• 15.855 nieuwsartikelen
  • 178.554 films
  • 12.249 series
  • 34.035 seizoenen
  • 648.283 acteurs
  • 199.157 gebruikers
  • 9.381.481 stemmen
Avatar
 
banner banner

Skyfall (2012)

Actie / Thriller | 143 minuten
3,62 3.841 stemmen

Genre: Actie / Thriller

Speelduur: 143 minuten

Alternatieve titel: Sky Fall

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten

Geregisseerd door: Sam Mendes

Met onder meer: Daniel Craig, Judi Dench en Javier Bardem

IMDb beoordeling: 7,8 (767.482)

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 31 oktober 2012

Plot Skyfall

"Think on your sins."

Bonds loyaliteit aan M wordt op de proef gesteld als ze achtervolgd wordt door haar verleden. Als de MI6 vervolgens onder vuur komt te liggen is Bond genoodzaakt de bedreiging op te sporen en te vernietigen, ongeacht de hoge persoonlijke prijs die dit met zich mee brengt.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Alle Media

Video's en trailers

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van Meneer Bungel

Meneer Bungel

  • 13163 berichten
  • 0 stemmen

@ Redlop: die heb ik inmiddels ook gehoord. Wel aardig, maar ik heb denk ik iets onbepaalds tegen de hele 'nieuwe' Daniel James Bond Craig franchise, inclusief soundtracks. -edit- Adele ken ik verder weinig van (en dat laat ik denk ik maar zo), maar wat betreft CC zet ik liever Badmotorfinger, Superunknown of Temple of the Dog nog een keer op.


avatar van Stephan

Stephan

  • 7891 berichten
  • 1387 stemmen

Daniel Craig is het beste dat Bond is overkomen... En gelukkig zei ik dat al voor CR uitkwam


avatar van megaman

megaman

  • 1484 berichten
  • 229 stemmen

Voor de Bond fans:

YouTube - Everything or Nothing ? The Untold Story of 007 (2012)

Echt een must-see! Best wel ontroerend ook. Vooral het stukje waarin de oude 'Cubby' Sean Connery aan de lijn had en vertelde: 'we hebben toch iets moois gemaakt samen'. Vervolgens zei hij 'I love you' waarop Sean antwoorde 'i love you too'. Twee goeie vrienden Vooral mooi omdat Connery een tijd afstand had gedaan van 007 en toch weer contact opnam met de oude Broccoli.


avatar van Meneer Bungel

Meneer Bungel

  • 13163 berichten
  • 0 stemmen

Stephan schreef:

Daniel Craig is het beste dat Bond is overkomen...

Niet mee eens dus, al kan ik best begrijpen dat deze brandpimp er bij velen makkelijk in gaat.

Stephan schreef:

En gelukkig zei ik dat al voor CR uitkwam

Want anders...?


avatar van Stephan

Stephan

  • 7891 berichten
  • 1387 stemmen

Meneer Bungel schreef:

(quote)
Niet mee eens dus, al kan ik best begrijpen dat deze brandpimp er bij velen makkelijk in gaat.

(quote)
Want anders...?

Krijg ik billenkoek?


avatar van Meneer Bungel

Meneer Bungel

  • 13163 berichten
  • 0 stemmen

Stephan schreef:

Krijg ik billenkoek?

Ik vraag het maar...


avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

  • 31157 berichten
  • 5452 stemmen

megaman schreef:

Nou had ik een vraagje aan jou Waarom zou het totaal geen probleem geweest zijn om de gunbarrel vooraan te stoppen in een vrij serieuze (en soms zelfs bloederige) Bond film als License To Kill, net als bij al die andere Bond titels? From Russia With Love is ook totaal anders dan Moonraker en On Her Majesty's Secret Service kun je al helemaal niet naast Die Another Day zetten. Wat ik er mee wil zeggen is dat, ondanks dat er veel verschil zit tussen de Bond vertolkers en de films, ze wel altijd met die vette barrel beginnen. Met de nadruk op beginnen. Daar deden ze echt niet krampachtig over zoals jij dat graag ziet, dat was gewoon een traditie en de mensen wisten niet beter. Zelfs het controversiële Casino Royale begon met de gunbarrel. Ook dat vond niemand krampachtig

Van mij mag dat zeker vooraan, als dat voor velen een vereiste is om een goeie Bondfilm te maken, why not! Alleen maak ik me er niet druk in als die achteraan komt. Bekijk het als een reeks van ingrediënten die passen in een Bondfilm (Aston Martin, Walther PPK, Q, Monneypenny, Bill Tanner, Felix Leiter, gadgets, kaarten, ....) Je hebt sowieso een Bond, Bondgirl, vijand en M nodig. Maar verder hoef je niet per se alle ander ingrediënten toe te voegen. Je hebt er uiteraard enkele nodig, maar het moet niet verplicht (vandaar mijn woordkeuze 'krampachtig') maar ze moeten passen in het verhaal. Dat is meteen de reden geweest waarom Casino Royale zo'n succes had.


avatar van Sergio Leone

Sergio Leone

  • 4415 berichten
  • 3100 stemmen

Film Pegasus schreef:

Maar verder hoef je niet per se alle ander ingrediënten toe te voegen. Je hebt er uiteraard enkele nodig, maar het moet niet verplicht (vandaar mijn woordkeuze 'krampachtig') maar ze moeten passen in het verhaal.

