• 15.835 nieuwsartikelen
  • 178.414 films
  • 12.235 series
  • 34.017 seizoenen
  • 647.724 acteurs
  • 199.122 gebruikers
  • 9.378.811 stemmen
Avatar
 
banner banner

No Time to Die (2021)

Actie / Thriller | 163 minuten
3,42 1.517 stemmen

Genre: Actie / Thriller

Speelduur: 163 minuten

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten

Geregisseerd door: Cary Joji Fukunaga

Met onder meer: Daniel Craig, Rami Malek en Léa Seydoux

IMDb beoordeling: 7,3 (481.825)

Gesproken taal: Engels, Italiaans, Frans, Russisch en Spaans

Releasedatum: 30 september 2021

Plot No Time to Die

"The mission that changes everything begins…"

In 'No Time to Die' heeft James Bond zijn turbulente leven als geheim agent achter zich gelaten en leidt hij een rustig bestaan op Jamaica. Zijn rust is echter van korte duur wanneer zijn oude vriend Felix Leiter van de CIA opduikt met de vraag naar hulp. Het brengt hem op het spoor van een mysterieuze schurk gewapend met gevaarlijke nieuwe technologie.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Social Media

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van rep_robert

rep_robert

  • 27517 berichten
  • 4085 stemmen

Hele scherpe pitch meeting weer

James Bond: No Time To Die Pitch Meeting - YouTube


avatar van weerwolf79

weerwolf79

  • 319 berichten
  • 1191 stemmen

Weer een geweldige Bond film. Veel actie, mooie vrouwen, mooie locaties. Minpunten, de tenenkrommend slecht themesong en Rami Malek, wat is dat een ontzettend slecht acteur, in Queen vond ik hem al helemaal niks en verpeste de film en ook in Mr. Robot vond ik hem zwaar tegenvallen.


avatar van pierre18

pierre18

  • 761 berichten
  • 636 stemmen

Gisteren voor de derde keer geweest en eerlijk is eerlijk, ik vind 'm steeds beter worden en hij komt zeer dicht in de buurt van mijn allerlekkerste Bondfilm Thunderball (of is misschien zelfs nog beter). Het verhaal heeft een duidelijke lijn en de gehele film zal aan snelheid winnen als je weet wat eraan gaat komen, heel gek omdat vaak het tegenovergestelde het geval is. De film lijkt veel in zijn 'inhoud' op OHMSS vanwege de karakters en de karakterontwikkeling. Moneypenny vind ik waanzinnig goed ontwikkeld en Q past nu ook beter in het geheel, of hij nu gay is of niet. De muziek van Zimmer is weergaloos mooi, en de regie met de cameravoering, zeker bij de actiescènes blijf ik fantastisch vinden. De beweerde saaie gedeeltes vind ik nu juist beter tot zijn recht komen en het aantal leuke oneliners is zelfs vrij hoog, hoewel op deze site nog weleens het tegendeel wordt beweerd. Nu ik een beetje aan de emotie aan het eind gewend raak, voegt deze film beter in het geheel van de Craig-films en is daardoor mooi afgerond.


avatar van Martin, Aston Martin.

Martin, Aston Martin.

  • 1 berichten
  • 1 stemmen

Ondanks de lange speeltijd vloog de tijd voorbij. DC speelde JB goed, CW speelde Blofeld uitstekend en had zeker meer tijd mogen krijgen en een voorbeeld kunnen nemen aan de psychologische mindfucking van Hannibal Lecter. RM doet z’n best, maar is te veel beïnvloed/bevooroordeeld door voorgaande schurken, hij “speelt” een schurk.
De film eindigt mijn inziens met een grote cliffhanger, is JB écht wel dood? Ik was wel verrast en verbluft dat hij dood zou zijn, had eigenlijk eerder verwacht dat Madeleine en Mathilde het niet zouden overleven en dat JB verbitterd verder doorgaat in de volgende films, ook als knipoog naar OHMSS. Ik heb ook een gezin en haast geen tijd meer voor andere zaken, hoe gaat JB dat doen in de toekomst? Maar daar zullen de slimme scriptschrijvers vast al over nagedacht hebben.
Als JB echt dood is, kan men alleen maar prequels maken. Wat op zich ook leuk kan zijn om dan de opvolger van DC in bvb de jaren 70 of 80 in actie te zien.


Maar ik gok dat de kijker in de openingsscène van de eerstvolgende JB film Daniël Craig op de rug ziet en bij een dichtbijgelegen raketinslag door de luchtdrukverplaatsing weggeslingerd wordt, 30 meter lager in het water valt, uiteraard op het laatste moment wakker wordt en het geniale idee krijgt om naar die zweefvliegtuig/onderzeeboot te zwemmen en daarin te vluchten, waarna ons kijkers de nieuwe acteur gepresenteerd zien in de cockpit.

