The Departed (2006)

Verenigde Staten / Hongkong
Misdaad / Thriller

geregisseerd door Martin Scorsese
met Leonardo DiCaprio, Matt Damon en Jack Nicholson

Colin Sullivan werkt voor de grote en beruchte gangster Frank Costello en krijgt de taak te infiltreren in het politiekorps van Boston. Tegelijkertijd werkt undercover-agent Billy Costigan zich op in de wereld van Costello en probeert diens vertrouwen te winnen. Maar wat zal er gebeuren wanneer Sullivan en Costigan's wegen elkaar kruisen? Wat volgt is een gevaarlijk kat-en-muisspel.

1687 BERICHTEN 98 MENINGEN
avatar van horizons
geplaatst: 17 januari 2016, 16:28 uur [permalink]
baspls
Eh, je zegt over gewaardeerd maar geeft een cijfer hoger dan het gemiddelde. Dat is vreemd...

avatar van baspls
geplaatst: 17 januari 2016, 16:31 uur [permalink]
horizons schreef:
baspls

Klopt, maar ik zou de film niet op 57 in de top 250 zetten. Overigens vind ik de film niet heel erg overgewaardeerd. Ik vind hem erg goed, maar er zijn andere films die ik beter vind en niet zo hoog gewaardeerd staan, dat ik wilde ik er maar mee zeggen 😉

avatar van horizons
geplaatst: 17 januari 2016, 17:38 uur [permalink]
baspls schreef:

Aha. Je vind de film dus eigenlijk correct gewaardeerd alleen veel andere films te laag gewaardeerd. 🙂

avatar van Tom-Hanks
geplaatst: 30 april 2016, 12:57 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Ongelooflijke film van Martin Scorsese met grote namen: Leonardo DiCaprio, Matt Damon, Jack Nicholson, Mark Wahlberg, en ga zo maar voort.
De film is zeer gedetailleerd. Als je goed kijkt, dan zie je dat Scorsese op de details heeft gelet. En dat zie ik graag!
Ik heb me dus geamuseerd. Het verhaal liet me nadenken over complotten. En wanneer je dacht dat het verhaal afgelopen was, wordt Costigan uit het niets doodgeschoten. Dan denk je: Sullivan heeft gewonnen; hij is de enige overlevende. Maar in de laatste minuut moet hij ook het loodje leggen.

TM!
geplaatst: 12 mei 2016, 17:33 uur [permalink]
Wat een geweldige film is dit!

1. Het acteerwerk
2. Het onverwachte einde
3. De muziek
4. Het verhaal

Ik geef het zeker 5 sterren!

avatar van jOERI
geplaatst: 23 juli 2016, 14:54 uur [permalink]
Ben ik de enige die moeite had om Damon en DiCaprio uit elkaar te houden in het begindeel?

avatar van Iron Maiden
geplaatst: 23 juli 2016, 15:21 uur [permalink]