• 15.837 nieuwsartikelen
  • 178.522 films
  • 12.249 series
  • 34.035 seizoenen
  • 647.800 acteurs
  • 199.141 gebruikers
  • 9.380.004 stemmen
Avatar
 
banner banner

No Time to Die (2021)

Actie / Thriller | 163 minuten
3,42 1.518 stemmen

Genre: Actie / Thriller

Speelduur: 163 minuten

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten

Geregisseerd door: Cary Joji Fukunaga

Met onder meer: Daniel Craig, Rami Malek en Léa Seydoux

IMDb beoordeling: 7,3 (482.034)

Gesproken taal: Engels, Italiaans, Frans, Russisch en Spaans

Releasedatum: 30 september 2021

Plot No Time to Die

"The mission that changes everything begins…"

In 'No Time to Die' heeft James Bond zijn turbulente leven als geheim agent achter zich gelaten en leidt hij een rustig bestaan op Jamaica. Zijn rust is echter van korte duur wanneer zijn oude vriend Felix Leiter van de CIA opduikt met de vraag naar hulp. Het brengt hem op het spoor van een mysterieuze schurk gewapend met gevaarlijke nieuwe technologie.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Social Media

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van Xan21

Xan21

  • 139 berichten
  • 46 stemmen

Leuke locaties, vond het eerste uur het sterkst. Daarna steeds voorspelbaarder. Veels te lang voor wat het is.


avatar van schrans

schrans

  • 494 berichten
  • 1092 stemmen

Ik blijf met wat gemengde gevoelens achter na deze film. Voor mij persoonlijk te veel drama voor een Bond-film en het scenario was erg rommelig. Anderzijds enkele fijne actiescènes (bv. in Cuba met een hoogst vermakelijke Ana de Armas) en diverse leuke knipogen (shaken, not stirred, de m-galerij, het draaien en schieten in de lens in de film, .... Eigenlijk weet ik nog niet wat ik ermee aan moet. Vandaar een eerder gemiddelde score.


avatar van MovieMartini

MovieMartini

  • 3 berichten
  • 216 stemmen

Tnx kende het niet, maar ga dat kanaal zeker volgen


avatar van rep_robert

rep_robert

  • 27517 berichten
  • 4085 stemmen

MovieMartini schreef:

(quote)

Tnx kende het niet, maar ga dat kanaal zeker volgen

Elke dinsdag een nieuwe. Maar je hebt nog een paar 100 pitch meetings aan plezier die je terug kan kijken. Het is echt hilarisch en je gaat running gags in de pitch meetings ook sneller herkennen. "so it was difficult to escape? No super easy, barely an inconvenience" is eentje die elke keer terugkeert.

Het legt op een humoristische wijze alle onlogica van een film bloot. Uiteraard wel met een korrel zout nemen. Al vind ik deze film ook wel een beetje lui schrijfwerk hebben. Dat is spot on in deze pitch meeting blootgelegd.


avatar van eRCee

eRCee

  • 13443 berichten
  • 1980 stemmen

Vooropgesteld: ik ben een kenner noch liefhebber van Bond. Zal wel het een en ander aan verwijzingen gemist hebben en van Craig zag ik alleen Skyfall (de rest van m'n ervaring zit in de Pierce Brosnan-films).

Het probleem van No time to die zit wat mij betreft in de regie. De actiescènes en auto achtervolgingen zijn ontzettend chaotisch en missen daardoor elke impact. Het is gewoon helemaal niet duidelijk hoe Bond telkens de overhand krijgt in bepaalde situaties. In plaats van dat ik in de film gezogen werd, werkt het juist bevreemdend en schept het afstand tussen jou en de film. Dat ook de muziek luid meeklinkt tijdens de actie helpt bepaald niet mee. Ik weet niet of dit traditie is bij Bond, maar het maakt het nog onechter dan het al is.

Daarover gesproken, de score van Zimmer is weer vooral een hoop klank. Muzikale ideeën kon ik niet echt bespeuren. In de eerste helft van de film gebruikt hij door alle klank heen wat Bondthema's en in het tweede deel thema's uit het nummer van Billie Eilish, maar allemaal op een super voor de hand liggende manier. Het nummer van Billie vond ik in de film ook niet zo goed werken als gehoopt. De beelden van de begincredits zijn saai en het trage begin van de track hadden ze veel beter al onder de scene met die trein kunnen instarten.