4/5 sterretjes trouwens.
Wat gokken jullie?


avatar van Duke Nukem

Duke Nukem

  • 1788 berichten
  • 1986 stemmen

Martin, Aston Martin. schreef:

De film eindigt mijn inziens met een grote cliffhanger, is JB écht wel dood? Ik was wel verrast en verbluft dat hij dood zou zijn, had eigenlijk eerder verwacht dat Madeleine en Mathilde het niet zouden overleven en dat JB verbitterd verder doorgaat in de volgende films, ook als knipoog naar OHMSS. Ik heb ook een gezin en haast geen tijd meer voor andere zaken, hoe gaat JB dat doen in de toekomst? Maar daar zullen de slimme scriptschrijvers vast al over nagedacht hebben.
Als JB echt dood is, kan men alleen maar prequels maken. Wat op zich ook leuk kan zijn om dan de opvolger van DC in bvb de jaren 70 of 80 in actie te zien.


Maar ik gok dat de kijker in de openingsscène van de eerstvolgende JB film Daniël Craig op de rug ziet en bij een dichtbijgelegen raketinslag door de luchtdrukverplaatsing weggeslingerd wordt, 30 meter lager in het water valt, uiteraard op het laatste moment wakker wordt en het geniale idee krijgt om naar die zweefvliegtuig/onderzeeboot te zwemmen en daarin te vluchten, waarna ons kijkers de nieuwe acteur gepresenteerd zien in de cockpit.

4/5 sterretjes trouwens.
Wat gokken jullie?
Ik hoop eigenlijk dat men deze film helemaal gaat negeren en gewoon opnieuw met een schone lei begint, met een nieuwe jonge acteur in de rol van James Bond zonder vrouw en kind en in een film vol ongedwongen avontuur en plezier zonder al te veel complex en emotioneel gedoe. Ana de Armas mag van mij wel terug komen als de wulpse side-kick van Bond.


avatar van rep_robert

rep_robert

  • 27517 berichten
  • 4085 stemmen

Duke Nukem schreef:
(quote)
Ik hoop eigenlijk dat men deze film helemaal gaat negeren en gewoon opnieuw met een schone lei begint, met een nieuwe jonge acteur in de rol van James Bond zonder vrouw en kind en in een film vol ongedwongen avontuur en plezier zonder al te veel complex en emotioneel gedoe. Ana de Armas mag van mij wel terug komen als de wulpse side-kick van Bond.



Martin, Aston Martin. schreef:
, hoe gaat JB dat doen in de toekomst? Maar daar zullen de slimme scriptschrijvers vast al over nagedacht hebben.
Als JB echt dood is, kan men alleen maar prequels maken. Wat op zich ook leuk kan zijn om dan de opvolger van DC in bvb de jaren 70 of 80 in actie te zien.


Afgaande op hoe het altijd met James Bond gaat gaan ze de boel gewoon rebooten. Deze reeks met Craig is gewoon ten einde gekomen met deze film.
Gewoon een nieuw verhaal en James Bond is weer zo fris als een hoentje in de volgende film. Als het echt een doorlopend verhaal zou zijn tussen de Bond films met alle acteurs, dan was Bond nu al 100 jaar geweest haha.


avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Vanmiddag samen met Halloween Kills ook No Time To Die nog eens opnieuw gezien en ik moet zeggen dat dat wel verfrissend werkte.

Tijdens de eerste kijkbeurt zat ik toch heel erg op te letten wat er ging gebeuren en nu kon ik meer oog voor de details hebben. En dan blijkt dat deze film gewoon echt vreselijk goed is. De actie is spetterend, zeker in Italië en op het einde, maar het is toch wel de inhoud die het gewoon heel goed doet. Niet Safin, echt een dramatisch matige schurk en al helemaal niet die stompzinnige rol van Nomi, hopelijk blijft haar bijdrage bij 1 film, maar wel alles rondom Bonds verleden en met Madeleine en Mathilde. Als je richting het slot niet meevoelt met James, dan ben je voor mij geen echte fan Deze film heeft het allemaal gewoon, naast prachtige beelden, treffende muziek van Zimmer, leuke gevatte humor (Bond met Q, Bond als hij Mathilde ontmoet) en de vele verwijzingen naar de afgelopen 15 jaar, maar eigenlijk als een ode aan de hele franchise. De film voelt als een hele mooie mix tussen classic Bond en new time Bond, maar ze moeten in de toekomst wel zorgen dat Bond echt Bond blijft.

