Critters 3 (1991)

Komedie / Horror

geregisseerd door Kristine Peterson
met Aimee Brooks, Leonardo DiCaprio en John Calvin

Annie is op kampeervakantie als ze Charlie en één van de Critters-jagers ontmoet, die haar waarschuwen en vertellen van het verleden. Een aantal cocons hecht zich aan haar wagen, waardoor alle huurders in het gebouw waar ze woont gevaar lopen.

GerwinF
Geinige muppets dat wel! Daarom een 1.5

avatar van narva77
Is dit die met dat flatgebouw? Met een jonge DiCaprio? Verrek laatst gezien op BBC

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Niveau van de reeks gaat misschien steeds ietwat naar beneden, maar blijkbaar heb ik een soort zwak voor deze kleine rotzakjes. Vond ook het derde deel van de Critters serie namelijk nog steeds erg vermakelijk. Amusante ongein, het heeft zeker zijn charme.

avatar van Hemdale
Weer wat minder dan 1 en 2 maar nog wel vermakelijk! 2,0 sterren!

avatar van U-96
Dit is werkelijk één slechtste films die ik ooit gezien heb. Pure namaak van de Gremlins, maar ik moet toch zeggen dat het wel zeer grappige momenten had. Daarom geef ik deze film ook 1.5 sterren.

avatar van Sjan
Erg flauwe en slecht gemaakte horror. 1.5*

Slecht slecht slecht.

avatar van Gizzmann
MEESTERLIJKE FILM! Oke, misschien was die 5.0 een beetje overdreven, maar alle films in mijn top 20 krijgen een 5.0. Deze film is echt slecht. Slecht verhaal, slechte special effeckts, de soundtrack kan spannender en het einde is flut. Maar hij is hilarisch!!!!! Zo droog is dat stukje met de keuken. Lopen ze te scheten en te boeren en dan strooid eentje met een zakje meel en dan staan ze een beetje op het aanrecht te dansen. Ik heb me slapgelachen (maarja, ik ben ook een cult-fan).

ook erg leuk dit deel. Toch nog wel 5 stemmen van mij.

SLECHT, ronduit SLECHT! Alleen interessant voor wie een jonge (16) DiCaprio wil zien, die hier overigens hooguit 11 lijkt.

Na de eerst twee bijzondere leuke Critters slaat nu toch echt de meligheid en vooral verzadiging toe en wordt de film een parodie van zich zelf. Niets nieuws meer onder de zon..

avatar van metaledje
minder dan de eerste 2, de critters zijn slechter gemaakt en bewegen slechter, maar nog steeds zijn die beestjes erg grappig en schattig, vond de film niet super slecht, gewoon matig met leuke momentjes die het wel waard zijn om te zien, 3* omdat het critters blijven

Critters een parodie op zichzelf ? Da's een parodie op een parodie ?

Wat mij betreft gewoon het beste deel uit de reeks. Simpelweg omdat de Critters hier het meeste airtime krijgen. Ze zijn hier (gelukkig) nog wat extra speels, wat de film enkel grappiger en vermakelijker maakt.

Uiteraard is het allemaal redelijk flauw, maar als die beestjes zich amuseren, amuseer ik mij als kijker gewoon mee. Stevig aangedikte personages, cliché verhaaltje, leuke beestjes.

Veel valt er verder niet over te zeggen. 't Is geen geweldige film, wel lollig. Voor zover je van dit soort gedoe houdt.

nu word het niet meer leuk een 2,0. erg jammer want de andere 2 waren erg leuk

avatar van rondh
BOND31 schreef:

Hij lijkt nu nog net 11 (hoewel in blood diamond lijkt iets ouder)

avatar van uberjason
qua lachsalvos is dit deel toch wel de leukste, en ik vind hun langere vacht ook mooier dan voorheen, DiCaprio, is en was toen al een beetje een irritant kereltje (sorry fans) maar hij deed het niet onaardig in deze Critters. net als bij de Chucky films komen de mormeltjes steeds wat meer in beeld, wat de film zeker goed doet. een teleurstelling in deel 4 want daar zie je ze bijna helemaal niet.

deeltje 3 is de laatste critter-film die de moeite waard is, daarna gewoon weer met deel 1 beginnen

Zichtbaar goedkoper dan zijn voorgangers, maar nog best geinig. De films worden steeds iets minder; benieuwd of deel 4 verder afglijdt.