De gunbarrel heeft niets met het verhaal te maken en kan dan ook niet op eenzelfde niveau geplaatst worden als bv personages. De gunbarrel dient gewoon om meteen de toon te zetten. Als ik denk aan een gunbarrel op het einde is dat om met een knal te eindigen, terwijl een Bondfilm sowieso al met een climax moet eindigen.

Zie je Casino Royale bv al eindigen met een gunbarrel nádat Daniel Craig "Bond, James Bond" zegt? Dan zou je met zo'n opgepropt einde zitten.


avatar van SnakeDoc

SnakeDoc

  • 4687 berichten
  • 2243 stemmen

Morgen gaat ie dan eindelijk in première in London. Erg benieuwd naar de eerste echte reacties.


avatar van kos

kos

  • 46702 berichten
  • 8858 stemmen

Buitengewoon saai nummer. Kan hem nu a niet meer aanhoren.


avatar van wapner

wapner

  • 86 berichten
  • 0 stemmen

SnakeDoc schreef:

Morgen gaat ie dan eindelijk in première in London. Erg benieuwd naar de eerste echte reacties.

So am I.


avatar van Redlop

Redlop

  • 8961 berichten
  • 3566 stemmen

Michael G. Wilson heeft ook weer een klein rolletje.


avatar van megaman

megaman

  • 1484 berichten
  • 229 stemmen

Klopt, ik herinner me vooral dat stuk in Tomorrow Never Dies waar hij op dat scherm is te zien als generaal dacht ik. Wel leuk voor de fans om hem er uit te pikken. In Quantum of Solace zat hij een krantje te lezen vlakbij een balie.

Check dit:

YouTube - Skyfall - Quartermaster Clip (HD)

Deze scene maakt voor mij veel goed na het tegenvallende QoS. Het is natuurlijk niet de good old Desmond, maar hij probeerd er dan ook niet krampachtig op te lijken zoals Cleese deed in Die Another Day.


avatar van AmazingPP

AmazingPP

  • 2524 berichten
  • 1859 stemmen

Ik hoop dat de nieuwe Bond beter is dan de laatste, want dat vond ik ronduit een flutfilm. Als hem tenminste kon kijken met die constant bewegende camera. En waar was het verhaal? Ik dacht na twee uur lang: "Waar heb ik nu uiteindelijk naar zitten kijken?" De titelsong van Adele is in ieder geval super. Wat een pracht nummer! Echt een Bond-nummer, maar ook een Adele nummer!


avatar van JohnWilliams

JohnWilliams

  • 7504 berichten
  • 1006 stemmen

AmazingPP schreef:

Ik hoop dat de nieuwe Bond beter is dan de laatste, want dat vond ik ronduit een flutfilm.

Believe me...deze wordt 100 x beter.


avatar van sportfan27

sportfan27

  • 386 berichten
  • 295 stemmen

AmazingPP schreef:

Ik hoop dat de nieuwe Bond beter is dan de laatste, want dat vond ik ronduit een flutfilm. Als hem tenminste kon kijken met die constant bewegende camera. En waar was het verhaal?!

Als je Casino Royale eerst kijkt en Quantum er meteen gelijk achteraan scheelt het al een hoop...mijn ervaring althans. Quantum is een direcht vervolg van C.R. Als C.R. niet meer vers in het geheugen ligt is Quantum lastig te volgen op momenten.

Ben zeer benieuwd naar Skyfall.


avatar van disneystore

disneystore

  • 1760 berichten
  • 0 stemmen

Ik heb Casino Royale gezien een jaar of 2 geleden, maar aan Quantum of Solace heb ik me nooit gewaagd. Volgt deze op? Is het beter om Casino Royale nog eens te zien voor deze en Quantum of Solace erna bij te nemen of ga ik Skyfall gewoon kunnen volgen zonder zijn voorganger gezien te hebben?



avatar van de vlo

de vlo

  • 3 berichten
  • 19 stemmen

De beste James bond tot nu toe volgens de volkskrant.


avatar van JohnWilliams

JohnWilliams

  • 7504 berichten
  • 1006 stemmen

de vlo schreef:

De beste James bond tot nu toe volgens de volkskrant.