Voor nu verhoog ik van 4* naar 4,5*, maar wie weet zakt dit weer een halfje als ik de Bluray over een tijdje in bezit heb. Ieder geval een hele waardige afsluiter die een bioscoopbezoek echt verdient.


avatar van pierre18

pierre18

  • 761 berichten
  • 636 stemmen

Ajax&Litmanen1

No Time To Die nog eens opnieuw gezien en ik moet zeggen dat dat wel verfrissend werkte.
Vond ik ook.
Tijdens de eerste kijkbeurt zat ik toch heel erg op te letten wat er ging gebeuren en nu kon ik meer oog voor de details hebben. En dan blijkt dat deze film gewoon echt vreselijk goed is. De actie is spetterend, zeker in Italië en op het einde, maar het is toch wel de inhoud die het gewoon heel goed doet. Niet Safin, echt een dramatisch matige schurk en al helemaal niet die stompzinnige rol van Nomi, hopelijk blijft haar bijdrage bij 1 film, maar wel alles rondom Bonds verleden en met Madeleine en Mathilde. Als je richting het slot niet meevoelt met James, dan ben je voor mij geen echte fan Deze film heeft het allemaal gewoon, naast prachtige beelden, treffende muziek van Zimmer, leuke gevatte humor (Bond met Q, Bond als hij Mathilde ontmoet) en de vele verwijzingen naar de afgelopen 15 jaar, maar eigenlijk als een ode aan de hele franchise. De film voelt als een hele mooie mix tussen classic Bond en new time Bond, maar ze moeten in de toekomst wel zorgen dat Bond echt Bond blijft.

Voor nu verhoog ik van 4* naar 4,5*, .

Volledig mee eens!!


avatar van DDT

DDT

  • 345 berichten
  • 7849 stemmen

pierre18 schreef:

Gisteren voor de derde keer geweest en eerlijk is eerlijk, ik vind 'm steeds beter worden en hij komt zeer dicht in de buurt van mijn allerlekkerste Bondfilm Thunderball (of is misschien zelfs nog beter). Het verhaal heeft een duidelijke lijn en de gehele film zal aan snelheid winnen als je weet wat eraan gaat komen, heel gek omdat vaak het tegenovergestelde het geval is. De film lijkt veel in zijn 'inhoud' op OHMSS vanwege de karakters en de karakterontwikkeling. Moneypenny vind ik waanzinnig goed ontwikkeld en Q past nu ook beter in het geheel, of hij nu gay is of niet. De muziek van Zimmer is weergaloos mooi, en de regie met de cameravoering, zeker bij de actiescènes blijf ik fantastisch vinden. De beweerde saaie gedeeltes vind ik nu juist beter tot zijn recht komen en het aantal leuke oneliners is zelfs vrij hoog, hoewel op deze site nog weleens het tegendeel wordt beweerd. Nu ik een beetje aan de emotie aan het eind gewend raak, voegt deze film beter in het geheel van de Craig-films en is daardoor mooi afgerond.

Sorry JB is JB niet meer :

Geen grappen want iemand zou zich aangesproken voelen

Geen vluggertje want dat is nu verkrachting

Geen flirter meer maar een vaste relatie man?

Straks drinkt hij nog enkel bier (hij dronk weer bier in deze)

Het is niet meer als voorheen,de echte fans vinden dit ook , je kan zeggen je moet meegaan met de tijd,maar tis JB e zeg,

Ik weet zeker ze heel veel fans verliezen moest het ineens een vrouw zijn in de hoofdrol of een niet - brit,

Hopelijk wordt James Bond niet zoals Star Wars dat ze het heel gaan verpesten,want SW is nu ineens voor kinderen gemaakt en slechter verhaallijn , dankzij Disney geldmachine

We gaan zien


avatar van Duke Nukem

Duke Nukem

  • 1788 berichten
  • 1986 stemmen

DDT schreef:

Sorry JB is JB niet meer :

Geen grappen want iemand zou zich aangesproken voelen

Geen vluggertje want dat is nu verkrachting

Geen flirter meer maar een vaste relatie man?

Straks drinkt hij nog enkel bier (hij dronk weer bier in deze)

Het is niet meer als voorheen,de echte fans vinden dit ook , je kan zeggen je moet meegaan met de tijd,maar tis JB e zeg,

Ik weet zeker ze heel veel fans verliezen moest het ineens een vrouw zijn in de hoofdrol of een niet - brit,

Hopelijk wordt James Bond niet zoals Star Wars dat ze het heel gaan verpesten,want SW is nu ineens voor kinderen gemaakt en slechter verhaallijn , dankzij Disney geldmachine

We gaan zien

Ik ben het hier volledig mee eens. Ik vind deze film helelaal niet zo slecht hoor (en ook niet heel goed), maar dit is Bond niet meer.


