Tomorrow Never Dies (1997)

3,06 (1900)
1900 stemmen

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Actie / Avontuur

geregisseerd door Roger Spottiswoode
met Pierce Brosnan, Jonathan Pryce en Michelle Yeoh

Iemand zet de wereldmachten tegen elkaar op en alleen James Bond kan dit stoppen. Wanneer een Brits marineschip op geheimzinnige wijze tot zinken wordt gebracht, lijkt de aarde op wereldoorlog III af te stevenen totdat James Bond op het spoor komt van het misdadig genie Elliot Carver, een machtige mediabaron, die van het misdadig manipuleren van wereldschokkende gebeurtenissen zijn vak heeft gemaakt. Na een verzoek om hulp aan Carvers vrouw, de sexy Paris, komt Bond in contact met een agente van de Chinese geheime dienst. Wai Lin die over een flink aantal dodelijke capaciteiten beschikt. Samen met haar komt hij terecht in een aantal explosieve acties en adembenemende achtervolgingen in een poging om Carver van zijn laatste nieuwsartikel af te houden: oorlog tussen China en Groot-Brittannië.

avatar van Jordy
Standaard Bond-filmpje, voegt niks toe aan de voorgaande delen. 2 en een halve ster.

neo (crew)
ben ik het niet mee eens Jordy
deze film voegt juist echt spectaculair actiescenes toe die in de oudere bonds nog niet konden worden toegevoegd,zoals de afstandbestuurbare auto.er zit aardig wat humor in de film en bond-girls zijn ook ok.bij deze film zat dan wel weer betere muziek.jonathan pryce vind ik wel een beetje magertjes,maar trouwste volgeling gruber is wel cool.

avatar van Jordy
voegt niets toe aan bv. Goldeneye, vond ik

Ik vond het plot echt belachelijk slecht.

De auto deed tenminste deze keer nog iets, want in Goldeneye reed ie alleen maar even over een weg en dat was het wel (hij werd langer geintroduceerd dan gebruikt). Voor de rest vond ik deze film zonde van het talent van Michelle Yeoh

Leuke Bond-film. Spannend en niet zo standaard.

Ik haal die Bond films altijd door elkaar. Als ik er eentje gezien heb stem ik meteen, anders weet ik na een tijdje niet meer of ik 'm gezien heb...

een van de slechtste bond-films

tom
ziet er wel goed uit maar meer ook niet.
weer standaard

avatar van Ralfke
Het is niet meer de echte oude vertrouwde 007-film die we gewend waren, maar dat zal wel met de tijdgeest te maken hebben. Toch zeker wel om aan te zien.

neo (crew)
met in mijn achterhoofd nog het slechte the world is not enough, waagde ik het na 2 jaar maar weer eens om deze te kijken. is toch veel vermakelijker dan de vermoeiende film die hier op volgde.tot nu toe toch de leukste bondfilm met brosnan. verhoogt naar 3,5 sterren

het grootste minpunt van deze film is het gebrek aan een fascinerende schurk, Pryce als boze krantenmagnaat was niet erg vermakelijk.

waar blijven die bonds met schurken als Goldfinger, DR.no, largo en blofeld

want "what's a hero if he doesn't have a decent villain to fight with"

avatar van sn@ke
Deze bond vond ik wel goed hoor. Veel actie, een vleugje humor en voldoende spanning om te blijven boeien. Kortom een zeer goede bond. Ik ben de formule nog steed niet beu. 4*

avatar van Mischa
De eerste keer vond ik 'em maar niks. Blèèèèh! Doch...hoe vaker ik hem kijk, hoe beter ik hem vindt. Zelfs Pryce valt uiteindelijk wel mee, al had zijn karakter beter uitgewerkt kunnen worden. Dat punt geldt trouwens ook voor de verhouding tussen James en Paris Carver. Wat nou, semi-verloofd! Ik geloof er nondeju niets van!

avatar van davidov
ik ben het met je eens mischa....de eerste keer dat ik hem zag vond ik hem maar matig voor een 007 film, teveel "rond slingeren met die wapens" actie....alsof 007 de nieuwe arnold was.
Echter nu ik de film wat vaker heb gezien en als ik hem dan vergelijk met de 2 hierna (the world is not enough en die another day) dan valt deze eigenlijk wel mee. bond heeft voor de helft van de film nog zn oude stijl en charme (denk aan de carver meeting) en er is ook weer lekkere droge britse humor aanwezig, waar juist de 2 films hierna falen (die 2 zijn veeeels te amerikaans helaas).

avatar van The One Ring
De beste van Brosnan! Gewoon weer een leuke Bond.