Eerst zien dan geloven zeg ik altijd maar Ze overdrijven nogal vaak bij die krant dus niet echt een betrouwbare bron


avatar van handelaar

handelaar

  • 272 berichten
  • 79 stemmen

Bond neemt zich met Graig veel te serieus. In tijden met Moore had je actiespektakel met een knipoog en dat paste veel beter in zijn jasje want het blijft tenslotte een groot comic spektakel daar moet je geen shakespear van maken.

Agent Harry Tasker in True Lies had voor mij lekker door moeten gaan als antwoord op de steeds serieuzere Bonds onder regie van James Cameron: daverende actie, foute boeven, mooie vrouwen, een onoverwinnelijke held en een hoop humor. Een combinatie die ik sinds Graig's intrede nimmer meer gezien heb.


avatar van mjk87

mjk87 (moderator films)

  • 14544 berichten
  • 4523 stemmen

Met Moore ging het soms over het komische heen. Connery was goed, Brosnan had stijl, Craig is waarschijnlijk de beste acteur, niet de beste Bond. Vooral in QoS, wat een verschrikking.

Een bondfilm moet ook een bondfilm zijn, niet een zoveelste (overigens slecht geschoten en warrig gemonteerde) actievehikel zoals QoS. Neemt niet weg dat de kaarten voor de nachtpremière zijn besteld, aan tradities moet je immers niet komen.


avatar van Crook

Crook

  • 699 berichten
  • 1599 stemmen

schijnt 1 lange reclamespot te zijn deze nieuwe 007


avatar van %%%%%%

%%%%%%

  • 2543 berichten
  • 1234 stemmen

de vlo schreef:

De beste James bond tot nu toe volgens de volkskrant.

De film-recenties van de kranten in Nederland zijn toch maar een pot nat.


avatar van mjk87

mjk87 (moderator films)

  • 14544 berichten
  • 4523 stemmen

Ik ben altijd meer benieuwd naar de mening van Dennis van Dessel.


avatar van AGE-411

AGE-411

  • 10342 berichten
  • 750 stemmen

handelaar schreef:

Bond neemt zich met Graig veel te serieus. In tijden met Moore had je actiespektakel met een knipoog en dat paste veel beter in zijn jasje want het blijft tenslotte een groot comic spektakel daar moet je geen shakespear van maken.

Agent Harry Tasker in True Lies had voor mij lekker door moeten gaan als antwoord op de steeds serieuzere Bonds onder regie van James Cameron: daverende actie, foute boeven, mooie vrouwen, een onoverwinnelijke held en een hoop humor. Een combinatie die ik sinds Graig's intrede nimmer meer gezien heb.

Zeg jij?

Kijk naar de eerste bondfilms. Die zijn ook serieus.

Als ik een onserieuze actiefilm wil zien waar kogels in't rond vliegen, bloed rijkelijk vloeit, en de onzichtbare auto's gezellig rondrijden, dan zet ik mijn TV op zaterdagavonds wel op VIER. Daar hoef je bond (ooit een stijlfiguur) niet in te betrekken.


avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 60517 berichten
  • 4107 stemmen

AGE-411 schreef:

(quote)

Zeg jij?

Kijk naar de eerste bondfilms. Die zijn ook serieus.

Als ik een onserieuze actiefilm wil zien waar kogels in't rond vliegen, bloed rijkelijk vloeit, en de onzichtbare auto's gezellig rondrijden, dan zet ik mijn TV op zaterdagavonds wel op VIER. Daar hoef je bond (ooit een stijlfiguur) niet in te betrekken.

Of kijk Die Another Day nog eens....


avatar van AGE-411

AGE-411

  • 10342 berichten
  • 750 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Of kijk Die Another Day nog eens....

Die komt een dezer dagen nog eens voorbij. Veel slechter dan de vorige kijkbeurt kan het alvast niet worden (0,5*).

De belangrijkste voorwaarde voor een goede bondfilm is dat de film niet 'stijlloos' is.

--

Voor wat het waard is:

IMDB: Ratings: 8.6/10 from 3,999 users


avatar van JohnWilliams

JohnWilliams

  • 7504 berichten
  • 1006 stemmen

Crook schreef:

schijnt 1 lange reclamespot te zijn deze nieuwe 007

Zolang het maar niet irritant wordt tijdens de film


avatar van DonPeliculón

DonPeliculón

  • 775 berichten
  • 980 stemmen

%%%%%% schreef:

De film-recenties van de kranten in Nederland zijn toch maar een pot nat.

Mwa, de Volkskrant vind ik nog vrij goed. Zegt me in ieder geval meer dan het AD, die laaiend enthousiast waren en vervolgens vier sterren geven, iets wat daar elke week wel voor een aantal films gegeven wordt.

Gerelateerde tags

spiongeheim agentsociopathpolice impersonator mi6moordenaarart gallerybritish secret serviceimaxuzi booby trapimpersonating a police officermacaokomodo dragon007: (2012)智破天凶城 intensevibrant