avatar van tukkerstein

tukkerstein

  • 2219 berichten
  • 3469 stemmen

Tweede niet al te denderende Bondfilm op een rij met grotendeels dezelfde mankementen. Film begint vlot en interessant (scènes op Cuba en in Italië zijn goed) maar tweede helft verpest het. De krampachtige pogingen die in de vorige film in gang zijn gezet om de Craigfilms aan elkaar te binden Vesper in de eerste film, Spectre dat achter alle ongein van de afgelopen films zou zitten worden in deze film nog verder uitgemolken. Film neemt zich verder veel te serieus en eindigt een een grote dramatische climax onder begeleiding van muziek van Hans Zimmer, maar het deed mij in elk geval nogal weinig. Ook veel te weinig actie in de tweede helft, waarbij bovendien opvalt dat de CGI niet altijd even best is. Christoph Waltz heeft geleerd van de kritiek in de vorige film (hij was een saaie en compleet inwisselbare villain in de vorige film) en is in deze paar minuten schermtijd beter dan in de hele vorige film bij elkaar. Die kitscherige onzin over smartblood en nanobots vloekt trouwens ook nogal met de nieuwe 'realistische' toon die de Craigfilms in hebben gezet.

Opnieuw geen hele slechte Bondfilm maar gewoon een erg wisselvallige film die z'n momenten kent.


avatar van IH88

IH88

  • 9734 berichten
  • 3186 stemmen

DDT schreef:

(quote)

Sorry JB is JB niet meer :

Geen grappen want iemand zou zich aangesproken voelen

Geen vluggertje want dat is nu verkrachting

Geen flirter meer maar een vaste relatie man?

Straks drinkt hij nog enkel bier (hij dronk weer bier in deze)

Het is niet meer als voorheen,de echte fans vinden dit ook , je kan zeggen je moet meegaan met de tijd,maar tis JB e zeg,

Ik weet zeker ze heel veel fans verliezen moest het ineens een vrouw zijn in de hoofdrol of een niet - brit,

Hopelijk wordt James Bond niet zoals Star Wars dat ze het heel gaan verpesten,want SW is nu ineens voor kinderen gemaakt en slechter verhaallijn , dankzij Disney geldmachine

We gaan zien

Nou ja. Caterina Murino, Eva Green, Gemma Arterton, Olga Kurylenko, Berenice Marlohe, Tonia Sotiropoulou, Monica Belllucci, Lea Seydoux etc. Als dit een man is die er maar één relatie op nahoudt, dan teken ik daar gelijk voor .


avatar van El ralpho

El ralpho

  • 1481 berichten
  • 1092 stemmen

Waar voor je held

Een aantal weken geleden zag ik Spectre nog, en mijn eerste conclusie na het zien van No Time to Die was dat dit niet mijn beste beslissing was geweest. Twee keer Bond zo kort achter elkaar ervoer ik als een behoorlijke overkill. Met een speelduur van ruim 2,5 uur werd dit er niet beter op.

No Time to Die schiet sterk uit de startblokken met een spannende introductie van de nieuwste schurk, en pakt vervolgens goed door naar erg gave actievolle momenten aan de kust van Italië. Dit hoge niveau wordt helaas niet vastgehouden met een uitgekauwd plot, een uiteindelijk vergeetbare slechterik en het nodige geforceerde drama omdat dit Daniel Craig zijn afscheidsfeestje als 007 is.

Wel erg genietbaar vond ik met name de personages van Ana de Armas als Paloma (en nee, niet alleen vanwege haar diepe decolleté) en Léa Seydoux als Madeleine. Het personage van Madeleine bracht een aangename diepgang en doorontwikkeling met zich mee en staat ook sterk op zichzelf, zonder dat ze na haar vertolking in Spectre, alweer zou worden ingeruild voor een andere Bond girl. Van Paloma vond ik het jammer dat zij niet meer screentijd kreeg omdat het personage eigenlijk maar een kleine rol bleek te hebben. Betreffende de overige cast: Lashana Lynch als Nomi vond ik nog te stijfjes en te geforceerd stoer doen waardoor ik minder enthousiast over haar personage was. Slecht deed ze het niet, maar volledig overtuigd heeft zij mij ook niet. De verdere vertolking van de ondersteunende cast (denk o.a. aan Q, M, Moneypenny en Tanner) mogen wat mij betreft sowieso spettender. Dit groepjes personages vind ik vrij oppervlakkig en saai, zoals in de vorige films ook al het geval was. Hierdoor zijn ze voor mij erg vergeet- en inwisselbaar.

De uiteindelijke afzwaai van Craig als Bond voelt dubbel. Enerzijds was het verfrissend dat hij het niet ging overleven maar anderzijds voelde dit gegeven ook een beetje opgedrongen en geforceerd aan. En hoewel ik hierboven benoem dat het verfrissend was dat het personage van Madeleine veel meer was dan alleen een bondgirl, voelde het hele Are we a family now? gegeven vaak op het randje van Amerikaanse klefheid.

