• 15.835 nieuwsartikelen
  • 178.425 films
  • 12.235 series
  • 34.018 seizoenen
  • 647.758 acteurs
  • 199.127 gebruikers
  • 9.379.002 stemmen
Avatar
 
banner banner

Die Another Day (2002)

Actie / Thriller | 132 minuten
2,88 2.717 stemmen

Genre: Actie / Thriller

Speelduur: 132 minuten

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten

Geregisseerd door: Lee Tamahori

Met onder meer: Pierce Brosnan, Halle Berry en Toby Stephens

IMDb beoordeling: 6,1 (238.901)

Gesproken taal: Engels, Koreaans, Kantonees, Duits, Spaans, IJslands en Italiaans

Releasedatum: 9 januari 2003

Plot Die Another Day

"He's never been cooler."

Tijdens een missie in Noord-Korea wordt James Bond verraden. Na zijn ontsnapping reist hij van Hong Kong naar Cuba en terug naar Londen met als missie de verrader te ontmaskeren en een oorlog te voorkomen. De achtervolging leidt hem uiteindelijk naar een paleis gelegen in IJsland. Bond ontdekt daar een nieuw hi-tech wapen met ongekende krachten.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Volledige cast

Acteurs en actrices

Video's en trailers

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van cornelis

cornelis

  • 4744 berichten
  • 681 stemmen

Redlop schreef:

Dat met dat visje was een grap...maar die onzichtbare auto niet.

Natuurlijk wel.


avatar van cornelis

cornelis

  • 4744 berichten
  • 681 stemmen

U-96 schreef:

(quote)

?

Ik denk dat jij de Brosnan films geen echte Bonds vindt, omdat je met een andere Bond bent opgegroeid. Wen er maar aan, in de rest van je leven zullen er vele (prima) Bonds volgen.


avatar van Wouter

Wouter

  • 18720 berichten
  • 3085 stemmen

roda schreef:

nou Wouter, vind je het verhaal in Die Another Day nou zo geweldig.

Eh... waarom denk je dat ik mijn mening zou veranderen? Overigens vind ik het verhaal niet het allersterkste aan deze Bond, hoor.

Maar waar ik echt van opkijk is dat je iets op te merken hebt over het acteren. Brosnan is lekker losjes, Toby Stephens de beste villain in tijden en de verder cast doet het ook prima.


avatar van Quentin

Quentin

  • 10202 berichten
  • 8556 stemmen

cornelis schreef:

(quote)

Waarom dan?

Ik vond het prachtig. Tuurlijk, ongeloofwaardig als wat dan ook, maar wel in Bond-stijl.

Omdat het te ver ging...... het is technisch gewoon vergezocht..... andere dingen uit bondfilms zijn misschien niet realistisch maar zijn technisch enigsins nog mogelijk.


avatar van Quentin

Quentin

  • 10202 berichten
  • 8556 stemmen

Trouwens ik vond de eerste helft tot zijn vrijlating echt goed, mooi en grauw. Daarna kwam juist een gehele tegestelling in het verhaal en werd het me allemaal veel te ver gezocht.


avatar van Wouter

Wouter

  • 18720 berichten
  • 3085 stemmen

Quentin schreef:

(quote)
Omdat het te ver ging...... het is technisch gewoon vergezocht..... andere dingen uit bondfilms zijn misschien niet realistisch maar zijn technisch enigsins nog mogelijk.

Een dingetje op de telefoon waardoor je je stem als die van een ander kan laten klinken?


avatar van Quentin

Quentin

  • 10202 berichten
  • 8556 stemmen

Wouter schreef:

(quote)

Een dingetje op de telefoon waardoor je je stem als die van een ander kan laten klinken?

Het ligt eraan binnen welke norm hett ligt voor mij: zulke dingen zij/waren misschien (toen) niet mogelijk, maar het is geen geheel onzinnig idee, een onzichtbare auto daarintegen is toch erg vergezocht.


avatar van Wouter

Wouter

  • 18720 berichten
  • 3085 stemmen

Vind het net zo onzinnig.


avatar van Wouter

Wouter

  • 18720 berichten
  • 3085 stemmen

Wat ik ook geweldig vond waren die diamanten in Yunes gezicht. Hele appartaten die je gezicht volledig kunnen veranderen, maar niet de diamanten die je na een explosie in je gezicht hebt zitten.

