• 15.905 nieuwsartikelen
  • 178.669 films
  • 12.256 series
  • 34.047 seizoenen
  • 648.507 acteurs
  • 199.189 gebruikers
  • 9.383.275 stemmen
Avatar
 
Christian Bale

Rechten: Harald Krichel, CC BY-SA 4.0, via Wikimedia Commons.

99 in trending

Christian Bale

Geboren: 30 januari 1974 (52) in Haverfordwest, Pembrokeshire, Wales, Verenigd Koninkrijk

Bekend van: The Dark Knight, The Prestige en Batman Begins

IMDb profiel: Christian Bale

Wikipedia: Christian Bale

171 reacties

Over Christian Bale

Christian Bale is een Engelse acteur, die voor het eerst opviel toen hij op 13-jarige leeftijd de hoofdrol speelde in Empire of the Sun. Sindsdien heeft hij meerdere personages gespeeld. Entertainment Weekly prees hem als een van de "Top 8 meest krachtige cultfiguren van het afgelopen decennium", onder vermelding van zijn cultstatus op internet. Hij werd ook een van de "meest creatieve mensen in entertainment" genoemd en The Guardian noemde hem een van de beste acteurs die nog nooit een Academy Award-nominatie hebben ontvangen.

Bekend van

Volledige filmografie (60)
4,13 (8.625)

The Dark Knight

2008 • 152 minuten
als Bruce Wayne
7.908 reacties
3,90 (5.626)

The Prestige

2006 • 130 minuten
als Alfred Borden
1.403 reacties
3,78 (5.455)

Batman Begins

2005 • 140 minuten
als Bruce Wayne / Batman
1.813 reacties
3,76 (4.148)

The Dark Knight Rises

2012 • 164 minuten
als Bruce Wayne / Batman
3.380 reacties
3,42 (3.504)

American Psycho

2000 • 101 minuten
als Patrick Bateman
1.286 reacties
3,73 (3.103)

The Machinist

2004 • 101 minuten
als Trevor Reznik
688 reacties
3,29 (3.077)

Public Enemies

2009 • 140 minuten
als Melvin Purvis
1.666 reacties
3,63 (2.996)

3:10 to Yuma

2007 • 122 minuten
als Dan Evans
954 reacties
3,18 (2.397)

Terminator Salvation

2009 • 115 minuten
als John Connor
1.834 reacties
3,39 (2.276)

Equilibrium

2002 • 107 minuten
als John Preston
583 reacties
3,66 (2.210)

The Fighter

2010 • 116 minuten
als Dicky Eklund
427 reacties
3,44 (1.721)

Rescue Dawn

2006 • 126 minuten
als Dieter Dengler
402 reacties
3,59 (1.694)

The Big Short

2015 • 130 minuten
als Michael Burry
225 reacties
3,22 (1.637)

American Hustle

2013 • 138 minuten
als Irving Rosenfeld
290 reacties
2,98 (1.633)

Shaft

2000
194 reacties
3,43 (1.364)

Out of the Furnace

2013 • 116 minuten
als Russell Baze
252 reacties
2,84 (1.215)

Reign of Fire

2002
241 reacties
2,90 (1.156)

Exodus: Gods and Kings

2014
336 reacties
3,70 (1.119)

Ford v Ferrari

2019
170 reacties
3,53 (1.109)

Empire of the Sun

1987
206 reacties
3,63 (914)

Hostiles

2017
176 reacties
3,29 (894)

Harsh Times

2005
211 reacties
2,83 (646)

Thor: Love and Thunder

2022
178 reacties
3,36 (621)

Vice

2018
78 reacties
3,10 (605)

Mowgli

2018
92 reacties
2,86 (505)

Captain Corelli's Mandolin

2001
86 reacties
3,10 (486)

The Pale Blue Eye

2022
62 reacties
3,51 (364)

Jin Ling Shi San Chai

2011
85 reacties
3,00 (278)

Knight of Cups

2015
270 reacties
2,56 (264)

Amsterdam

2022
51 reacties
3,20 (208)

Velvet Goldmine

1998
46 reacties
3,37 (187)

The Promise

2016
56 reacties
3,28 (54)

Swing Kids

1993
16 reacties
3,22 (51)

Laurel Canyon

2002
11 reacties
3,34 (43)

Newsies

1992
15 reacties
2,73 (22)

All the Little Animals

1998
6 reacties
2,89 (18)

Metroland

1997
4 reacties
2,56 (16)

Mary, Mother of Jesus

1999
6 reacties
2,73 (13)

Mio Min Mio

1987
2 reacties
2,17 (9)

Prince of Jutland

1994
1 reactie
-

Madden

2026
0 reacties
-

The Bride!