Als je het aan mij vraagt biedt je geld voor een bioscoop kaartje weliswaar waar voor je held, al is het wel zo dat je hier de nodige haken en ogen bij krijgt. Dit wordt tot op zekere hoogte gecompenseerd met een aantal sterke punten die, naast dat deze niet altijd even goed uit de verf weten te komen, ook geteisterd worden door de saaie, inwisselbare en weinig imponerende verhaallijn van een besmettelijk virus. Niet in de laatste plaats vanwege de rol van Rami Malek die mij totaal niet kon overtuigen met zijn spel en die ik morgen weer vergeten ben. Daniel Craig had op dit vlak een betere afzwaai verdiend in de vorm van een meer indrukwekkend neergezette tegenstander.

3,0*


avatar van murtcelP

murtcelP

  • 393 berichten
  • 962 stemmen

Gister voor de tweede keer gezien en dat helpt wel als Bondfan. De eerste keer was ik toch een beetje van slag en wist ik niet goed wat ik van deze film moest denken. Zo veel dingen die je nog nooit eerder bij een Bondfilm hebt meegemaakt, dat was even wennen! Maar nu viel alles veel beter op z'n plaats, No Time to Die is een ode aan James Bond in het geheel.

Er zijn wel wat minpuntjes. Wat plotholes, en vooral de schurken zijn wat karikaturaal in een verder serieuze film. Dat mensen zeggen dat er geen humor in zit snap ik niet, ik heb ook veel moeten lachen!

Dit is de meest emotionele Bondfilm, nog meer dan Casino Royale en OHMSS. Het vijfluik van Craig is hiermee waardig afgesloten. Erg mooi dat ze er een serie van gemaakt hebben met één verhaallijn. Ik heb enorm genoten van zijn vertolking van Bond!

****


avatar van pierre18

pierre18

  • 761 berichten
  • 636 stemmen

Ik moet zeggen dat de box office van de eerste dagen mij een beetje tegenvalt. Helemaal als je de cijfers gaat indexeren.


avatar van RedorDead

RedorDead

  • 51 berichten
  • 17 stemmen

Ik heb alle Bond films gezien maar dit is bij uitstek de allerslechtste Bond film die ik ooit heb mogen aanschouwen. Het eerste uur leek wel een parodie en dan vooral de humor. Ik had ook totaal niet het gevoel dat ik naar een Bond film keek.

Tevens zijn er weer enorm veel vierkantjes aangevinkt want ja de tijd waarin we leven he... Ik wil hier niet langer woorden aan vuil maken. De allerlaagste rating voor deze (hoe is het mogelijk...)


avatar van bawimeko

bawimeko

  • 178 berichten
  • 145 stemmen

Fraaie afsluiting van de Craig-reeks. Geen perfecte film; de slechteriken kwamen niet enorm goed uit de bus ondanks de geweldige acteurs. Achteraf ging het meer over het Bond-achtergrond-verhaal dan dat nou de wereld gevaar liep.


avatar van the new guy

the new guy

  • 1731 berichten
  • 1591 stemmen

Wat een enorme tegenvaller zeg. Ben groot Bond fan, kijk ze sinds Goldeneye in de bios, maar dit was de grootste teleurstelling van allemaal. Het is geen slechte film, maar dan gewoon niet slecht in het drama/thriller genre. Binnen de Bondserie vind ik de film echt heel matig. Bond met vrouw en kind neemt zijn hele ladykiller imago weg, waarom heten de vrouwelijke tegenspelers niet meer Pussy Galore of Xenia Onatop, heb slecht 2 gadgets gezien waarvan een EMP er 1 is, die hadden ze in Oceans Eleven zelfs al, de badguy is een freak maar niet excentriek genoeg, Bond is matig grappig, en hij gaat dood!!! Wtf!!! Bond gaat nooit dood!! etc etc. Kortom, prima film, slechte Bond film


avatar van De Noorman

De Noorman

  • 8 berichten
  • 6 stemmen

Film begint boeiend maar zakt volledig door het ijs. Slecht acteerwerk van vooral Malek, ingewikkeld verhaal en eind, plus een veel te kleffe 007. Verder mis ik toch de humor en knipoog die bv Roger Moore duidelijk wel had.

Uiteindelijk toch zonde van mijn kostbare 3 uren vrije tijd helaas...


avatar van Brain on fire

Brain on fire

  • 20 berichten
  • 12 stemmen

We hebben er even op moeten wachten, maar het is het waard. Als ik een film wil zien in de bioscoop vraag ik me vooraf altijd af; is deze film bioscoopwaardig, ga ik mijn geld goed besteden. Voor de antwoorden vraag ik het me overigens na de film nog eens af. En dan is er bij 'No Time to Die' geen enkele twijfel. Deze moet je absoluut in de bioscoop zien. Wat een geweldige film.