Heerlijke nonsens die ik alleen van Bond pik.


avatar van Quentin

Quentin

  • 10202 berichten
  • 8556 stemmen

Ik ga binnenkort de fim toch nog eens bekijken om te zien hoe ik erover denk...... Ik moet ook toegeven dat ik erg moe in de Bioscoop zat toen..... en de dvd nog steeds niet heb bekeken. Ik ga hem toch eens uit de kast halen


avatar van U-96

U-96

  • 11875 berichten
  • 2081 stemmen

cornelis schreef:

Ik denk dat jij de Brosnan films geen echte Bonds vindt, omdat je met een andere Bond bent opgegroeid.

Dat ben ik met je eens. Ik ben jaren opgegroeid door de oude Bondfilms, daarom dat ik de moderne niet zo zie zitten. Dat komt denk ik ook omdat ik wel hou van ouderwetse dingen (jaren 60, 70, 80)

Eigenlijk maakt het niet zo veel uit; deze discussie heeft als eindconclusie: Meningen verschillen, en dat is een natuurlijke zaak.


avatar van Redlop

Redlop

  • 8961 berichten
  • 3566 stemmen

De kwaliteit van een Bondfilm is voor mij afhankelijk van de Bondschurk.

Mijn favoriete Bondschurk is Michael Lonsdale als Hugo Drax in Moonraker. Aristocratisch, cynisch, welgemanierd, Oscar Wilde citerend en megalomanisch. Blofeld, Stromberg, Goldfinger, waren ook erg goeie. Zij vechten zelf niet maar hebben daar hun personeel voor.

Gustav Graves vind ik zelf teveel harde actiefilmschurk. Dat was ook de bedoeling denk ik. Over casting gesproken....Michael Madsen hoort al helemaal niet in een Bondfilm thuis.


avatar van Quentin

Quentin

  • 10202 berichten
  • 8556 stemmen

U-96 schreef:

Dat ben ik met je eens. Ik ben jaren opgegroeid door de oude Bondfilms, daarom dat ik de moderne niet zo zie zitten. Dat komt denk ik ook omdat ik wel hou van ouderwetse dingen (jaren 60, 70, 80)

Eigenlijk maakt het niet zo veel uit; deze discussie heeft als eindconclusie: Meningen verschillen, en dat is een natuurlijke zaak.

Ik ben dan opgegroeid met Pierce Brosnan (eigenlijk Timothy Dalton maar die heb ik niet bewust meegemaakt) maar mijn voorkeur gaat uit naar Sean Connery


avatar van Quentin

Quentin

  • 10202 berichten
  • 8556 stemmen

Redlop schreef:

Gustav Graves vind ik zelf teveel harde actiefilmschurk. Dat was ook de bedoeling denk ik. Over casting gesproken....Michael Madsen hoort al helemaal niet in een Bondfilm thuis.

Graves sprak me totaal niet aan zoals de "klassieke" bondschurken dat doen..... Madsen daarin tegen is een zeer goed acteur, zijn rol in Reservoir Dogs was briljant, dit is in ieder geval betere dan de gruwelijke B-films waarin hij de laatste tijd speelt.


avatar van Redlop

Redlop

  • 8961 berichten
  • 3566 stemmen

Natuurlijk is Madsen is sterk acteur, maar onlosmakelijk verbonden met een bepaald genre films.

Madsen hoort net als Harvey Keitel of Steve Buscemi niet in een Bondfilm.


avatar van Wouter

Wouter

  • 18720 berichten
  • 3085 stemmen

U-96 schreef:

(quote)

Dat ben ik met je eens. Ik ben jaren opgegroeid door de oude Bondfilms, daarom dat ik de moderne niet zo zie zitten.

Tja en ik dan? ben van '69...


avatar van U-96

U-96

  • 11875 berichten
  • 2081 stemmen

Wouter schreef:

Tja en ik dan? ben van '69...