Het deel na de pauze was beter te behappen. Het script is best aardig, vooral in de relatie met Seydoux en dat kind. Paar dialogen hier werken goed, ook de confrontatie tussen Bond en Blofeld is mooi. Die andere badguy, tsja, ik geloof niet dat daar het werkelijke probleem van de film in zit. Wat wel problematisch blijft is weer de actie. Ik snap dat Bond min of meer onkwetsbaar is, maar als je steeds tientallen gezichtloze figuren bij bosjes laat sneuvelen terwijl Craig zonder een schrammetje eraf komt, dan is dat toch totaal niet boeiend? Ik snap niet dat een regisseur het aantal tegenstanders niet sterk beperkt en ze dan ook wat weerbaarder maakt, zodat er daadwerkelijk een interessante dynamiek ontstaat in de gevechtsscenes. Misschien hoort dat bij Bond, maar dan ben ik gewoon niet de doelgroep.

Tenslotte moet ik zeggen dat het me, na vanaf het begin dit topic gevolgd te hebben, na het zien van de film erg verbaasd dat sommigen vinden dat dit Bond niet meer zou zijn. In mijn ogen is het in alle opzichten typisch Bond. Op Jason Bourne lijkt het totaal niet, om een voorbeeld te geven. Ook de humor is duidelijk aanwezig, alleen is het vaak gewoon niet leuk, met name alle woordspelingen vallen volledig dood (er zitten ook wel een paar leuke grapjes in trouwens, en sommige dingen waarvan ik niet weet of het als grap bedoeld is, dat je een bionisch oog hackt en als je binnen bent het apparaat zegt "Blofelds Eye Accessed", mwahaha). Maar dat had je bij Brosnan eveneens. Als je na het zien van No time to die valt over Q die een mannelijke date verwacht dan ben je gewoon af, komaan zeg.

Oke, 2,5* dan maar, naar boven afgerond vanwege het tweede deel van de film en de ontwikkelingen rondom Seydoux.


avatar van Graaf Machine

Graaf Machine

  • 9808 berichten
  • 1421 stemmen

eRCee schreef:


Het probleem van No time to die zit wat mij betreft in de regie. De actiescènes en auto achtervolgingen zijn ontzettend chaotisch en missen daardoor elke impact. Het is gewoon helemaal niet duidelijk hoe Bond telkens de overhand krijgt in bepaalde situaties. In plaats van dat ik in de film gezogen werd, werkt het juist bevreemdend en schept het afstand tussen jou en de film.

exact dit.

En dat is waarom ik de 5 sterren uitdeelde. Je wordt de film uitgetrokken, zoals JB uit de film getrokken werd.
Alles klopt.

Nou ben ik ook geen Bond-kenner, maar wel een onvoorstelbare Craig-Bond liefhebber, dus ik ben iets bevooroordeeld.


avatar van rep_robert

rep_robert

  • 27517 berichten
  • 4085 stemmen

eRCee schreef:

die andere badgay,

Ik hoop voor je dat jij de MovieMeter cancelcultuur mensen niet achter je aan krijgt

We moeten MovieMeter boycotten! Haha


avatar van rep_robert

rep_robert

  • 27517 berichten
  • 4085 stemmen

Graaf Machine schreef:
(quote)

exact dit.

En dat is waarom ik de 5 sterren uitdeelde. Je wordt de film uitgetrokken, zoals JB uit de film getrokken werd.
Alles klopt.

.


Ik snap je punt hier totaal niet geloof ik.


avatar van Graaf Machine

Graaf Machine

  • 9808 berichten
  • 1421 stemmen

rep_robert schreef:
(quote)


Ik snap je punt hier totaal niet geloof ik.


Ik had geen punt. Je wordt de film uitgetrokken bedoelde ik als "je wordt het verhaal uit getrokken". Je verlaat het verhaal. Er blijft niets over.
Wat kan mij de actie nog schelen, wat kan mij schelen of Bond de overhand heeft. We verlaten het verhaal hier. Dat is geweldig en gedurfd.


Voor de zekerheid alles maar gespoilerd. Een grotere verklapping dan in deze film is in de filmhistorie niet denkbaar.

