• 10.590 nieuwsartikelen

Gesproken taal: Engels, Frans, Hindi, Japans, Russisch, Spaans en Roemeense

Releasedatum: 9 december 2021

• Netflix Bekijk via Netflix

Plot Don't Look Up

"Based on truly possible events."

Wanneer astronoom Randall Mindy en zijn stagiaire Kate ontdekken dat een komeet over zes maanden een einde zal maken aan het leven op Aarde, nemen ze direct contact op met NASA en maken ze een afspraak met de Amerikaanse president. Die kan dit slechte nieuws niet gebruiken in de aanloop naar de verkiezingen en besluit voorlopig geen actie te ondernemen. Samen met ruimtedefensiexpert Dr Oglethorpe besluiten ze hun bevindingen te lekken maar de media, maar dat blijkt niet het verwachte effect te hebben.

Social Media

Benedict Drask

avatar van mirjo 2

mirjo 2

Satire = humor = comedy.

Hmmm. De = tekentjes werken beide kanten op, wat impliceert dat comedy=satire.

Niet mee eens dus; satire is een specifieke vorm van comedy. Je zult met mij eens zijn (hoop ik) dat een film als Don't look up totaal wat anders is dan een film als bijvoorbeeld Home Alone of Dumb and Dumber, ik noem maar wat dwarsstraten, die ook beide comedy als omschrijving hebben. Zet er dan gewoon "satire" neer. Dat is duidelijk.

avatar van Uier

Uier

• 1916 berichten

mirjo 2 schreef:

satire is een specifieke vorm van comedy.

Dat klopt. Het valt dus terecht binnen het comedy genre. In jouw ogen moet je het hele genre versplinteren, want er vallen zoveel subgenres binnen comedy. Zwarte comedy, stoner comedy, flauwe comedy, satirische comedy, horror comedy, en vast nog tientallen type comedyfilms.

Dat het gecombineerd is met drama als aanduiding zou je toch duidelijk moeten maken dat je niet met een Dumb & Dumber type humor te maken hebt.

avatar van frans123

frans123

Walter S. schreef:

Ben ik er weer ingetrapt, al dat negatieve geneuzel hier en (mede) daardoor nu pas deze film gezien.

Geweldige sarcastische blik op de mensheid en op de mensen met macht in het bijzonder. Eén van de beste en leukste films die ik in tijden gezien heb!

Never trust a Moviemeter recensie!

Behalve de mijne, dat blijft de enige waar ik altijd van op aan kan.

Eens . MM-recensies neem ik al heel lang niet serieus. Vooral als het gaat om extremen 0,5*-5*.

avatar van frans123

frans123

The Oceanic Six schreef:

Of jij mist het vermogen om een topacteur te herkennen? Denk dat 95 procent van zijn films hoog gewaardeerd zijn. En hij is ook gewoon een Oscarwinnaar.

A- acteurs zijn acteurs die een film dragen. Een B film draaglijk maken , een A film nog beter maken. Maar er zijn er maar weinigen , Christopher Walken bijvoorbeeld. Johny Depp. Beide merendeels slechte films maar ze houden je aan het doek /buis gekluisterd. Ik zag onlangs een B film, waardeloos , maar een acteur hield je bij de les. ( Dennis Hopper) Tommy Lee jones is ook zo'n acteur ( ik zag m in een tenenkrommend slechte Western maar Tommy top!!). Prijzen, volle zalen, hoge ratings zegt niks. De mening van de kritiekloze Meute. Di Caprio heeft ijzersterke rollen vertolkt,maar ook zwakke Een acteur is afhankelijk van tekst/ script / regisseur./sfeer op de set Dat is soms te merken aan de performance. Ik wil de film zeker zien maar alles in de hoek van humor/ satire kan je beter overlaten aan bv Engelsen, Fransen , Skandinavïers en slaat Hollywood vaak pijnlijk de plank mis.; net niet. Ben benieuwd.