2026
3 reacties

Samengewerkt met

Reacties


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar

Remi

  • 6720 berichten
  • 0 stemmen

Het is makkelijk iemand als een idioot af te schilderen omdat hij eens uit zijn slof schiet. Zijn jullie thuis allemaal altijd zo beheerst?

Tuurlijk kan zoiets gebeuren, en thuis heb ik zo m'n trekjes, maar ik vind dat je op je werk wel een professionele houding moet hebben.


avatar van Onderhond

Onderhond

  • 87581 berichten
  • 12837 stemmen

Naomi Watts schreef:

Evenmin dat jij weet dat er wel druk op hem ligt

En wat doen we dan als we het niet weten .... het over het hele internet uitsmeren en met z'n alle het slechtste aannemen alsof we wel weten waarover we praten.


avatar van Naomi Watts

Naomi Watts

  • 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Linn schreef:

Wat weet jij ervan hoeveel druk er op Bale ligt? Niemand die hem niet kent kan er iets van zeggen. Waarschijnlijk ligt er behoorlijk wat druk op Bale als hij zich 5 minuten zo laat gaan.

Evenmin dat jij weet dat er wel druk op hem ligt. Beetje hypocriet om daar nu mee te komen terwijl je zijn gedrag al veroordeeld hebt in één van je vorige posts. Al heb ik het idee dat hij zo huge is, dat hij in de hierarchie zelfs de director overruled. Je hebt gelijk dat niemand hier hem persoonlijk kent, maar is ook niet substantial om een mening te vormen. Of het terecht is is weer een ander punt.

Ik vind dit nu allemaal wel weer overdreven, om iemand gelijk zo aan het kruis te nagelen als hij zijn beheersing verliest.

Er wordt helemaal niemand aan het kruis genageld.

Het is makkelijk iemand als een idioot af te schilderen omdat hij eens uit zijn slof schiet.

Eens? Is niet de eerste keer hoor.

Zijn jullie thuis allemaal altijd zo beheerst?

Thuis is ook niet te vergelijken met thuis, een totaal ander verantwoordelijkheidspakket.

Begin zelfs te denken dat dit misschien wel eens een publiciteitsstunt voor Terminator zou kunnen zijn.

Als het zo is dan mag je je publicity department wel onmiddelijk ontslaan.


avatar

Reinbo

  • 70660 berichten
  • 0 stemmen

Het is de Director of Photography Shane Hurlbut.

Die zou inderdaad beter moeten weten.... Maar Bale wordt wel erg boos. Maar als het een intense scene is, dan is het wel begrijpelijk. Een Terminator zou er bang van worden.


avatar van Naomi Watts

Naomi Watts

  • 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Onderhond schreef:

En wat doen we dan als we het niet weten .... het over het hele internet uitsmeren en met z'n alle het slechtste aannemen alsof we wel weten waarover we praten.

Dan kan je straks nergens meer een mening over vormen. Of je nou gelijk het slechtste of het beste van de man denkt moet niet uitmaken. Sowieso hangt er anno 2009 een "Guilty Until Proven Innocent" cultuur.


avatar van Onderhond

Onderhond

  • 87581 berichten
  • 12837 stemmen

Dan kan je straks nergens meer een mening over vormen.

Je kan meningen vormen over zaken waar je kennis van hebt.

Sowieso hangt er anno 2009 een "Guilty Until Proven Innocent" cultuur.

Jammer genoeg wel inderdaad. Maar het zou mij ook niet verbazen als het inderdaad gewoon een publiciteitstrekker is. Komt toch weer mooi overal in de media (zelfde als het gevalletje The Dark Knight).


avatar van kos

kos

  • 45800 berichten
  • 7697 stemmen

Dat toontje van de reacties komt inderdaad wel buitengewoon triest over. Misschien dat hij daarom zo door blijft raaskallen.

Vreemd dat niemand zoiets heeft van 'hou gewoon effe je smoel Bale' , maar ze doen allemaal enorm onderdanig.


avatar van Onderhond

Onderhond

  • 87581 berichten
  • 12837 stemmen

Tja, 't is de ster van de film en niet bepaald vervangbaar. Geeft zo'n man natuurlijk ook een zekere macht om iets meer te mogen doen.


avatar van Linn

Linn

  • 3289 berichten
  • 3768 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Evenmin dat jij weet dat er wel druk op hem ligt. Beetje hypocriet om daar nu mee te komen terwijl je zijn gedrag al veroordeeld hebt in één van je vorige posts. Al heb ik het idee dat hij zo huge is, dat hij in de hierarchie zelfs de director overruled. je hebt gelijk dat niemand hier hem persoonlijk kent, maar is ook niet substantial om een mening te vormen. Of het terecht is is weer een ander punt.