3,5 sterren

Remi
ik vind die bond films een beetje standaard... jammer...
maar toch erg leuk

Deze vond ik eigenlijk de minste bond-film van Pierce Brosnan. Vind hem niet echt leuk in elkaar gezet. Voor mij blijft Goldeneye en Die Another Day de best van Brosnan !!!

avatar van davidov
geen verassing als ik naar je andere films kijk

[/vooroordeelmode]

TND is minder dan GE maar alsnog beter dan de 2 hierna....komt doordat deze film nog ietswat engels aandoet en nog stijl en humor heeft, iets wat ver te zoeken was in TWINE en al helemaal in DAD.

avatar van De GeuS
Het heeft de naam, maar het mist het "Bond" gevoel; 2,5*

Yak
Zeg, hij is nog niet afgelopen!

De GeuS schreef:

Het heeft de naam, maar het mist het "Bond" gevoel; 2,5*

lang niet zo erg als de 2 vervolgen

over sbs6: hoorde ze zeggen: heeft u nog tips voor de redactie bel dan (nummer hier). Ik dacht, kunnen we ze niet met ze allen het advies geven te stoppen met die rommel?

Wat een magere bond film is dit zeg, neem geen moeite hem uit te zitten!!
Leuke effecten en een luchtig gebeuren daar niet van, maar het bond-gevoel heb ik werkelijk nooit gekregen.
En een doorgedraaide John de Mol als vijand gaat er bij mij ook niet in!!
Nah vooruit omdat ik een bond fan ben 2.5!!

avatar van U-96
Tomorrow Never Dies is minder dan Goldeneye, maar alsnog een prima te pruimen Bondfilm. Het verhaal is misschien wel iets vergezocht, maar ergens toch geweldig; Een media-magnaat die een oorlog probeert te ontketenen tussen Groot-Brittannië en China, met de meest gemene manieren van dien.

Eén van de beste scènes blijft toch wel met die BMW-achtervolging in de garage. Die BMW vind ik toch wel het leukste uit de film. Hoe die mannen proberen die auto in te breken, maar dat het ze niet lukt, zelfs met zware mokers niet. Geweldig! Bond die dan met zijn mobiele telefoon de auto start, het raam in duikt en vanaf de achterbank de auto bestuurt. De gebruikelijke raketten en ander wapens in de auto komen natuurlijk van pas. Ook zo leuk dat die BMW uiteindelijk recht in een autohuurzaak terecht komt. Ben toch wel erg benieuwd wat Q z'n reaktie daarop zou zijn geweest.
Ook die achtervolging op die motor is geweldig

Ook erg leuk dat Joe Don Baker [Jack Wade] weer een rol kreeg in deze film. Ook een erg leuk personage.
Michelle Yeoh [Mai Lin] en Jonathan Pryce [Elliot Carver] doen het verder geweldig.
Stamper, de rechterhand van Carver, [Götz Otto] vind ik ook zo'n geweldig personage. Hij heeft humor en vooral die emotieloze blik in zijn ogen als hij mensen afmaakt heeft gewoon wat.

Hoewel ik de soundtrack erg goed vind [van Sheryl Crow] vond ik het introfilmpje toch wat minder. Het wijkt zoveel af van de eerdere introfilmpjes, maar dit maakt niet zoveel uit.

Hoewel ik altijd al zal zweren bij de oude Bondfilms ben ik de laatste tijd toch iets anders gaan denken over de Pierce-Bondfilms. Deze is de laatste die ik nog echt volledig te pruimen vind, maar sinds The World is not Enough ging het toch wel erg achteruit wat betreft de waarden die ik uit Bondfilms haal.

Toch maar verhoogd van 3.5 naar 4.0 sterren.

U-96 schreef:

Pryce vond ik echt een gewéldige badguy. Dat zelfingenomen smoelwerk, fantastisch!

avatar van davidov
ben het 100% met u96 en Yak eens, en had toevallig een uurtje geleden ook mn stem een half puntje omhoog gedaan.

avatar van U-96
Yak schreef:

Carver die Wai Lin kwaad maakt met een lullige opmerking waarna Wai Lin probeert hem te bevechten, maar tegengehouden wordt door Carver's mannen. Dan die bevegingen en geluiden die Carver daarna maakt met 'Pethetic'... Geweldig stukje! Inderdaad die smoel van 'm, echt geweldig.

U-96 schreef:

Dat was inderdaad het meest hilarische stuk in de hele film. Wie! Ho! Hwaaaa.... Ha-Hiaaaa!!... Pathetic.

avatar van davidov
Niet alleen dat stukje is leuk, maar ook het stukje waar hij opgewonden raakt als hij zn reporters mag vertellen van de gezonken boot. Of hoe hij doordraait als hij zn toespraak op tv aan het houden is....En natuurlijk niet te vergeten de verukkelijke opmerkingen die hij maakt als iemand weer eens zijn taak niet heeft afgemaakt.

Dat "mietje" van een villain staat toch wel in mn top 5 van de bond villains... mooi character zet Jonathan Pryce neer...

neo (crew)
Kom zeg, de Jimbo man was toch veel grappiger!