"That's one small step for man.... One giant leap for mankind"


avatar van Wouter

Wouter

  • 18720 berichten
  • 3085 stemmen

FOR mankind


avatar van streeter

streeter

  • 1436 berichten
  • 6799 stemmen

2e-beste Brosnan Bond film. Degene hiervoor was absoluut klote - hoe was het mogelijk met een goeie regisseur als Apted?? Deze een stuk beter.


avatar van U-96

U-96

  • 11875 berichten
  • 2081 stemmen

Wouter schreef:

FOR mankind

Je hebt gelijk, ik heb het gecorrigeerd. Thanks.


avatar van cornelis

cornelis

  • 4744 berichten
  • 681 stemmen

U-96 schreef:

(quote)

Je hebt gelijk, ik heb het gecorrigeerd. Thanks.

Verander de eerste men dan ook in man, dan klopt-ie tenminste.


avatar van U-96

U-96

  • 11875 berichten
  • 2081 stemmen

cornelis schreef:

Verander de eerste men dan ook in man, dan klopt-ie tenminste.

Het was een Amerikaan die de uitspraak deed, maar in het Engels is men het enkelvoud én het meervoud van man, dus de zin klopt degelijk wel.


avatar van cornelis

cornelis

  • 4744 berichten
  • 681 stemmen

U-96 schreef:

de zin klopt degelijk wel.

Op google zijn 70 bronnen te vinden die melding maken van "one small step for men" en 8800 (!) die melding maken van "one small step for man". Iets zegt me dat die tweede dus wel zal kloppen.

Bij mijn weten is overigens 'men' meervoud en 'man' enkelvoud, dus ik begrijp je redenering niet.


avatar van U-96

U-96

  • 11875 berichten
  • 2081 stemmen

Ik ben ook geen specialist op dat gebied, maar ik had afgelopen week bij Engels een SO, waar het enkelvoud en het meervoud van man, toch echt men is.


avatar van cornelis

cornelis

  • 4744 berichten
  • 681 stemmen

Onzin. Doe die google-search maar eens. Diverse filmtitels bewijzen m.i. ook je ongelijk.

NL -> Eng

Een man -> a man

de mens -> man

Mannen -> men


avatar van U-96

U-96

  • 11875 berichten
  • 2081 stemmen

Ik geloof wel dat ik ongelijk heb, maar zoveel maakt het eigenlijk niet uit.


avatar van Ramon K

Ramon K

  • 13575 berichten
  • 0 stemmen

U-96 schreef:

Ik ben ook geen specialist op dat gebied, maar ik had afgelopen week bij Engels een SO, waar het enkelvoud en het meervoud van man, toch echt men is.

Dan zou ik maar een nieuwe leraar Engels eisen bij het schoolbestuur. In het Engels is het enkelvoud 'man' en het meervoud 'men'.


avatar van U-96

U-96

  • 11875 berichten
  • 2081 stemmen

Ik zal het asap uitzoeken, maar ik ga nu naar bed.


avatar van cornelis

cornelis

  • 4744 berichten
  • 681 stemmen

U-96 schreef:

zoveel maakt het eigenlijk niet uit.

Kwa betekenis wel. Omdat 'man' hier ongeveer 'de mens' betekent en dus niet 'mannen' of 'man'.

Daarom was ik eerlijk gezegd ook gaan zoeken op google, ik had altijd aangenomen dat Armstrong 'de mens' bedoelde.


avatar van FisherKing

FisherKing

  • 18696 berichten
  • 0 stemmen

Waarom ik deze Bond een van de beste vindt ?

Fantastische rol van Pierce Brosnan (die hier, charmant en relaxed de perfecte Bond gestalte geeft)

Hele goede bad-guy (Toby Stephens) die hier erg speciaal van gezichten wisselt.

Fantastisch verhaal en erg professioneel verfilmd met ontzettend veel wendingen. (Ijsland, vliegtuig, degengevechten, eilandbezoek etc etc)

Oh ja, en het Bond liefje Halle Berry vond ik erg sterk spelen hier.

Kortom, heb me perfect vermaakt hiermee. En krijgt terecht 4 sterren.