Ik heb de trailer gekeken maar ik denk niet dat ik deze film hoef te zien. Lijkt me niet de moeite waard! x')

dit deel is het grappigst van alle delen . maar wel minder spannend dan de vorige delen. maar verders wel leuk.

avatar van stephan73
Een stuk minder slecht dan ik me kon herrinneren. Het verhaal is leuk, maar niet bijzonder. De acteurs doen het leuk en het is geinig om Leonardo DiCaprio te zien in een vroeg rolletje.
Het leukste aan de film zijn de Critters zelf. Ze doen me in dit deel meer denken aan de Gremlins in Gremlins 2.
Gewoon een leuke sci-fi / komedie!

avatar van Friday the 13 th
Even leuk als deel 2, maar de Critters zijn hier veel meer in de weer. Je ziet ze ook véél langer in beeld en ze zijn hier extra schattig in (klinkt raar). Ik vind het supergrappig om ze bezig te zien. De humor van de Critters is wel iets minder, maar hun aanwezigheid maakt veel goed. Ze deden mij ook aan de Gremlins denken, zeker die ene met dat wit stukje haar. Lijkt een beetje op die gremlin met zijn witte kuif.

Verder kunnen we een jonge Leonarde Dicaprio bezig zien en enkele grappige personages zoals Rose. Geen slechte vervolg dus!

avatar van dutchtuga
Critters 3 heeft een obligaat uitgangspunt voor een tweede vervolg. De Critters verhuizen naar de grote stad! Dit kan voor veel leuks zorgen, echter krijgen we maar weinig van een grote stad te zien. De setting blijft jammer genoeg beperkt tot een gebouw. Daar vergaat dan de grootste troef, want verder bewandelt dit derde deel de bekende weg. De 'crites' krijgen hier weer wat meer screen time, wat de film enkel daarom al de moeite waard maakt. Het blijven leuke beestjes, maar echt grappig of echt sfeervol wil Critters 3 nooit worden. Gemiddeld vervolg.

avatar van Aapje81
Het is dat ik die beestjes wel schattig vind maar hier had ik het zo ongeveer wel gezien met deze reeks.

avatar van Pete_033
Ik ben de Critters reeks weer aan het bekijken en heb onlangs deze film voor het eerst in 10 (of om en de nabij) jaar weer eens gezien en hij viel mij niet tegen.

Critters kun je zien als de tegenhanger van Gremlins.

Wat opviel aan deze film is dat hij heel anders is dan de eerste 2 (de beste delen). Dit deel richt zich veel meer op de humor. De Critters komen over zoals de Gremlins. Ze hebben de grootste lol en vreten zich vol met van alles. Wat ze maar te pakken kunnen krijgen. Het liefst hebben ze levend vlees.

In de voorgaande delen kwamen de Critters nog over als gevaarlijke monstertjes (ook wel stekelvarkentjes genoemd) from space met kleine scherpe tandjes die je in een mum van tijd kaalvreten. In dit derde deel is de focus duidelijk meer gericht op de humor. De Critters zijn wat groter en dikker (en zien er ook nepper uit). Het zijn net kleine Amerikanen die alleen maar kunnen zuipen, vreten en tv kijken

Dit levert wel leuke scenes op zoals de scene waarin de stiefvader een kamer binnengaat en de Critters op de bank ziet zitten. Ze zijn een programma op tv aan het kijken en hoe kan het ook anders het is een kookprogramma over het bereiden van vlees. De scene in de keuken, die wat lang draderig overkomt, doet erg denken aan de eerste Gremlins. De Critters eten alles wat ze maar te pakken kunnen krijgen. Een van de Critters heeft een witte lok, een verwijzing naar Stripe uit Gremlins?

In dit deel komen we ook wat meer over de Critters te weten. Zoals het om hulp roepen van de Critter genaamd ‘Blacky’, ze hebben blijkbaar ook namen onderling. Een oorverdovend geluid wat glas kapot doet knappen. Ook best vreemd dat een Critter om hulp roept. Het zijn toch monsters? Het als een gek ronddraaien om snelheid te kweken en te stuiteren als een pingpongbal is ook iets wat we nog niet echt hadden gezien. Tevens komen we er op het eind achter dat dit de allerlaatste van hun soort zijn.