Gewoon ook allemaal flauwekul, deze films, maar heerlijke flauwekul.


avatar van eRCee

eRCee

  • 13443 berichten
  • 1980 stemmen

Graaf Machine schreef:

En dat is waarom ik de 5 sterren uitdeelde. Je wordt de film uitgetrokken, zoals spoiler. Alles klopt.

Creatief bedacht en als het voor jou werkt, prima. James Bond als een Nouvelle Vague-film. Ik geloof er alleen zelf helemaal niet in dat het zo bedoeld is.

rep_robert schreef:

Ik hoop voor je dat jij de MovieMeter cancelcultuur mensen niet achter je aan krijgt

Klassieke fout. Ik heb 'm toch maar even aangepast.


avatar van wvernooij

wvernooij

  • 112 berichten
  • 483 stemmen

Briljante Bond film. En einde van een tijdperk.


avatar van Sippen

Sippen

  • 15 berichten
  • 465 stemmen

Zojuist deze film gezien in bioscoop.

De meningen waren/zijn verdeeld.

Ik behoor tot het kamp dat deze James Bond goed vindt, sterker nog: ik vind het één van de beste,... Top 3 Bond aller tijden waardig!


avatar van NB2000

NB2000

  • 55 berichten
  • 24 stemmen

Laat ik een ding duidelijk maken: ik ben groot fan van James Bond films…

Laat ik eerst beginnen met NTTD: Rami Malek was in potentie een hele goede Bond villain. Alleen jammer dat je hem amper ziet in deze film, aangezien hij wel de potentie had.

Het allermooiste was voor mij wel de relatie tussen Madelaine en James…eindelijk een keer een echte connectie tussen een Bond girl en James ipv het ouderwetse “naar bed en weer door…wat een geweldige opbouw. Wel raar dat dit eigenlijk het einde van Bind suggereert, wat dus duidelijk niet zo is…waarom zou je bond dood laten gaan terwijl hij overduidelijk nog niet is afgeschreven?

Verder ben ik wel argwanend en misschien wel bang voor de toekomst van Bond, maar goed…tijd zal het leren

*4,0


avatar van Waverick

Waverick

  • 220 berichten
  • 367 stemmen

Gisteren gezien. Zeer goede bondfilm met Daniel Craig, ik vind het een van de betere, samen met Skyfall en Casino Royale.

Het einde was wel even slikken: is hij nu echt dood? En hoe nu verder? De tijd zal het leren wat de franchise hiermee doet. Wellicht gaan ze in de volgende film iets met zijn dochter doen.


avatar van hasanordek

hasanordek

  • 102 berichten
  • 17 stemmen

Graaf Machine daar ben ik het niet mee eens. Bijvoorbeeld wat was de visie van de wetenschapper

Wat was het motief van Safin om de wereld te bedreigen met de virus?

Waarom zijn Bond en Leiter zulke goede vrienden? License To Kill heeft dit veel beter uitgediept.

Wat was nou het geheim van Madeleine was voor Bond fataal is?

Wat was Bond's nummer toen hij weer werd aangenomen? Of wat werd het nummer van Nomi toen Bond weer 007 werd?

Wat van de giftige tuin is nou zo gevaarlijk?

Wat maakt Madeleine nou zo bijzonder voor Bond om met haar te settelen?

Waarom is Madeleine de behandelende psychiater van Blofeld?

Enzovoort, enzovoort, enzovoort


avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Jezus man, gebruik eens spoilers.


avatar van hasanordek

hasanordek

  • 102 berichten
  • 17 stemmen

Ajax&Litmanen1 daar heb ik mijn mensen voor . Excuus, ik was het vergeten. Maar de spoiler die er het meeste toe doet staat er niet bij.


avatar van cinematic81

cinematic81

  • 125 berichten
  • 92 stemmen

hasanordek schreef:
Graaf Machine daar ben ik het niet mee eens. Bijvoorbeeld wat was de visie van de wetenschapper

Wat was het motief van Safin om de wereld te bedreigen met de virus?

Waarom zijn Bond en Leiter zulke goede vrienden? License To Kill heeft dit veel beter uitgediept.

Wat was nou het geheim van Madeleine was voor Bond fataal is?

Wat was Bond's nummer toen hij weer werd aangenomen? Of wat werd het nummer van Nomi toen Bond weer 007 werd?

Wat van de giftige tuin is nou zo gevaarlijk?