(quote)

Er wordt helemaal niemand aan het kruis genageld.

(quote)

Eens? Is niet de eerste keer hoor.

(quote)

Thuis is ook niet te vergelijken met thuis, een totaal ander verantwoordelijkheidspakket.

(quote)

Als het zo is dan mag je je publicity department wel onmiddelijk ontslaan.

Hypocriet wil ik mezelf nou niet noemen. Ik heb al aangegeven een aantal keer zelfs dat ik vind dat vijf minuten tegen iemand razen ook wat veel is. Maar ik kan ook wel begrijpen dat iemand uit zijn slof schiet als zijn scene verpest word. Blijkbaar wil hij gewoon zoals elk ander acteur zijn werk goed afleveren. Maar goed jij mag me hypocriet noemen hoor. Do as you please.. ik serveer alleen geen mensen af omdat ze toevallig eens iemand uitschelden.


avatar van Naomi Watts

Naomi Watts

  • 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Juist, en ik zei ook niet veel meer dan jij. Snap die reactie op mij dan niet zo.

Ik serveer hem ook niet af aangezien ik geen waarde hecht aan hoe een toffe peer of grote lul een bepaalde acteur is, performance is alles wat telt.


avatar van Linn

Linn

  • 3289 berichten
  • 3768 stemmen

Precies performance is wat telt. Maar noem me dan geen hypocriet.


avatar van Naomi Watts

Naomi Watts

  • 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Puur om het feit dat je op mij reageerde terwijl mijn post qua gewicht niet zwaarder is dan de jouwe.


avatar van Linn

Linn

  • 3289 berichten
  • 3768 stemmen

Reageerde op jouw bericht omdat jij precies leek te weten hoeveel druk er op een bepaald iemand ligt. Er is niemand die dat weet behalve Bale zelf en zijn familie. Er is niemand anders die dat beweerde dus reageer ik op jou. Het blijft immers een discussiesite, maar soit


avatar

combi

  • 20609 berichten
  • 0 stemmen

Remi schreef:

(quote)
maar ik vind dat je op je werk wel een professionele houding moet hebben.
ik ook, dat is dus ook de reden waarom hij kwaad word is natuurlijk erg onproffesioneel als je midden in een scene zo een fout maakt.


avatar

combi

  • 20609 berichten
  • 0 stemmen

kos schreef:

Dat toontje van de reacties komt inderdaad wel buitengewoon triest over.

omdat ie ook goed fout zit.

Misschien dat hij daarom zo door blijft raaskallen.

en terecht.

Vreemd dat niemand zoiets heeft van 'hou gewoon effe je smoel Bale' ,

omdat ie gelijk heeft.

maar ze doen allemaal enorm onderdanig.
is ook het beste anders escaleert het alleen maar.


avatar

Tayama

  • 1102 berichten
  • 522 stemmen

Haha, juist ja...


avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 57891 berichten
  • 3350 stemmen

Regisseur verdedigt woedeaanval Christian Bale

Uitgegeven: 5 februari 2009 13:30

Laatst gewijzigd: 5 februari 2009 13:29

LONDEN - De regisseur van de film The Wrestler is acteur Christian Bale te hulp geschoten. Die ligt onder vuur nadat een tape was uitgelekt waarin hij razend over een filmset loopt. Regisseur Darren Aronofsky noemt de uitval ''niet onredelijk''.

Het bandje zou zijn opgenomen bij het draaien van Terminator Salvation, die uitkomt in mei.

Bale lijkt iemand van de crew uit te foeteren omdat die door het beeld zou lopen. Binnen vier minuten valt 35 keer het f-woord.

Aronofsky zei zich de woede van Bale wel te kunnen voorstellen. ''Tussen 'action' en 'cut' is de tijd heilig. Als het een keertje gebeurt kan dat nog, maar een tweede keer kan de boel behoorlijk ruïneren.''