Het verhaal is slecht. Er is eigenlijk niet echt een verhaal. Het gaat om de Critters en daarvoor kijk je de film ook. De acteurs zijn ook slecht. De film zal vooral bekend zijn om het feit dat dit de eerste is met Leonardo DiCaprio en in die tijd vond ik hem nog een irritant ventje. Gelukkig heeft hij zich goed ontwikkeld en vind ik het nu een van de betere acteurs. Wat ook een gemis is in de film is de afwezigheid van de premiejagers.

Critters 3 en 4 is een groot verhaal en is gelijktijdig opgenomen. Een van de grootste minpunten is het einde van deel 3.

Als je de eerste 2 goed/leuk vond dan moet je deze minimaal 1x hebben gezien.

avatar van Spetie
Toch wel een stukje minder weer en zo lijkt de lijn naar beneden duidelijk ingezet.

Ik vond het wel een goede keuze om de setting van het platteland naar een stad te verplaatsen. De Critters zelf krijgen deze keer weer wat meer aandacht en dat levert soms wel wat leuke momenten op.

De personages zelf stellen wederom weinig voor en dienen vooral als opvulling. Veel doden vallen er ook niet. Dat gebeurt vooral in de eerste helft. Tweede helft is op dat gebied wat tammer. De laatste vijf minuten zijn trouwens ook erg matig. Een typisch voorbeeld van hoe je een aftiteling totaal kan verpesten.

Maar ach we hebben ons nog wel enigszins vermaakt en die bowlingscene met de Critters, was trouwens wel echt lachen geblazen.

avatar van DVD-T
Best een steady reeks.

Eigenlijk net zo goed als het tweede deel. Alhoewel sommige situaties hier wel een beetje flauw worden is het toch genoeg tongue in cheek om leuk te blijven. Dit keer nemen de kleine rotzakken een appartement over. Hieruit volgen toch de leukste momenten van de film. Veel van de technieken die destijds mogelijk waren houden zich nog erg goed staande. Altijd leuk om te zien wat de critters van plan zijn.Een van DiCaprio's eerdere acteerwerkjes is ook nog niet eens zo slecht.

avatar van Phantasm
Het niveau begint te zakken, maar het valt voor een keertje te doen.

iets minder dan de vorige delen.maar nog steeds vermakelijk.en wat lachwekkender.

avatar van Filmkriebel
De ruimte-stekelvarkens zijn terug en bezetten een appartementsgebouw. De enige reden om deze horrorkomedie te bekijken is omdat DiCaprio er zijn eerste hoofdrol in speelt. Hij was toen een jaar of 16. Verder is dit een redelijk flauwe Gremlins variant... Waar de eerste Critters film nog op horror mikte, is dit hier niet het geval meer.

Critters : 2,5*
Critters 2 : 2,5*
Critters 3 : 2*

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Op zich geen hele slechte keuze om voor een andere setting te kiezen, het plaatsje uit de eerste twee films hebben we nu wel gezien. Dus krijgen we Critters in de grote stad. Of nou ja, vooral Critters in een appartementencomplex. In dit appartementencomplex leren we allerlei figuren kennen, waarvan we weten dat ze straks Critter-voer gaan worden. Als uiteindelijk blijkt dat bijna iedereen blijft leven mogen we best wat teleurgesteld zijn in die rollende vreetzakjes. Schijnbaar vinden ze afwasmiddel toch lekkerder? Alsnog is er genoeg screentijd voor de beesten, want ditmaal is weinig tijd voor de premiejagers. Als we geen hongerige monstertjes zien, dan zien we allerlei personages, waaronder een Sarah Connor-kloon (waarschijnlijk wel het leukste personage in de film), een oud stel, een zwaarlijvige en luide dame en ons vrij saaie hoofdpersonage. Maar het meest memorabel is nog wel haar ‘love interest’ Josh. Niet vanwege zijn persoonlijkheid, maar omdat het één van de eerste filmrollen is van Leonardo DiCaprio. Zo zie je maar hoe uiteenlopend het soms kan lopen; de ene jonge hoofdrolspeler wordt een superster en wint Oscars, de ander speelt de hoofdrol in The Mangler Reborn.

2,5 sterren.