Wat maakt Madeleine nou zo bijzonder voor Bond om met haar te settelen?

Waarom is Madeleine de behandelende psychiater van Blofeld?

Enzovoort, enzovoort, enzovoort


Klopt allemaal wel. Dit waren mijn minpunten ook. Het motief, tja,

houd het simpel. Spectre en Madeleine als doel, helemaal te begrijpen. De rest? standaard megalomanie denk ik. Had niet gehoeven, Bardem in Skyfall was ook vooral op M uit en dat werkte toch wel.

En dat geheim, tja, zij was een Spectre dochter die een gevaarlijke gek tegen zich in het harnas heeft gejaagd. Weet niet zozeer hoe dit fataal voor Bond is. Of doelde ze op de al voor haar bekende zwangerschap?


Voor de rest, erg vermaakt, mooie shots, goede actie, leuke afwisseling met een stukje campy Brosnan era in het midden (Cuba). Malek komt er niet echt lekker uit, wordt beetje te weinig gebruikt ook. Ik vind het wel de op 1 na leukste Bond sinds Casino Royale. Vind No Time to Die net iets fijner dan Skyfall.


avatar van Bxian32

Bxian32

  • 526 berichten
  • 313 stemmen

Ik vond het een vermakelijke film. Wel recent een aantal Bond films niet gezien dus ik had nogal moeite om het verhaal in het begin te kunnen volgen. Ook vond ik de hele opzet met die nanobots, virussen redelijk vaag gebracht, ik dacht, wat is hier nu helemaal de bedoeling van?Maar ik houd wel van de richting die de Bond films opgegaan zijn. Allemaal wat rauwer en serieuzer spreekt mij zeker wel aan. Ook vond ik de verwijzingen naar andere Bond films goed gedaan. Volgens mij hoorde ik zelfs de tune van On her Majesty's secret service terug in een van de nummers. De scenes met Paloma waren trouwens ook erg goed. Leuk gedaan. Was trouwens voor de 4D ervaring gegaan. Voegt verder weinig toe moet ik zeggen. Al met al een vermakelijke avond.


avatar van NB2000

NB2000

  • 55 berichten
  • 24 stemmen

Ik wil nog graag even toevoegen dat ik het een enorme prestatie van Billie Eilish vind om op zo’n leeftijd al zo’n fantastische intro te zingen…zit sowieso in mijn top 5 van intro nummers in een Bond film ( misschien zelfs wel top 3 )


avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 60517 berichten
  • 4107 stemmen

NB2000 schreef:

Ik wil nog graag even toevoegen dat ik het een enorme prestatie van Billie Eilish vind om op zo’n leeftijd al zo’n fantastische intro te zingen…zit sowieso in mijn top 5 van intro nummers in een Bond film ( misschien zelfs wel top 3 )

Echt?

Ik vind het een van de allerslechte Bondnummers ooit. Die van Madonna staat ver onderaan, maar deze nietszeggende onzin komt zeker bij de laatste vijf.

Sowieso vallen de nummers onder Craig tegen. Die van Adele bij Skyfall is zeer goed, maar bij zijn andere films zijn ze totaal niet memorabel of zelfs goed. Al is die van CR nog wel redelijk. Maar als je mensen vraagt, noem eens 10 iconische Bondnummers, dan vermoed ik dat hoogstens Adele genoemd zal worden bij de Craigs.


avatar van NB2000

NB2000

  • 55 berichten
  • 24 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Echt?

Ik vind het een van de allerslechte Bondnummers ooit. Die van Madonna staat ver onderaan, maar deze nietszeggende onzin komt zeker bij de laatste vijf.

.

Volgens mij zit er een stuk meer diepgang in dit nummer van Billie Eilish dan je zelf denkt…als je de tekst leest en de film hebt gezien, is het ook een stuk logischer


avatar van Apster

Apster

  • 1461 berichten
  • 6920 stemmen

Dat janknummer van Elish is denk ik wel samen met dat gedrocht van Madonna een van de slechtste Bond nummers ooit gemaakt. Hopelijk wordt bij de volgende Bond film weer eens een fatsoenlijke artiest gevraagd i.p.v. een zuchtende millennial.