Waarom? Omdat ik na 2 en half uur zonder pauze nog even lekker zat - ligt niet aan de stoel - en zou willen dat ik nog 2 1/2 uur te gaan had. Alles is goed aan deze film; acteurs, actie, fotografie, montage, ik kan niets bedenken waar ik verbetering zou kunnen wensen.

Eigenlijk heeft een Bondfilm geen recensie nodig omdat men er toch wel naar toe gaat. Laten we het dan maar over een van de bond-girls hebben. Wat is Léa Seydoux een heerlijke actrice om naar te kijken. Niets ten nadele van de mooie Ana de Armas en Naomi Harris, maar ik heb een zwak voor vrouwen die niet de hele tijd hun mooiste of vrolijkste kant laten zien, maar juist ook de sombere ingetogen kant. Léa Seydoux doet dat in mijn ogen met verve en heel natuurlijk. Iemand schreef ooit over Téa Leoni in The Family Man: zoals zij haar rol speelt wil je met haar trouwen. Datzelfde effect heeft Léa Seydoux op mij. Je blijft naar haar kijken. Let overigens op hun voornamen.

Genoeg over Léa en Téa. Deze Bond-film mag er zijn en is een waardige 25e editie.

Waarom dan geen 5 sterren? Die geef ik aan films die behalve geweldig ook nog eens onvergetelijk zijn. Of deze dat is weet ik nog niet. Veel films moet ik altijd even een stukje inkomen voor ik het weer weet. Mocht deze over een jaar of langer nog even vers in het geheugen liggen, dan gaat er nog een halve ster bij.


avatar van rainmist

rainmist

  • 156 berichten
  • 583 stemmen

DDT schreef:

Sorry JB is JB niet meer :

Geen grappen want iemand zou zich aangesproken voelen
Geen vluggertje want dat is nu verkrachting
Geen flirter meer maar een vaste relatie man?
Straks drinkt hij nog enkel bier (hij dronk weer bier in deze)

Het is niet meer als voorheen,de echte fans vinden dit ook , je kan zeggen je moet meegaan met de tijd,maar tis JB e zeg,
Ik weet zeker ze heel veel fans verliezen moest het ineens een vrouw zijn in de hoofdrol of een niet - brit,

Hopelijk wordt James Bond niet zoals Star Wars dat ze het heel gaan verpesten,want SW is nu ineens voor kinderen gemaakt en slechter verhaallijn , dankzij Disney geldmachine

We gaan zien

Hoe fanatiek dan ook, iedereen kan fan zijn, wie is de echte fan en wie niet, dat moet men dan eerst even kwalificeren.
JB leeft ook in een "nieuwe" (huidige) wereld, en past daarbij wrs dus ook zijn grappen aan, mocht het geen fictie zijn.
Deze JB zit aan het einde van zijn latijn, en daarbij een einde als een halve ongeplande familieman is te begrijpen, en is een vluggertje minder waarschijnlijk, alhoewel hij er open voor stond bij een dame in deze film.
Nog steeds geflirt met meerdere vrouwen gezien.
Hij dronk ook oude vertrouwde drankjes.
Inderdaad, we kunnen verwachten dat JB meegaat met de tijd aangezien het publiek en de makers dat zeer wrs ook doen.

Nu ben ik het heus niet eens dat het nodig is om elke verandering door te voeren die men kan bedenken welke opvalt en het nieuwe standaard is in de huidige tijd, en corporaties doen het vaak niet omdat ze zelf sterke overtuigingen hierin hebben, maar goed. Als je wilt dat JB van vorige generaties altijd zo blijft, zo werkt het blijkbaar niet, dat bewijzen de filmstudio's elke keer weer.

Ik vind deze JB reuze te behappen en krijg nog steeds dezelfde vibes van hem als vroeger. Laten we kijken hoe de trend zich verzet.


avatar van Graaf Machine

Graaf Machine

  • 9803 berichten
  • 1419 stemmen

Nou breek ik zomaar in in deze film, omdat dit de laatste Craig-Bond is.

Hoe komt het toch dat mensen vinden dat er geen humor meer is in Bond? Al vanaf de eerste Bond van Craig zaten er grappen in. Misschien niet van die slapstick-humor als in de Moores, maar werkelijk, de reeks zit nog steeds vol met grappige opmerkingen en situaties.

Al vanaf de eerste Craig dus, dat hij voor parkeerjongen wordt aangezien, en daar voordeel uit haalt. En dat was niet eens de eerste grappige scene.


avatar van bart007bond

bart007bond

  • 1443 berichten
  • 350 stemmen

Was juist blij dat de slapstick humor van Moore verdwenen is.

