Tomorrow Never Dies (1997)

3,06 (1900)
1900 stemmen

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Actie / Avontuur

geregisseerd door Roger Spottiswoode
met Pierce Brosnan, Jonathan Pryce en Michelle Yeoh

Iemand zet de wereldmachten tegen elkaar op en alleen James Bond kan dit stoppen. Wanneer een Brits marineschip op geheimzinnige wijze tot zinken wordt gebracht, lijkt de aarde op wereldoorlog III af te stevenen totdat James Bond op het spoor komt van het misdadig genie Elliot Carver, een machtige mediabaron, die van het misdadig manipuleren van wereldschokkende gebeurtenissen zijn vak heeft gemaakt. Na een verzoek om hulp aan Carvers vrouw, de sexy Paris, komt Bond in contact met een agente van de Chinese geheime dienst. Wai Lin die over een flink aantal dodelijke capaciteiten beschikt. Samen met haar komt hij terecht in een aantal explosieve acties en adembenemende achtervolgingen in een poging om Carver van zijn laatste nieuwsartikel af te houden: oorlog tussen China en Groot-Brittannië.

avatar van feanaro surion
De slechterik is cool. De leukste slechterikken zijn trouwens nog steeds echte gekken die simpelweg de wereld over willen nemen.

avatar van Tenshinhan
Een goed Bondeinde voor de film wellicht,

Het einde is toch typisch Bond?

die actiescene's aan boord van de Stealthboot zijn te doorsnee en Bond onwaardig

Totaal niet mee eens. Ik vind die scènes juist erg mooi gefilmd.

de schurk is geen partij voor Bond

Lol, maar dat is er geen één, want ze eindigen allemaal dood of in de gevangenis in het beste geval.

en de manier waarop Yeoh gered wordt hebben we niet meer zo sterk gezien sinds Sneeuwwitje!
Mooi toch?

avatar van thunderball
Einde heeft totaal geen klasse, is meer Die Hard3 of 'n Schwarzenegger standaardfilm.

Nee, ik ben cool, de schurk is een zeikerig mietje, die dingen roept als delicious.

En Yeoh, of te wel Wai Lin, is feitelijk al lang verdronken (was in DAD ook al zo bezopen).

avatar van davidov
thunderball schreef:

Klopt

Blofeld rent op zn teentjes weg met een poes in zn armen, Carver vloekt en tiert omdat zn duitse schurken het werk niet doen. Wie is er een mietje?

Mwah... tijd in films staat niet gelijk aan de werkelijkheid, dat zou je toch moeten weten

avatar van thunderball
Nee, die poes is juist altijd tegen het einde van de film op mysterieuse wijze verdwenen, om in de volgende aflevering weer prompt aanwezig te zijn, da's juist het aller geheimzinnigste van alle mysteries uit deze reeks!!!

jack-sparrow
erg goede film.
super film zelfs.
vooral de achtervolgings scenes zijn fantastisch
ik blijf bij mijn nummer van 4.0

avatar van IcU
IcU
Een van de beste bond films, naar mijn mening. De actie is erg gaaf, en de muziek is in tegenstelling tot Goldeneye erg goed. Verhoog mijn cijfer naar 4 *en

Movie_fan#
Dankje U-96 goed filmpje!

Movie_fan#
Erg leuke film maar weer is herkeken, met name door die trailer Brosnan doet het ook hier weer leuk terwijl ik goldeneye met hem een stuk beter vond. De scene in die garage met de bmw is echt heel leuk gedaan!
Deze schurk vind ik de leukste van alle schurken waartegn brosnan de aarde moet redden. Het eind is inderdaad wat zwakjes maar verder een goede jb-film!

avatar van U-96
De scene in die garage met de bmw is echt heel leuk gedaan!

Absoluut. M'n favoriete scene uit alle Brosnan-films. Ooh, die auto

Movie_fan#
Ja wel leuk gedaan maar erg lelijk beeld en een neppe bond enz. Maar goed gezocht

avatar van megaman
er gingen meerdere Bond films door m'n hoofd bij het kijken van TND.

The Man With the Golden gun:

Azië, paddestoelrots en schip, droge humor van Brosnan vergelijkbaar met Moore (gestuntel in TMB waarneer ze geboeid en al een voertuig willen pakken).

The Spy Who Loved Me:

eindelijk weer een Super Villain (Blofeld, Stromberg, Drax) in een gigantische basis of voertuig. in TSWLM was het Atlantis, en hier is het die Stealth boot. beide op het water. en...Brosnan in een marine pak (zie Moore in TSWLM).

ik vond TMN nog het meest een TMWTGG-look-alike. Brosnan was veel droger dan in Goldeneye. vooral de opmerkingen bij Q als Bond een vrouwenstem hoort. beetje de Moore Bond onder de Brosnan films.

avatar van murtcelP

Ik vind het 1 van de vetste Bond-auto's uit de serie
Het idee om 'm op afstand bestuurbaar ter maken is echt goed en levert en hele mooie achtervolging op!
Heb de auto in Kerkrade in het Industrion in het echt gezien, echt een vette bak!

ik heb hem daar ook gezien was ook wel leuk die tanden van jaws te zien en het pistool uit twine

avatar van U-96

Gaaaaf. Is die auto ook volledig bepantserd?

U-96 schreef:

Gaaaaf. Is die auto ook volledig bepantserd?
ja met raketten en al

avatar van murtcelP
joostie schreef:
ja met raketten en al

Ja, idd, alle snufjes aan de auto zijn te zien, zoals de raketten op het dak, de spikes die van achter de auto vallen en de cirkelzaagjes onder het BMW-logo voorop.
Ook is te zien waar de bestuurder van de auto in de film gezeten heeft tijdens het filmen van de achtervolging. Een stuk van de achterbank is verwijderd zodat daar op een niet zichtbare plaats iemand de auto kon besturen.

avatar van U-96
Ik weet al waar m'n vakantiegeld dit jaar naartoe gaat.

avatar van pjutter
leuke en boeiende bond film,
goede soundtrack,
en daphne deckers was toch ook wel grappig om te zien.
sorry hoor maar ik vond de auto echt oerlelijk!
wat een verschil met de Z3 uit Goldeneye!!

leuke film

heerlijk die scene met die auto in de parkeergarage, vind het een goede bond film, heb altijd genoten van pierce als bond, heel jammer dat er geen andere films meer van hem komen.
deze film is niet mijn favo bond film maar wat mij betreft wel goed genoeg om een waardig lid van de collectie te mogen zijn!
3,5 **

Vaig
Van wie is nou precies de soundtrack van deze film. Sherryl Crowe??

Alast bedankt

Vaig schreef:
Van wie is nou precies de soundtrack van deze film. Sherryl Crowe??

Alast bedankt

Crowe heeft de titelsong gemaakt en gezongen, David Arnold de soundtrack (= de instrumentale muziek), zie ook musicmeter.

avatar van Rocco1984
Die BMW is echt vet getuned man, met opgepompte banden. En verlaagde ventieldoppen. Ik snap niet hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen. Veel mooier dan die Austin Martin.

Rocco1984 schreef:

jij gaat zeker ook liever bij de MacDonalds eten dan in een goed restaurant??!!

Hartelijk dank Thunderball

jayytjee
lekker jb film , lekkere actie en gewoon een top bond die pierce brosnan
***1/2

Vaig
Vond t wel een aardige film. Maar zeker niet de beste Pierce movie. Vond Golden Eye in ieder geval een stuk beter.

Parkeergarage scene ongeevenaard!

Eindwaardering 3 sterren