Volg jij MovieMeter al op Facebook?
MovieMeter op Facebook

The Departed (2006)

Verenigde Staten / Hongkong
Misdaad / Thriller

geregisseerd door Martin Scorsese
met Leonardo DiCaprio, Matt Damon en Jack Nicholson

Colin Sullivan werkt voor de grote en beruchte gangster Frank Costello en krijgt de taak te infiltreren in het politiekorps van Boston. Tegelijkertijd werkt undercover-agent Billy Costigan zich op in de wereld van Costello en probeert diens vertrouwen te winnen. Maar wat zal er gebeuren wanneer Sullivan en Costigan's wegen elkaar kruisen? Wat volgt is een gevaarlijk kat-en-muisspel.

avatar van Captain Pervert
Het origineel uit Hong Kong was geweldig, ben razend benieuwd naar deze versie.

avatar van Fikret8
Jason28 schreef:
Scorsese is wel de koning van de misdaadfilms met Casino en Goodfellas.

Inderdaad, en dan zo'n cast met goede acteurs als Matt Damon erbij kan het al niet meer stuk.

kiriyama
Ben benieuwd, het origineel heb ik 4.5* gegeven, en hoewel hij het ORIGINEEL NOOIT ZAL OVERTREFFEN (zelfs met Nicholsen) wil ik hem wel graag zien. (komt ook omdat ik Scorsese geweldig vindt)

avatar van Esteban
Goh! Ik vond 'Gangs of New York' teleurstellend met zijn anti-finale en was ook niet echt overdonderd door 'the Aviator'. Dat allemaal ondanks de uitstekende acteerprestaties. Maar naar 'the Departed' kijk ik halsreikend uit. Een echte 'gangsterfilm' met (de steeds zichzelf overtreffende) Jack Nicholson? En verder de onderschatte DiCaprio en Walhberg. Als dan ook nog eens Martin Sheen én Alec Baldwin opduiken, well, count me in! Matt Damon is voor mij geen reden, sorry.

Nieuwe pic : http://www.leonardodicaprio.com/leonardo/galleries/news/ldnadjack_sm.jpg

Moviestar

Ziet er goed uit, Nicholson weer perfect als gewoonlijk.

sju
Afgaande op de trailer denk ik dat het totaal iets anders zal worden dan Infernal Affairs. Daar lag de nadruk veel meer op de psychologie van de karakters, maar bij deze zal de nadruk denk ik meer op de actie liggen... maar met Scorsese aan het roer heb ik daar eigenlijk geen moeite mee! Verder een lekkere cast en een goed verhaal als basis... Laat maar komen!

Ik vind het er juist erg op Infernal Affairs lijken, snap ook totaal de post hierboven me niet. Snap ook niet hoe je zo'n informatie uit deze trailer kunt halen.

Zoals reeds gesteld laten we nu niet vergeten dat Scorcese wel een van de goden (wellicht wel dé) is in het misdaad genre. Een film als IA verdient gewoon een remake omdat 80% van de niet-chinezen een chinese film niet trekken. Als er dan iemand zou zijn die ik hierin vertrouw is het Scorcese.
Denk nog eens aan Goodfellas, Casino of zelfs Mean streets. Ik kan niet wachten om deze te mogen aanschouwen.
Met de cast zit het ook goed Leo is echt een top acteur en dit zou hem wel eens kunnen worden, als ie tenminste een door slecht mens kan spelen of een freak. Zo heeft Scorcese's vorige adept deNiro zichzelf op de kaart kunnen zetten. Mensen houden niet van gewone mensen en dat zijn nou juist de rollen die Leo tot nog toe meestal (let op) speelt. Ten slotte ik had graag Sean Penn willen zien in een meesterlijke rol .... en dan denk ik terug aan State of Grace. Wat me overigens herinnert aan het feit dat Irish-mob films eigenlijk altijd goed zijn!

avatar van Macmanus
Trailer ziet er niet uit, kut muziek en saaie beelden, nee die trailer overtuigt allerminst.