De regisseur zei ook dat hij op de set wel veel ergere dingen had meegemaakt.


avatar

combi

  • 20609 berichten
  • 0 stemmen

het was idd. de tweede keer.

en ik wed dat ze na afloop gewoon gezellig een biertje drinken.

als je is weet hoevaak mijn baas me uitgefoeterd heb en andersom.

behalve het woordje fuck gebruiken we dan niet.


avatar van missl

missl

  • 3859 berichten
  • 5083 stemmen

Nou ik vond dat hij wel redelijk heftig uit zijn slof schoot. Hij zei zo'n 304 keer fuck in 3 minuten tijd. Maar goed, misschien zit de beste man altijd heel erg in zijn rol. En het is ook niet echt goed dat er dan iemand door het beeld loopt maar dat kan je ook anders zeggen. Misschien had hij niet goed geslapen, geen seks gehad, je weet het niet. Hij is in ieder geval wel een goed acteur.


avatar van fappie

fappie

  • 2688 berichten
  • 2005 stemmen

Christian Bale is 1 van de betere acteurs op dit moment, maar krijgt veel te weinig waardering. Een Oscar wordt dan ook moeilijk. De films waar hij laatste jaren in speelt zijn stuk voor stuk top.


avatar van W.M.J.M

W.M.J.M

  • 4041 berichten
  • 2797 stemmen

Hij speelt dan ook niet echt in typische oscarrollen. voor blockbusters krijg je nooit eeen oscar, behalve als je de pijp aan maarten geeft dan, zijn kleinere projecten zijn te rauw. Iets als een holocaustfilm of een film die linkse items positief laat zien (homo's, euthenasie etc...) of zoiets, daar krijg je oscars mee.


avatar

Pastichio Rocker

  • 6344 berichten
  • 0 stemmen

De Oscar-jury geilt inderdaad op rollen van licht gehandicapten of mensen met een verslaving en/of ziekte.

- Forrest Gump (Tom Hanks)

- A Beautiful Mind (Russell Crowe)

- Rain Man (Dustin Hoffman)

- Ray (Jamie Foxx)

- Shine (Geoffry Rush)

- Leaving Las Vegas (Nic Cage)

- Philedelphia (Tom Hanks)

- Scent Of A Woman (Al Pacino)

- My Left Foot (Daniel Day-Lewis)

- One Flew Over The Cuckoo's Nest (Jack Nicholson)

- Etc.

Allemaal personen met een handicap, verslaving of (dodelijke) ziekte. Zo voorspelbaar. Ik heb wel het idee dat dit voornamelijk voor mannelijke rollen geldt.


avatar van The One Ring

The One Ring

  • 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Jack Nicholson heeft geen lichte handicap, ziekte of verslaving in One Flew Over the Cuckoo's Nest...


avatar

Pastichio Rocker

  • 6344 berichten
  • 0 stemmen

The One Ring schreef:

Jack Nicholson heeft geen lichte handicap, ziekte of verslaving in One Flew Over the Cuckoo's Nest...

Na zijn shocktherapie wel.


avatar van fappie

fappie

  • 2688 berichten
  • 2005 stemmen

W.M.J.M schreef:

Hij speelt dan ook niet echt in typische oscarrollen. voor blockbusters krijg je nooit eeen oscar, behalve als je de pijp aan maarten geeft dan, zijn kleinere projecten zijn te rauw. Iets als een holocaustfilm of een film die linkse items positief laat zien (homo's, euthenasie etc...) of zoiets, daar krijg je oscars mee.

jah is waar, mjja heath ledger heeft wel een oscar voor een batmanfilm.. HIj speelde ook erg goed. Maar ik vond Bale ook erg goed in Batman Begins , mja ok dat is maar een persoonlijke mening..

Voor American Psycho had die ook wel een oscar mogen krijgen, mja is idd geen film om een oscar voor te geven:P Sussudio!!

mja The prestige had wel gekunt


avatar van The One Ring

The One Ring

  • 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Pastichio Rocker schreef:

(quote)

Na zijn shocktherapie wel.

Ongeveer 2 minuten in de film, zonder dialoog en nauwelijks beweging. Jij denkt dat Nicholson daar de Oscar voor kreeg?


avatar

Pastichio Rocker

  • 6344 berichten
  • 0 stemmen

The One Ring schreef:

(quote)

Ongeveer 2 minuten in de film, zonder dialoog en nauwelijks beweging. Jij denkt dat Nicholson daar de Oscar voor kreeg?

Yup. Want tot daar aan toe was zijn rol maar zo-zo. Dan had ik 'm beter aan Nurse Ratchet gegeven.


avatar van Drs. DAJA

Drs. DAJA

  • 4348 berichten
  • 4448 stemmen

Die heeft hem ook gekregen.

Anyway, Nicolson is gewoon de volle film briljant. ZIjn natuurlijke gekte is nog nooit (zelfs niet in The Shining) zo veel eer aan gedaan.


avatar

Pastichio Rocker

  • 6344 berichten
  • 0 stemmen

In The Shining zat hij ook lekker (briljant) te overacteren.


avatar

13woutie13

  • 4384 berichten
  • 0 stemmen

in the prestige is hij echt geweldig.