Connery en Dalton blijven nummer 1 en 2 voor mij, deze film echter misschien beste 007 ever.


avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Craig heeft in een interview aangegeven dat zijn 007 niet van de oneliners is, omdat dat niet bij de rauwere sfeer past en dat snap ik wel. Het had soms iets luchtiger gekund, maar goddank zit de huidige James Bond mijlenver van die schijtlollige Roger Moore sfeer, die zeker richting zijn laatste films een clown was en geen geheim agent.

En er zit wel degelijk humor in de films, zeker ook in NTTD. Heb zeker in zijn dialogen met Q en M wel moeten gniffelen.


avatar van davidov

davidov

  • 3466 berichten
  • 2171 stemmen

Mja dat zie ik dus vrij vaak bij de typische extreem negatieve 0,5* reacties. Niet alleen bij Bond, maar ook in't algemeen.

NTTD bevat: humor, one liners, mooie vrouwen, een gunbarrel aan het begin, geflirt, drank, actiescenes, veel mooie auto's, gadgets, een Aston Martin met werkende gadgets, 2 villains, een henchman, exotische locaties, Q, M, Moneypenny, Tanner, Felix Leiter, een tuxedo, een exclusief feestje, een gadget-voertuig dat 2 dingen kan... echt vrijwel alles dat je kan bedenken "wat maakt nou een Bondfilm" zit in NTTD. Zelfs dingen die we maar 1x in de 45 jaar krijgen zoals een gadget-voertuig dat 2 dingen kan: Lotus uit TSWLM.

En dan zeggen ze: er zit géén X in, dit is geen Bond meer.
En dan denk ik: dat zit er dus wél in, maar het bevalt je gewoon niet. En omdat men kennelijk niet kan zeggen "ik vond het niet leuk of het was niet mijn smaak" dan blaast men het meteen op en maakt men van elke mug een olifant: alles ontbrak, niks zat erin, totaal volkomen kut, 0,5* Blijkbaar geeft dat een prettig gevoel, want het lijkt vooral op frustratie uitten.

Er is een verschil tussen iets niet leuk vinden, of vinden dat iets niet goed is gedaan, men gooit dat kennelijk snel op dezelfde hoop. ​Maar je moet er wel voor open staan om iets niet leuk te kunnen vinden maar wel in te kunnen zien dat het goed uitgevoerd is, alleen niet jou smaak. Hoe vaak ik dit wel niet bij muziek van vrienden heb gehad wat zij waarderen en ik niet; ik vind het kutmuziek -> maar wel strak uitgevoerd zeg!
En zo leer ik ook meer over de muziek die zij leuk vinden, ook al zal ik het zelf waarschijnlijk niet opzetten.
Maar als ik gewoon zeg: helemaal geen ritme, totaal niet muzikaal, takkeherrie 0,5* Dan geef ik eigenlijk alleen maar aan dat ik er geen bal verstand van heb, niet geïnteresseerd ben en er dus niks over wil leren, maar iedereen moet wel weten hoe stom ik het vond.


avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Deze site heeft nou eenmaal een groep users die alleen in 0,5* of 5* denken. Ik vond het saai! 0,5* of Leuke avond gehad!!! 5*.

Ik kan ook niks met zulke lui nee.


avatar van rep_robert

rep_robert

  • 27517 berichten
  • 4085 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Craig heeft in een interview aangegeven dat zijn 007 niet van de oneliners is, omdat dat niet bij de rauwere sfeer past en dat snap ik wel. Het had soms iets luchtiger gekund, maar goddank zit de huidige James Bond mijlenver van die schijtlollige Roger Moore sfeer, die zeker richting zijn laatste films een clown was en geen geheim agent.

En er zit wel degelijk humor in de films, zeker ook in NTTD. Heb zeker in zijn dialogen met Q en M wel moeten gniffelen.

De slechte one liners heeft ie maar overgelaten aan die donkere chick haha


avatar van Black Eagle

Black Eagle

  • 26 berichten
  • 1257 stemmen

Na een jaar van uitstellen door Corona dan eindelijk in de bioscoop gezien. Van te voren had ik wat twijfels, maar ik moet zeggen dat ik heel verrast ben. Zo goed als SkyFall is het niet, maar wel beter dan de rest van Craig. Het bevat alles wat je in een bond film moet verwachten: snelle auto's, veel en goed schoten actiescenes, prachtige locaties, prima muziek en een stevig tempo. Hoogtepunt is toch wel de pre-title scene in Italië. Qua minpunten: Rami Malek komt niet zo goed uit de verf als Bad Guy en heeft bovendien niet al te veel te doen en dat zelfde geldt ook voor Ana de Armas die maar iets van 20 minuten screen time heeft. Ook dat James Bond vader blijkt te zijn had mij niet gehoeven. Over de soundtrack was een hele hoop over te doen geweest. Sommige beschreven het als een van de slechtste ooit, maar ik vond het zelf nog wel meevallen.

