raar is dat terwijl zijn naam hierboven toch echt duidelijk niet staat aangegeven.

avatar van mayhemblik
Heerlijke zondagochtend film.
En neem me niet kwalijk voor het afschuwelijke volgende zinnetje maar voor deze film móet ik hem gebruiken.
Een film met een lach en een traan, ja ik weet het maar ik meen het wel.

avatar van FunkStar
Ik vind dit een prachtige film met een TOPcast! Elke keer als ik deze film zie, moet ik wat traantjes wegpinken.

avatar van Roel_
Vanavond op 3Sat. Ik ga een poging wagen.

Streep eronder

avatar van Sergio Leone
Simpel, doelgericht drama.

Veel verhaal bevat deze film niet en zodoende zijn vooral de personages belangrijk. Daar werd dan ook - gelukkig - veel werk in gestoken.
Het einde is niet wat ik verwacht had, en daardoor een stuk minder sentimenteel.

Diane Keaton krijgt de meeste screentijd en doet het behoorlijk goed, maar Meryl Streep is gewoon perfect en ook Leonardo DiCaprio zet zijn personage goed neer. De kleine bijrol van Robert De Niro zorgt voor wat humor.

Weinig franjes in het camerawerk, geen uitzonderlijk goede soundtrack. De film blinkt gewoon uit in degelijkheid op alle vlak, zonder top te zijn in z'n geheel.

avatar van Spetie
Redelijk standaardfilmpje, die niet zo heel veel bijzonders te bieden heeft.

Ja de cast is best indrukwekkend, met een Leonardo DiCaprio, Robert de Niro, Meryl Streep en Diane Keaton, maar hoewel niemand het slecht doet, weten ook zij dit niet boven de middelmaat te doen uitstijgen. DiCaprio is zelfs vrij matig, de rest doet het beter, met Keaton als de beste van het stel.

Verder zit er redelijk wat dialoog in, soms goed, soms wat minder en zo is het in feite op elk gebied. Typisch zo’n werkje dat je de ene avond ziet, maar reeds de volgende dag alweer vergeten bent.

avatar van DarlingDionne
Ik vind deze film behoorlijk underrated, die geposeerde voorkant is echt afstotelijk en daardoor ga je er automatisch vanuit dat het een misbaksel van een film is. Ik vond het sentimentele gedoe ook echt oprecht, bij genoeg films denk ik dan, ulgh... teiltje! Maar deze film wist me mee te slepen. Het einde was wel wat braaf maar dat had ik ook niet anders willen zien in dit geval.

(verwijderd)
Redelijk drama.

Karakters Bessie en Hank, en de chemie tussen de twee, is bij vlagen geweldig. Denk dan aan de tuin- en strand-scène bijvoorbeeld. De overige familieleden konden me geen moer schelen overigens.

DiCaprio is gewoon weer fantastisch. De Niro grappig, prima.

Jammer van de saaie sfeer en soundtrack, flinke minpunten toch wel.

Nipte voldoende omdat het geheel toch niet echt overtuigend is.