Ben wel benieuwd naar Nicholsen. Zo'n rol is op z'n buik geschreven...

avatar van kinjutsu
D-ark schreef:
Ja dat doet mij verheugen, maar de japanse versies vond ik erg goed. hopelijk pakt meester Scorcese het goed aan.

Het was China (Hong Kong).

avatar van edejong
klinkt erg goed

avatar van T.S.S.A.
Of dit wordt een regelrechte hit of het gaat ten onder aan de hoeveelheid top-acteurs die erin spelen. Ik hoop het eerste, trailer sprak me redelijk aan. Voor deze tijd wel een beetje kort, maar korte films kunnen ook erg goed zijn natuurlijk... Hopelijk kan Scorsese zijn regie niveau van Taxi Driver en Casino herhalen.

Ik kijk in iedergeval erg uit naar deze film!

sju
Latesta schreef:

Het is ook puur een eerste indruk die ik bij het zien van de trailer kreeg. En ik ben het helemaal eens dat je uit een trailer geen conclusies mag trekken, maar feit blijft dat Infernal Affairs weinig actie bevatte en dat je kunt verwachten dat als Hollywood er een remake van maakt, dat ze er een extra lading actie aan zullen geven...
Overigens begon mijn filmhartje al harder te kloppen toen ik de eerste geruchten over dit project las, en met Scorsese aan het roer zijn wij niet bang!

Hi-Tek
Inderdaad laat die film maar komen Scorsese kicked ass, maar goed als je een trailer bekijkt wekt het toch een bepaalde intentie op en krijg je heus wel een bepaalde indruk kwa sfeer en ook de hoeveelheid actie.

oja iets anders is dit echt het offciele poster op apple.com staat dat poster met een geweer overigens is dit poster verreweg van lelijk.

avatar van thomzi50
Trailer belooft veel goeds

avatar van Mc
Mc
thomzi50 schreef:
Trailer belooft veel goeds

Net gekeken... Wow! Je hebt gelijk, ben erg benieuwd!

avatar van Jack Sparrow
Eerste reviews op rottentomatos.com lijken goed.

avatar van jacobine_rodijk
Jack Sparrow schreef:
Eerste reviews op rottentomatos.com lijken goed.

Krijgt zonder twijfel na de release een 'Certified Fresh' stempel met de reviews dat die nu heeft, 100% fresh met 16 positief, 0 negatief. Kan niet wachten.

avatar van streeter
Ik vond dit tot nu toe de beste film van 2006.

****1/2

avatar van Epitaph
Net de trailer in de bios gezien, lijkt me een geweldige film.

avatar van Pieter Montana

8.7 op IMDB en al plaats 161 in de top 250.

avatar van serpico
Ik las dat Scorsese met deze film zijn beste openingsweekend ooit heeft behaald met 27 miljoen dollar.

avatar van Knisper
Ahhh, ik dacht al. Hoe een kan een film zo hoog scoren, maar het origineel is inderdaad al heel goed. Als Scorsese het goed heeft aangepakt, zal dit inderdaad wel een goede film zijn.

Volgens het bijzonder betrouwbare AMG een heus meesterwerk en de beste undercover-film ooit gemaakt.

Oeh.. hier kijk ik echt naar uit .

avatar van Tenshinhan
8.6/10 en op plaats 65 van de top 250 inmiddels.

Zal met de tijd waarschijnlijk minder worden, maar goed is het zeker.

avatar van Goodfella_90
Pieter Montana schreef:
8.7 op IMDB en al plaats 161 in de top 250.

Tenshinhan schreef:
8.6/10 en op plaats 65 van de top 250 inmiddels.

Hij zakt 0,1 en stijgt 100 plaatsen?

movie*freak
ben erg benieuwd ben altijd al grote fan geweest van martin en dicaprio

AHWA
Interessante trailer. Ook leuk om Martin Sheen weer eens in een grote film te zien. Nicholson lijkt me niet te kunnen overtuigen in deze rol, maar het is natuurlijk nog maar afwachten.

DiCaprio vond ik erg sterk in The Aviator van Scorsese, dus ik denk dat het met hem en Damon hier wel goed komt.