De vijfde en laatste dus met Daniel Craig en dat is misschien ook wel beter. Hij is flink verouderd ten opzichte van Spectre en lijkt ook minder gemotiveerd te zijn. En dan het einde. Tsja toen ik de bioscoopzaal uitliep was ik flink ontstelt al was het niet goed te zien of James Bond daadwerkelijk doodging. Het is nu afwachten wat er nu met de franchise gaat gebeuren. Zal er net zoals bij Licence to Kill en Die Another Day een paar jaar niks komen of komt er binnenkort alweer een nieuwe uit. En hoe zal die eruit zien. Van mij mogen ze op deze voet door. Ik zit in ieder geval niet te wachten op meer humor zoals in het Moore tijdperk met clown- en apenkostuums. James Bond moet geen komedie worden wat hierboven ook al wordt gezegd. Ook Nomi hoeft niet terug te keren. Ze probeert wel stoer over te komen maar overtuigd aller minst.

Mijn persoonlijke top 5:
1. SkyFall
2. No time to die
3. Spectre
4. Casino Royale
5. Quantum of Solace


avatar van yellowfeat

yellowfeat

  • 4 berichten
  • 127 stemmen

Goeie thrill ride! Overtuigende love interest en zo mogelijk Craig z'n meest humane invulling van het karakter. Goeie setpieces, Malek doet ook best een sterke villain, zij het een beetje eendimensionaal. Overall beviel mij deze beter dan alle voorgaande Craig 007 films


avatar van Sergio Leone

Sergio Leone

  • 4413 berichten
  • 3097 stemmen

Redelijk.

Geen meesterwerk - verre van zelfs -, maar wel gewoon een degelijke film. Het begint trouwens erg goed, met die proloog met wat thrillerkantjes. Dat is meteen ook de beste scène uit de ganse film, want de parfumreclame in Zuid-Italië(?) is al meteen een stukje slechter.

Wat nadien volgt is in hetzelfde bedje ziek: matig geregisseerde actie, veel gedoe, maar weinig concrete, laat staan verrassende, wendingen. Er worden een paar toffe locaties aangedaan, zo nu en dan passeert er eens iets geslaagd zoals dat kleine rolletje van Ana de Armas, maar echt wegen doet het niet op de film.

De nadruk ligt immers op het verder vermenselijken van Daniel Craig's James Bond. Er wordt daarom een plotje geweven dat nog wat van doen heeft met Spectre en Blofeld, maar het waarom is mij niet geheel duidelijk. Rami Malek is immers een zoutzak. De zoveelste schruk in de rij die een wat onderkoelde indruk wil maken met halfbakken psychologische spelletjes. Oh ja, hij heeft ook een kimono aan, heeft een accentje en wat littekens in het gelaat. Een typische Bondschurk, maar er zijn intussen een heleboel acteurs gepasseerd die het beter deden.

Het dient evenwel het familiedrama en daar lijkt het hier om te draaien. Zo kan men de cyclus van Craig afronden. Naar mijn mening is dat iets te ver doorgedreven. Bond laten sterven doet het 'm niet bij mij. Binnen dit en 5 jaar is de reeks toch weer gereboot. Maar ik kan het begrijpen. Ondanks dat Casino Royale (en aansluitend Quantum of Solace) zijn beginperiode moet voorstellen, hadden de makers Craig's Bond al een keer of 3 met pensioen laten gaan, dat trucje was dus uitgewerkt.

In ieder geval heb ik wel kunnen genieten van Craig. Het lompe loopje tijdens de gunbarrel sequence laat hier ook weer zien dat hij evengoed één of andere Oost-Europese buitenwipper had kunnen spelen, maar puur qua acteren hoort hij bij de beste Bondvertolkers. In zijn afscheid wordt hij bijgestaan door een opvallend groot leger aan bijrolletjes. Een aantal rolletjes, zoals dat van Naomi Harris' Moneypenny, zijn amper de moeite waard. Zo'n rol als die van Lashana Lynch krijgt dan, weinig verrassend, weer erg veel schermtijd, maar is niet meer dan een krampachtige poging om een "sterke vrouw"-rol te schrijven. Onnodig, want Léa Seydoux als kwetsbaar typetje komt mij veel sterker over dan zo'n geforceerd personage.

Hoe dan ook zal de wereld het nu weer een jaar of 5 zonder James Bond moeten doen. Dan kan het riedeltje weer opnieuw beginnen. Voor mij is die pauze na de Craig-cyclus, waar de films elkaar nochtans ook niet echt snel opvolgden, welgekomen. En laat de volgende cyclus maar weer eens iets anders van toon proberen zijn.

3