avatar van eRCee

eRCee

  • 13443 berichten
  • 1980 stemmen

Billie Eilish is gen-Z, geen millennial, en wie nog steeds denkt dat ze niet kan zingen maakt zichzelf belachelijk. Het nummer komt in mijn ogen het beste tot z'n recht in de officiële clip/trailer, past dan ook perfect bij de scenes rondom Craig en Seydoux. In de film zelf hebben ze het niet optimaal gebruikt. Het begin is natuurlijk erg ingetogen en als je dan spetterende introtitels wil zien dan werkt het niet.


avatar van hasanordek

hasanordek

  • 102 berichten
  • 17 stemmen

cinematic81 voor het moment dat Safin zijn doel heeft bereikt vermaakte ik mij. Toen Bond toegang tot het gesticht wilde krijgen. En dat Madeleine de behandelend psychiater van Blofeld was, begon ik te fronsen. Blofeld stierf. Ik dacht toen hoe gaat het verhaal nu verder? Sindsdien vond ik het een raar verhaal en vond ik het bij tijd en wijlen zelfs saai.


avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 60517 berichten
  • 4107 stemmen

eRCee schreef:

Billie Eilish is gen-Z, geen millennial, en wie nog steeds denkt dat ze niet kan zingen maakt zichzelf belachelijk. Het nummer komt in mijn ogen het beste tot z'n recht in de officiële clip/trailer, past dan ook perfect bij de scenes rondom Craig en Seydoux. In de film zelf hebben ze het niet optimaal gebruikt. Het begin is natuurlijk erg ingetogen en als je dan spetterende introtitels wil zien dan werkt het niet.

En wie precies zegt dat ze niet kan zingen? Het is een flutnummer, maar ze heeft wel een goede stem.

Ik heb werkelijk nog geen review in de media gelezen die schreven dat dit een heel geslaagd nummer was. Echt een vreselijk nietszeggend gemompel. Ik hou van alle soorten Bondsongs, ingetogen of juist bombastisch, maar dit is gewoon heel matig. Zoals ze op Adele na allemaal matig zijn bij de Daniel Craig films. Denk niet dat iemand de theme van Q of S, Spectre of zelfs deze na kan neuriën, terwijl iedere Bondfan de meeste liedjes wel kent tot die periode.


avatar van eRCee

eRCee

  • 13443 berichten
  • 1980 stemmen

Klopt, is nog niet letterlijk gezegd, maar Apster heeft het wel over het vermeende 'zuchten', dus ik voerde een pre-emptive strike uit. Wat reviews betreft, de bekendste muziek-criticus van de wereld, youtuber Anthony Fantano, was wel positief (TRACK REVIEW - YouTube).


avatar van The Brain

The Brain

  • 278 berichten
  • 282 stemmen

Gewoon een heel erg goed film. Ik heb veel JB’s in de bioscoop gezien, vanaf de serie met Daniël Craig zit er continuïteit in de verhaallijn en heb je wat voorkennis nodig van de voorgaande aflevering. Eigenlijk moet je de tijd nemen om ze achter elkaar te kijken, dan valt op hoe geniaal de serie is. In eerste instantie was ik geen fan van Craig als JB, ik denk nu dat het niet mee zal vallen om een betere te vinden.

Hans Zimmer heeft voor NTTD fantastische arrangementen gemaakt van oude JB thema’s, de actie is super spannend en toch niet over de top, het verhaal is interessant, de 3 uur vliegen voorbij kortom een topfilm.


avatar van NB2000

NB2000

  • 55 berichten
  • 24 stemmen

The Brain schreef:

Hans Zimmer heeft voor NTTD fantastische arrangementen gemaakt van oude JB thema’s, de actie is super spannend en toch niet over de top, het verhaal is interessant, de 3 uur vliegen voorbij kortom een topfilm.

Dat viel me ook op: die 163 minuten duurde mij geen minuut te lang


avatar van NB2000

NB2000

  • 55 berichten
  • 24 stemmen

Apster schreef:

Dat janknummer van Elish is denk ik wel samen met dat gedrocht van Madonna een van de slechtste Bond nummers ooit gemaakt. Hopelijk wordt bij de volgende Bond film weer eens een fatsoenlijke artiest gevraagd i.p.v. een zuchtende millennial.

Wat stel je zelf dan voor? Ik Heb zelf het idee dat je meer tegen millennials hebt dan dat je het nummer daadwerkelijk niks vond